Dynavix Theta: návrat zapomenutého boha (test)

Dynavix Theta je přenosná navigace pro ty, kdo očekávají jednoduché a spolehlivé zařízení s funkčním programem a výborným modulem GPS. Ale ne všechny vlastnosti jsou tak jednoznačně pozitivní.
Dynavix Theta: návrat zapomenutého boha (test)
Kapitoly článku

Klíčové vlastnosti

  • jednoduché ovládání
  • předinstalovaný navigační program
  • mapy Holiday v ceně: Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Polsko, Rakousko, Chorvatsko, Slovinsko a průjezdní mapa Evropy
  • citlivý přijímač GPS Sirf Star III
  • vysoce kontrastní displej velikosti 4 palce
  • kvalitní a spolehlivá navigace „od domu k domu“
  • součástí balení je paměťová karta SD 1 GB

Hlavní nedostatky

  • poněkud větší rozměry a hmotnost
  • chybějící pouzdro na přístroj
  • horší čitelnost stavových řádků
  • není vodovzdorný, a proto není určen pro provoz na motocyklech
  • součástí stroje není ovládací pero
  • horší upevňování přístroje na držák
Dynavix Theta: ve zkratce
cena 7 500 Kč
typ navigace přenosná navigace
rozměry 118 × 91 × 27 mm
hmotnost 274 g
GPS přijímač Sirf Star III, 20 kanálů
displej 87 × 49 mm, 480 × 272 bodů, barevný, TFT, dotykový
paměť flash, paměťová karta (SD)
mapy České republiky Tele Atlas
mapy Slovenska Tele Atlas
3D zobrazení mapy ano
česká nabídka ano
česká hlasová navigace ano
doprava RDS-TMC po dokoupení příslušenství

Na pulty kamenných i internetových obchodů se dostal další jednoúčelový navigační přístroj české firmy Telematix Software. Ta pod označením Dynavix Theta nabízí několik balíčků, jejichž společným znakem je hardwarové zařízení Waytona Drive400 a nejnovější verze navigačního programu Dynavix 7. Jednotlivá balení se liší rozsahem mapových podkladů a tedy i kapacitou přiložené paměťové karty. Waytona Drive400 je jednoúčelové zařízení a proto v něm nehledejte jiné využití než navigaci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dynavix Theta: přenosný navigační přístroj do auta

Stejně jako předchozí verze nabízí software Dynavix 7 podporu RDS-TMC. Součástí testované sady ale není anténa pro příjem radiových hlášení, a tak jsme se tomuto testování nemohli věnovat. Anténa se prodává samostatně za cenu 1 000 Kč.

Jednotlivé verze Dynavixu Theta se kromě mapového pokrytí liší i cenou:

Dynavix Theta Holiday (testovaný balík): 7 500 Kč včetně DPH. Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Polsko, Rakousko, Chorvatsko, Slovinsko a průjezdní mapa Evropy.

Dynavix Theta mapa ČR: 7 000 Kč. Česká republika a průjezdní mapa Evropy.

Dynavix Theta mapa Visegrád: 7 300 Kč. Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Polsko a průjezdní mapy Evropy.

I když na krabici je uvedena možnost, že zařízení obsahuje mapy celé Evropy, v obchodech ani přímo u Dynavixu jsme na tento model nenarazili.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Krabice počítá s kompletní Evropou

Waytona Drive400, technická data

  • Rozměry: 118 × 91 × 27 mm
  • Hmotnost: 274 g
  • CPU: Samsung 2440, 400 MHz
  • Displej: 480 × 272 (4palcový, barevný, dotykový)
  • Operační paměť: 64 MB
  • Integrovaná GPS, čipset Sirf Star III, 20 kanálů, konektor pro externí anténu
  • Baterie: Li-on, 1 450 mAh
  • USB
  • Podpora karet SD/MMC
  • Pracovní teplota 0–40 °C
  • Skladovací teplota 0–60 °C
  • Příslušenství: držák do auta, nabíječka, autonabíječka
  • Aplikace: navigační systém Dynavix 7
  • Operační systém: Windows CE Core 5.0

Této „tetě“ zřejmě chutná

Po vybalení přístroje zaujmou na první pohled dvě věci. Jednak velký„širokoúhlý“ čtyřpalcový displej a potom hned hmotnost zařízení. Víc než čtvrt kilogramu (274 g) už v ruce cítíte. Z toho důvodu budou mít zřejmě výhodu majitelé vozů s tajnými schránkami pro skrytí přístroje. Na procházku si Thetu pravděpodobně nevezmete, raději ji budete vozit jen v autě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porovnání velikosti, na dalších obrázcích s přístrojem Mio C720

Designéři Waytony vsadili při výběru barvy na černou eleganci doplněnou stříbrným šperkem. Leskle černý rámeček lemuje displej a jsou do něj vsazeny také mřížky reproduktorů stejné barvy. Zbylá část pláště navigátoru je z matného plastu. Z černé barvy vystupuje jediné „pochromované“ ovládací tlačítko sloužící k zapnutí a vypnutí stroje. Malé diody nad levým rohem displeje, která indikuje dobíjení, si téměř nevšimnete. Levý bok skrývá slot paměťových karet SD/MMC, na zadní straně jsou umístěny konektory připojení sluchátek, mini USB a pod plastovou krytkou konektor externí antény GPS. Na pravém boku našel umístění hlavní vypínač zařízení a otvor pro resetování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Detaily: vypínač • z boku • slot pro paměťovou kartu 

Displej, který je skutečně nepřehlédnutelný, uchvátí nejen svým rozměrem. Jeho matné provedení eliminuje světelné odlesky a údaje jsou čitelné i při nasvícení sluncem.

Díky citlivosti vestavěného přijímače GPS s chipsetem Sirf Star III je indikátor kvality signálu téměř zbytečný. Jeho hodnoty se drží na maximu a jen výjimečně zakolísají směrem dolů. Přijímači nevadí tramvajové troleje a neztratí se ani v husté městské zástavbě.

Dynavix širokoúhle

Dynavix 7 dle mého názoru přebírá vlastnosti předchozích verzí a představuje je v novém kabátě. Na jednotlivých funkcích programu už asi není příliš co měnit, a proto jsem největší rozdíl zaznamenal v nové grafice. Ikony ovládacích nabídek jsou zcela nové a hezčí než dřív.


Spouštění Dynavixu ze systémové nabídky • startovací obrázek

Samotný program Dynavix jsme představili již v několika předešlých článcích, a z toho důvodu je zbytečné opakovat popis jednotlivých funkcí. Přesto bude dobré připomenout několik důležitých vlastností. Dynavix pro mě byl vždy synonymem kvalitní hlasové navigace. Mnohdy jsem se přistihl, že obrazovku sleduji jen proto, abych zkontroloval, že to program myslí skutečně tak, jak říká. Tato vlastnost Dynavixu zůstala. Díky výkonnému reproduktoru Waytony bylo třeba okamžitě ztlumit hlasitost asi na polovinu, pořádný zvuk ale ocení řidiči těžké techniky při svých cestách.


Nabídka s možnostmi volby cíle cesty

To, že program dokáže spolehlivě navigovat po nejrychlejší i nejkratší trase, beru v dnešní době jako samozřejmost, bez níž se správná navigace nemůže dlouhodobě na trhu prosadit. Stejně tak ovládání v češtině, plošné nebo prostorové zobrazení mapy, zadávání tras pomocí několika vložených bodů nebo automatické přepočítání trasy při jejím opuštění. Běžnou funkcí je také noční režim obrazovky nebo automatická změna měřítka mapy závislá na rychlosti jízdy. Dynavix mimo všech výše jmenovaných vlastností disponuje i rozsáhlou databází zájmových bodů, které uživateli pomohou najít nejrůznější místa podle potřeby nebo přání.

 

Postup při zadávání adresy


Článek pokračuje v další kapitole: problémy, příslušenství, hodnocení

Témata článku: Testy navigací, Test, Pro řidiče, Dynavix, Návrat, Hardwarové zařízení, Zbylá část

Určitě si přečtěte

Apple iPhone 8: každoroční upgrade ve stejném těle [recenze]

Apple iPhone 8: každoroční upgrade ve stejném těle [recenze]

** Tělo je prakticky stejné, až na skleněná záda ** Procesor je bestie, Apple předběhl konkurenci na řádný kus ** S designem si výrobce moc hlavu nelámal

Včera | Michlovský Jakub | 56

Huawei Mate 9 Pro: loňská špička s letošní cenou [recenze]

Huawei Mate 9 Pro: loňská špička s letošní cenou [recenze]

** Bohatá výbava, spousty funkcí a odladěný software ** Na špičku ztrácí chybějící voděodolností ** Celkově doplácí na pozdní uvedení na trh (květen 2017)

8.  10.  2017 | Herodek Martin | 6

Alcatel A7: plastem neurazí, výdrží nadchne [recenze]

Alcatel A7: plastem neurazí, výdrží nadchne [recenze]

** Alcatel A7 je plastový telefon nižší střední třídy ** Hlavní lákadlo je 4 000 mAh s několikadenní výdrží. ** Má dostatek výkonu, paměti a stěžovat si nebudete ani na fotoaparát

6.  10.  2017 | Miksa Martin | 4

Huawei Watch 2 Sport: telefonují a umí LTE, ale zcela samostatné nejsou [recenze]

Huawei Watch 2 Sport: telefonují a umí LTE, ale zcela samostatné nejsou [recenze]

** Druhá generace hodinek od Huawei přináší edice Classic a Sport ** Sportovnější model obsahuje LTE konektivitu ** Hodinky by tak teoreticky mohly být naprosto nezávislé na smartphonu

21.  9.  2017 | Láska Jan | 6