Prodeje navigací: Evropa a potom dlouho nic

Evropa si v oblasti elektronických zařízení nemůže připsat mnoho prvenství nebo úspěchů. Jednou z výjimek je navigace, kde za sebou západní evropské země táhnou celý zbývající svět. V první polovině letošního roku se totiž v západní Evropě prodalo 70 % všech navigací a GPS navigačních řešení. Z absolutního pohledu to bylo 6,7 milionu kusů.

Evropa má velký náskok, protože druhé Spojené státy americké si z celkového koláče vytrhly jen 16 %. Následuje oblast Asie a Pacifiku s 12 % a zbytek už nestojí za řeč. Zajímavá by pro nás mohla být východní Evropa, kam se započítává i Česká republika. V letošním prvním pololetí jí patřilo jedno procento trhu. Může nás ale těšit, že východní Evropa spolu s Čínou patří mezi největší naděje pro další rozvoj navigačního trhu. Ale i v těchto plánech bude mít západ Evropy stále nepřehlédnutelnou většinu.

Proč se v Evropě navigaci tak daří? Je hned několik důvodů:

  • Velmi brzy začala propagace navigačních řešení. Kampaně nabízející osobní navigační systémy začaly v Německu už v roce 2003.
  • Celkový přehled o navigaci: lidé v Evropě ví, co navigace je, co od ní mohou čekat, k čemu je dobrá.
  • V Evropě se běžně cestuje do zahraničí, ať už obchodně nebo za zábavou. Vzdálenosti jsou na rozdíl od jiných kontinentů velmi malé.
  • Je zde jazyková bariéra při cestách do ciziny, mnoho různých jazyků na malé ploše. S navigací se přitom člověk nemusí nikoho ptát, kam jet.
  • V Evropě je hodně vývojářů navigačního softwaru. Zmiňuje se zejména Navigon, kterému se dobře daří na domácím německém trhu.
  • Důležitý je také úspěch nizozemského TomTomu. Firma, která svoji první přenosnou navigaci představila na jaře 2004, je dnes jedničkou na evropském trhu.
  • Navigační zařízení jsou zákazníkovi snadno dostupná – existuje mnoho různých prodejních kanálů, kterými se navigace může dostat k zákazníkovi.
Váš názor Další článek: Jak vypadá průzkumné auto Tele Atlasu

Témata článku: Jazyková bariéra, Evropa, Pot, Prodej


Určitě si přečtěte

RECENZE: Samsung Galaxy A40. Seznam má svůj první smartphone. Co to vlastně znamená?

RECENZE: Samsung Galaxy A40. Seznam má svůj první smartphone. Co to vlastně znamená?

** Samsung v ČR prodává hned dvě varianty smartphonu Galaxy A40 ** Jedna z nich je i speciální Seznam.cz Edition ** Rozdíly jsou u obou variant pouze v aplikační výbavě, recenze tedy, až na malé drobnosti, platí pro obě varianty

Martin Chroust | 32

Asus Zenfone 6 je futuristický robot. S překlápěcím foťákem budou selfíčka bez kompromisů

Asus Zenfone 6 je futuristický robot. S překlápěcím foťákem budou selfíčka bez kompromisů

** Asus ve Valencii představil vlajkový model Zenfone 6 ** Nejvíce zaujme netradičním řešením překlopného fotoaparátu ** Líbit se bude i futuristický design, špičková výbava a přijatelná cena

Jan Láska, Martin Miksa | 79

RECENZE: Redmi 7 — když dáte Xiaomi vale, ale to dobré z něj si necháte

RECENZE: Redmi 7 — když dáte Xiaomi vale, ale to dobré z něj si necháte

** Oficiálně to sice není Xiaomi, ale poměr cena/výkon má skvělý ** Dobrá výdrž, pěkné fotky a spolehlivá čtečka jsou hlavní zbraně ** Zklame horší odladěnost prostředí a slabší výsledky videa

Jakub Vrbacký | 18

Nový Honor 20 a Honor 20 Pro: skvělé telefony zraněné politikou

Nový Honor 20 a Honor 20 Pro: skvělé telefony zraněné politikou

** Honor 20 a 20 Pro míří na vyšší střední třídu telefonů ** Zaujmou hlavně dírkou v displeji a čtyřmi fotoaparáty na zadní straně ** Uvedení následuje těsně po agresivním kroku USA, ohrožujícím celou budoucnost Huawei a Honoru

Tomáš Holčík, Filip Kůžel | 85

RECENZE: Honor 8X — obr téměř bez chyb

RECENZE: Honor 8X — obr téměř bez chyb

** 6,5" displej nemusí nezbytně znamenat nepoužitelně velkou plácačku ** Výbava nezklame, až na zastaralý microUSB konektor ** Zásadní inovace nečekejte, ale ve střední třídě to (zatím) nevadí

Martin Herodek | 62