Prozkoumali jsme průzkumné auto Tele Atlasu

V úterý jsem psal o průzkumném vozidle Tele Atlasu, které bylo zaparkované před hotelem, kde se konalo Canalys Navigation Forum. Nakonec se mi podařilo dostat dovnitř a popovídat si se zaměstnancem Tele Atlasu. Nemohu sice nabídnout fotografie interiéru, ale dozvěděl jsem se zajímavé věci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tele Atlas má dnes celkem jednadvacet vozidel pro vlastní sběr dat. Asi tři čtvrtiny z nich vypadají podobně jako auto na fotografiích. Zbytek tvoří menší vozy, které se městy proplétají lépe než velká obytná krabice. Kromě vlastních sil využívá Tele Atlas i externí dodavatele dat.

Díky kamerám, které jsou po všech stranách auta, stačí mnoho ulic projet jen jednou – jedním směrem. Tím se příprava map zrychlí. Posádka nedělá nic jiného, než jezdí a kontroluje, jestli se data v pořádku nahrávají: zeměpisné informace s přesností jeden metr a obraz ze všech zapojených kamer. Video není plynulé, pro účely přípravy map stačí průměrně tři snímky za sekundu. Snímková frekvence je ale závislá na rychlosti jízdy.

Data se ukládají na dva přenosné disky s kapacitou 250 GB, denně se zaplní zhruba padesát gigabajtů. Disky jsou dva, aby se omezilo riziko výpadku. Po zaplnění disku posádka ověří konzistenci dat. Pokud se neobjeví problém, ověřený disk se uloží a po návratu předá dál ke zpracování.

Interiér automobilu nepřipomíná nic jiného než běžný obytný vůz. Jsou v něm dvě lůžka, kuchyňka, jídelní stůl, WC a sprcha. Jen místo jedné skříně je elektronické vybavení: tři počítače, místo pro disky, přijímač GPS, záložní zdroj a pár dalších přístrojů. Spolujezdec prostřednictvím panelu kontroluje, zda se data v pořádku nahrávají.

Obytný automobil má při přípravě a aktualizaci mapových podkladů velké výhody. Není nutné hledat hotel, zastaví někde na parkovišti a příští den se hned bez zdržování může vyrazit. Dvoučlenná posádka bývá „na výletě“ čtyři týdny, potom je vystřídá další směna.

Zaznamenaná data Tele Atlas zpracovává v Indii, kvůli levnější pracovní síle. Díky tomu, že okolí auta snímá mnoho kamer, je výsledkem spojený panoramatický obraz. Operátor se může doslova rozhlížet kolem. Protože je známá poloha kamer, snímek může být prostorový. Ale ne tak, aby se na něj operátor mohl dívat 3D brýlemi – prostor zjistí počítač a dokáže potom prozradit rozměry budov, šířku silnic, výšku mostů a jiných překážek atd. Tyto informace můžeme čekat v některých z budoucích verzí map.

Operátor dále může zaznamenávat dopravní značky: přikázané směry jízdy, zákazy vjezdu, zastavení, značky stop, omezení rychlosti atd. Všechno se v budoucnu bude hodit. Protože značky stále stejné, i k tomuto účelu se bude brzy používat počítač.

Diskuze (18) Další článek: Samsung vyvinul spásu pro displeje: perfektní čitelost na slunci a nízká spotřeba

Témata článku: , Známá poloha, Pro +, Atlas, Auto, Tele Atlas, Příští den