Právě testujeme: Route 66 Chicago

Včera do redakce dorazil nový navigační přístroj: Route 66 Chicago 7000. Je to první přenosná navigace se značkou Route 66, byla uvedena loni v září a dnes je už v prodeji. Celkem existují čtyři modely, které se liší pokrytím a podporou RDS-TMC. Testujeme Chicago 7000 s mapami východní Evropy a s anténou pro dopravní zpravodajství v krabici. Východní Evropa je ale možná silné slovo. Nejlépe je pokryto Česko, Polsko a zbytek jsou jen průjezdní silnice. Protože Route 66 používá mapy Navtequ, dokonalá bohužel není ani Česká republika. I když je to o hodně lepší než dřív a myslím, že podle Chicaga bude možné jezdit.

Test navigátoru Route 66 Chicago připraví kolega. Já jsem přístroj včera pouze „přebalil“ – vyfotil, přidal parametry do katalogu autonavigací a novinku pořádně osahal. Neměl jsem příležitost vyzkoušet ji v autě, tak jsem se alespoň prošel s Chicagem v ruce. Přesto jsou následující první dojmy spíše jen papírové, pro celkové hodnocení počkejte na recenzi.


Route 66 Chicago 7000: ve zkratce
cena 10 299 Kč
typ navigace přenosná navigace
rozměry 132 × 91 × 22 mm
hmotnost 210 g
GPS přijímač Sirf Star III, 20 kanálů
displej 95 × 54 mm, 480 × 272 bodů, 65 tisíc barev,
aktivní, TFT, dotykový
paměť paměťová karta (SD)
mapy České republiky Navteq
mapy Slovenska Navteq (v podstatě pouze hlavní tahy + Bratislava)
3D zobrazení mapy ano
česká nabídka ano
česká hlasová navigace ano
doprava RDS-TMC standardně
Podrobné parametry najdete v katalogu autonavigací

Co se mi líbí

  • Výborný displej: odhaduji, že je úplně stejný jako na Garminu Nüvi 660. Je velmi jasný, velký, širokoúhlý, s jemným rozlišením.
  • Uživatelské prostředí: atraktivní design, barevné ikonky (ale hluboko v nabídce najdeme i nudné dialogy).
  • Zdá se, že navigace bude přehledná; lze třeba také zvolit, jestli stavový pruh bude dole nebo na boku displeje.
  • Práce s POI: nastavení varování, zobrazení na displeji. Určitě bude možný i import, jen je nutné připravit soubor CSV v potřebném tvaru.
  • Možnost uživatelského nastavení barev: symbolů, silnic, ploch.
  • Lze nastavit mnoho průjezdních bodů na trase.
  • Řidič může nastavit svoji rychlost. Tohle jsem zatím nikde jinde neviděl. Lze nastavit průměrné rychlosti na jednotlivých typech komunikací a toto nastavení se potom používá při plánování trasy. Uvidíme, jaké budou praktické zkušenosti s touto funkcí.

Co se mi nelíbí

  • Je to přístroj na platformě Windows CE. S tím jsou spojeny určité prodlevy u některých operací. Během několika hodin práce jsem setkal i s chybou Fatal Application Error, ukončením aplikace a následnými problémy při spuštění. Nakonec pomohlo několik vynucených resetů.
  • Mapy Navtequ: jsou už mnohem lepší, než byly dřív, ale na Tele Atlas v České republice stále nemají. Slovensko je zpracované tak bídně, že pokrytí mu raději v katalogu navigací vůbec neuznáváme.
  • Mapu je nutné aktivovat na webu, což se mi zatím nepodařilo. Každou chvíli se proto upomíná o aktivaci.
  • Route šedesát šest: Chicago při spuštění způsobně pozdraví, ale česká výslovnost „route šedesát šest“ (čtěte, jak vidíte) mi ježí chlupy na zádech.
  • Nelze zadávat cíl v podobě souřadnic nebo křižovatek silnic/ulic.
  • V balení není síťová nabíječka, doma je nutné nabíjet z počítače prostřednictvím USB kabelu.

Fotografie Route 66 Chicago 7000

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ukázky několika displejů

 

Váš názor Další článek: Sony Ericsson: Bravia a další chuťovky

Témata článku: Test, První přenos, Rout, Stavový pruh, Silné slovo, Chicago, Fata, Následný problém