Cykloturistický průvodce ČR: šlápněte interaktivně do pedálů

Diskuze čtenářů k článku

vlkobass  |  05. 06. 2008 23:50

Mám problém: nalezená a uložená trasa pro cyklistu při exportu do GPX a zpětném importu - vždy se trasa importuje jako automobilová - nejkratší. Všiml si toho někdo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  21. 05. 2008 09:33

Jsem vášnivý biker, který si rád užije romatickou přírodu Ne asfaltové cesty některých dnešních cyklostezek. Podle mě je tenhle soft dobrý tak pro asfaltové kolaře. I když na asfaltu je stejně težké zabloudit, všude jsou značky, tak nevím.
Pro ty, kteří jezdí rádi v přírodě je soft k ničemu. Chtělo by to hlavně informace o povrchu - široká hladká lesní cesta a rozježděná polní cesta jsou v mapě stejně značené, ale požitek je diametrálně odlišný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H.  |  21. 05. 2008 09:57

Cyklomapy ShoCartu klasifikaci povrchu mají, ale stejně nikdo nezaručí, že se pohodová lesní cesta změní pod tíhou těžby během týdne v tankodrom. Co jsem viděl náhledy TopoCzech 2PRO, tak tam už byly rozlišeny druhy cest docela slušně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  21. 05. 2008 10:28

Kde se dají vidět náhledy TopoCzech 2PRO ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kopis  |  21. 05. 2008 10:41

Přídávám se k názoru, že Cykloprůvodce od PlanStudia je téměř výhradně určený pro pohyb po asfaltových cestách, výběr cest pro plánování tras více méně nabídne pouze silnice plus známé cyklotrasy ke dni zveřejnění map.
Pro plánování tras pro horské kolo tak používám vynikající software Cyklotrasy (www.cyklotrasy.info). Program má sice trochu nešťastný systém objednávání map (po regionech), ovšem výsledek je velmi kvalitní. Trasy je totiž možné plánovat i po většině lesních cest (tedy nejenom cyklotras). U každé cesty je uvedeno, o jaký povrch se jedná, pochopitelně nechybí výškové údaje a další doplňující informace (např. velmi obtížně sjizdné). Je to dáno tím, že o každý region se stará místní tým lidí, který doplňuje informace přímo z vlastní praxe, takže nechybí informace typu: "zde vaří výborné borůvkové knedlíky" nebo "ve směru dolů pouze pro sjezdové kolo, v obráceném směru pouze s kolem na zádech, doporučujeme objet po cestě číslo xxxx".
Výsledný plán trasy lze exportovat přímo do formátu .gpx a ten pak přenést do GPSky pro navigaci. Doporučuji vyzkoušet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Benedikt Dvorský  |  21. 05. 2008 11:04

Pozn: Souhlasím v rozdílu množství informace pro vášnivé cyklisty, jen se nezapomeňte pro porovnání podívat i na cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kopis  |  21. 05. 2008 11:51

Samozřejmě, více funkcí, větší investice, zde ale naštěstí v přímé úměře. Navíc u Cyklotras.info lze začít tím, že si člověk koupí na začátek pouze samotný program (179,-) a oblasti, které momentálně navštěvuje (á 79,- za region, např. Jeseníky jsou jeden region). Pak lze postupně doplňovat regiony až podle potřeby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukas-k  |  21. 05. 2008 12:03

Přidávám se s doporučením cyklotrasy.info
Používám je k maximální spokojenosti. Jako výhodu vidim jednotlivé mapy. Koupim si za necelé dvě stovky program a k tomu mapy, které potřebuju a paráda. Výhodou je taky pravidelná aktualizace map a komunikativnost jednotlivých správců oblastí i tvůrce programu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  21. 05. 2008 15:36

Tak jsem se teď díval na cyklotrasy.info a obecně se mi to líbí. Když se ale dívám na mapový podklady a srovnám to s místy, která jsem nedávno jel podle trasy vygenerované z Topo 1.2 od Picodasu, tak mapy v tomto programu neznají - bohužel - lesní či polní cestičky a cesty, co v mapě od Picodasu jsou (a my podle nich jezdíme), byť třeba ne zcela přesně. A protože cyklotrasy neumožňují import jiných údajů - ať už plán trasy z Mapsource či projetou dráhu z GPS, tak si v tuto chvíli neumím moc představit, jak kombinuju tato dvě prostředí. A pokud nová plánovaná mapa Topo 2 bude ještě podrobnější, jak je avizováno, tak pak nemožnost spolupráce vidím jako problém dost zásadní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  30. 05. 2008 09:02

Zatím k plné spokojenosti Cyklotrasy používám (mám cca 10 oblastí). V případě zjištěných nesrovnalostí je dobré kontaktovat správce mapy, případně mu přímo poslat návrh na změny. Na podobný problém jsem narazil např. v jižních Čechách, kde se spousta polních cest vylepšila pomocí grantu SAPPARD a v mapách nebyla. Co se týká možností importu a exportu by ovšem situace mohla být lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  21. 05. 2008 05:34

Jako vlastník SmartMaps Navigatoru s cyklo a autoatlasem již delší dobu na tento program "mlsně" zírám a čekám, až mi nabídne možnost naplánovanou trasu přenést do GPS (m.j. od jeho objevení slibovanou). Jsem cykloturista, nejezdím dogmaticky podle plánu a přizpůsobuji trasu náladě, terénu, počasí...., ale pokud mi tuto možnost program nenabídne tak o něho nemám zájem. Cosi se v PlanStudiu zadrhlo, že ano?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
plooter  |  21. 05. 2008 08:16

Přijde mi to trošku zvrhlé. GPS je fajn systém a funkce, ale už se mi to zdá trošku přetechnizované. Zkoušel jsem mnoho softwarů na planování cykloturistiky a SmartMaps daleko v předu vede. GPS? K něčemu důležitému? Krom toho, že banda "masňáků" na kolech v ceně okolo 100 000 Kč a přístrojem s navigací bloudící po lese a halekající NE tiše. Kam se poděla romantika a útěk z tohoto přetechnizovaného světa do normální přírody. Předpokládám, že notebook na zádech vozíte také)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radon  |  21. 05. 2008 09:00

každý má trochu jiné zájmy, ale proč je hned shazovat?
Každý prostě nemusí upravené asfaltové cyklostezky se směrovými cedulkami na každé křižovatce. Někdo rád les a úzké stezky, to že tam je třeba pořádné (pevné a odpružené) kolo je fakt který je nutné zkousnout a takové kolo je bohužel drahé. Takhle se dají po Beskydech najezdit desítky km denně a ujištuji tě, že bez gpsky sjedeš do jiného údolí jedna dvě a čeká tě pěkná dřina vrátit se zpátky na hřeben. A pro tebe asi novinka - gpska nemusí celý den svítit na řídítkach, není to tomtom, já ji vytahuji stejně často jako mapu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  21. 05. 2008 09:06

Příteli bavte se o programu a ne o mně. Já nemám kolo za sto litrů a když už mám GPS-ku, tak jí používám, zvláště tam, kde jsem poprvé, a právě proto, abych si užil romantiky přírody a ne bloudění. Pánové z PlanStudia minimálně dva roky slibují v propagačních materiálech provázanost Cykloprůvodce a SmartMaps a skutek utek!

Nejste náhodou agent PlanStudia, že bláboly o masňácích s notebooky na zádech odvádíte pozornost od nedokonalosti SW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Benedikt Dvorský  |  21. 05. 2008 11:09

Pozn autora: Cykloprůvodce nabízí v současné verzi i export itineráře do formátu SmartMaps. Ty jsem však v době testování neměl k dispozici, takže nemohu sdělit dojem z této funkce. V obecné praktické rovině mě víc zajímal export v univerzálním formátu, použitelný i bez dalších konkrétních speciálních programů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor