Že mobilní elektronika patří k hitům i těch letošních Vánoc, potvrzuje nejnovější průzkum O2. Operátor jej nechal zpracovat agenturou Data Collect na vzorku více než tisícovky respondentů. Z průzkumu vyplývá, že až 40 % populace by si přálo najít pod stromečkem některé ze zařízení mobil, smartphone nebo tablet.
Kategorie |
Celkem |
Muži |
Ženy |
(1053 resp.) |
(517 resp.) |
(536 resp.) |
Oblečení a osobní doplňky |
48% |
36% |
58% |
Zdraví, odpočinek, relax |
37% |
29% |
46% |
Kosmetika, kosmetické balíčky |
34% |
18% |
49% |
Televize, navigace, počítač, čtečka |
26% |
33% |
20% |
Sport, outdoor |
24% |
30% |
18% |
Domácí spotřebiče |
22% |
19% |
25% |
Chytrý telefon |
21% |
25% |
18% |
Káva, čaj, potraviny |
20% |
16% |
24% |
Šperky |
16% |
4% |
28% |
Tablet |
15% |
17% |
14% |
Ručně vyrobené dárky |
15% |
10% |
20% |
Hudba, CD, DVD |
14% |
14% |
15% |
Digitální kamera, fotoaparát, MP3/4, iPod |
11% |
14% |
8% |
Chata, zahrada |
10% |
13% |
8% |
Hry, hračky, herní konzole |
10% |
11% |
8% |
Běžný mobilní telefon |
4% |
3% |
4% |
Kniha |
3% |
3% |
4% |
Jiná kategorie |
6% |
7% |
5% |
Nevím |
4% |
4% |
3% |
Nejčastěji – v 36 % případů – po mobilních zařízeních touží mladší uživatelé (věková skupina 15-24 let). Téměř pětina ze starší generace našich respondentů (55 let a více) by chtěla pod stromečkem najít nějaký mobil, o chytrý telefon by konkrétně mělo zájem 14 procent respondentů z této skupiny. S běžným „hloupým“ mobilem by se z respondentů starších 55 let spokojilo sedm procent, zatímco v případě mladších lidí pouze dvě až čtyři procenta.