Tele Atlas přidává pokrytí ve východní Evropě

Tele Atlas se pochlubil svým pokrytím Evropy. V úterý vydal tiskovou zprávu, kde shrnuje svoji současnou nabídku mapových podkladů, které si mohou výrobci navigačních systému koupit a používat ve svých zařízeních.

Právě nyní byl překročen důležitý milník: byla kompletně pokrytá celá západní Evropa. Došlo k tomu zařazením detailních map Irska a Severního Irska. Evropské mapy nyní zahrnují 7,8 milionu kilometrů silnic – to odpovídá deseti cestám k Měsíci a zpět nebo 195 obkroužení rovníku. Databáze pokrývá 386 milionů obyvatel, 1,7 milionu zájmových bodů a téměř devadesát procent čísel domů.

Tele Atlas pokročil také v pokrývání zemí východní Evropy. Kromě České republiky, Maďarska, Polska a Ruska přibyly také baltské státy (Estonsko, Litva, Lotyšsko). Ve východní Evropě jde dohromady o 536 tisíc kilometrů silnic.

Ve výčtu východoevropských zemí ale na oficiální stránce chybí Slovensko. Můžeme to brát jako přehlédnutí autora tiskové zprávy. Anebo Tele Atlas naznačuje, že mapy Slovenska ještě nejsou tak dobré, aby se jimi chlubil? To by znamenalo, že těmi ostatními se už chlubit může a že tedy byly podstatně vylepšeny. Spíš bych ale sázel na chybu, protože text jinak upozorňuje, že mapy spočívají hlavně v propojovací silniční síti a podrobně jsou pokrytá jen větší města.

Trochu mě překvapil názor v článku webu YourNav.com, kde editoři Tele Atlas chválí, že ve východní Evropě konečně dohnal Navteq. Zkušenosti s jízdou s navigacemi, které jsou vybaveny mapami Navtequ, ale jasně říkají, že od Prahy na východ jsou u nás prakticky nepoužitelné.

Navteq sice v květnu oznámil, že pokrývá 600 tisíc kilometrů silnic východní Evropy a Tele Atlas má teprve dnes 536 tisíc, dokud ale pokrytí zemí nedosáhne určité hranice, je použitelnost map velmi sporná. A této hranice v České republice dosáhl Navteq zatím pouze v západní části, na rozdíl od poměrně slušného pokrytí Tele Atlasu. V dalších východních zemích na tuto hranici zatím nedosahuje žádný z dodavatelů, takže je trochu předčasné mluvit o nějakých prvenstvích.

Diskuze (3) Další článek: Nové Mio H610: navigace spíše pro ženy

Témata článku: Pokrytí, Tele Atlas, Důležitý milník, Východ


Určitě si přečtěte

Telefony to nekončí. Vybíráme mobilní příslušenství, které překvapí i potěší

Telefony to nekončí. Vybíráme mobilní příslušenství, které překvapí i potěší

** I malá drobnost může udělat velkou radost ** Redukce, kabely, sluchátka, powerbanky, hračky a další gadgety ** Ceny se pohybují od stovky až po několik tisíc korun

Jan Láska | 3

RECENZE: Sony Xperia XZ3 — Japonci jsou zpátky v extralize

RECENZE: Sony Xperia XZ3 — Japonci jsou zpátky v extralize

** Sony výrazně zmodernizovalo vlajkový model ** OLED displej patří mezi nejlepší na trhu ** Opět se zlepšil i fotoaparát

Jan Láska | 102

Technologický zázrak a prudká facka pro Google. Huawei Watch GT vydrží dva týdny

Technologický zázrak a prudká facka pro Google. Huawei Watch GT vydrží dva týdny

** Huawei nás na tiskové konferenci zahltil novinkami ** Jednou z nich jsou kruhové chytré hodinky Watch GT ** Mají GPS, vlastní systém a nabité vydrží až 2 týdny.

Filip Kůžel, Jan Láska, Martin Miksa | 38

Vybrali jsme 12 povedených tabletů, které udělají radost pod stromečkem

Vybrali jsme 12 povedených tabletů, které udělají radost pod stromečkem

** Jak se zorientovat v široké nabídce tabletů a proč tablet vůbec chtít? ** Vybíráme 12 nejlepších modelů napříč cenovým spektrem ** Cena použitelných modelů začíná na dvou tisících korun

Jan Láska | 91

Huawei Mate 20 Pro nadělá konkurenci vrásky. Superphone nemá slabé místo

Huawei Mate 20 Pro nadělá konkurenci vrásky. Superphone nemá slabé místo

** Nová vlajková loď Huawei prakticky nezná kompromisy ** Přináší ohromný výkon a nezvykle mnoho inovací ** Nejzajímavější je čtečka v displeji a nový typ paměťovky

Jan Láska | 153

Jak správně dobíjet baterie současných mobilů? Pozor na zastaralé návyky

Jak správně dobíjet baterie současných mobilů? Pozor na zastaralé návyky

Baterie v mobilních zařízeních se vyvíjejí, i když možná ne tak rychle jako některé jiné komponenty. Přesto už s dnešními články není žádoucí pracovat jako kdysi s NiCd bateriemi.

Jan Láska | 118