Trocha statistiky: jak se v roce 2007 prodávaly navigace

Výzkumníci z firmy Canalys vydali zprávu o prodeji přenosných navigačních systémů v roce 2007. Celá studie je jako vždy placená, ale opět byla zveřejněna základní čísla.

Na celém světě se loni prodalo 39 milionů navigačních přístrojů. Je to hodně? Ve srovnání například s mobilními telefony ani ne, protože například Sony Ericsson sám prodal více než sto milionů mobilů. Navigační trh ale přesto velmi strmě roste, vůči prodejům v roce 2006 se jednalo o nárůst o 132 %. Trh se nejvíc rozvinul v severní Americe (nárůst 296 %), následuje oblast Asie a Pacifiku (plus 139 %), na posledním místě je oblast EMEA (Evropa, Střední východ, Afrika) s nárůstem 87 %. V této oblasti se ale stále prodá nejvíc navigací, loni 21,1 milionu kusů. V posledním čtvrtletí roku 2007 se polovina všech navigací prodala právě v Evropě, o rok dříve to však byly dvě třetiny.

Devadesát procent všech prodejů zatím zaujímají přenosné navigační přístroje, navigace v chytrých telefonech se zatím tolik neujaly, přestože jim asi bude patřit budoucnost. Zajímavé je, že v Evropě mají čtyři hlavní značky dohromady podíl jen 65 %, pro ostatní menší výrobce tak zbývá poměrně velký prostor. Třeba v severní Americe ovládá velká čtyřka celých 90 % trhu. Ještě různorodější je ale nabídka v asijsko-pacifickém regionu, kde čtyři největší výrobci ukousli jen 40 % koláče.

V Evropě nejvíc navigací prodává TomTom (32 %), následuje Garmin (17 %) a na třetím místě je Nokia díky svým smartphonům vybaveným GPS přijímačem (11 %). Na čtvrtém místě je Mio, kde Canalys neudává podíl, ale ze známých čísel ho můžeme spočítat: 5 %.

V objemu prodejů vede západní Evropa, střední a východní ale zase rychleji roste (z malých čísel to jde vždycky snadno). Ve střední a východní Evropě meziročně vzrostl prodej navigačních přístrojů více než čtyřikrát, dosáhl na 1,4 milionu kusů. Canalys zmiňuje, že je zde také trochu jiné rozložení podílů na trhu: vede Mio, Nokia a Garmin, TomTom je na čtvrtém místě s podílem 5 %. Z oficiální zprávy ale není úplně jasné, kterou část Evropy u těchto statistik podílů výzkumníci uvažovali, s velkou pravděpodobností půjde o Maďarsko.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze (5) Další článek: Vodafone spouští BlackBerry, zatím jen pro velké firmy

Témata článku: Trocha, Statistiky


Určitě si přečtěte

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

** Osvědčený recept Huawei v trochu modernějším střihu ** Výřez v displeji neruší ani zdaleka, jak by se mohlo zdát ** Odemykání obličejem je návykové a překvapivě dobře funguje

Martin Herodek | 34

RECENZE: Huawei P Smart – kovové dvojče má o jedno oko méně

RECENZE: Huawei P Smart – kovové dvojče má o jedno oko méně

** Kvalitní střední třída s protáhlým displejem ** Stejný jako Honor 9 Lite, přesto se liší v drobnostech ** Fotoaparát už se barev nebojí

Martin Herodek | 11

RECENZE: Honor 10 drtí konkurenci nejen duhovými odlesky, ale i výbavou a cenou

RECENZE: Honor 10 drtí konkurenci nejen duhovými odlesky, ale i výbavou a cenou

** Honor 10 opět přichází se skvělým poměrem ceny a výkonu ** Za přijatelnou cenu nabízí bohatou ochutnávku ze světa nejlepších ** Nastávající tuctovost displejů s výřezem zahání zády s odlesky duhy

Jakub Vrbacký | 32

Xiaomi Amazfit 2 Stratos: Šlape na paty nejlepším sportovním hodinkám, cenou je rozdrtí

Xiaomi Amazfit 2 Stratos: Šlape na paty nejlepším sportovním hodinkám, cenou je rozdrtí

Nástupce původního modelu Amazfit podražil a vrhá se tak do nelehkého boje s konkurencí, která za příplatek několika stovek, nabízí o hodně víc funkcí.

Ondrej Papánek | 18