Za navigační systém Galileo možná zaplatíte i vy

S evropským navigačním systémem Galileo to začíná být nahnuté. Osm firem, které měly Galileo vyvíjet, se totiž do včerejška nedokázalo vyjádřit, jakým způsobem se budou na systému podílet a jak ho budou financovat. Konkrétně jde o společnosti AENA, Alcatel, EADS, Finmeccanica, Hispasat, Inmarsat, TeleOp a Thales. Tyto firmy dostaly od Evropské komise v březnu ultimátum, že do 10. května se musí v každém případě rozhodnout. Nezvládly to, a je už jedno, jestli jsou za tím ambice Španělska získat v tomto projektu víc, než bylo původně domluveno, nebo nějaký jiný důvod.

Komisař Günter Verheugen pro list Die Welt prohlásil, že Galileo tak bude nutné financovat z veřejných fondů Evropské unie. Vytrácí se tedy původní myšlenka soukromých investorů a nastupuje záměr podobného způsobu financování jako u amerického systému GPS. „Skutečnost, že evropský průmysl na sebe nedokáže vzít riziko takového projektu ještě neznamená, že Galileo nepotřebujeme,“ řekl Verheugen.

Diskuze (19) Další článek: T-Mobile je jednička, ale O2 vydělá víc

Témata článku: Galileo, GAL, System, Navigační systém, Inmarsat, Původní myšlenka, Systém, Die Welt


Určitě si přečtěte

Vyzkoušeli jsme 45W nabíjení u Galaxy Note10+. Z nuly na sto dobijete za...

Vyzkoušeli jsme 45W nabíjení u Galaxy Note10+. Z nuly na sto dobijete za...

** Již při představení Samsungu Galaxy Note10+ nás zaujala podpora rychlého 45W kabelového dobíjení ** Nabíječka nám již dorazila do redakce, doba nabíjení je však velkým zklamáním ** Nevěřte tomu, co se píše jinde, přinášíme kompletní test na dvou různých modelech s přesnými časy

Martin Chroust, Jakub Michlovský | 32