Nokie sice nebudou, přesto zákazníci škodní nezůstanou. O2 se jim omluví dárkem... Doplněno o vyjádření operátora
Jen náhodou jsem dnes zavítal na internetový obchod O2 a hned na hlavní stránce obchodu mne upoutala skvělá nabídka - nedotovaná Nokia 5310 XpressMusic za 2 295 Kč! Cena je to vskutku parádní, vždyť na prodejnách vyjde o rovných 2 800 Kč dráž... K telefonu je ještě nutné zakoupit předplacenou kartu za 95 Kč, pořád jde ale o skvělou nabídku. Takže nečekejte a objednávejte, kdo ví kdy zase bude O2 tak štědrý. A abych náhodou nešířil poplašnou zprávu, tak i když nový telefon nepotřebuji, objednávku jsem vyzkoušel a opravdu to jde. Celý postup jsem pro jistotu zdokumentoval:
Fáze první: Nokia 5310, přehled parametrů a hlavně super ceny...
Fáze druhá: vložení zboží do košíku
Fáze třetí: po registraci či přihlášení dokončíte objednávku
Fáze čtvrtá: nakoupeno
A konečně fáze pátá: potvrzovací e-mail s informací, že vše proběhlo v souladu s nákupním řádem
Skvělá cena postarší hudební Nokie asi souvisí s globálním snižováním cen finského výrobce a nezbývá než uznat, že takto agresivní cenová politika určitě nezůstane ze strany zákazníků bez odezvy. Svou objednávku můžete provést zde.
Aktualizace - pondělí
Jak jste si možná všimli z předchozích obrázků, svou objednávku jsem učinil v sobotu 2. srpna před 23:00. A právě dnes v podělí ráno mi od O2 dorazil další e-mail, ve kterém mi oznamuje, že objednávka byla v pořádku přijata ke zpracování.
Fáze šestá: objednávka byla přijata, tento e-mail by měl postupně začít chodit všem nakupujícím
Opět jsem zavítal i na eShop operátora a bohužel musím konstatovat, že víkendová akce skončila, telefon nyní stojí 4 895 Kč plus cena předplacené karty. I když zvýhodněné ceny zůstaly nezměněny.
Výhodná cena hudební Nokie 5310 zdá se neměla dlouhého trvání...
Aktualizace - úterý
Na svou e-mailovou adresu jsem před chvílí obdržel vyjádření od operátora, které by se dalo shrnout následovně: Pardon, udělali jsme chybu, telefon za objednanou cenu nepošleme. A tady už přikládám celý text:
Vážený zákazníku,
na O2 E-shopu jste si objednal(a) telefon Nokia 5310 Xpress Music za cenu 2295 Kč za kus. Naší vinou bohužel došlo k chybě při aktualizaci cen zboží na E-shopu ke dni
1. 8. 2008 a tato cena neodpovídá skutečné prodejní ceně telefonu Nokia 5310 Xpress Music.
Dne 4. 8. 2008 byla cena v nabídce O2 E-shopu již opravena na správnou hodnotu 4895 Kč za kus.
Velmi se Vám omlouváme za tuto naši chybu, díky které jsme nuceni Vaši objednávku stornovat.
Máte-li o telefon přesto zájem za správnou prodejní cenu, stačí, když svou objednávku potvrdíte odpovědí na tento e-mail, případně můžete objednávku zadat na O2 E-shopu znovu.
Přijměte prosím naši upřímnou omluvu. S pozdravem Michal Štěpánek, Jan Hruška, Ondřej Šimíček
O2 E-shop team
Aktualizace - středa
Jak jste si mohli sami povšimnout, v diskuzi pod tímto článek se rozpoutala opravdu velká debata na téma „Kdo je v právu?“. Zda zákazník, který si prostě objednal telefon a dostal z obchodu dva potvrzující e-maily a nebo operátor, který říká, že udělal chybu „díky“ níž telefony za uvedenou cenu neprodá. Nabízelo se tedy poslat dotaz na Sdružení obrany spotřebitelů, čehož se duchaplně ujal jeden z členů správy našeho fóra. A výsledek? S.O.S. říká, že jsou v právu zákazníci, a jelikož jablko sváru je známo všem, přejdu rovnou k odpovědi.
Po prostudování Podmínek nákupu v elektronickém obchodě, které O2 zveřejňuje na svých webových stránkách a potom, co jsem viděl mailovou komunikaci mezi O2 a jejími zákazníky při uzavírání kupní smlouvy přes jejich eshop, je možné konstatovat, že smlouva byla ve smyslu § 44 občanského zákoníku v platném znění platně uzavřena a měla by býti splněna. Zákoník neumožňuje jednostranné zrušení platně uzavřené smlouvy. O2 se sice omlouvá, ale stornuje objednávku, která byla nejprve přijata a pak následně mailem potvrzena s tím, že konkrétní zboží bude expedováno do tří dnů. Tento mail je právně irelevantní, proto trvejte na svých právech a vyžadujte plnění smlouvy.
Zajímá nás pochopitelně i stanovisko druhé strany, požádali jsme o něj proto přímo tiskového mluvčího O2, pana Martina Žabku. A tady už je jeho odpolední reakce:
Celou záležitost jsme znovu konzultovali s našimi právníky a naše stanovisko zůstává nezměněno. Velmi se omlouváme za tuto naši chybu, ke které došlo při aktualizaci cen zboží na E-shopu. Jako omluvu, získá každý zákazník, který o daném víkendu projevil zájem o koupi telefonu Nokia 5310 XpressMusic přes E-shop, kredit na volání v hodnotě 500 Kč. A to nezávisle na tom, zda zákazník zmiňovaný telefon nakonec zakoupil, či nikoliv.