Tak nám zlevnili Colorado, paní Müllerová

Diskuze čtenářů k článku

Galdra  |  27. 03. 2008 10:42

Colorado 300 je super mašinka, ale mne by spíše zajímalo Colorado 400. Bude také někdy v prodeji v ČR?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 27. 03. 2008 21:40

Řekl bych, že nebude. Na něm jsou nejzajímavější předehrané americké mapy, což je ale pro české uživatele zbytečné. Topo Czech se hravě vejde do třístovky, a ještě v ní zůstane hromada místa. Topomapa celé Evropy neexistuje, aby mělo smysl nahrávat ji přímo od výrobce do čtyřgigabajtové paměti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Galdra  |  28. 03. 2008 08:15

Aha, děkuji za odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karl  |  26. 03. 2008 12:46

Takže už stojí pouze dvakrát tolik co v USA. Výborně!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 26. 03. 2008 13:36

Nezapomněl jste k americkým cenám připočítat DPH? A od českých odečíst cenu mapy Topo Czech, která je započítaná? U amerického Colorada 300 žádné podrobné mapy nedostanete.

Kromě toho ceny se netvoří jen nákladově.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sauvage  |  26. 03. 2008 17:05

Na skyfly dávají i mapu a včetně dph vychází i tak levněji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 26. 03. 2008 22:32

Skyfly se také stará o podporu Garminů v ČR jako český distributor?

Proti individuálnímu přivezení nebo koupení navigačního přístroje přímo v USA nemám vůbec nic, naopak to lze doporučit. Skutečně ale nemám rád šedé dovozce, kteří parazitují na práci, kterou tady dělají zastoupení výrobců a oficiální distributoři (čehokoli).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  27. 03. 2008 00:34

Toto téma by mně docela zajímalo. Nevím jak v oblasti GPS přijímačů, ale u jiné elektroniky mám zkušenost, že toho moc nedělají, ale zato drží ceny o desítky procent nad cenami v SRN (a vyplatí se to často koupit po eBay tam) a někdy i sto procent nad cenami v USA.
Poslední zkušenost, kdy oficiální servis od Olympusu mi odmítl prodat kus plastu - dvířka na baterii s tím, že jim musím foťák přivést, týden ho tam nechat, zaplatit 600Kč za servis a za další týden si pro něj opět přivést, ve mně akorát posiluje negativní pohled na česká zastoupení značek. Nebo jiná zkušenost, kdy si bratr ze studijní stáže v USA přivezl foťák Minolta s celosvětovou zárukou a české zastoupení se servisem dělalo problémy. Není divu, že pak na místní zastoupení pohlížím jako na zlatokopy, kteří by akorát hrabali, ale něco udělat, to už je problém.
Jakou práci tady dělá zastoupení výrobců a oficiální distributoři a na čem parazitují šedí dovozci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 27. 03. 2008 10:24

Co třeba jen takovou věc, jako je propagace? Český distributor financuje kampaně, lidé se také díky nim o zařízení dozví. Potom si najdou na internetu ceny, a protože šedý dovozce takovou propagaci nemusí řešit, má samozřejmě nižší náklady a lidé si přístroj koupí u něj.

Další věc jsou opravy. Samozřejmě, že se hned objeví řada názorů, jak má ten a ten čtenář dobré zkušenost s tím a tím obchodem. Ale z principu šedý dovozce, který nemá přístup k oficiálnímu servisu, nemůže nabídnout a také nenabízí takovou úroveň podpory jako oficiální distributor. A u Garminu to platí zvlášť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
haggaeus  |  27. 03. 2008 10:45

Propagace mi osobne nechybi, zrovna v pripade outdoorovych GPS mam dost znamych, kterych se muzu zeptat na zkusenosti s konkretnimi modely. S lokalni podporou Garminu (Picodas alias GPScentrum alias eNav, proste ten kramek pod Nuselskym mostem) mam jen ty nejhorsi zkusenosti.
Predloni jsem si u nich chtel nechat opravit GPS mimo zaruku, lezela tam tri tydny, pak jsem si ji neopravenou vyzvedl a poslal do evropskeho servisniho centra v UK, za tyden a neco mi DHL dorucilo vymeneny pristroj.
Ted mi u nich lezi jina GPS v zarucni oprave, zase bez jakekoli reakce, za chvili to bude 30 dni, tak pocitam s tim, ze si necham vratit penize, koupim si novou v US a pripadne problemy budu resit zase s anglickym servisem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Ch.  |  27. 03. 2008 11:19

Kdo dělá podporu Garminu v ČR? To myslíte Picodas? Četl jste nějaký jejich překlad manuálu? 100 chyb, nepřesností, chybí důležitý informace. "Kryt baterie odstraňte měkkým šroubovákem" třeba tam je. Soft je měkký, ale také jemný. Zřejmě je tato firma spolek mentálně postižených, když toto vypustí do světa. Navíc je tento překlad chráněn autorským právem a nesmí se nikde uvést. Picodas má patentovánu blbost! To je jen jeden malý příklad. Žádnou podporu proto nemohou nikomu poskytovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 27. 03. 2008 11:46

Pokud vím, manuály nedělají lokální zastoupení firem, ale přímo výrobce. Na překladech spolupracuje s externími agenturami a lokální zastoupení nebo distributor to vůbec nedokáže ovlivnit. Netvrdím, že to je stejné i v tomto případě.

Ale pokud sám nemáte lepší a ověřené informace, zdá se mi velmi nevhodné používat v příspěvku výrazy, které jste použil. Takhle se slušní lidé nechovají.

Další příklad podpory: mapa Topo Czech. Podívejte se, kolik stojí a jak vypadají podobné mapy jiných zemí. Už jen za to by si Picodas zasloužil od uživatelů úctu.

Bylo mi jasné, že se hned ukáže řada jednoznačných příkladů, proč je Picodas hrozná firma. Vždycky jich bude víc než příspěvků od spokojených lidí, protože vždy se snadněji nadává. Bohužel ale nevidíte, co všechno stojí za oficiálním dovozem zboží do ČR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
haggaeus  |  28. 03. 2008 11:49

no abych Picodasum uplne nekrivdil, v posledni den reklamacni lhuty mi vymenili GPS za novou, pridali drzacek na kolo a ze pry si muzu prijit za mesic pro upgrade topomapy. Ale stejne ji prodavam a koupim si casem za stejnou cenu neco lepsiho z US, za dvojnasobnou cenu takova podpora nestoji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  27. 03. 2008 11:43

Argument s opravami se mi nezdá a to hned ze dvou důvodů. Zaprvé u řady zboží (a nemyslím, že u GPS přijímačů by tomu bylo jinak) je vyžadován český záruční list a ten "šedí" prodejci dát nemohou. Však je také zákazník při reklamaci nucen řešit to u nich.
Zadruhé, i kdyby se s tím šlo do oficiálního servisu, tak - opět co mám informace u obdobných přístrojů - záruční opravy proplácí výrobce, takže ani tak by na tom servis nebyl škodný.

To, že šedý dovozce nenabízí takovou úroveň jako oficiální distributor může být pravda, ale nijak mi to nevysvětluje tvrzení, jak šedí dovozci parazitují. Ba právě naopak. Vy se svou peněženkou hlasujete, zda raději levně od šedého dovozce s případnou menší úrovní podpory nebo naopak draze od oficiálního distributora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 27. 03. 2008 11:54

... a až takhle budou peněženkou hlasovat všichni, Garmin začne Českou republiku obsluhovat třeba z Maďarska. A my budeme moci zapomenout na nějakou turistickou mapu, na lokální tvorbu silniční mapy coby náhrady za méně kvalitní oficiální City Navigator.

Garmin přestane propagovat své výrobky, protože mu na to ze zisku nezbudou prostředky. Budou klesat prodeje, Česko se zařadí do velké skupiny zemí společně s Afrikou, bude to ještě horší s distribucí. Výsledek? Podívejte se na značku Magellan v České republice.

Je to katastrofický příklad. Šedí dovozci u navigací trh neovlivňují tak jako to třeba donedávna bylo u mobilních telefonů (nejsou tady dotace operátorů). Ale z principu prostě šedé dovozce nebudu podporovat ani doporučovat.

Kdo chce levný navigační přístroj, může si ho koupit přímo v USA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  27. 03. 2008 13:04

Je samozřejmě možné, že by trh usoudil, že turistické a lokální silniční mapy za skoro dvojnásobný rozdíl v ceně nestojí.


Ale z principu prostě šedé dovozce nebudu podporovat ani doporučovat.

Tomu rozumím a chápu to, akorát se mi tvrzení o parazitování zdálo (a pořád zdá) dost silné a těžko obhajitelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  27. 03. 2008 16:47

...//A my budeme moci zapomenout na nějakou turistickou mapu, na lokální tvorbu silniční mapy coby náhrady za méně kvalitní oficiální City Navigator.//...
Pane redaktore zkuste se si porovnat detaily silniční sítě v Atlas Czech 7 a City Navigator 2008 a možná změníte názor na " kvalitní a podrobné" mapy od Picodasu !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 27. 03. 2008 17:16

A vy se s tím zase zkuste někdy projet mimo Brno, Prahu a pár větších měst.

Co třeba takový detail, že pro Garminy máme v ČR snad první evropskou mapu, která podporuje nákladní dopravu? České mapy, které produkuje Picodas, nám mohou ostatní země závidět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ujezd  |  07. 06. 2008 21:38

uvazuji o koupi 60csx nebo colorado z US, poradte jak., diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karl  |  26. 03. 2008 21:50

Ano, já vím a respektuji to. Ale stejně, kdybych Colorado kupoval, tak určitě ze států.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkbn  |  26. 03. 2008 12:22

Ja jsem ho kupoval minuly tyden a v mshopu mi po dotazu na picodas zlevnili na 11,8...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jen-tak  |  26. 03. 2008 14:07

ja minuly tyden v itek.cz za 11700 .. den na to ho o tri tisce zdrazily aby dneska stal 12 ... cena jako na houpacce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bleeer  |  26. 03. 2008 12:20

Pod deset tisíc se to začne prodávat trochu víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor