Zákazníci O2 a virtuálních operátorů, kteří používají síť společnosti CETIN (sestřiná společnost O2), se od včerejšího odpoledne potýkají s přihlášením do mobilní sítě v zahraničí. Tím pádem jsou také nedostupní pro volání z Česka.
Problém je na ústřednách CETIN pro mezinárodní provoz, které nedovolí SIM kartám přihlášení do zahraniční sítě v roamingu. Kolik zákazníků je výpadkem postiženo, firmy neuvedly.
Volání na tísňové linky v zahraničí výpadek neomezuje. Stejně tak nemá vliv na fungování služeb na území ČR. CETIN spolupracuje s O2 na odstranění problému, obě firmy se zákazníkům omlouvají.
Aktualizováno 13:00:
Část roamingového provozu se podařilo obnovit. Operátor pracuje s poskytovatelem sítě na alternativním technickém řešení, které umožní problém zcela odstranit.
Výpadek mezinárodní ústředny CETIN
Z důvodů poruchy, která zasáhla mezinárodní ústředny CETIN v Praze i v Brně mají zákazníci O2 CZ a O2 Slovensko v zahraničí problémy v případě volání v mobilní síti. Tito zákazníci jsou nedostupní i pro volání z Česka a ze Slovenska. Porucha v tuto chvíli zasahuje volání zákazníků v roamingu. Mezinárodní provoz se v průběhu noci podařilo ve značném rozsahu obnovit.
Společnost CETIN společně se svými dodavateli i nadále pracuje na odstranění problému s maximální prioritou. Společnosti O2 a zejména všem dotčeným zákazníkům O2 CZ a O2 Slovensko se velmi omlouváme.