Oproti loňsku se v Evropě prodalo dvakrát více navigací

Při sledování meziročního nárůstu evropských prodejů navigačních systémů za druhé čtvrtletí roku je vidět obrovský nárůst. V číslech jsou zahrnuty samostatné navigátory se zabudovaným GPS modulem, včetně kapesních počítačů. Nicméně zde chybí přístroje s externím připojováním GPS. Vzhledem k tomu, že by pak do této kategorie spadal i každý smartphone, byly by výsledky značně zavádějící. Z dalšího průzkumu je nicméně patrné, že zařízení s externím připojováním GPS modulu se zdaleka takové oblibě netěší. Zákazníci upřednostňují speciální zařízení cíleně určené pro navigaci, případně kapesní počítače se zabudovaným GPS modulem.

Výrobce prodaných kusů
za Q2 2006
podíl prodaných kusů
za Q2 2005
podíl nárůst
TomTom 747 610 30,5% 258 530 10,6% 189,2%
Garmin 408 660 16,7% 102 530 4,2% 298,6%
Mio Technology 232 990 9,5% 157 470 6,4% 48,0%
Navman 156 510 6,4% 88 640 3,6% 76,6%
Medion 149 920 6,1% 169 220 6,9% -11,4%
Ostatní 753 230 30,8% 468 480 19,1% 60,8%
Celkem 2 448 920 100,0% 1 244 870 50,8% 96,7%

Jedničkou na trhu s navigacemi je TomTom, ale Garmin se na něj pomalu dotahuje. Zaznamenal nárůst o trojnásobek loňských prodejů a oproti minulému roku zdvojnásobil svůj podíl na trhu.

Zdroj: Canalys

Témata článku: Evropský prodej, Zabudovaný gps