Dynavix Delta: tiše, teď naviguje Liška (test)

Česká navigační aplikace Dynavix se dočkala aktualizace. Na nejnovější verzi 7 s Pavlem Liškou v hlavní roli jsme se podívali v přístroji Delta.
Dynavix Delta: tiše, teď naviguje Liška (test)

Je tomu již hodně celkem dávno, kdy jsem testoval první verze navigační aplikace Dynavix. Nešlo o vyloženě špatnou navigaci. Konkurence ale nabízela podobnou porci muziky, a mému uchu byla příjemnější. O to více jsem byl zvědav, kudy se vývoj Dynavixu za ta léta posunul.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Dynavix Delta

Klíčové vlastnosti

  • širokoúhlý displej s rozlišením 480 × 272 bodů
  • kompletní mapy Evropy od Tele Atlasu
  • přehledná nabídka i ovládání
  • vtipná hlasová navigace s Pavlem Liškou
  • funkce zakázané úseky
  • bohatá databáze POI, hledání na trase
  • databáze radarů
  • aplikace dostupná pro PDA i jako automobilový navigátor
  • doprovodné funkce: video a hudební přehrávač, prohlížeč obrázků
  • RDS-TMC jako standardní příslušenství

Hlavní nedostatky

  • nižší intenzita podsvícení displeje
  • poslední hlasový povel o odbočení přichází někdy pozdě
  • pomalejší přepočet trasy
  • občasný pád programu, hlášení o nedostatku paměti
  • nižší detaily map při oddálení
  • drobné chyby aplikace
  • držák není aktivní

Navigační aplikaci Dynavix v aktuální verzi 7.2 můžete využívat nejen s automobilovou navigací, ale i v kapesním počítači nebo komunikátoru na platformě Windows Mobile. Tedy podobně jako iGo nebo TomTom.

Telematix nabízí celkem čtyři verze lišící se mapovým pokrytím: Českou republiku (1 427 Kč), kompletní Evropu (3 986 Kč), tzv. Holiday verzi pro návštěvníky Chorvatska (1 665 Kč) a placenou zkušební verzi (238 Kč).

My jsme však pro test zvolili nejvyšší model automobilové navigace Delta, tedy hardwarové zařízení s nainstalovaným Dynavixem. Prodává se mapami celé Evropy za 7 734 Kč. Všechny ceny jsou včetně DPH.

Šedá myš

Dynavix Delta i další navigace si Telematix nechává vyrábět u některého z čínských výrobců, což však rozhodně neberte jako nevýhodu. Po stránce hardwaru a funkčnosti se vyrovnají kterékoli jiné navigaci. Pouze vzhled je, jak se říká, nemastný – neslaný. Dynavix Delta automobil zřejmě příliš nezkrášlí, ale osobně od navigace požaduji jiné vlastnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Design je velmi obyčejný

Rozměry se výrazněji neodlišují od zavedených zvyklostí navigací s širokoúhlým displejem. Ten nabízí jako vždy rozlišení 480 × 272 obrazových bodů. Přístroj nemá automatickou korekcí podsvícení, které jinak mohlo být v maximu ještě trošku vyšší.

Hlavní tlačítko pro zapnutí se nachází na levé hraně, stejně jako konektor mini USB pro připojení napájení. Přístroj se ochotně dobíjí i z USB portu počítače. Mezi konektory má své místo standardní 3,5mm jack pro připojení vlastních sluchátek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pohotovostní a hlavní vypínač

Na levé hraně oceňuji dvojtlačítko pro rychlou korekci hlasitosti, které se vždy hodí a na které ostatní výrobci často zapomínají. Ve spodní části se nachází slot pro paměťové karty SD/MMC. Dokonce podporuje i SDHC karty s kapacitou nad 4 GB. Na zadní hraně ústí reproduktor a pod šroubkem jištěným krytem se nachází akumulátor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Slot pro kartu a vedle něj dvě tlačítka pro ovládání hlasitosti

Rozhraní a ovládání: vypnout a zapnout

Po provedení resetu přístroje se objeví dvě nabídky pro vstup do doprovodných funkcí a pro spuštění navigace. Spouštění zabere jen zhruba třináct sekund. Díky Windows Mobile se navíc po vypnutí a opětovném zapnutí vrátíte rovnou do navigační aplikace; tam, kde jste přístroj vypnuli.

 
Hlavní nabídka • spouštění navigační aplikace

Koncepce ovládání mi u prvních verzí Dynavixu příliš nevyhovovala. Na novou verzi jsem si však zvykl takřka okamžitě. Po zažití několika málo chvatů jsem přesně věděl, kde a co zmáčknout. O přehlednost se zasluhuje i omezený počet obrazovek, v hlavní nabídce jsou tři, v nastavení pak pouhé dvě. Na výběr je několik barevných variant, změny se však týkají pouze obrazovky s mapou, nabídka zůstává černá.


Pouze tři stránky nabídky navigační aplikace

Některé volby pak probíhají až prostřednictvím kontextové nabídky v mapě. Ta se vyvolává stiskem ikonky se šipkou v pravém spodním rohu a nabídne volby, které souvisí s konkrétním vybraným místem. Například informace o bodu zájmu, navigace, přidání k oblíbeným nebo do bodů na trase. Vyzdvihuji ikonku s automobilem, která vás při toulkách po mapě vrátí na aktuální pozici se šipkou – na tuto samozřejmost stále některé navigace zapomínají.

Vykreslená mapa škudlí na městech

Mapa zobrazuje dálnice jako červené trasy, silnice nižších tříd jsou žluté s šedým obrysem, ještě nižší komunikace pak žluté bez obrysu. Nejméně významné silnice jsou vyvedeny bílou barvou. Jednosměrky značí šipky uprostřed cesty a neprůjezdné komunikace jsou překříženy. Hranice měst jsou vyznačeny oranžovou, lesy zelenou texturou a vodní toky modrou. Komprese cest je spíše vyšší, kruhové objezdy se zobrazí jako pětiúhelníky. Jde však o detail.

Zobrazení bodů zájmu lze samozřejmě ovlivnit. Doporučuji zvolit jen ty nejnutnější body, protože zvláště ve velkých městech se jinak mapa stává doslova nepřehlednou.

 
 
Postupná změna měřítka. Mnoho nastavených kategorií zájmových bodů dokáže mapu znepřehlednit


Článek pokračuje v další kapitole: hledání cíle, plánování trasy, POI, radary

Témata článku: Testy navigací, Pro řidiče, Dynavix, Předchozí bod, Hardwarové zařízení, Test, Pavel Liška, Stoprocentní pokrytí, Praktický dopad, Jednoduchý formulář, Celý rozsah, Kompletní data


Určitě si přečtěte

Vybrali jsme 11 smartphonů s nejvýhodnějším poměrem ceny a výkonu

Vybrali jsme 11 smartphonů s nejvýhodnějším poměrem ceny a výkonu

** Hledáme smartphone, který nestojí jmění, ale přitom je kvalitní ** Podle hlediska ceny a výkonu jsme vybrali 11 nejvýhodnějších modelů ** Připravte si šest až čtrnáct tisíc korun

Jan Láska | 56

RECENZE: Huawei Nova 3i — když se po hvězdě zrodí i hvězdička

RECENZE: Huawei Nova 3i — když se po hvězdě zrodí i hvězdička

** Levnější odvozenina od Huawei Nova 3 má jen málo ústupků ** Zařadila se však do plného rybníka konkurence, včetně té vlastní ** Doufejme, že jí to nesrazí vaz, jedná se o povedený smartphone

Jakub Vrbacký | 31

RECENZE: Huawei Mate 20 Pro — génius s hromadou technologií, které si zamilujete

RECENZE: Huawei Mate 20 Pro — génius s hromadou technologií, které si zamilujete

** Huawei vyrobilo nejinovativnější smartphone současnosti ** Obsahuje čtečku v displeji a podporuje zcela nový typ paměťovek ** Prvotřídní displej, foťák Leica a dlouhá výdrž jsou největší přednosti

Jan Láska | 67

RECENZE: Huawei Nova 3 — vysvitla cenově dostupná hvězda

RECENZE: Huawei Nova 3 — vysvitla cenově dostupná hvězda

** Nova 3 je smartphone pro mladé a náročnější uživatele ** Obsahuje špičkovou výbavu, nešetřilo se skoro nikde ** Potěší hlavně baterie s dobrou výdrží a 3,5mm jack

Jan Láska | 22

Amazfit BIP: Vyzkoušeli jsme nejlevnější chytré hodinky od Xiaomi

Amazfit BIP: Vyzkoušeli jsme nejlevnější chytré hodinky od Xiaomi

Odlehčená verze prvních hodinek Xiaomi Huami Amazfit Xiaomi Huami Amazfit Bip míří do ČR za cenu 2 500 Kč Mají vestavěnou GPS a slibují výdrž až 45 dní

Petr Březina | 137

Telefony to nekončí. Vybíráme mobilní příslušenství, které překvapí i potěší

Telefony to nekončí. Vybíráme mobilní příslušenství, které překvapí i potěší

** I malá drobnost může udělat velkou radost ** Redukce, kabely, sluchátka, powerbanky, hračky a další gadgety ** Ceny se pohybují od stovky až po několik tisíc korun

Jan Láska | 3

RECENZE: Samsung Galaxy J6 je základ pro nenáročné. Vyčnívá jen AMOLED

RECENZE: Samsung Galaxy J6 je základ pro nenáročné. Vyčnívá jen AMOLED

** Otestovali jsme nový model spadající do nejnižší řady Galaxy J ** Část funkcí si bere od Galaxy A6, kovové tělo však nahradil kvalitní plast ** I tak se ale novinka prodává za 6 500 Kč. Není to trochu moc?

Martin Chroust | 5