Srovnání map ČR: Navteq vs. Tele Atlas

Diskuze čtenářů k článku

dodo nociar  |  27. 02. 2009 11:19

poprosim o radu kde sa daju kupit cd do navyteg pre slovensko a aka je kvalita odpoved e mailom dakujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
des  |  03. 07. 2009 09:06

svatá prostoto navygacia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda  |  01. 08. 2011 08:00

Ahoj,pošlu ti pokud chceš mapy 2011 od ceda nebo navteq, stačí napsat,zadarmo!!!piš na mail

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda  |  01. 08. 2011 08:06

jinak mám vyzkoušeno mapy navteq ceda, v igo 8 nebo igo prima,o navigacích garmin se mi nechce mluvit,nikdy bych za to nedal peníze, drahota a na houby,garmina jsem prodal,tak ceda mi ukáže návěstní tabule,směrovník,supr,vypadá to na cestě efektně,navteq to neukáže,je zajimavé,že navteq ukáže i rok postavené kruhové objezdy a cesty,ale neumí na ně ještě navádět,ceda je neukáže vůbec,přitom jsou stejné rok 2011,ale ceda ukazuje cesty přesněji,na navteq se stane,že v polsku vám blbý liška řekne zatočte ostře do prava a napravo jso rodinné domy,takže nesmysl,ceda jede dobře.mám i mapy teleatlas ,ale rok 2010,takže jsem nezkoušel,zajímá mě ,lae zda je lepší ceda,nebo teleatlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pje  |  01. 07. 2007 10:30

Marku, tvrdíte, že nejnovější Navteq vidí ulice jen v 5ti českých městech. Ověřoval jste to? Nějak mi to nesedí v konfrontaci s některými příspěvky zde. Jinak moc díky za srovnání, dá se z něj leccos dohledat k plné spokojenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martinhamr  |  23. 06. 2007 08:46

Mám Navigon6 a v něm mám k dispozici mapy Teleatlas 0107 a Navteq 1006.Mapy mám samozřejmě ze zdrojů,které zde nemohu jmenovat.Při jízdě Prahou musím říct že Navteq ač má relativně starší data a méně POI,je z pohledu řidiče přesnější než Teleatlas.Například znázornění odbočovacích pruhů je perfektní,Teleatlas je má se spožděním,nebo vůbec.Navteq má perfektně pokryté Západní Čechy+Jižní Čechy,aspoň co mohu posoudit.Teleatlas zase vede Na Moravě.Můj názor je takový že sloučením obou map by byla ta nejlepší varianta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ready  |  09. 08. 2007 21:24

Rád bych se Vás zeptal na jednu skutečnost. Koupil jsem si letos v květnu navigaci MIO C520f+ sRDS-TMC, která má předinstalované mapy mnoha států Evropy, včetně CZ + SK. Kromě navigace, která má řadu logických nedostatků, vidím problém v mapových podkladech. Já si ji koupil z důvodu ryze profesního. Velmi často musím hledat složitě zákazníka, který mi dá č.tel., ulici a číslo popisné. Před měsícem jsem takto hledal asi ulici Pražskou v Benátkách nad Jizerou. Ta byla dlouhá zhruba 2km. Navigace mi udala cílové místo na jejím počátku a já musel hledat zákazníka znovu, byť s navigací. Můj dotaz zní: Je na trhu nějaký dodavatel mapového SW, který má u názvů ulic ještě čísla popisná nebo čísla evidenční. Popř. jestli nevíte, kam se mám dotázat. Jinak to bude pro mě drahá a zbytečná hračka, protože ulici najdu vždy bez problémů. Velmi Vám děkuji za odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ready  |  09. 08. 2007 21:32

Ještě chci dodat, že mám Mio Map v3.3, ale osobně nevím co od toho můžu očekávat. Kolega mi tvrdí, že č.p snad ukazuje Liberec, Praha apod. velká města. Například Mladá Boleslav nemá uvedeno č.p. žádné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  21. 06. 2007 11:29

Asi žiji v jiném státě, ale podle informací Ministerstva dopravy je zde celkem necelých 55 tisíc kilometrů silnic a dálnic. Viz: http://www.sydos.cz/cs/rocenka-2005/rocenka/htm_cz/cz05_384000.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 21. 06. 2007 11:31

Tam myslím chybí ulice a možná i nějaké další typy silnic, které navigace znají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  21. 06. 2007 12:18

Asi to tak bude, ale i tak je ten vzájemný rozdíl moc velký. Kolik kilometrů udává Picodas?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 21. 06. 2007 12:24

Picodas má silnice od CEDA, takže tam to bude těch 140 tisíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  21. 06. 2007 14:09

Netvrdím, že Picodas pokrývá vše a natož správně. Ale po poslední aktualizaci nemám pocit, že by tam něco výrazněji chybělo. Takže rozdíl 80 tisíc kilometrů mi připadá hodně divný...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  22. 06. 2007 20:14

A Picodas mi přijde, že má data nejlepší, např Atlas 10R v6 je jediná mapa z těch co sem viděl (TT, iGo, Navigon), kde je správně zakončení D11 u Hradce. Nový mapy v680 pro TT jsem ještě neviděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  23. 06. 2007 19:55

Tak TomTom Eastern Europe v680.1466 má již zakončení D11 a ještě jednu novou přeložku, které má Atlas 10R v6 již od konce loňského roku, takže díky tomu, že Picodas bere data přímo od CEDA, zatímco ostatní oklikou přes TeleAtlas, znamená zpoždění minimálně půl roku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jogurt  |  23. 06. 2007 22:25

správné vedení D11 má už TT 6.75 a igo/Mio 01/2007. Ale ani jeden z nich nemá správně nové propojení Pardubice-Chrudim (přeložka I/37), které bylo dokončeno dříve než D11.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  24. 06. 2007 12:12

Tohle http://img217.imageshack.us/img217/2326/plczhuskv6751409uw4.png je PL_CZ_HU_SK plus major roads of WE v675.1409, a je to blbě. Tohle http://img440.imageshack.us/img440/2449/easterneuropev6801466jo3.png je Eastern Europe v680.1466, sjezd z D11 přes obec Libišany je tam konečně dobře. iGo 2007.1 to má stejně jako v675, tj. blbě.

To přeložkou I/37 myslíte obchvat Dražkovic a Mikulovic? Tak ten bohužel není ani ve v680, zato v Atlasu 10R v6, který vyšel koncem loňského roku je zakreslen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr  |  21. 06. 2007 12:17

Asi pocitali oba smery a kazdy jizdni pruh vzlast

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  21. 06. 2007 12:20


Pokud by hovořili marketspeakem (nebo jak se dnes říká reklamštinou), bylo by to docela dobře možné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  21. 06. 2007 08:19

Myslim ze jde o nepochopeni v rozdilu 'detailed coverage' a 'road network coverage' u Navtequ. Ta prezentovana mapa CR 2007.1 ma pokryti i do urovne ulic v ostatnich (mensich) mestech nez tech 5 zminovanych.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
com  |  21. 06. 2007 10:13

rekl bych ze ne. detailed je na 5 mistech (tmave modra).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  21. 06. 2007 10:45

jenze detail coverage znamena ze jsou k ulicim prirazeny vsechny atributy jako napr. jednosmerka. Svetle modra znamena, ze jsou pokryty vsechny silnice (a ulice) se zakladnimi atributy (nazev). Staci se podivat treba na www.mapquest.com s mapy navtequ Q4/2006, kde jsou pokryty stredni, zapadni a jizni cechy nebo jizni morava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 21. 06. 2007 11:08

Ale třeba konkrétně ve Zlíně, kam jsem se naposled díval, je jen pár průjezdních ulic, žádné ulice - s názvem ani bez názvu. Přesně tak je to vidět i v Mapquestu. Tohle bych nepřirovnával k obcím v Tele Atlasu, kde sice chybí názvy ulic, ale uliční síť je jinak kompletní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 21. 06. 2007 11:10

Nebo se podívejte jinam: Přerov, Kroměříž, Olomouc. Všude jsou jen hlavní tahy.

Jinak mapy Navtequ používá také http://maps.live.com/ (přijde mi lepší na ovládání než Mapquest).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  21. 06. 2007 13:20

To je pravda, ale ja jsem psal, ze mapy na mapquest.com jsou z Q4/2006 a ne Q1/2007 (ty prezentovane v Praze). V Q4/2006 stredni Morava a jeste nebyla pokryta. Neni nic snazsiho nez si stahnout dokumenty pokryti z nav4all.com a porovnat Q4/06 a Q1/07 (zkuste srovnat As, Cesky Krumlov, Usti nad Labem, Mnichovo Hradiste ci Znojmo nebo treba Humpolec). Maps.live.com maji sice lepsi ovladani, ale mapy jsou starsi nez na mapquestu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miki  |  10. 07. 2007 16:47

S těmito zkušenostmi se zcela ztotožňuji. Používám Route66 pro PDA a ulice jsou v těchto krajích - plzeňský, karlovarský, ústecký středočeský, jihočeský, Vysočina a část brněnského (tedy jihomoravského). A dostal jsem k tomu mapu Q4/2006 . Na každé z ulic je ale grafika ( malé šedé obdelníčky), které upozorňují že není jasné, zda je ulice průjezná obě,ma směry nebo jen jedním, nebo vůbec. Ale je možné v těchto krajích podle ulic i vyhledávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pje  |  01. 07. 2007 10:39

Na maps.live.com je poněkud podivný local search a ne mapy, přesněji po přesměrování... MS feature

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jogurt  |  21. 06. 2007 00:30

U onboard navigací si v rámci značky vozu stejně nemůžete vybírat, co preferuje výrobce, to tam je. Takže například Audi, Volvo, BMW atd: Navteq, zatímco třeba Škoda, VW, Alfa Romeo, atd: Teleatlas.
U PDA navigací je výběr jednoduchý, komu to nevyhovuje, má možnost použít obojí. Někomu přirostl k srdci Navigon s mapami Navteq, někomu TT s TA nebo IGo s TA a národními dodavateli map. tam je to jednoduché.

Takže jediné místo, kde jde skutečně o složitou volbu, jsou PNA. tam je nutné vážit výhody, zkoušet, protože tam dodavatele mapy nevyměníte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shr3k  |  22. 06. 2007 03:46

To není zase tak docela pravda, u navi systému BMW Mk. I, II, III a IV, založeném na standardu Philips CARIN (VDO non-CI) si můžete vybrat mezi mapami Navteq i Teleatlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pje  |  01. 07. 2007 10:51

Obávám se, že to není vůbec pravda. Originální mapová výbava je jedna věc, možnost změny je druhá. Např. pro Alfu Romeo uvádí Navteq mapy 2005 - 2007 pro 147, 159, 166, Breru i GT, přestože v originálu jsou onboard navigace vybaveny TeleAtlas mapami. Ostatně, absolutní lock bránící instalaci jiné mapy je z principu nesmysl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor