Asi si to pleteš s TA (traffic announcement neboli dopravní hlášení), což nemá s RDS-TMC nic společného. TA je dopravní hlášení FM rozhlasových stanic TP (Traffic Program), které rádio obvykle umí naladit odděleně od ostatních FM (ne-TP)stanic . U rádií, vybavených funkcí TP-Memo ( někdy označenou též TA- memo nebo TI) lze hlasová hlášení z paměti přístroje opakovaně přehrát.
RDS je od toho zcela oddělený systém, který vysílá celou řadu různých kódů. Například název stanice, PTY (identifikaci typu programu, např., zpravodajské, hudební....stanice), dále umí vysílat různá varovná hlášení při hromadných kalamitách, v tunelech apod. RDS-TMC je další z funkcí systému RDS, kterou umí zpracovat jen tímto systémem vybavené navigační systémy (= ne všechny navigační systémy). U pevně vestavěných navigací zpravidla pro prostý příjem nic ladit nemusíš, navigace si sama najde vysílač RDS-TMC, který není závislý na stanici, naladěné na rádiu, t.j. můžeš poslouchat stanici, která RDS-TMC nevysílá, ale navigace přijímá info z jiné stanice. Pokud jich je víc, pak teprve máš možnost volby. V Praze je to například CR1, CR3 a Regina.
A uživatelsky má RDS-TMC v podstatě dva významy: Jednak zobrazuje v textové podobě dopravní hlášení (systému TMC, nikoli systému TA) a jednak je zobrazuje v mapě, a pokud to umí a smí, pak též navrhuje náhradní trasu.
K úspěšnému použití RDS-TMC tedy potřebuješ navigaci, která RDS-TMC umí, dále rozhlasovou stanici, která RDS-TMC vysílá a mapový podklad, obsahující lokalizační tabulky, které navigace použije k zobrazen TMC informace na mapě a k přepočtu trasy.