Asus R700: iGo 8 v přenosné navigaci (test)

Asus R700 je jedna z prvních navigací vybavených novým iGo 8. Je to velmi dobrý navigační přístroj do auta, určený spíše pokročilejším uživatelům. Podrobný test s videem.
Asus R700: iGo 8 v přenosné navigaci (test)

Klíčové vlastnosti

  • konstrukčně dobře zpracovaný přístroj
  • vyměnitelná baterie
  • pouzdro a sluchátka v ceně
  • velmi kvalitní navigační aplikace iGo 8
  • mapy celé pokryté Evropy

Hlavní nedostatky

  • starší mapy a nevyřešená aktualizace
  • nespolupracuje s počítačem (import POI)
  • zavírání navigační aplikace při vypnutí
  • malé možnosti v nastavení hlasitosti
  • pasivní držák a krátký napájecí kabel
  • úplně oddělené nenavigační funkce (hlavně telefon a přehrávač hudby)
  • velmi jasné informační kontrolky

Asus R700: ve zkratce
cena 7 700 Kč
typ navigace přenosná navigace
rozměry 128 × 80 × 13 mm
hmotnost 200 g
GPS přijímač Sirf Star III, 20 kanálů
displej 95 × 54 mm, 480 × 272 bodů, 65 tisíc barev, dotykový
paměť flash, paměťová karta (microSD)
mapy České republiky Tele Atlas
mapy Slovenska Xahax
3D zobrazení mapy ano
česká nabídka ano
česká hlasová navigace ano
doprava RDS-TMC ne
Podrobné parametry najdete v katalogu autonavigací

Asus by se mohl stát jedním z výrobců, kteří nahradí Mio a budou pokračovat v šíření navigační aplikace iGo v navigačním světě. Asus by se mohl dokonce stát i hlavní značkou s podobnou rolí, jakou v předchozích letech pro iGo hrálo právě Mio. To však před několika měsíci s Nav n Go ukončilo spolupráci, a nové přístroje prodává už s vlastní navigační aplikací.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Asus R700

Asus R700 používá nejnovější iGo 8, a to v podstatě v originální podobě, bez vlastních úprav. Berte to trošku s rezervou, protože finální verzi iGo 8 jsem zatím neměl v ruce. Je to navigace určená výhradně do auta – a je to moc dobrá navigace. Trochu komplikovanější ovládaní, ale na druhou stranu zároveň i rozsáhlé možnosti ji staví do pozice přístroje určeného spíše náročnějším uživatelům.

Průměrná cena Asusu R700 se dnes pohybuje těsně pod osmi tisíci korunami (zdroj Heureka.cz). Patří tedy už do kategorie dražších navigačních přístrojů.

Na videu si můžete prohlédnout, jak Asus R700 vypadá a jak se pracuje s navigační aplikací iGo 8. Druhé video, které najdete dále v článku, potom ukazuje samotnou navigaci včetně hlasových povelů a 3D budov na mapě.

Baterii je možné vyměnit

Začíná to být už trochu monotematické: krabička z Číny, uvnitř Windows CE, doinstalovaná navigační aplikace. Jenže tchajwanský Asus už asi ví, jak na to, takže z jeho hardwaru mám stejně dobrý pocit jako z přístrojů velkých navigačních značek. Stejné to mimochodem bylo i dřív u Mia.

Čelní rozměry přístroje jsou dané širokoúhlým displejem. Velmi extrémní – v dobrém slova smyslu – je pak tloušťka 13 mm. Pevné a lehké zařízení v kombinaci tmavého a světlého plastu má svůj styl. Po konstrukční stránce pak potěší vyměnitelná baterie (Li-Ion 1 300 mAh).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tohle často neuvidíme: navigace s vyměnitelnou baterií

Displej s rozlišením 480 × 272 bodů je širokoúhlý, dotykový, má matnou vrstvu proti odrazům. Kromě hlavního vypínače je na těle Asusu už jen pohotovostní vypínač. A řeknu to hned: nechová se tak, jak jsme na to z přístrojů postavených Windows CE zvyklí. Při každém vypnutí Asusu R700 se zároveň zavře navigační aplikace. Při zapnutí ji musíte pokaždé znovu spustit, a s inicializací systému to u testovaného kusu trvalo 33 sekund. Vzhledem k tomu, že ostatní přístroje s Windows CE se tak nechovají, považuji to za velkou chybu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pro představu o velikosti

S počítačem Asus komunikuje přes miniUSB konektor. Může se připojit prostřednictvím programu Active Sync, nebo fungovat v režimu Mass Storage jako další pevný disk. Jack pro připojení sluchátek má průměr jen 2,5 mm, běžná sluchátka do něj bez redukce nedostanete. Asus ale naštěstí v balení dodává svoje, vybavené úzkým jackem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Sluchátka se připojují z boční strany • dodávaná sluchátka

Kolik stojí deset centimetrů kabelu navíc?

Oranžová kontrolka běžného provozu (při nabíjení) je ve dne celkem nenápadná, ale za šera už dokáže rušit. Ještě jasnější je modrá kontrolka aktivity Bluetooth. Obě dvě bych u svého přístroje určitě brzy přelepil. Anebo bych Bluetooth raději vůbec nezapínal, protože s využitím navigace jako handsfree je to u Asusu úplně stejné jako jinde. Pořádnou handsfree sadu do auta nenahradí.

Klepněte pro větší obrázek
Kontrolky a světelné čidlo v rohu

Do vnitřní paměti Asusu o kapacitě 1 GB se nevešly mapy všech evropských zemí. Další jsou proto uloženy na paměťové kartě formátu microSD, která je součástí balení. Asus R700 používá osvědčený GPS přijímač Sirf Star III, ale kdyby to nestačilo, lze připojit i externí anténu. U navigací dnes mimochodem nebývá obvyklé, aby se GPS přijímač dal vypnout – Asus to dokáže.

Klepněte pro větší obrázek
Když na to přijde, lze připojit i externí anténu

To je pomalu k hardwaru vše, zbývá probrat dodávané příslušenství. V této cenové třídě by u navigace pro pokročilé uživatele určitě neměl chybět aktivní držák. Jenže bohužel chybí, napájecí kabel je nutné pokaždé připojovat. Kabel je poměrně krátký, natáhnutí kroucené šňůry docela velkou silou působí na přístroj, takže kulový kloub držáku je nutné pořádně utáhnout. I tak se Asus často naklání ke straně. Nedokážu si představit, jak by situaci řešili například řidiči starých Octavií, které mají zásuvku pro zapalovač až u ruční brzy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Držák pro Asus a dodávaná nabíječka s příliš krátkým kabelem

Držák mě příliš neuspokojil. Líbí se mi ale, že Asus k R700 přidal pouzdro a také nabíječku „na doma“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pouzdro a domácí nabíječka


Článek pokračuje v další kapitole: nové iGo 8, prostředí, mapy, volba cíle

Témata článku: Asus, Testy navigací, Test, Pro řidiče, Dodávaná nabíječka, Přenos, Uživatelské data

Určitě si přečtěte

Apple iPhone 8: každoroční upgrade ve stejném těle [recenze]

Apple iPhone 8: každoroční upgrade ve stejném těle [recenze]

** Tělo je prakticky stejné, až na skleněná záda ** Procesor je bestie, Apple předběhl konkurenci na řádný kus ** S designem si výrobce moc hlavu nelámal

Včera | Michlovský Jakub | 56

Huawei Mate 9 Pro: loňská špička s letošní cenou [recenze]

Huawei Mate 9 Pro: loňská špička s letošní cenou [recenze]

** Bohatá výbava, spousty funkcí a odladěný software ** Na špičku ztrácí chybějící voděodolností ** Celkově doplácí na pozdní uvedení na trh (květen 2017)

8.  10.  2017 | Herodek Martin | 6

Alcatel A7: plastem neurazí, výdrží nadchne [recenze]

Alcatel A7: plastem neurazí, výdrží nadchne [recenze]

** Alcatel A7 je plastový telefon nižší střední třídy ** Hlavní lákadlo je 4 000 mAh s několikadenní výdrží. ** Má dostatek výkonu, paměti a stěžovat si nebudete ani na fotoaparát

6.  10.  2017 | Miksa Martin | 4

Huawei Watch 2 Sport: telefonují a umí LTE, ale zcela samostatné nejsou [recenze]

Huawei Watch 2 Sport: telefonují a umí LTE, ale zcela samostatné nejsou [recenze]

** Druhá generace hodinek od Huawei přináší edice Classic a Sport ** Sportovnější model obsahuje LTE konektivitu ** Hodinky by tak teoreticky mohly být naprosto nezávislé na smartphonu

21.  9.  2017 | Láska Jan | 6