Zajímavá čísla: kdo prodává nejvíc navigací

Zajímavá čísla: kdo prodává nejvíc navigací

V diskuzích se někdy vedou spory, která navigace je nejlepší. Přestože neplatí přímá úměrnost mezi nejlepším zařízením z pohledu výkonu a mezi počtem prodaných kusů, možná by vás mohlo zajímat, který z výrobců navigací je nejúspěšnější. Nejvíc nás zajímá Evropa, zdrojem dat je průzkum společnosti Canalys. 

V první tabulce jsou podíly mobilních softwarových navigačních řešení v roce 2005. Hodnotí se zde programy pro kapesní počítače, chytré a běžné mobilní telefony.

Výrobce podíl
TomTom 28,40 %
Navigon 19,80 %
Destinator 12,00 %
Navman 8,30 %
Garmin 6,90 %
ostatní 24,70 %

V druhé tabulce jsou výsledky evropských prodejů přenosných navigací: tedy hardwarových krabiček.

Výrobce podíl
TomTom 26,70 %
Medion 12,40 %
Navman 10,10 %
Mio Technology 9,50 %
Garmin 8,50 %
ostatní 32,80 %

TomTom si u PND (oficiální anglická zkratka pro přenosné navigace) udržel první místo i letos. V první polovině roku přesáhl třicetiprocentní hranici. Dobře se daří i Garminu, který má zejména díky modelům Nüvi dvojnásobný podíl. Zajímavý je tady rozdíl oproti Americe, kde má Garmin přesvědčivé prvenství s více než čtyřicetiprocentním podílem na trhu.

V Americe se také tolik nedaří softwarovým navigátorům. V Evropě tvoří 43,5 % všech mobilních a přenosných navigací, v Americe jen 25 %. V Asii je situace vyrovnaná, software proti hardwaru se dělí přesně o polovinu trhu.

2 komentářů

Nejnovější komentáře

  • GGGG 18. 10. 2006 19:50:59
    Zacinal jste na IGO nebo na TT?
    Me zase vyhovuje TT
  • stoural 16. 10. 2006 9:03:31
    TomTom je dobry, jenom mi uprimne moc nevyhovuje to jeho rozhrani....