CoPilot Live: pro iPhone, Windows Mobile i Android (test)

Diskuze čtenářů k článku

MArk  |  16. 12. 2009 08:26

to abecedni razeni muzete klidne upravit protoze android je daleko vice in nez winmob ... podle statistik se androidi lepe prodavaji a jejich uzivatele jsou na internetu daleko vic videt, iphone samozrejme stale s prehledem vede prede vsemi (tedy s vyjimkou symbianu)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MArk  |  16. 12. 2009 08:35

ostatne ani v diskusi o winmob nepada slovo, ta platforma je dawno tam kam ji abecedne jeji pocatecni pismeno predurcilo ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  06. 12. 2009 00:45

"Bohužel, zdrojová data dodává AccuWeather.com, které pro českou republiku obsahuje pouze pět největších měst."
Sice to není tak operativní, ale přes prohlížeč webu zjistíte (nejen) v iP na AW počasí pro kdejaké místo v ČR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondráš  |  01. 12. 2009 10:01

Zdravíčko, víte pánové, mě u navigace nejvíc zajímá možnost pracovat s prů jezdními body. Jsem obchodňák a když nekam přijedete a chcete na několik míst, kde to navíc neznáte, uvítáte možnost mít pomocníka, který vám to naplánuje a dá vám možnost i korekce těchto průjezdních bodů- mám navigon a práce s ním není po této stránce úplně optimální. Pro srovnání- mám postarší mio h610 a kromně postarších mapových podkladů z roku 2006 je to bomba co se ovládání a intuitivnosti týče. Takže bych rád na mým 3gs udělal změnu. Ale kterou křižovatkou se dát? Co to igo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIří Kuruc  |  01. 12. 2009 10:16

S iGo to máte jendoduché, průjezdní body nepodporuje (mám jej také v iPhone, vypadá dobře, ale průjezdní body prostě chybí...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondráš  |  01. 12. 2009 10:20

Aha... A co mi radíte? Na navigonu je to nepužitelný, tedy alespoň z mého pohledu... Cena mě nezajímá.
ps: nějaká recenze tohoto typu by neškodila...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIří Kuruc  |  01. 12. 2009 10:36

Pro iPhone jsme zatím recenzovali jen tento CoPilot, Navigon a Sygic - určitě snadno dohledáte. U CoPilotu se mi líbí funkce optimalizace průjezdních bodů, to by mělo být přesně to, co hledáte.

Další navigace: nDrive mám, průjezdní body fungují nějak podivně (čekám na aktualizaci, pak možná bude recenze), iGo průjezdní body nemá, TomTom bohužel zatím také v iPhonu nemám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondráš  |  01. 12. 2009 10:59

Děkuji za info. Pokud v dohledné době budete mít možnost porovnání i s dalšími softy, bylo by to fajn. Jdu si stáhnout ten copilot...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIří Kuruc  |  01. 12. 2009 11:03

Ona je škoda, že má ten CoPilot ještě opravdu pár bugů, na kterých by výrobce měl zapracovat, takže s čistým svědomím jej přece jen zatím doporučit nemohu.

Máme v plánu otestovat všechny navigace pro iPhone, vše ale nejde najednou :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondráš  |  01. 12. 2009 11:46

No ono by to šlo a navíc by to bylo hotový za jedno odpoledne. Samozřejmě za předpokladu, že se redakce plácne přes kapsu a z apstoru to stáhnete a nahrajete do Vašeho iphonu. Tolik teorie.... A teď mě zavalte důvody z praxe.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIří Kuruc  |  01. 12. 2009 12:03

Na jednu stranu chcete důkladné testy navigačních aplikací, na stranu druhou test za jedno odpoledne... to se vylučuje s navigací jezdíme alespoň dva týdny, někdy i víc, několik stovek kilometrů a i přesto jsem přesvědčen, že ne vždy odhalíme všechny záludnosti. Od stolu můžeme maximálně napsat má/nemá, umí/neumí - ale takto lze psát o mobilu a ne o navigaci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondráš  |  01. 12. 2009 12:22

Promiňte, špatně jsem se vyjádřil. Mluvil jsem o faktu mít nebo nemít v iphonu danou navigaci. K testu, který mě zajímá stačí vyjet do města a v něm označit 20 ulic a vyjet. Pokud to samo i přepočítává případnou chybu v provozu- chybné odbočení, jenom dobře. Neřeším, zda most je značen jako most a tunel jako tunel, mě zajímá, zda i při neůpné mapové dokumentaci mě i přes tuto vlasnost dovede k cíli. Samozřejmě, že čím méně chyb, tím lépe. Ale opakuji, pro mě je nejdůležitější intuitivní ovládání a maximální podpora průjezdních bodů. Ps: deně mám navigaci v pohotovosti, vím, co mluvím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondráš  |  01. 12. 2009 12:34

K těm 20 ulicím... Které předtím, než vyrazím, budu chtít telefonem uspořádat a poslední bod, který navigace označí jako poslední budu mít možnost změnit a zafixovat jako poslední a znovu zadat přepočítat, aby mě to nejkratší cestou navedlo od prvního bodu k poslednímu.... Ps: ačkoliv to vypadá, že jsem náročný, tak to není pravda. Příjde mi to jen logické. Pokud to logické výrobcům nepříjde, pak slovy hamleta: něco je pak shnilého v království dánském.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondráš  |  01. 12. 2009 12:49

Moje stařičké Mio H610 to vše umí.... Až na ty mapy 4 roky starý....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
La_da  |  12. 12. 2009 15:37

Tak přesně od bodu k bodu včetně optimalizace a přepočítávání to umí Navon (ale ne Amigo).Mam 470 PRO a denně s nim najezdím 400 až 500km a nemám žádný problém. Plánování tras a přehazování jednotlivých bodů jde snadno a rychle. Opravdu všestranně nadaná navigace a za lidovou cenu včetně rychle podpory od prodejce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  01. 12. 2009 11:46

nu prave posledne 2 dni som aj s prejazdnymi bodmi testoval Navigon po Polsku a Nemecku a nevidel som nejaky problem, funguje to dobre.

Inak prejazdne body podporuje aj Sygic. TomTom podporuje iba 1 prejazdny bod, viac sa ich pridat neda…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondráš  |  01. 12. 2009 11:50

Já ale nemluvím o dvou, ale třeba 10 nebo 20 body, mezi kterými potřebujete operativně dělat změny nebo přeuspořádávat jejich pořadí. Já mluvím o profesionálním použití do kapsy. Cesta do supermarketu a zpět tu opravdu neřeším.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondráš  |  01. 12. 2009 12:14

Navíc bych tam chtěl mít možnost posunovat s mapou při navigaci a zároveň tam i mít moznost zaznamenat další průjezdni bod, který dále v menu budu mít možnost přesouvat na bližší nebo vzdálenější pozici v seznamu bodů, které již mám v seznamu nastaveny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIří Kuruc  |  01. 12. 2009 12:17

Právě posun mapy při navigaci je problém CoPilotu - asi největší současná chyba... :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondráš  |  01. 12. 2009 12:44

No vidíte..... Stařičké mio h610 to všechno umí.... ale problém je ta mapa v něm.... Mapy z roku 2006 jsou už krutě neaktuální a jen o neexistujícich nadjezdech, podjezdech, kruháčích a jiných stavbařských zásazích do silnic nemluvě bych hodiny mohl vyprávět... A přesto..... Nic není tak dokonalé jako tento stroječek! A to máme skoro rok 2010..... Kde je chyba???????????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Golf  |  02. 12. 2009 09:24

Kde je chyba???????????

Jednoznačně v uživateli, používat čtyři roky mapu bez upgradu (a ještě pokud ji tak moc a intenzivně používá a na penězích mu evidentně nezáleží) je minimálně divné...
O "megalomanství" v používání průjezdních bodů si nakonec každý může udělat obrázek sám. V 90% případů stačí jeden, čas od času se hodí i více, ale 20? To je nejen pro jedno procento (spíš ale ještě méně než promile) uživatelů nezajímavé, a naprostá většina lidí používajících navigaci ani neví co to průjezdní body jsou! Určitě jsou důležitější vlastnosti navigací, než desítky průjezdních bodů.
A mio? Ale proti gustu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  21. 01. 2010 09:58

Já Ti nevím, ale toto vlákno jsem si přečetl celé a pan Ondráš píže, že: "Jsem obchodňák a když nekam přijedete a chcete na několik míst, kde to navíc neznáte"
Takže je jasné proč třeba až 20
Proč neaktualizuje mapy? Protože skončila třeba podpora pro starý model.
A proč si nekoupí nový? Protože jednoduše ještě nenašel náhradu ze něj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Golf  |  02. 12. 2009 09:04

iGO v nové verzi průjezdní body podporuje, v té původní stačilo nahrát skin (Sbertaud) a uměl je mimo jiné také...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIří Kuruc  |  02. 12. 2009 09:16

Na iPhone? Musím si tedy stáhnout novou verzi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Golf  |  02. 12. 2009 09:29

Nechci tvrdit, že to už umí všechny verze, asi by bylo dobré kouknout sem http://www.igomyway.com/en/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KarelMlha  |  01. 12. 2009 08:32

Chtěl bych se zeptat na aktualizaci map, jestli je tam nějaké časové omezení, popřípadě vůbec nárok na aktualizace a jestli je nějáká vázanost na přístroj, popřípadě časová omezenost ? Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIří Kuruc  |  01. 12. 2009 10:50

Bohužel, nabízí zdarma pouze aktualizace softwaru a funkcí, nikoli mapových podkladů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sob  |  10. 12. 2009 22:00

Omyl, aktualizace i map jsou v rámci verze zdarma ke stažení prostřednictvím CoPilot Central 2.0. Až po uvedení nové verze (teď tedy 9) je potřeba zaplatit upgrade, pokud chcete mít další aktualizace. právě mi to stáhlo 160MB aktualizací map.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark24124  |  30. 11. 2009 22:50

no na androidovi momentalne pouzivam Sygic mObile Maps 2009 , prijde mi dost dobry. Az na to ze neumi iq route ma stejne mapy a hodne podobne ovladani jako tomtom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Substance242  |  01. 12. 2009 10:53

Jo, tiež mám Sygic a som s ním spokojný.

Schválne som išiel na http://www.alk.com/copilot/android/default.asp pozrieť ako je to s kúpou pre HTC Hero, a samozrejme že CoPilot si na Slovensku kúpiť nemôžem. Podobne ako napríklad Microsoft alebo Sony skrátka u Googlov nechcú moje peniaze. No, čo už.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark24124  |  30. 12. 2009 16:27

vyresil sem to rootnotim telefonu, to udelaji v serivisu ... ziskas tak plna prava a muzes i marketu nakecat ze jsi american treba, a muzes vesele nakupovat i s ceskou kreditkou to jde vyborne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark24124  |  30. 12. 2009 16:32

jinak na androidu jsem uspesne testoval CoPilot, Sygic mobile maps 2009, Google Navigation, Waze a samozrejme NDrive, docela slusna vybava ... uz je z ceho vybirat ale osobne ako nelepsi hodnotim sygic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Golf  |  30. 11. 2009 15:06

Tak recenzi hodnotím kladně, dobrá a poctivá práce, akorát bych ještě mezi drobné zápory zařadil český překlad menu (nepřipadá mi logický výraz "destinace" a "rychlý/krátký... test" jako trasa - stále zavádějící, to fakt nee)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIří Kuruc  |  30. 11. 2009 16:18

Díky, potěší a máte pravdu, v menu jsou některé patvary, zejména ono "rychlý test" je ukázkový příklad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shevy  |  30. 11. 2009 03:45

...docela slusne...hlavne me sedi ta zelena pri navigovani...je to super videt...ne jako Garmin a jeho pink....hruza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIří Kuruc  |  30. 11. 2009 10:23

Ano, s tím absolutně souhlasím, navigační režim je hezky přehledný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KL  |  30. 11. 2009 13:37

Hošánkové, Garmin je stejně nejlepší - dokazujete to i vy, když se s ním neustále porovnáváte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIří Kuruc  |  30. 11. 2009 13:46

To ale nevylučuje, že právě v tomto ohledu je zkrátka CoPilot přehlednější

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark24124  |  30. 11. 2009 22:48

tak to ne nejlepsi je TOMTOM, garmin je daleko za nim, nema iq route ani nic co by fungovalo podobne, takze naviguje mnohem hur

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czbird  |  01. 12. 2009 09:45

A uz se da v tom nejlepsim TomTomu volne prstem posouvat s mapou behem navigace? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MArk  |  16. 12. 2009 08:30

boze dalsi blbounek kterej priklada hodnotu naprosto nehodnotnym vecem ... uz umi ten blbej garmin navogovat inteligentne podle prujezdnosti jednotlivych ulic v ruznych obdobich tydne i dne ? posouvani prstem po mape pri navigaci ve 3d je naprosto k nicemu, staci zoom nebo moznost prepnout do mapoveho zobrazeni shora a muzes prstem posouvat ... umet ale dobre navigovat to je dulezite, a tomtom umi nejlepe (IQ ROUTE, mapshare, o tom se muze garminu jen zdat)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dan  |  01. 12. 2009 08:02

Nemuzu se zbavit pocitu, ze prave grafiku zobrazeni mapy okopirovali od Garminu. Je to prvni navigace, ktera mapu zobrazuje prave jako Garmin, jen maji jine barevne schema.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MArk  |  16. 12. 2009 08:31

stejne jako Sygic Mobile Maps je okopirovany TomTom, a stejne jako NDrive je okopirovany iGo ... tedy pokud se bavime o uzivatelskem rozhranni, ... no a co ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondráš  |  01. 12. 2009 13:24

Doufám, že kluci ze slovenska si tuto diskuzi pročtou a udělají upgrade sygicu k obrazu našemu...... a hned to koupím....!!!!!
Ikdyby mě to mělo stát 10 tisíc.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mark24124  |  30. 12. 2009 16:25

deset tisic jo ... tak to zas teda ne .. uz ted je to moc drahy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor