Už 15 náklaďáků narazilo do stejného domu kvůli navigaci (bulvár)

Zprávu agentury Korzo publikovaly například Novinky.cz. Podle ní už patnáct řidičů kvůli špatné navigaci narazilo do jednoho domu v britské obci Bodfari. Navigace naplánuje cestu přes venkovskou klikatou uličku, která však vůbec není určena pro nákladní dopravu. A takhle to potom dopadne.

Pojďme se na věc podívat z navigačního hlediska. Obec Bodfari jsem našel na Google mapách a zdá se, že existují dvě možnosti, jak by se řidič mohl omylem dostat do klikaté silničky: první možnost, druhá možnost. V obou případech by muselo jít o chybu v mapách, protože nic takového rozumný navigační přístroj nikdy nemůže doporučit.

Má-li opravdu jít o zkratku, mohla by v úvahu připadat ještě tato cesta. V tomto případě by navigační přístroj opravdu mohl zkratku tímto způsobem, při vlastních pokusech se mi to ale nepodařilo. Trasa pokaždé vedla po správných hlavních silnicích. Na leteckém snímku navíc nevidím přímo v zatáčce žádnou budovu, do které by automobil s nepozorným řidičem mohl narazit. Pokud tedy není dům ukryt třeba přímo ve špičce, kterou jsem označil bodem A.

Oživeno: Pročetl jsem ještě anglické originály zprávy a uvědomil jsem si, že jsem nepočítal ještě s jednou možností. Tohle bude zřejmě ta správná cesta, o které paní Amandě Sanland jde. Navigace místo toho, aby řidiče nechaly na hlavní silnici, navrhnou zkratku k dálnici. Tato silnička potom opravdu není vhodná pro kamiony.

Co dělat?

Situace, kdy navigační přístroje spočítají jinou než oficiálně doporučenou trasu, ale mohou snadno nastat i u nás. Není potom určitě příjemné, když nákladní automobily místo po hlavní silnici projíždějí obytnou čtvrtí. Existuje několik metod, jak se bránit.

1. Obrátit se na výrobce map. Komunikaci mohou snížit prioritu a navigační přístroje ji potom nebudou upřednostňovat. Je to ale dlouhodobé řešení, protože změna se objeví až v nové verzi mapy.

2. Vyřešit situaci dopravním značením. Nejlépe pomůže značka průjezd zakázán, svoji úlohu částečně splní i omezení rychlosti a retardéry.

3. Využít službu TomTom MapShare. Domluví-li se hodně lidí, budou schopni uživatelskou opravou prosadit, aby TomTomy s aktivovaným MapShare brali komunikaci jako neprůjezdnou. Úspěch ale není zaručen a tato operace bude funkční pouze u navigací TomTom a uživatelé, kteří používají MapShare.

Diskuze (30) Další článek: Už je to tady, mobily se kupují u pokladny jako žvýkačky

Témata článku: Bulvár, Správná cesta


Určitě si přečtěte

RECENZE: Xiaomi Redmi 5 Plus — znovu trefa do černého

RECENZE: Xiaomi Redmi 5 Plus — znovu trefa do černého

** Redmi 5 Plus nabízí velký 6palcový FullHD+ displej i dostatečný výkon ** Oproti minulé generaci dokázalo Xiaomi zapracovat na fotoaparátu ** Celková vyváženost vč. rozumné ceny ho předurčuje k úspěchu

Milan Měchura | 14

RECENZE: Huawei P Smart – kovové dvojče má o jedno oko méně

RECENZE: Huawei P Smart – kovové dvojče má o jedno oko méně

** Kvalitní střední třída s protáhlým displejem ** Stejný jako Honor 9 Lite, přesto se liší v drobnostech ** Fotoaparát už se barev nebojí

Martin Herodek | 6

RECENZE: Honor 9 Lite — kompaktních 18 na 9

RECENZE: Honor 9 Lite — kompaktních 18 na 9

** Displej s minimálními rámečky se zdá menší, než skutečně je ** S NFC boduje proti řadě konkurentů ** Fotoaparát zaostává za očekáváním

Martin Herodek | 3