Dynavix Delta: tiše, teď naviguje Liška (test)

Česká navigační aplikace Dynavix se dočkala aktualizace. Na nejnovější verzi 7 s Pavlem Liškou v hlavní roli jsme se podívali v přístroji Delta.
Dynavix Delta: tiše, teď naviguje Liška (test)

Je tomu již hodně celkem dávno, kdy jsem testoval první verze navigační aplikace Dynavix. Nešlo o vyloženě špatnou navigaci. Konkurence ale nabízela podobnou porci muziky, a mému uchu byla příjemnější. O to více jsem byl zvědav, kudy se vývoj Dynavixu za ta léta posunul.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Dynavix Delta

Klíčové vlastnosti

  • širokoúhlý displej s rozlišením 480 × 272 bodů
  • kompletní mapy Evropy od Tele Atlasu
  • přehledná nabídka i ovládání
  • vtipná hlasová navigace s Pavlem Liškou
  • funkce zakázané úseky
  • bohatá databáze POI, hledání na trase
  • databáze radarů
  • aplikace dostupná pro PDA i jako automobilový navigátor
  • doprovodné funkce: video a hudební přehrávač, prohlížeč obrázků
  • RDS-TMC jako standardní příslušenství

Hlavní nedostatky

  • nižší intenzita podsvícení displeje
  • poslední hlasový povel o odbočení přichází někdy pozdě
  • pomalejší přepočet trasy
  • občasný pád programu, hlášení o nedostatku paměti
  • nižší detaily map při oddálení
  • drobné chyby aplikace
  • držák není aktivní

Navigační aplikaci Dynavix v aktuální verzi 7.2 můžete využívat nejen s automobilovou navigací, ale i v kapesním počítači nebo komunikátoru na platformě Windows Mobile. Tedy podobně jako iGo nebo TomTom.

Telematix nabízí celkem čtyři verze lišící se mapovým pokrytím: Českou republiku (1 427 Kč), kompletní Evropu (3 986 Kč), tzv. Holiday verzi pro návštěvníky Chorvatska (1 665 Kč) a placenou zkušební verzi (238 Kč).

My jsme však pro test zvolili nejvyšší model automobilové navigace Delta, tedy hardwarové zařízení s nainstalovaným Dynavixem. Prodává se mapami celé Evropy za 7 734 Kč. Všechny ceny jsou včetně DPH.

Šedá myš

Dynavix Delta i další navigace si Telematix nechává vyrábět u některého z čínských výrobců, což však rozhodně neberte jako nevýhodu. Po stránce hardwaru a funkčnosti se vyrovnají kterékoli jiné navigaci. Pouze vzhled je, jak se říká, nemastný – neslaný. Dynavix Delta automobil zřejmě příliš nezkrášlí, ale osobně od navigace požaduji jiné vlastnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Design je velmi obyčejný

Rozměry se výrazněji neodlišují od zavedených zvyklostí navigací s širokoúhlým displejem. Ten nabízí jako vždy rozlišení 480 × 272 obrazových bodů. Přístroj nemá automatickou korekcí podsvícení, které jinak mohlo být v maximu ještě trošku vyšší.

Hlavní tlačítko pro zapnutí se nachází na levé hraně, stejně jako konektor mini USB pro připojení napájení. Přístroj se ochotně dobíjí i z USB portu počítače. Mezi konektory má své místo standardní 3,5mm jack pro připojení vlastních sluchátek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pohotovostní a hlavní vypínač

Na levé hraně oceňuji dvojtlačítko pro rychlou korekci hlasitosti, které se vždy hodí a na které ostatní výrobci často zapomínají. Ve spodní části se nachází slot pro paměťové karty SD/MMC. Dokonce podporuje i SDHC karty s kapacitou nad 4 GB. Na zadní hraně ústí reproduktor a pod šroubkem jištěným krytem se nachází akumulátor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Slot pro kartu a vedle něj dvě tlačítka pro ovládání hlasitosti

Rozhraní a ovládání: vypnout a zapnout

Po provedení resetu přístroje se objeví dvě nabídky pro vstup do doprovodných funkcí a pro spuštění navigace. Spouštění zabere jen zhruba třináct sekund. Díky Windows Mobile se navíc po vypnutí a opětovném zapnutí vrátíte rovnou do navigační aplikace; tam, kde jste přístroj vypnuli.

 
Hlavní nabídka • spouštění navigační aplikace

Koncepce ovládání mi u prvních verzí Dynavixu příliš nevyhovovala. Na novou verzi jsem si však zvykl takřka okamžitě. Po zažití několika málo chvatů jsem přesně věděl, kde a co zmáčknout. O přehlednost se zasluhuje i omezený počet obrazovek, v hlavní nabídce jsou tři, v nastavení pak pouhé dvě. Na výběr je několik barevných variant, změny se však týkají pouze obrazovky s mapou, nabídka zůstává černá.


Pouze tři stránky nabídky navigační aplikace

Některé volby pak probíhají až prostřednictvím kontextové nabídky v mapě. Ta se vyvolává stiskem ikonky se šipkou v pravém spodním rohu a nabídne volby, které souvisí s konkrétním vybraným místem. Například informace o bodu zájmu, navigace, přidání k oblíbeným nebo do bodů na trase. Vyzdvihuji ikonku s automobilem, která vás při toulkách po mapě vrátí na aktuální pozici se šipkou – na tuto samozřejmost stále některé navigace zapomínají.

Vykreslená mapa škudlí na městech

Mapa zobrazuje dálnice jako červené trasy, silnice nižších tříd jsou žluté s šedým obrysem, ještě nižší komunikace pak žluté bez obrysu. Nejméně významné silnice jsou vyvedeny bílou barvou. Jednosměrky značí šipky uprostřed cesty a neprůjezdné komunikace jsou překříženy. Hranice měst jsou vyznačeny oranžovou, lesy zelenou texturou a vodní toky modrou. Komprese cest je spíše vyšší, kruhové objezdy se zobrazí jako pětiúhelníky. Jde však o detail.

Zobrazení bodů zájmu lze samozřejmě ovlivnit. Doporučuji zvolit jen ty nejnutnější body, protože zvláště ve velkých městech se jinak mapa stává doslova nepřehlednou.

 
 
Postupná změna měřítka. Mnoho nastavených kategorií zájmových bodů dokáže mapu znepřehlednit


Článek pokračuje v další kapitole: hledání cíle, plánování trasy, POI, radary

Témata článku: Testy navigací, Test, Pro řidiče, Dynavix, Předchozí bod, Hardwarové zařízení

Určitě si přečtěte

Apple iPhone 8: každoroční upgrade ve stejném těle [recenze]

Apple iPhone 8: každoroční upgrade ve stejném těle [recenze]

** Tělo je prakticky stejné, až na skleněná záda ** Procesor je bestie, Apple předběhl konkurenci na řádný kus ** S designem si výrobce moc hlavu nelámal

Včera | Michlovský Jakub | 19

Huawei Mate 9 Pro: loňská špička s letošní cenou [recenze]

Huawei Mate 9 Pro: loňská špička s letošní cenou [recenze]

** Bohatá výbava, spousty funkcí a odladěný software ** Na špičku ztrácí chybějící voděodolností ** Celkově doplácí na pozdní uvedení na trh (květen 2017)

8.  10.  2017 | Herodek Martin | 6

Alcatel A7: plastem neurazí, výdrží nadchne [recenze]

Alcatel A7: plastem neurazí, výdrží nadchne [recenze]

** Alcatel A7 je plastový telefon nižší střední třídy ** Hlavní lákadlo je 4 000 mAh s několikadenní výdrží. ** Má dostatek výkonu, paměti a stěžovat si nebudete ani na fotoaparát

6.  10.  2017 | Miksa Martin | 4

Huawei Watch 2 Sport: telefonují a umí LTE, ale zcela samostatné nejsou [recenze]

Huawei Watch 2 Sport: telefonují a umí LTE, ale zcela samostatné nejsou [recenze]

** Druhá generace hodinek od Huawei přináší edice Classic a Sport ** Sportovnější model obsahuje LTE konektivitu ** Hodinky by tak teoreticky mohly být naprosto nezávislé na smartphonu

21.  9.  2017 | Láska Jan | 6