Z praxe: proč není vhodné slepě důvěřovat navigaci

Diskuze čtenářů k článku

Zdenek  |  15. 11. 2007 17:04

Ono je to v UK nebo Irsku nekdy trochu tezke. Silnicka zacne OK a casem se zuzuje a zuzuje. Pamatuji se, jak jsme jednou s autobusem museli kilometr couvat (a vsechny auta za nami), protoze dal to proste neslo! A nebylo to kvuli mostu nebo podjezdu. Proste jsme nemohli projet zatackou. Tak byla silnicka uzka...

Nekdy to maji dopredu oznacene znackou zakazu vjezdu pro vetsi vozidla. Ale ta znacka je slovni a pokud ridic neumi anglicky, tak ji nerozumi a jede dal...

Jak nekdo psal, pokud se v techto zemich jede mimo hlavni tahy, tak to chce VELMI dobrou mapu.

Pred par lety mi znami jeli autobusem tusim ze ve Spanelsku a v nejake ulicce uvizli tak, ze uz nebyli schopni odjet. Museli je vytahnout hasici.

Takze to proste neni az tak v te navigaci, ale muze se to klidne stat i bez ni. Pravdou ale je, ze pokud clovek jede podle navigace, tak kolikrat jede takovou okreskou, ze by tam s beznou mapou nejel, protoze by na te mape vubec nebyla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  05. 11. 2007 19:16

třeba u Mia jsem viděl v nastavení možnost přepnout na TIR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  05. 11. 2007 21:18

Hmm, a viděl jste taky, kde se v tom vašem Miu zadává hmotnost či výška vozu? Trasa TIR znamená, že vás to nepovede centry měst apod., rozhodně od toho nic víc nečekejte, protože jak tu správně padlo, když to není v mapových podkladech, navigace nemá kde brát údaje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jen-tak  |  06. 11. 2007 09:33

Jo , ja taky. u Garmina. ale k naprostym hounu ... trasovalo si to po SJ magistrale az to nebylo hezky ... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  05. 11. 2007 18:51

Na tenhle dotaz odpovídali lidi z Garminu na jarní dealerské konferenci a pokud si dobře pamatuji, tak na trhu není žádný výrobce, který by nabídl přístroj, který dokáže spočítat trasu podle zadání maximální výšky a hmotnosti nákladu (databáze tunelů, podjezdů a mostů prostě neexistuje). Něco takového pro celou Evropu je zatím utopie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 05. 11. 2007 21:50

Mapy se už připravují. Pokud si vzpomínám, první výsledky by měly být už koncem letošního roku. Zatím ale neexistují přístroje, které by s těmito přidanými daty dokázaly pracovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  06. 11. 2007 02:55

Integrace těchto dat by neměl být velký problém, dokonce i změny ve struktuře databáze budou minimální (protože v principu je to podobné těm restrictions, co tam už jsou). Zapracování do routovacího algoritmu je triviální - prostě se při prohledávání grafu zakáže používání hran, na které je nalinkované nějaké omezení, nevyhovující zadaným parametrům hledání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PedroKV  |  06. 11. 2007 22:27

A až to bude, mám na to připravený líbezný ženský hlásek, který hlásí podjezdy od 2,5 do 4,5m a nosnosti mostů od 3,5 do 40t. Těšme se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Warhead  |  05. 11. 2007 10:43

Jsem si jist ,ze par cechu se jiste jmenuje Jura ,ale je to nepravdepodobne. Nagigaci k lepsim zitrkum :D Igo uz ma u me na konte jednu tripruhou jednosmerku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  05. 11. 2007 15:15

Ja som skoncil s iGO v chorvatsku v dvore so sliepkami a otrhanym deckom (nieco ako ciganska rodina). Blba mapa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jogurt  |  05. 11. 2007 18:41

Aha, takže dobře, že se Chorvatsku vyhýbám jak čert kříži.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honzik  |  06. 11. 2007 20:28

hahaha takze to nebylo chorvatsko ale horvatsko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cassul  |  05. 11. 2007 09:40

Myslím, že funkce nalezení trasy pro nadměrně velký nebo těžký vůz není až takový problém, spíš ale asi chybí tyhle v mapových podkladech, čili není z čeho vařit. Nebo nemáte někdo informaci, jestli TeleAtlas a Navteq tyhle údaje taky sbírají?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  06. 11. 2007 00:27

V TeleAtlas datech restrictions podle vehicle type jsou, ale spíš to vypadá na značené zákazy vjezdu a omezení rychlosti. Nosnosti mostů a průjezdní výšky tunelů tam nejsou. Navteq data ani dokumentaci nemám u sebe, ale pokud vím, tak ani tam to v použitelné podobě není. Mapy s těmito údaji se dají sehnat od "opravdových" geodetických a kartografických firem (podobně jako třeba 3D profily terénu), ale ceny za takové mapy jsou výrazně vyšší než u TeleAtlasu či Navtequ.

U TA/N map se dá průjezdnost jen nahrubo odhadovat podle class atributu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cassul  |  05. 11. 2007 09:40

Myslím, že funkce nalezení trasy pro nadměrně velký nebo těžký vůz není až takový problém, spíš ale asi chybí tyhle v mapových podkladech, čili není z čeho vařit. Nebo nemáte někdo informaci, jestli TeleAtlas a Navteq tyhle údaje taky sbírají?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cassul  |  05. 11. 2007 09:24

Myslím, že funkce nalezení trasy pro nadměrně velký nebo těžký vůz není až takový problém, spíš ale asi chybí tyhle v mapových podkladech, čili není z čeho vařit. Nebo nemáte někdo informaci, jestli TeleAtlas a Navteq tyhle údaje taky sbírají?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cassul  |  05. 11. 2007 09:22

Myslím, že funkce nalezení trasy pro nadměrně velký nebo těžký vůz není až takový problém, spíš ale asi chybí tyhle v mapových podkladech, čili není z čeho vařit. Nebo nemáte někdo informaci, jestli TeleAtlas a Navteq tyhle údaje taky sbírají?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cassul  |  05. 11. 2007 09:22

Myslím, že funkce nalezení trasy pro nadměrně velký nebo těžký vůz není až takový problém, spíš ale asi chybí tyhle v mapových podkladech, čili není z čeho vařit. Nebo nemáte někdo informaci, jestli TeleAtlas a Navteq tyhle údaje taky sbírají?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x12345678  |  05. 11. 2007 09:09

Historka je to sice hezká, ale bohužel vypovídající mnohé o mentální úrovni řidičů, kteří sedají za volanty kamionů. A to je tragédie.........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xpj  |  05. 11. 2007 09:11

Kolik asi svému šéfovi ušetřil za mýtné???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MLASKAC  |  05. 11. 2007 18:50

mas problemy s impotenci? mas maly sebevedomi? Vis jak ta ulice vypadat na zacatku. To ze se tam otocis s osobakem neznamena ze odtam vyjede s timhle.
Ze to dotah az tam kam to dotah je samozrejme jeho chyba (ridice) stejne jako firmy. Navigace sice nemaji udaje o vysce ale kdyz jedu do nejake prdele a byl bych kamionak tak nikdy bez atlasu s prujezdnima vyskama. Nehlede na to ze opravdu velke firmy posilaji aktualni info a trasu ridicovi pres satelit primo do terminalu.

Nejsem ridic kamionu, nikdy jsem nebyl a zaplatpanbu asi nikdy nebudu. Ale jak vypovida o mentalni urovni ridicu to teda nevim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaj  |  05. 11. 2007 20:32

nj, slepota je slepota, alebo šoféroval podľa GPS a nekukal na cestu :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor