O2 opět zprovoznilo roaming. Výpadek se dotkl 120 tisíc zákazníků v zahraničí, operátor je odškodní

O2 se od pondělního večera potýkalo s nefunkčním roamingem ve většině světových zemí. Jeho zákazníci se kvůli chybě na mezinárodní ústředně sestřiné společnosti CETIN, jejíž infrastrukturu operátor používá, nemohli se svou českou SIM kartou přihlásit do sítě zahraničních operátorů. Po zhruba 30 hodinách se ve středu večer podařilo chybu zcela odstranit. 

Roamingové služby byly zprovozněny díky nasazení alternativní technologie. Podle technických analýz společnosti se nejednalo o hackerský útok a příčinou výpadku byla softwarová chyba na komunikačních uzlech společnosti CETIN zajišťujících mezinárodní spojení. Zasaženo bylo přibližně 120 tisíc uživatelů služeb českého O2 , kteří se v uvedenou dobu nacházeli v zahraničí.

"Rádi bychom se omluvili našim zákazníkům, které problém služeb postihl. Výpadek budeme samozřejmě kompenzovat za každý den nefunkčnosti služeb v plné výši podle zákona a platných smluv, a to automaticky, aniž by zákazníci museli svůj nárok uplatňovat. Jako poděkování za trpělivost navíc přidáváme poukaz na nákup libovolného příslušenství nebo slevu na mobilní telefon ve výši 1000 korun," říká Tomáš Budník, generální ředitel společnosti O2.

Nárok na uplatnění slevy budou mít do konce srpna automaticky všichni zákazníci (firemní i nefiremní), kteří byli výpadkem zasaženi. Tyto zákazníky bude operátor v dohledné době kontaktovat přes SMS, kde jim oznámí, jak slevu uplatnit. Nové řešení na straně O2 by mělo podobným výpadkům do budoucna zamezit.

Diskuze (1) Další článek: Adobe Scan: rychlé skenování dokumentů do PDF s online OCR pro iOS a Android

Témata článku: , , , , , , , Tomáš Budník, Tis, Zahraniční operátor, Zasazení, Softwarová chyba, Zahraničí, Operátor, Tisíc, Zak, Hackerský útok, Uživatel služeb, Trpělivost, Nové řešení, ODS, Uplatnění slevy, Zákaz, Dot