Už 15 náklaďáků narazilo do stejného domu kvůli navigaci (bulvár)

Diskuze čtenářů k článku

fotrik  |  04. 08. 2008 14:17

Uz nejmene na dvou mistech v okoli Brna me iGo poslalo ne dokola po serpentinach, ale domnelou zkratkou, ktera byla v jednom pripade vjezdem do garaze a v druhem vjezdem na dvur. Asi chyba pri zpracovani letecke mapy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marty75p  |  03. 08. 2008 22:44

probuh.To nesmi brat navigaci jako mozek lidstva.Ja ji pouzivam zaadne proti bloudeni,jinak jedu podle ceduli a nebo kdyz je spatne znaceni tak jen abych znal priblizny mer,ale ne ze jedu a poslucham prime rozkazy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PedroKV  |  02. 08. 2008 12:17

po několika faux-pas při důvěře v tomíka dnes spočívá v tom, že se podívám na mapy.cz na cestu a pak si do tomíka nasázím do itineráře body na trase. Pravidelně mě pak tomík s..e v Praze, kde si dám bod na trase třeba na Evropské a on mě ten d...l celou cestu po Evropské otáčí do protisměru, protože ten bod na trase je zrovna číslo popisné v protisměru. To mám vždycky chuť to PDAčko rozdupat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  03. 08. 2008 00:43

To nemusí být jenom v Praze... Stačí, když si zadáš kdekoliv průjezdní bod a pak ho mineš o 50 metrů, protože je ve vedlejší ulici... TT nepochopí, že už k němu nechceš, a tvrdošíjně tě na něj bude navigovat, dokud ho nevymažeš...

Inteligentní navigace, abych nejmenoval třeba iGO nebo Automapu , po pár stovkách metrů pochopí, že už k onomu bodu nechceš, a navigují na cíl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  04. 08. 2008 11:08

Stejně to má Navigon - stačí ťuknou na displej a na ikonu "Vynechat bod trasy" nebo tak nějak se to jmenuje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  31. 07. 2008 16:32

Nemusime chodit daleko. Staci kdyz mate tomtoma a date nejkratsi trasu a chcete jet v Praze z Lipencu treba do Modran. Z Jilovistske ulice vas pozene do ulice U Zlabku a potom rovnou po poli az sem Loc: 49°57'54.133"N, 14°22'33.325"E kde je zavora, aby se pres pole nejezdilo. Takovych chyb ma tomtom daleko vic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 31. 07. 2008 16:41

Nejkratší trasu ale doufám normální řidič nepoužívá. Kromě toho u tohoto typu plánování by byla chyba, kdyby nenavigoval opravdu nejkratší trasou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  31. 07. 2008 19:51

Pak má ovšem řidič s TT k dispozici pouze trasu nejrychlejší, která ho bez uzardění pošle trasou o 87 km delší, aby ušetřil (zcela hypoteticky, protože je to v Praze přes Jižní spojku) neuvěřitelných 5 minut...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 31. 07. 2008 19:57

Optimalizace vždycky může mít nějaké chyby. Myslím ale, že s použitím nejkratší trasy bude výsledek horší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  01. 08. 2008 00:56

To každopádně. Ale použití nejrychlejší trasy u TT bude mít horší výsledek než použití optimální trasy u jiné navigace, alespoň u nás. To ale není vada, ale vlastnost - stačí se podívat na hustotu dálniční sítě v civilizovaných zemích a u nás.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vilik  |  31. 07. 2008 22:05

Navigování nikdy nebude ideální. Silnice a silničky se neustále mění, někam postaví závoru, jinde ji zase zruší, někde zruší železniční přejezd a jezdí se o pár metrů dál podjezdem. Tohle všechno než se dostane do podkladů chvíli trvá.
Nejkratší trasu nedoporučuji používat. Leda tak na kole. Požene vás to skutečně přes polňačky. A skončíte třeba před závorou, za což navigace nemůže. Ona tam v době, kdy se zadávaly parametry cesty nemusela být. Takže konkrétně u TT zadávat nejrychlejší trasu, přestože je třeba o několik km delší. Ta časová úspora tam je vždy, pokud nevjedu do zácpy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
berushka  |  01. 08. 2008 07:05

Já ale nevidím jediný důvod, proč by aktualizace map nemohly být vydávány častěji.

Několikrát se mi stalo (Garmin Nuvi), že nejrychlejší cesta trvala o pár minut déle než nejkratší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H.  |  01. 08. 2008 09:47

Nojo, ale nikdo nemá za povinnost nahlásit soukromé firmě vyrábějící mapové podklady, že se tady si postavili podjezd, nebo, že se v rozhodli po dostavení obchcatu změnit systém jednosměrek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vilik  |  01. 08. 2008 14:04

A ty by jsi v honbě za nejčerstvější mapu utratil třeba 4x do roka částku okolo 3 tisíc za novou mapu? To když pominu, že výroba, nebo chceš-li aktualizace není hotová za týden. V tomhle je trochu vepředu TomTom se svým MapShare.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 01. 08. 2008 10:18

Je to hlavně tím, že se mapy nevydávají samy, jen tak automaticky. Mapy musí někdo vydat, a protože to je soukromá firma, musí na tom vydělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jen tak  |  03. 08. 2008 19:29

no .. ona ta volba "nejrychlejsi" trasa u garminu je taky takova volaka divna.... nekdy mam spis pocit, ze to nejrychlejsi jenom nastavi, aby casteji pouzival dalnice. protoze velmi casto mi to na nejrychlejsi naplanuje trasu nejakou a kdyz pak nasledne prujezdnim bodem tuto trasu zmenim na jinou, me vic vyhovujici, tak je odhadovany cas cesty kratsi .... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  01. 08. 2008 10:15

Tak jo... Zkus trasu Znojmo - Nové Mitrovice... Zajížďka 90 km kvůli ušetřeným 27 minutám (teoreticky, protože nejrychlejší trasa je přes Jižní spojku) se fakt vyplatí .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GPSman  |  02. 08. 2008 07:50

Jj, vypadá to, žes papírový autoatlas jsi už vyhodil..... To nedělej, i když máš navigaci.
A propos:
A tu tvou trasu jsem zkusil na svém TT720, mapy 805. Trasa Znojmo, Jihlava, Tábor, Milevsko, Březnice, Nové Mitrovice - nejrychlejší trasa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  02. 08. 2008 10:55

Tak v tom případku by musel mít TomTom implementován jiný algoritmus výpočtu pro PNA a PDA, což se mně zdá divná... Protože jak verze 6, tak verze 7 pro PDA mají nejrychlejší trasu přes Jihlavu, Prahu a Plzeň.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PaWcz  |  01. 08. 2008 11:00

Mám podobnou příhodu ze stejné oblasti. Jeli jsme s kamarádem na geocache kolem Slap a vyjížděli z Lipenců. TomTom jej hnal podél Vltavy a na Zbraslavi jej posílal ulicí "Nad Kamínkou" a dále po spojce začínající na 49°57'51.18"N, 14°23'14.574"E dolů do ulice "Na plácku". Že ta spojka je stezkou využívanou zejména pejskaři a maminkami s kočárky navigace pochopitelně nevěděla.
Po chvilce bloudění kolem garáží kamarád konečně pochopil, že tudy cesta nevede a nejlépe TomToma vypnout a s mým ústním navigováním to vzít pěkně přes náměstí.

Tak to dopadá, když zpohodlnělý člověk moderní doby přestane myslet a plně spoléhá na moderní techniku.
A tak se dočteme o senzačním případu řidiče kamionu, který narazil do domu, i když snad musel vidět, že se nevejde (v opačném případě nemá co dělat za volantem).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  01. 08. 2008 13:01

Takto vypada clovek ktery nepremysli. Navigace v aute je vypomoc. Jedu Brna do Mechenic, podivam se na papirovou mapu, podivam se na kterym exitu D1 sjedu, vim ze mam projet treba Vlasimi (ted nevim jiste) a zapamatuju si dve velke krizovatky, po sjeti z D1 zapnu navigaci pro vypomoc (ted uz ani to ne), nekdy to zapnu pred dojezdem kdyz treba hotel ma na webu souradnice.
Nekdo trasy jezdi cele na navigaci, coz je sileny a nejlegracnejsi jsou ty auta vecer na D1 tak jim cely interier osvetluje navigace...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dáin  |  01. 08. 2008 16:52

no a mne zase prijde nejlegracnejsi zastavovat v pulce cesty a zapinat a stelovat navigaci, ona bude jeste chvilku chytat signal, pokud byla vypnuta na druhym konci republiky.... tohle proste provedu na zacatku pri nastupu do auta (pokud ji budu potrebovat, samo ze kdyz jedu nekam, kde to vsude znam, nezdrzuju se zapinanim) a do ty doby nez ji potrebuju, si ji nevsimam. to jako ze ji mam vzdycky vypnout, kdyz to tady znam a po x kilometrech zase zapnout, az ji budu potrebovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mlaskac  |  01. 08. 2008 20:47

ja ji zapinam 60 minut pred odjezdem, pak mam i nactene TMC.tady v IT to funguje o rad lepe nez v CR ale porad to neni ono, TMCje stejnejako navi POMUCKA nikolivprostredek.

jak pise nekdo nademnou pokud jedu 1000 km na jeden zatah projedu 1-2 optimalizatory na netu a pak jedu s navi zaplou potichu ale citem a terpve poslednich pa 100-200km jedu cisle podle navi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Kubeček  |  04. 08. 2008 13:41

Proč hned vypínat? Přesně na takovou situaci se výborně hodí funkce "vyhnout se uzavírce". Doma si pak (ne)průjezdnost opravím v mapě a je po problému.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honzik  |  31. 07. 2008 14:08

on je to hlavne problem mezi sedadlem a volantem, nebylo by od veci aby ti kabrnaci co si rikaji ridici kamionu obcas zapojili tu vec ktere se rika mozek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  31. 07. 2008 13:51

...už se o tom problému tady psalo. Kamiony se díky nedokonalým podkladům objevily na řadě silniček na Vysočině. A také spousta osobáků, které navigace po zadání "nejkratší vzdálenost" bez uzardění pošle na naší šotolinovou silničku, jen o pouhého 1,5 km kratší, než paralelní asfaltka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  04. 08. 2008 10:58

Osobně si myslím, že díky práci soudů v ČR se bude řidič takového kamionu úspěšně soudit s prodejcem navigace a nakonec vysoudí nejen peníze za zařízení, ale i za opravu eventuelně poškozené komunikace, domů, atd..
Věřte, že vím o čem mluvím, mám za sebou soudy se zákazníky, kteří bez problémů vysoudili náhradu za navigační software, protože tam chyběla jedna ulice....

Rada pro prodejce - pokud narazíte na problémového zákazníka, raději mu vraťte peníze i když si tisíckrát myslíte, že právo je na vaší straně!!
Rada pro uživatele navigací - prosím, než si navigaci koupíte, přečtěte si pořádně články na Navigovat.cz ať víte do čeho jdete a nemyslíte si, že si kupujete autopilota, který si snad nějak online stahuje ze satelitů mapu silnic, která se aklualizuje snad podle satelitních snímků (jak si asi myslí jedna paní soudkyně)...
Kuba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  31. 07. 2008 13:44

Zdravím v Rakousku, už jsem párkrát viděl značku, která říkala zákaz vjezdu pro náklaďáky s GPS. Takže evidentně problém s navrženou trasou nemají jen v anglii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 31. 07. 2008 14:50

Jak vypadala? Jestli podobně jako tato britská, tak trochu pochybuji, že ji některý řidič kamionu dokáže dešifrovat :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  01. 08. 2008 10:16

Ono to tam bylo pro jitotu ještě pod ní napsané

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor