O2 letos ubylo 172 tisíc předplacenkářů

O2 se pochlubil svými finančními výsledky. Z obsáhlé tiskové zprávy vybírám to nejzajímavější:

Celkové výnosy z podnikání mobilního segmentu operátora v prvním pololetí 2007 vzrostly meziročně o 5,5 % na 15,7 mld. Kč.

Celkový počet mobilních zákazníků stoupl ke konci června 2007 meziročně o 2,6 % na 4 894 tisíc. Celkový počet tarifních zákazníků k 30. červnu 2007 dosáhl 2 077 tisíc, meziročně o 350 tisíc více. To představuje nárůst o 20,3 %, který je výsledkem strategie aktivní migrace zákazníků z předplacených služeb na tarifní. Celkový čistý přírůstek tarifních zákazníků ve druhém čtvrtletí 2007 činil 111 tisíc ve srovnání s 91 tisíci v prvním čtvrtletí. Podíl tarifních zákazníků na celkovém počtu dosáhl na konci prvního pololetí 2007 úrovně 42,4 % ve srovnání s 36,2 % o rok dříve.

Počet zákazníků předplacených služeb se snížil meziročně o 226 tisíc (o 172 tisíc v prvním pololetí roku 2007) na 2 817 tisíc na konci června 2007, což představuje meziroční pokles o 7,4 %. Podle metodologie, která definuje zákazníka předplacených služeb jako zákazníka, který generoval výnosy za poslední tři měsíce, dosáhl počet zákazníků předplacených služeb k 30. červnu 2007 výše 2 540 tisíc, meziročně o 6,5 % méně.

Výnosy z hovorného stouply meziročně o 5,5 % na 5,8 mld. Kč, zatímco celkový odchozí provoz měřený počtem minut vzrostl v prvním pololetí roku 2007 meziročně o 22,2 %. Průměrný počet minut na zákazníka za měsíc (MOU) se v prvním pololetí roku 2007 zvýšil na 115 minut, v porovnání s 99 minutami v prvním pololetí roku 2006 (meziročně o 16,2 % více). To bylo způsobeno především nárůstem počtu tarifních zákazníků generujících větší provoz a díky úspěchu aktivit stimulujících provoz v mobilní síti.

V prvním pololetí roku 2007 dosáhla hodnota ukazatele ARPU výše 510 Kč, meziročně o 2,4 % více. ARPU za druhé čtvrtletí roku 2007 dosáhl výše 524 Kč ve srovnání s 507 Kč ve stejném období roku 2006.

Výnosy z internetu a datových služeb zaznamenaly nárůst o 18,1 % a dosáhly výše 920 mil. Kč. Celkový počet datových zákazníků (GPRS a CDMA) vzrostl k 30. červnu 2007 na 177 tisíc, meziročně o 14,2 % více. Průměrný měsíční výnos z datových služeb na zákazníka dosáhl v prvním pololetí 2007 výše 108 Kč, o 2,9 % více ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Průměrný měsíční výnos z datových služeb bez SMS na zákazníka představoval 42 % z celkového měsíčního průměrného výnosu na zákazníka z datových služeb v prvním pololetí roku 2007, ve srovnání s 39 % v prvním pololetí roku 2006. Tento nárůst byl způsoben především nárůstem počtu zákazníků služeb CDMA a GPRS a nárůstem počtu poslaných MMS.

Výnosy z prodeje zařízení (včetně poplatků za aktivaci) vzrostly v prvním pololetí roku 2007 meziročně o 2,5 % na 725 mil. Kč.

Všimněte si údajů o počtu zákazníků. Za první pololetí 2007přibylo O2 celkem 202 tarifních zákazníků. Zároveň uvádí, že za stejné období přišel o 172 tisíc zákazníků s předplacenými službami. V celkovém součtu tedy přibylo 30 tisíc zákazníků. Ve srovnání s Vodafonem je to méně než třetina. Oproti Vodafonu si však O2 polepšil v jiných důležitých parametrech, které u Vodafonu naopak klesají (ARPU a podíl tarifních zákazníků).

 ARPU (za měsíc)počet zákazníkůnárůst zák. 2007podíl tarifních
O2524 Kč4,894 mil.30 tis.42,4%
Vodafone635 Kč2,525 mil.112 tis..52,6%

Jak se dařilo Vodafonu si můžete přečíst zde.

Diskuze (37) Další článek: Pantech IM-U200: opravdu originální

Témata článku: , , , Let, Měsíční průměr, Průměrný počet, Tis, Pře, Tisíc