Clarion Map 770: známý neznámý (test)

Přenosný navigační přístroj Clarion Map 770 vsadil podobně jako některé jiné značky na kvalitní navigaci iGo. Podporuje také Bluetooth a dopravní zprávy RDS-TMC.
Clarion Map 770: známý neznámý (test)
Kapitoly článku

Klíčové vlastnosti

  • dobrá cena
  • širokoúhlý displej
  • citlivý GPS čip a přijímač RDS-TMC
  • kvalitní navigace
  • podrobné mapy celé Evropy
  • podpora Bluetooth

Hlavní nedostatky

  • konektory pro kabely jsou na spodní straně
  • držák není aktivní
  • nemá nejnovější mapy
  • příliš upovídaná hlasová navigace

Clarion Map 770: ve zkratce
cena 10 500 Kč
typ navigace přenosná navigace
rozměry 130 × 89 × 21 mm
hmotnost 200 g
GPS přijímač Sirf Star III, 20 kanálů
displej 95 × 54 mm, 480 × 272 bodů, 65 tisíc barev,
aktivní, TFT, dotykový
paměť flash, paměťová karta (SD)
mapy České republiky Tele Atlas
mapy Slovenska Conan
3D zobrazení mapy ano
česká nabídka ano
česká hlasová navigace ano
doprava RDS-TMC standardně
Podrobné parametry najdete v katalogu autonavigací

Vy neznáte Clarion? Raději to nepřiznávejte nahlas, protože tato japonská firma se zabývala navigačními systémy už v době, kdy TomTom a některé další značky známé ze současné doby tahaly po dvorku kačera. Nicméně zaměření Clarionu bylo dřív velmi specifické. V duchu tehdejší doby se soustředil pouze na velké navigace pro pevnou instalaci do auta a mezi tím se trochu ztratil v éře přenosných přístrojů.

V České republice se dnes prodávají tři přenosné navigátory Clarion. Základní model Clarion Map 370 obsahuje pouze navigační funkce, mapy východní Evropy a průjezdní západní Evropu. Vyšší Clarion Map 670 přidává podporu RDS-TMC, Bluetooth, MP3 přehrávač, slot pro paměťovou kartu, základní sestava map ale zůstává stejná. Kompletní Evropu nabízí v základní specifikaci až Clarion Map 770, který jsem testoval.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Clarion Map 770

Jaké jsou ceny:

  • Clarion Map 370: 7 500 Kč (včetně DPH)
  • Clarion Map 670: 9 000 Kč
  • Clarion Map 770: 10 500 Kč

Clarion sáhnul po řešení, které je dnes velmi časté. Koupil čínský počítač s operačním systémem Windows CE. Do něj nainstaloval mírně upravenou navigaci iGo, přístroj polepil vlastními značkami a začal prodávat. Clarion Map 770 je téměř stejná navigace jako produkty Mio nebo MyGuide. Všechny tři značky totiž používají stejný software, jen s grafickými a menšími funkčními úpravami.

Malé displeje mizí

Map 770 je stejně jako další přenosné modely Clarionu navigace určená výhradně do auta. Není připravena pro turistiku, neexistují pro ni potřebné mapy a ani funkce nestačí požadavkům na turistické navigátory. Zato v autě se činí.

Rozměry 130 × 89 × 21 mm jsou průměrné; větší čelní profil vyváží malá tloušťka. Díky ní se přístroj snadno přenáší a nepřekáží. Hmotnost 200 g není třeba řešit. Design mi osobně nepřipadá zázračný, ale posuďte sami z obrázků, jestli nemáte jiný názor.

Klepněte pro větší obrázek
Velikost: dnešní průměr

Stejně jako jiné současné přístroje, také Clarion šetří s ovládacími prvky a takřka veškeré ovládání nechává dotykovému displeji. Vedle vypínače je ale na těle ještě jedno tlačítko, kterým se přepíná mezi navigačním pohledem a mapou přes celý displej. To oceňuji, protože u navigačních přístrojů postavených na softwaru iGo je tato volba prováděná přes dotykový displej celkem zdlouhavá. Na displej lze sahat prstem nebo ovládacím teleskopickým perem skrytým uvnitř přístroje. Na plochu někdy ale bylo nutné tlačit větší silou, jinak přístroj nereagoval.

Klepněte pro větší obrázek
Teleskopické ovládací pero

Na plochu s úhlopříčkou 4,3 palce se vejde hodně informací. Clarion displej používá hlavně pro zobrazení mapy, neplýtvá místem jako třeba Mio C520 se svým velkým informačním panelem (tím neříkám, že tento panel není užitečný). Displej má antireflexní povrchovou úpravu, která ale na přímý odraz slunce nestačí. Navíc se mi zdá, že displej nesvítí tolik jako u zmiňovaného Mia; na druhou stranu je ale jas nadstandardní. Tato veličina se však špatně porovnává, když není fyzicky s čím a mohu jen vzpomínat.

Kabely dolů nepatří

Na čelní straně přístroje jsou už jen dvě stavové kontrolky – pro indikaci nabíjení a provozu Bluetooth. Do štěrbiny v horní části se vkládá paměťová karty, dolů miniUSB kabel – buď v podobě nabíječky, nebo kabelu pro propojení s počítačem. Při spojení s PC se Clarion také nabíjí. Vnitřní paměť se neobjeví jako další disková jednotka, prostřednictvím programu Active Sync se ale k paměti dá snadno dostat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kontrolky • dvě tlačítka • reproduktor

Kousek vedle je potom jack pro připojení sluchátek nebo antény RDS-TMC. Umístění konektorů ve spodní části není příliš šťastné. Kvůli němu pak nelze navigaci položit k palubní desce; musí mít pod sebou dostatečný prostor pro dráty.

Baterie není uživatelsky vyměnitelná. Dle údajů výrobce vydrží při navigaci až 4,5 provozu, realita je zhruba poloviční. Pro kompletní výčet prvků na těle chybí už jen zmínit vestavěný reproduktor, mikrofon a konektor pro připojení externí antény.

Sirf chytí vše

Procesor běží na frekvenci 400 Mhz, je dostatečně svižný a navigační program ani jiné funkce nestahuje k zemi. Vnitřní paměť typu flash má u testovaného modelu kapacitu 2 GB; u Clarionu Map 670 je paměť 512 MB. K tomu lze přidat ještě paměťové karty formátu SD/MMC.

 
Základní nabídka systému • nastavení systému • ukázka jedné položky

Pro zjišťování polohy Clarion používá čip Sirf Star III. Se signálem proto nebyl téměř žádný problém. S jednou výjimkou, kdy se navigátoru pár desítek sekund po jednom probuzení nechtělo trefit správnou polohu. Ale to byla výjimečná situace, ve všech ostatních se navigaci dařilo.


Článek pokračuje v další kapitole: RDS-TMC, navigační aplikace, speciality, hodnocení

Témata článku: Testy navigací, Test, Pro řidiče, Dobrá cena, Zástrčka, Kvalitní příjem, Známý

Určitě si přečtěte

Huawei Mate 9 Pro: loňská špička s letošní cenou [recenze]

Huawei Mate 9 Pro: loňská špička s letošní cenou [recenze]

** Bohatá výbava, spousty funkcí a odladěný software ** Na špičku ztrácí chybějící voděodolností ** Celkově doplácí na pozdní uvedení na trh (květen 2017)

8.  10.  2017 | Herodek Martin | 6

Alcatel A7: plastem neurazí, výdrží nadchne [recenze]

Alcatel A7: plastem neurazí, výdrží nadchne [recenze]

** Alcatel A7 je plastový telefon nižší střední třídy ** Hlavní lákadlo je 4 000 mAh s několikadenní výdrží. ** Má dostatek výkonu, paměti a stěžovat si nebudete ani na fotoaparát

6.  10.  2017 | Miksa Martin | 4

Huawei Watch 2 Sport: telefonují a umí LTE, ale zcela samostatné nejsou [recenze]

Huawei Watch 2 Sport: telefonují a umí LTE, ale zcela samostatné nejsou [recenze]

** Druhá generace hodinek od Huawei přináší edice Classic a Sport ** Sportovnější model obsahuje LTE konektivitu ** Hodinky by tak teoreticky mohly být naprosto nezávislé na smartphonu

21.  9.  2017 | Láska Jan | 6

B&O BeoPlay P2: Minimalistické řešení na cesty [test]

B&O BeoPlay P2: Minimalistické řešení na cesty [test]

** Bang & Olufsen vyrábí designová zařízení se špičkovým zvukem. ** Může to platit i o malém a levném Bluetooth reproduktoru? ** Proč má BeoPlay P2 jen jedno tlačítko pro zapnutí?

18.  9.  2017 | Březina Petr | 4

Nokia 6: zahřívací kolo před ostrým startem [recenze]

Nokia 6: zahřívací kolo před ostrým startem [recenze]

** Čistý Android nemusí znamenat jednoznačné plus ** Absence grafických nadstaveb nevyváží slabší výkon ** S nižší cenovkou by to byla jasná volba v nižší střední třídě

17.  9.  2017 | Herodek Martin | 29