TomTom Go 730 a prvních 900 kilometrů

Protože test TomTomu Go 730 bude připravovat kolega, vzal jsem si navigaci do auta alespoň na víkendovou cestu. Chtěl jsem se podívat na upravené prostředí, na nové funkce, a vůbec si po několika měsících osvěžit navigaci s největší světovou značkou. Jaké jsou první dojmy?

Klepněte pro větší obrázek
TomTom Go 930 vypadá stejně jako Go 730

Je to stále TomTom

Navigace TomTomu se stále drží stejné linie. Mají stejné ovládání, i na drobné změny stejný vzhled. Je to dobře, protože lidé TomTomy zjevně milují.

Hromada funkcí

TomTom je opět po okraj naplněn funkcemi, kvůli kterým nemá občas mezi navigacemi konkurenty. Za zmínku stojí třeba práce se zájmovými body – s jejich importem, možností upozorňování. Jen se občas sám sebe ptám, jak se asi v tomto množství funkcí orientují běžní uživatelé.

Řazení do pruhů

Jedna z velkých novinek řady Go x30 funguje tak, jak má. Tedy alespoň na místech, kde jsou pruhy před křižovatkami zaneseny v mapě. Ve stavovém řádku se ukážou možnosti a v nich vysvícené pruhy, do nichž by měl řidič zajet. Řazení bohužel nefunguje v tunelech, přestože se v nich TomTom snaží navigovat. Pruhy se zobrazí, ale bez zvýraznění.

Reality View

Stejně jako u Navigonu mi vadilo, že realistický obrázek s křižovatkou je pouze statický. O tom, kde se řidič vůči křižovatce nachází, se dá orientovat jen podle ubíhající vzdálenosti. Po grafické stránce se mi tato funkce líbí víc než u Navigonu, odbočka je lépe zvýrazněná. Jenže tam, kde se obrázky ukazovaly (výjezdy z D1) jsem je v podstatě nepotřeboval. Naopak u složitých křižovatek s nájezdy do pražských tunelů Reality View chybělo.

Klepněte pro větší obrázek 

Pasivní držák

Nezvyknu si, nezvyknu. Přístroje této třídy by rozhodně měly mít aktivní držák. Takhle musím pokaždé před jízdou zapojit nabíječku, zapojit přijímač RDS-TMC, a až potom lze přístroj vložit do držáku. Také proto jsem po chvíli vzdal připojování RDS-TMC, nabíječka mi stačila.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
TomTom Go 730 používá stejný držák jako předchozí řada

Mapy

Zobrazení map TomTomu se mi po zkušenostech s posledními modely jiných výrobců přestává líbit. Je to osobní názor, ale jsou až příliš zjednodušené, hranaté. Orientaci v nich navíc komplikuje pseudo3D zobrazení budov ve větších městech. TomTom k obrysům budov přidává malý stínek, což je dobré u samostatně stojících objektů, ale nepřehledné v městských blocích. Oko řidiče vidí mnoho různých objektů a mezi nimi přehlédne ukrytou cestu. Navíc se to nedá vypnout.

IQ Cesty

Přemýšlím, jak vyzkoušet funkčnost této nové služby, která při optimalizaci trasy bere v úvahu skutečnou průměrnou rychlost. Zjišťuje ji automatickým sběrem dat u ostatních uživatelů TomTomu. Na displeji je pak vidět, že cesta je vypočtena například pomocí profilu IQ Route Weekend, ale lišila by se od standarního výpočtu? Kromě toho nepředpokládám, že by IQ cesty fungovaly na českém venkově, kde jsem převážně jezdil. Je to taková černá skříňka, nedá se kontrolovat.

Klepněte pro větší obrázek 

TomTom Go 730 mě nepřekvapil. Základ je stále stejný, nové funkce nejsou nijak zásadní. Ulehčí však cestování, a když se to spojí s celkově promyšleným ovládáním, TomTom nemusí mít strach, že by se od něj uživatelé odvrátili.

Diskuze (14) Další článek: HTC Touch Pro: Diamond na steroidech

Témata článku: Černá skříňka, Tom, Skříňka, Stejné ovládání, Stojící objekt, Kilometr