CoPilot Live: pro iPhone, Windows Mobile i Android (test)

Otestovali jsme další z řady navigačních aplikací CoPilot Live. Vyplatí se ušetřit pár korun ve srovnání s navigacemi zvučných jmen?
CoPilot Live: pro iPhone, Windows Mobile i Android (test)
Kapitoly článku

Klíčové vlastnosti

  • výhodná cena
  • příjemná grafika
  • podpora průjezdních bodů
  • live funkce – zobrazení polohy přátel na mapě
  • vyhledání nejdůležitějších míst v okolí
  • online aktualizace
  • multitouch ovládání
  • podrobná mapa i databáze míst

Hlavní nedostatky

  • nedoladěná hlasová navigace
  • příliš vyhraněné profily hledání trasy
  • při zamčené pozici nelze posunout mapu
  • různé chyby a nedodělky v aplikaci

Ačkoli název Live evokuje dojem off-board navigační aplikace vyžadující mobilní datové přenosy, opak je pravdou. Jedná se o klasickou navigaci, která si veškeré mapové podklady uchovává v paměti přístroje. Přídomek Live upozorňuje na dodatečné on-line funkce, o kterých se na následujících řádcích dočtete.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hlavní nabídka apliakce CoPilot Live

CoPilot nemá na trhu rozhodně snadnou pozici, okupují jej totiž navigace často i zvučnějších jmen: TomTom, iGo, Navigon, Sygic a další. Naším cílem je postupně otestovat všechny navigační aplikace, vše ale nelze testovat najednou. Zde jsou recenze navigací pro iPhone, které jsme vám již přinesli:

Navigon MobileNavigator Europe: první skutečná navigace pro iPhone (test)
Sygic naučí váš iPhone navigovat: zn. perfektně! (test)

Shrňme si také ceny jednotlivých navigací obsahující mapy České republiky a jejich ceny na App Store:

  • Sygic Mobile Maps Europe: 69,99 Eur (1 855 Kč)
  • iGO My way 2009 Europe Edition: 89,99 Eur (2 385 Kč)
  • MobileNavigator Europe: 99,99 Eur (2 650 Kč)
  • TomTom Eastern Europe: 69,99 Eur (1 855 Kč) – pouze mapy střední a východní Evropy
  • Ndrive Polsko, Česká republika, Slovensko: 39,99 Eur (1 060 Kč)

CoPilot Live stojí ve verzi s kompletními mapovými podklady Evropy 64,99 Eur (1 725 Kč). Méně, než zavedené značky, ale zase ne o tolik, aby si mohl dovolit být výrazně horší. Podívejme se tedy, jakým společníkem byl na našich cestách.

Poznámka: CoPilot Live jsem testoval na iPhone 3GS. Současně se mi dostalo do rukou HTC HD2, které mělo totožnou aplikaci předinstalovánu v trial verzi. Spoustu cest jsem absolvoval s oběma aktivními přístroji, abych odhalil odlišnosti obou verzí. Až na pár detailů (například možnost minimalizace navigace na Windows Mobile), se obě navigace neliší.

Live jako živě

Po spuštění vás přivítá příjemné prostředí, kde se stran základních funkcí velmi rychle zorientujete. Úvodní nabídka se dělí na tři obrazovky, přičemž na poslední zůstává pouze funkce on-line aktualizace. A proč si rovnou nepopsat význam onoho přídomku Live. Především můžete navigační aplikaci aktualizovat přímo z telefonu prostřednictvím připojení přes Wi-Fi, nebo přes mobilní datové přenosy. Během testu se mi objevila aktualizace na rychlostní kamery. Bohužel z nabídky stažení nevíte, kolik a v kterých zemích přibylo kamer.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Live služby: hledání dalších uživatelů a předpověď počasí

Zajímavější funkcí jsou Live Friends. Jak už název napovídá, po přidání uživatelů (a jejich souhlasu) můžete vzájemně sledovat svou polohu. A konečně poslední živou funkcí je aktuální předpověď o počasí, a to na místě aktuální pozice, v cíli anebo v zadaném městě. Bohužel, zdrojová data dodává AccuWeather.com, které pro českou republiku obsahuje pouze pět největších měst. Zdrojová data od Yahoo by byly mnohem podrobnější. Zřejmě ta nejzajímavější funkce, dopravní informace, u nás prozatím nefungují.

Hledání trasy a její možnosti

Za cíl své trasy můžete zvolit klasickou adresu, body zájmu, adresu přiřazenou ke kontaktu z telefonního seznamu, místo na mapě, křížení cest a konečně světové souřadnice ve třech různých formátech. Při hledání adresy nevolíte zemi, aplikace vyhledává napříč všemi státy. Tento způsob činí některým navigacím potíže, kdy prohledání obsáhlé databáze není nejrychlejší. CoPilot rozhodně ztrátou rychlosti netrpí. Když si to nyní uvědomuji, navigace nezdržuje vlastně při žádné činnosti. Veškeré volby a funkce jsou prováděny rychlostí blesku, pouze vyhledávání složitějších tras samozřejmě trvá déle.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Postup vyhledávání adresy a profily trasy

CoPilot obsahuje také plánovač tras, ve kterém můžete vytvářet trasy s průjezdními body, pro jejichž hledání platí totéž co pro cíl. Navigace umožňuje manuální přeskládání průjezdních bodů, a také jejich automatickou optimalizaci pro nejvhodnější pořadí. Trasu můžete uložit, načíst, naplánovat zastávky po trase anebo si nechat spočítat náklady na cestu. Zde jednoduše zadáte spotřebu vozu (pozor, v km/l) a cenu paliva. Po výpočtu trasy se zobrazí i cena, byť s nesprávnou měnou, v nabídce totiž české koruny chybí. Na výpočet to ale nemá vliv a program samozřejmě nepočítá s odlišnou spotřebou pro města, dálnice a okresky.

Podívejme se na profily výpočtu u trasy Radějov – Olomouc:
Rychlý: 164 Km, 2:34
Krátký: 103 Km, 2:45
Bez rychlostních komunikací: 114 Km, 2:43
Ekonomický: 114 Km, 2:39
Nejvýhodnější trasa dle vlastních zkušeností: 106 Km, cca 2 hodiny

Jak vidíte, především režim rychlý jde doslova do extrému. Pro ušetření jedenácti minut vás požene po trase delší o více jak 50 procent trasy nejkratší! Při vyhledávání tras si můžete volit mezi režimy automobil, karavan, motocykl, jízdní kolo a chůze. Tím se vyloučí nebo naopak zahrnou určité dopravní cesty. Máte-li čas a chcete-li zažít trošku dobrodružství, a máte-li offroad, vydejte se na cestu s profilem pro cyklisty.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vyhledaná trasa, její možnosti a režim cestování

Po vyhledání trasy si můžete nechat spočítat objížďku a také vyloučit určité trasy. Tady ale podezřívám tvůrce, že vypustili ještě ne zcela dodělanou funkci. Alternativní trasa se vypočte pouze jednou, pak se již nevykreslí do mapy. Také způsobu volby úseků cest, které se vyloučí při hledání, nemůžu přijít na kloub.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vyhledání alternativní cesty a vyloučení cest z hledání nastavení stavového panelu

Samotná práce s mapou je pohodlná a rychlá, navíc mapa neztrácí detaily silnic při vyšším oddálení. Chybí mi ale kontextová nabídka, kdy bych v mapě klepl na libovolné místo, zvolil jako start, cíl, průjezdní bod a podobně. Ano, místa můžete vybírat z mapy, ale až přes volby v nabídce. Výrobce přednastavil několik barevných profilů pro denní a noční zobrazení, přičemž přepínání může probíhat na základě času.


Článek pokračuje v další kapitole: Za volantem, hlasová navigace, body zájmu a závěr

Témata článku: Software pro navigace, Apple iPhone 3GS, Apple iPhone 3GS 16GB, Apple iPhone 3GS 32GB, Apple iPhone 4GB, Apple iPhone 7, HTC HD2, Jízdní kolo, Mobil, Nejzajímavější funkce, Win, Nadmořská výška, Skutečná navigace, #Android, Výhodná cena, Stavový pruh, Rychlá nabídka, Povolený limit, Zajímavá možnost, Příjemná grafika, Fulltextové vyhledávání, Windows Mobile, Příjemné prostředí, Test, Poslední položka


Určitě si přečtěte

RECENZE: Samsung Galaxy J6 je základ pro nenáročné. Vyčnívá jen AMOLED

RECENZE: Samsung Galaxy J6 je základ pro nenáročné. Vyčnívá jen AMOLED

** Otestovali jsme nový model spadající do nejnižší řady Galaxy J ** Část funkcí si bere od Galaxy A6, kovové tělo však nahradil kvalitní plast ** I tak se ale novinka prodává za 6 500 Kč. Není to trochu moc?

Martin Chroust | 5

Vybrali jsme 13 povedených chytrých hodinek a náramků. Nejen pod vánoční stromek

Vybrali jsme 13 povedených chytrých hodinek a náramků. Nejen pod vánoční stromek

** Nositelnosti jsou specifická kategorie, vybírají se jinak než mobily. ** Co model, to charakter, unikátní mix vlastností, parametrů a funkcí. ** Začneme jednoduchým náramkem, skončíme našlapanými Apple Watch.

Filip Kůžel | 29

Vybrali jsme 12 povedených tabletů, které udělají radost pod stromečkem

Vybrali jsme 12 povedených tabletů, které udělají radost pod stromečkem

** Jak se zorientovat v široké nabídce tabletů a proč tablet vůbec chtít? ** Vybíráme 12 nejlepších modelů napříč cenovým spektrem ** Cena použitelných modelů začíná na dvou tisících korun

Jan Láska | 92

RECENZE: Motorola One — iPhone X s Androidem One

RECENZE: Motorola One — iPhone X s Androidem One

** Střední třída bez zastaralých řešení ** Povedený design dává svou inspiraci hodně najevo ** Zajímavá alternativa, pokud vás Nokie neoslovují

Martin Herodek | 17

Ani Samsung, ani Huawei. První skládací telefon na světě představila bezejmenná čínská firma

Ani Samsung, ani Huawei. První skládací telefon na světě představila bezejmenná čínská firma

** Rok 2019 má být rokem skládacích hybridů, Nová éra však načala trochu s předstihem ** Royole FlexPai je první skládací hybrid na světě, ale počítejte hned s několika kompromisy ** Tím hlavním je velká tloušťka zařízení při jeho složení...

Martin Chroust | 33

RECENZE: Samsung Galaxy A7 (2018) — Tři oči vidí víc

RECENZE: Samsung Galaxy A7 (2018) — Tři oči vidí víc

** Samsung se poprvé pouští do světa trojitých fotoaparátů, u následného modelu však přidá ještě jednu čočku ** Jeho prvotina spadá do střední třídy, takže budete muset udělat několik kompromisů ** Tři čočky pomůžou s focením budov a s věrohodnějším rozmazáním portrétových snímků

Martin Chroust | 43

RECENZE: Nokia 7 Plus — takhle se zadělává na bestseller

RECENZE: Nokia 7 Plus — takhle se zadělává na bestseller

** Nokia 7 Plus je smartphone vyšší třídy s rozumnou cenovkou. ** Lákadlem je čistý Android, skvělá výdrž i fotoaparát Zeiss ** Bonusem je dostatek výkonu i paměti

Martin Miksa | 62

RECENZE: Sony Xperia XZ3 — Japonci jsou zpátky v extralize

RECENZE: Sony Xperia XZ3 — Japonci jsou zpátky v extralize

** Sony výrazně zmodernizovalo vlajkový model ** OLED displej patří mezi nejlepší na trhu ** Opět se zlepšil i fotoaparát

Jan Láska | 102