TomTom Go I-90: navigace do palubní desky vozu

Diskuze čtenářů k článku

jirka  |  27. 10. 2009 15:21

Tak to uz si radeji pridam dalsich 15 a koupim neco vyrazne lepsiho, vcetne DVD, dvoukanaloveho BT A2DP, atd.
http://www.kenwood.eu/products/car/multimedia/receivers/DNX7240BT/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  27. 10. 2009 15:24

jeste doplnim- v tomto Kenwoodu je Garmin na Navigonu a ten je dnes prinejmensim stejne dobry, ne-li lepsi, nez slavny TomTom.....Ale to je samozrejme vec nazoru......Jinak, da se poridit vcetne ovladani na volantu atd za 28.000 ........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
david  |  27. 10. 2009 16:01

Anebo si připlatit ještě 3x a je to i s automatickou pračkou zn. unocretino

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  27. 10. 2009 18:34

jakožto uživatel zmiňovaného Kenwoodu jej nikomu nedoporučuji. Pořizoval jsem jej před necelým rokem za cenu lehce pod 50, a je to krám. Chtěl jsem vestavěnou, mezi těmi je údajně nejlepší, nicméně stejně jsem letos před prázdninama koupil tomtom a jako celý slavný a předražený kenwood může jít do řítí. Jediné + je větší displej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  27. 10. 2009 09:51

Tohle mě docela zajímá. Nikdy jsem nepochopil, proč raději nevyužijí na konkrétním výrobci vozidla nezávislý akcelerometr, ze kterého by pohyb vozidla poměrně přesně vypočetli také. V situaci bez GPS signálu (tunely apod.) by pak byla možná bezproblémová navigace, v situaci s GPS signálem by navigace měla přehled o reálném pohybu a neskákala by tam a zpět dle toho, jak se zhorší/zlepší signál.

Tuší někdo důvod, proč se k tomuto akcelerometr víc nerozšířil?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  27. 10. 2009 16:27

Nenapadá mě jiný důvod než cena. TT ho cpe jen do nejvyšších modelů a to je škoda. Simulace jízdy v tunelech je sice hezká věc, ale nechápu proč (když vědí kde tunel začíná a končí) navigace simuluje ještě dvě křižovatky za tunelem (pokud se v tunelu zdržím) - osobní zkušenost s Navigonem. Garmin to má ještě lepší - začne simulovat jízdu poslední známou rychlostí, ale 50 metrů před koncem tunelu napíše "Slabý signál z družic" a je vymalováno (testováno na 765T).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  27. 10. 2009 19:37

Cena mě napadla a přišla jako důvod u levnějších modelů, ale když může mít akcelerometr kdejaký lepší mobil či PDA v ceně pod 7000, přijde mi divné, že cena pár USD byla překážkou v zařízení, co stojí víc než 2x tolik.

Jinak simulace v tunelu se hojně užije například ve Skandinávii, kde jsou v tunelech běžně odbočky a to klidně tři v jednom tunelu, takže tam to určitou výhodu má. Nicméně osobně bych spolupráci s akcelerometrem ocenil právě na to nesmyslné přeskakování pozice při slabším signálu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KL  |  28. 10. 2009 10:56

Simulace v tunelech je přímo nutností, jinak nevím kde jsem a když mi navigace řekne "odboč vpravo" tak odbočím i kdyby tam byla zeď
To chcete z údajů akcelerometru vypočítávat rychlost a vzdálenost? S jakou chybou? Dnes má každé auto ABS a tedy snímač otáčení kol, nebylo by to jednodušší a přesnější - kalibrace automaticky jako u baro-výškoměru...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  28. 10. 2009 15:25

Pro lidi jako vy je navigace úplně zbytečná, protože sám vždy nejlépe víte, kudy jet a kde odbočit, že.

Rychlost i vzdálenost z údajů z akcelerometru vypočtete celkem snadno a s rozhodně menší chybou než se stávajícím odhadem "rychlost při vjíždění do tunelu rovná se rychlosti, kterou se v tunelu po celou dobu jede". Co se týče případné chybovosti, tak pro navigaci by neměl být vůbec žádný problém se "nakalibrovat" automaticky - při průjezdu části trasy s dobrým GPS signálem může porovnat údaje, co se vypočetly z akcelerometru s tím, co udává GPS. Jinak přesnost při výpočtu z akcelerometrů se dle mě dostupných dat pohybuje mezi 1-4%.

Jak jsem psal výše, akcelerometr mi přijde jednodušší a hlavně podstatně univerzálnější než napojení na snímač ABS (protože to znamená nutnost vyvedení patřičného konektoru a standardizovaný protokol). Navíc se přiznám, že celkem netuším, jak chcete z otáček kol spočítat cokoliv jiného než rychlost. Počítat směr jízdy dle rozdílu otáčení levého a pravého kola je daleko nepřesnější než počítat to derivací dle akcelerometru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KL  |  29. 10. 2009 17:14

1-4% - to uvádíte přesnost výpočtu akcelerace, nebo rychlosti, či dokonce ujeté dráhy?

BTW: ten konektor ke snímači otáček kol byl na autech VW standardně již před 20 lety - důvod - zvláštní výbava, přece nebudou měnit kabeláž - zákazník to zaplatí i když to nevyužije...
Náboj kola měl příslušné ozubení.



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  29. 10. 2009 20:41

Rychlosti.

To může být pravda, nicméně:
1) silně pochybuju, že by 20 let starý VW měl ten konektor nějak snadno připojitelný k přenosné navigaci (třeba já mám OBD-2 konektor pod volantem, čili dost mizerná pozice na připojování navigace)
2) zdaleka ne každé auto je VW
3) stále netuším, jak chcete z otáček kol poznat směr, kterým auto jede.

Malá technická snímač otáček nemívá v náboji kola, ale na ose.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KL  |  30. 10. 2009 15:10

...údaje o směru? - ty přece mám ze snímače natočení kol (píšete o něm v nadpisu !!!), údaje o rychlosti a ujeté vzdálenosti (každý samostatně) od snímačů otáčení kol a všecny hodnoty vypočtené přímo z naměřených údajů, nezatížené chybou při dvojité integraci podle času, jako ve vašem případě při výpočtu ujeté vzdálenosti z akcelerace... JEN ORIENTAČNĚ - zkuste si dosadit do základního vzorce výpočtu dráhy z akcelerace a času reálné hodnoty a podívejte se co vám to udělá s chybou - co ta druhá mocnina?
To by mohl být jeden z důvodů proč se akcelerometry nepoužívají při určování polohy při ztrátě signálu ....

O tom jsme se samozřejmě mohli bavit již dříve, ale to byste musel být schopen konstruktivní diskuse a neodvádět pozornost od hlavního problému = praktické použitelnosti - k jakýmsi konektorům, pokaždé jiným, resp. vynechat invektivy když vám dojdou argumenty.
Howgh! KL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  30. 10. 2009 16:00

Ty údajné invektivy by mě docela zajímaly, mám pocit, že si mě s někým pletete. Jediná osobní narážka v mých příspěvcích byla na tu vaši, kde - jako první, zcela zbytečně a uboze - shazujete navigaci v tunelech.

Začínám mít pocit, že máte problém s udržením kontextu, protože v tomto vláknu od počátku řeším, proč jde trend technicky komplikovanému napojení na systémy vozu a ne třeba před z hlediska implementace podstatně jednoduššími akcelerometry. Žádné "pokaždé jiné problémy". Prostě nic z toho, co mi podsouváte.

Co se týče argumentace, tak vy jste začal tím, že otáčky kol má snímané i 20 let starý VW. Nakonec jste byl nucen připustit, že s pouhým snímačem otáček kol si nevystačíte, takže připojení na systémy vozidla opravdu znamená poměrně významné technické komplikace.

Co se týče přesnosti akcelerometrů, tak nechci srovnávat jednoduchý čip za pár USD s profi zařízením, ale akcelerometry typu G-TECH mají při měření rychlosti chybovost +- 0,7km/hod. Čili to zdaleka nevidím tak nepoužitelné, jak to prezentujete. Já jsem dal k dispozici konkrétní údaje o chybovosti, vy argumentujete neustálými dohady, jak to asi všechno bude špatné. Souhlasím, že takto se opravu na úrovni diskutovat nedá, takže také howgh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KL  |  30. 10. 2009 17:47

Přesnost +-O,7 km/hod je jistě fantastická při rychlosti zvuku, při určení rychlosti chůze asi tak hvězdná není. Při jízdě autem v tunelu při ustálené rychlosti 50km/hod taková přesnost znamená, že již po minutě jízdy mám odchylku od reality 30m, tedy v tom horším případě jsem již za odbočkou..., a to jste hovořil o profi zařízení!!

P.S. My co máme vlastní hlavu a umíme počítat nemáme příliš velký respekt před citacemi, ani z renomovaných pramenů.
Teď již definitivně Howgh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Einstein  |  30. 10. 2009 21:28

+-O,7 km/hod:
již po minutě jízdy mám odchylku od reality 30m

50km/hod: za 1 min 833 metrů
50,7km/hod: za 1 min 845 metrů

845 - 833 = 12


My co máme vlastní hlavu a umíme počítat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KL  |  30. 10. 2009 22:52

Jo, dostal jste mne, přehlédl jsem se, ale to nic nemění na faktu, že na profi zařízení je ta přesnost nic moc....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavliicek  |  27. 10. 2009 01:28

Za obyc navigaci obalenou plastem a nejakym FM cipem za par dolaru chtej 15 a pul tisice?:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaPa  |  27. 10. 2009 12:22

Pokud je v ceně audiosystém vozu a z obrázku to tak vypadá tak proč ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  27. 10. 2009 18:38

s touto myšlenkou pak vysvětlete proč Hyundai stojí nový 150.000 a BMW nový 4.500.000, když je to v jádru auto se stejnýma 4ma kolama, a podle vaší úvahy se liší jen nějakýmá detailama

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavliicek  |  29. 10. 2009 14:09

Myslim, ze kdybyste do toho BMW (jake procento se jich prodava za 4.500 000?) dal neco tak designove odporneho jako to na obrazku, nemyslim, ze by to nekdo koupil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor