Už 15 náklaďáků narazilo do stejného domu kvůli navigaci (bulvár)

Už 15 náklaďáků narazilo do stejného domu kvůli navigaci (bulvár)

Zprávu agentury Korzo publikovaly například Novinky.cz. Podle ní už patnáct řidičů kvůli špatné navigaci narazilo do jednoho domu v britské obci Bodfari. Navigace naplánuje cestu přes venkovskou klikatou uličku, která však vůbec není určena pro nákladní dopravu. A takhle to potom dopadne.

Pojďme se na věc podívat z navigačního hlediska. Obec Bodfari jsem našel na Google mapách a zdá se, že existují dvě možnosti, jak by se řidič mohl omylem dostat do klikaté silničky: první možnost, druhá možnost. V obou případech by muselo jít o chybu v mapách, protože nic takového rozumný navigační přístroj nikdy nemůže doporučit.

Má-li opravdu jít o zkratku, mohla by v úvahu připadat ještě tato cesta. V tomto případě by navigační přístroj opravdu mohl zkratku tímto způsobem, při vlastních pokusech se mi to ale nepodařilo. Trasa pokaždé vedla po správných hlavních silnicích. Na leteckém snímku navíc nevidím přímo v zatáčce žádnou budovu, do které by automobil s nepozorným řidičem mohl narazit. Pokud tedy není dům ukryt třeba přímo ve špičce, kterou jsem označil bodem A.

Oživeno: Pročetl jsem ještě anglické originály zprávy a uvědomil jsem si, že jsem nepočítal ještě s jednou možností. Tohle bude zřejmě ta správná cesta, o které paní Amandě Sanland jde. Navigace místo toho, aby řidiče nechaly na hlavní silnici, navrhnou zkratku k dálnici. Tato silnička potom opravdu není vhodná pro kamiony.

Co dělat?

Situace, kdy navigační přístroje spočítají jinou než oficiálně doporučenou trasu, ale mohou snadno nastat i u nás. Není potom určitě příjemné, když nákladní automobily místo po hlavní silnici projíždějí obytnou čtvrtí. Existuje několik metod, jak se bránit.

1. Obrátit se na výrobce map. Komunikaci mohou snížit prioritu a navigační přístroje ji potom nebudou upřednostňovat. Je to ale dlouhodobé řešení, protože změna se objeví až v nové verzi mapy.

2. Vyřešit situaci dopravním značením. Nejlépe pomůže značka průjezd zakázán, svoji úlohu částečně splní i omezení rychlosti a retardéry.

3. Využít službu TomTom MapShare. Domluví-li se hodně lidí, budou schopni uživatelskou opravou prosadit, aby TomTomy s aktivovaným MapShare brali komunikaci jako neprůjezdnou. Úspěch ale není zaručen a tato operace bude funkční pouze u navigací TomTom a uživatelé, kteří používají MapShare.

Témata článku: Bulvár

30 komentářů

Nejnovější komentáře

  • fotrik 4. 8. 2008 14:17:49
    Uz nejmene na dvou mistech v okoli Brna me iGo poslalo ne dokola po...
  • Michal Kubeček 4. 8. 2008 13:41:52
    Proč hned vypínat? Přesně na takovou situaci se výborně hodí funkce...
  • Kuba 4. 8. 2008 11:08:01
    Stejně to má Navigon - stačí ťuknou na displej a na ikonu "Vynechat bod...
Určitě si přečtěte

A co na to bulvár? Autonomní auto od Googlu zavinilo první nehodu

A co na to bulvár? Autonomní auto od Googlu zavinilo první nehodu

Svět má za sebou první havárii, kterou patrně způsobilo autonomní auto od Googlu. Případ ještě není uzavřený, zatím tedy můžeme říct, že i pro jezdícího robota platí presumpce neviny. Pokud se vina prokáže, půjde o první nehodu takového druhu. Po Kalifornii se pohybuje více než dvacet testovacích vozů a už se dostaly do více než deseti kolizí – vždy však nezaviněně.

1.  3.  2016 | Kůžel Filip | 21

Bulvár: ostrý Razr přeřízl Mercedes

Bulvár: ostrý Razr přeřízl Mercedes

1.  10.  2007 | Polesný David | 16

Bulvár: sražen vlakem při psaní smsky

Bulvár: sražen vlakem při psaní smsky

23.  8.  2007 | Polesný David | 16

Troška bulváru: CeBIT 2001 pohledem šéfredaktora

Troška bulváru: CeBIT 2001 pohledem šéfredaktora

Novinky CeBITu 2001 jsme vám už představili. Nemohl jsem si ale odpustit komentář naší cesty a návštěvy výstaviště. Chcete se dozvědět, jak vypadala naše křížová výprava na CeBIT? Odpočinkové čtení na začátek týdne.

27.  3.  2001 | Broža Petr | 7