Trocha statistiky: jak se v roce 2007 prodávaly navigace

Výzkumníci z firmy Canalys vydali zprávu o prodeji přenosných navigačních systémů v roce 2007. Celá studie je jako vždy placená, ale opět byla zveřejněna základní čísla.

Na celém světě se loni prodalo 39 milionů navigačních přístrojů. Je to hodně? Ve srovnání například s mobilními telefony ani ne, protože například Sony Ericsson sám prodal více než sto milionů mobilů. Navigační trh ale přesto velmi strmě roste, vůči prodejům v roce 2006 se jednalo o nárůst o 132 %. Trh se nejvíc rozvinul v severní Americe (nárůst 296 %), následuje oblast Asie a Pacifiku (plus 139 %), na posledním místě je oblast EMEA (Evropa, Střední východ, Afrika) s nárůstem 87 %. V této oblasti se ale stále prodá nejvíc navigací, loni 21,1 milionu kusů. V posledním čtvrtletí roku 2007 se polovina všech navigací prodala právě v Evropě, o rok dříve to však byly dvě třetiny.

Devadesát procent všech prodejů zatím zaujímají přenosné navigační přístroje, navigace v chytrých telefonech se zatím tolik neujaly, přestože jim asi bude patřit budoucnost. Zajímavé je, že v Evropě mají čtyři hlavní značky dohromady podíl jen 65 %, pro ostatní menší výrobce tak zbývá poměrně velký prostor. Třeba v severní Americe ovládá velká čtyřka celých 90 % trhu. Ještě různorodější je ale nabídka v asijsko-pacifickém regionu, kde čtyři největší výrobci ukousli jen 40 % koláče.

V Evropě nejvíc navigací prodává TomTom (32 %), následuje Garmin (17 %) a na třetím místě je Nokia díky svým smartphonům vybaveným GPS přijímačem (11 %). Na čtvrtém místě je Mio, kde Canalys neudává podíl, ale ze známých čísel ho můžeme spočítat: 5 %.

V objemu prodejů vede západní Evropa, střední a východní ale zase rychleji roste (z malých čísel to jde vždycky snadno). Ve střední a východní Evropě meziročně vzrostl prodej navigačních přístrojů více než čtyřikrát, dosáhl na 1,4 milionu kusů. Canalys zmiňuje, že je zde také trochu jiné rozložení podílů na trhu: vede Mio, Nokia a Garmin, TomTom je na čtvrtém místě s podílem 5 %. Z oficiální zprávy ale není úplně jasné, kterou část Evropy u těchto statistik podílů výzkumníci uvažovali, s velkou pravděpodobností půjde o Maďarsko.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze (5) Další článek: Vodafone spouští BlackBerry, zatím jen pro velké firmy

Témata článku: Jak, Statistiky, Trocha, Celá studie


Určitě si přečtěte

Levný Google Pixel 4a je konečně tady. iPhonu SE (2020) roste zdatná konkurence

Levný Google Pixel 4a je konečně tady. iPhonu SE (2020) roste zdatná konkurence

** Google s několikaměsíční prodlevou konečně oznámil Pixel 4a ** Novinka dostala stejný fotoaparát, jaký má výrazně dražší Pixel 4 ** Přímý konkurent iPhonu SE (2020) však bude stát jen 9 tisíc Kč

Martin Chroust | 63

RECENZE: Redmi Note 8 Pro – bestseller má úspěšné pokračování

RECENZE: Redmi Note 8 Pro – bestseller má úspěšné pokračování

** Redmi Note 8 Pro přináší nekompromisní poměr výkon / cena ** Přidává čtyřnásobný fotoaparát s 64Mpx rozlišením ** Zamrzí jen košaté MIUI se zbytečnými aplikacemi

Martin Miksa | 36