Exkluzivně: Co umí internetový TomTom Route Planner

Diskuze čtenářů k článku

KptBobr  |  05. 12. 2008 10:29

Lze celou trasu (aktualne generovanou) prenest do navigace ? To znamena, ze ji navigace nebude generovat, ale prevezme ji pres TThome z teto aplikace ? Soucasne firmare jednotlivych Go navigaci asi na to neni pripraveno...Ale nebylo by to spatne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 05. 12. 2008 11:36

Tohle v betaverzi zatím nešlo, přenášet se dají jen jednotlivé body.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  01. 01. 2009 23:14

Pokouším se přenést nalezený a označený bod z TT RPb do TT GO 910 mapy v7.9 UpGr MS 83xxx a nejde mi to. Proces jakoby probíhá přes TT Home ale výsledek se nedostavuje. Za jakých podmínek jste to dokázal (pokud jste to zkoušel)? Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  08. 12. 2008 07:38

Konečným produktem plánovače je konzistentní řada bodů. Ta se vloží do TT jako soubor ".itin", což na mém GO910 funguje a tedy je to běžné. Tento plánovač se liší zdrojem údajů, to jest vstupními daty. Jestliže v "beta" verzi není možný export výsledku, je to záměrné. Tolik můj názor. Akan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  10. 09. 2011 13:47

Osobní zkušenost: V Route Planner zadáte trasu a pak se ji "pokusíte" odeslat do zařízení Tom Tom. Nelze. Místo toho jste vyzvání k instalaci softwaru Tom Tom, který už máte v PC, a hned nato k instalaci jeho novější verze. Když to opakujete 4 hodiny a mapu se vám do GPS-ky nahrát nepodaří dospějete k názoru, že se jedná o naprosto zbytečnou aplikaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sokol  |  13. 09. 2015 16:56

Přesně tak,vůbec nejde nahrát mapu do navigace, mám TomTom-START 50

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  05. 12. 2008 13:26

Můžete zobrazit celou legendu? Tím se poprvé dozvíme co se může již nyní zobrazovat v RDS-TMC. Ptal jsem se na to myslím v TTHome2.5 (bez odpovědi).JIRKA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 08. 12. 2008 11:36

Obrázek s kompletní legendou je na http://www.navigovat.cz/Files/Obrazky/2008_Q4/TomTomRoutePlanner/Legenda.png

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  08. 12. 2008 13:58

Děkuji za ikony. Pokusím se k tomu udělat komentář z porovnání s jinými dopravními systémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  19. 12. 2008 11:57

Něco pro pobavení a také jako důkaz, že "plánovače" na ShMap opravdu nejsou závislé. Zadejte na Google Map trasu Brandýs nad Labem - Letiště Praha Ruzyně pro automobil a pěšky. V obou případech se dostanete na boční bránu letiště v plotu v polích(ve směru z Jeneč). Ani jedna z variant se nepodobá TT RPb. Podotýkám, že mapa Google a Teleatlas jedno jsou a také, že pod logem Google je malým šedým písmem "BETA". P.S. na Google jsou (doufám že všechny) jinde postrádané nové úseky dálnic. Jirka alias Akan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KptBobr  |  08. 12. 2008 14:11

Dnes me TT rovnez pozval na beta testy, takze po navratu ze zahranici rovnez budu zkouset tuto novou vychytavku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  09. 12. 2008 19:32

Právě jsem si mohl odzkoušet TT RP. Zítra jedu na SC a zkusil jsem si ji naplánovat na GO 910, na Amapy.cz a nyní na TT RP. Prvé dvě jsou pro nás domorodce velmi solidní poslední je z říše snů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jamecz  |  10. 12. 2008 14:50

To je moc hezké, ale určitě mi to nenaplánuje trasu po už rok existující dálnici Ostrava - Klimkovice, nemluvím o Lipník - Bělotín, co je v provozu týden, i kdyz i to by se hodilo.
Takze nejdíve bych uvítal aspon trochu aktuální mapy, pak by se mohlo i plánovat...

Honza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  10. 12. 2008 21:33

Dálnice u Chotovin (Tábor) už v mapě mám, dálniční spojku B85 pro E50 v Německu jsem si projel a vše sedí. SC na opravdu zapadlý kout u Tachova jsem včera naplánoval a dnes bezpečně projel (až na ten led a sníh od 600 m nahoru). Na zpáteční cestě jsem měl několik indikovaných omezení a hlášenou nehodu (vše na správném místě). K Ostravě teď nejezdím a tak neznám stav. Možná to vidím optimisticky protože se to v mém okolí zrovna daří. Takže GOOD LUCK FOR YOU TO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lumi  |  11. 12. 2008 00:59

no v TT 7 s mapami 8.15 dalnice kolem Hranic uz je. byla tam jeste pred otevrenim. stejne jako obchvat Holic a dalnice pred Hradcem. Takze asi spis chyba v RP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  19. 12. 2008 09:18

Plánoval jsem si cvičně cestu do Hulína. Našel jsem přitom určitý nedostatek v zobrazování nových úseků dálnic u Kroměříže a Olomouce. Podíval jsem se na Vámi zmiňované úseky Ostrava - Klimkovice a Lipník - Bělotín. Na mapě TT RPb a tudíž na Teleatlasu jsou, dokonce jedna končí dále než udáváte (to není výtka). K jejich zobrazení je potřebné podrobnější měřítko (funkce zvětšení). Když vložím bod Lipník, pak se vyvolá požadavek na upřesnění, v jehož nabídce není Lipník nad Bečvou o který zde jde. Chyby jsem se vší slušností (jsme v testu "b" verze) předal do TT. Jirka alias Akan.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crusy  |  11. 12. 2008 12:44

Já to vidím tak,že je to zatim na..nic..Podle mne tam nejsou zaneseny opravy z MapShare..!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  15. 12. 2008 18:08

Dnes jsem si hrál s TomTom Route Planner a moc se mi to líbilo. Je to celkem rychlé a přehledné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  17. 12. 2008 07:42

TT RP nesouvisí s MS ani s LT tak, jak s těmito produkty nesouvisí žádný plánovací systém. Plánovače jsou topologické organizátory, které podle vymezení vstupních podmínek vyhledají topologicky optimální trasu. Vypracoval jsem si během posledních 14 dní svůj test a mohu na 4 obrázcích exaktně doložit čtyři různá řešení. Všechna jsou správná, protože odpovídají zadaným vstupním podmínkám. Navíc jsou od 3 různých firem, takže jsou do jisté míry nezávislá. Teď už je to jen o tom, zda se na těchto stránkách připouští nezávislý názor profesionálního analytika. Akan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  16. 12. 2008 16:16

Brandýs nad Labem – Letiště Praha Ruzyně 16.12.2008 v 1500,Praha silně ucpána.TomTom Route Planner β versus Seznam Doprava Plánování.
Výsledek mám na obrázku, bohužel jej neumím dostat sem do textu.
Dlouhodobě používám svoji trasu do jisté míry podobnou TT RP β.
Půjde-li export SD P do TT budu to zkoušet, takto je to spíše věcí vkusu. Stále však věřím, že v rovině prostého plánu mírně vede TT RPb. Na druhou stranu musím přiznat, že SD P je blízký vkusu českého řidiče, protože nabízí alternativní možnosti v zadání a také je plní. Pravá síla TT RPb nastoupí zřejmě v okamžiku realizace plánu s TT HDTr. Tolik má poctivá snaha. Akan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  27. 12. 2008 21:59

Druhý svátek vánoční, zkouším oblíbenou trasu Brandýs n. L. - Letiště Praha Ruzyně, Jižní spojka je bez téměř dopravy, plánovač TT RPb ji neomylně volí jako časově nejvýhodnější. Po třech týdnech zkoušení musím konstatovat, že tento plánovač pracuje skutečně tak, jak je inzerováno. V optimalizaci trasy podle statistických údajůn nemá srovnatelnou konkurenci o keré bych věděl. Vlastní mapové dílo, které používá je oproti Google TeleAtlas 2008 poněkud chudší na koncové detaily. Protože jsem tyto detaily na Google našel, je to jen kosmetická vada v době zkoušek. P.S. Poznámka: Potíže se stahováním nové mapy nebyly v serveru TT ale v providerovi mého internetu. V lednu jedu do FR s TT Plus, výsledek zveřejním. Jirka alias Akan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
www  |  20. 12. 2008 23:29

Potřebuji poradit, tak se nezlobte, že to házím sem. Vydává TomTom nové mapy v pravidelném termínu? Jde mi o to, že pokud si koupím teď navigaci, tak kdyby třeba vydával nové mapy na konci ledna, tak by se vyplatilo ji aktivovat až na začátku ledna, abych se vešel do lhůty 30 dnů. A naopak - jestli je to náhodné, tak nemá cenu špekulovat a mohu to hned zprovoznit. Předem díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  21. 12. 2008 14:43

Zkušenost: Novou mapu jsem koupil v říjnu. Byla k ní poznámka, že plně platí do února. SM šel zcela pravidelně. Před týdnem jsem byl upozorněn, že je 1/4 roku stará a byl mi nabídnut program obnovy hned a pak zdarma na celý příští rok. Když jsem to podstoupil, dostal jsem se na mapu W/C Eu v7.9, což ta z října ani po měsíci SM nedosáhla. Při zkoušení TT RPb, o kterém je tato stránka, jsem postupně srovnáváním zdrojů Google/Teleatlas a mojí nové mapy od TT (což je Teleatlas),dospěl k názoru, že je (ta moje nová) pro uživatele navigace nejúplnější. Obsahuje řadu detaiů a celků, které jinde nejsou. Nejsou ani v mapě nyní používané v plánovači TT RPb, čemuž se nedivím, protože v "betatestu" jde o něco zcela jiného. Jirka alias Akan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
www  |  22. 12. 2008 00:10

Díky za ochotu a energii, ale jsem z toho jelen. Chystám se koupit svou první navigaci a někde jsem se dočetl, že TomTom nabízí možnost stáhnout si novou mapu pokud vyjde do třiceti dnů od koupě, tedy přesněji řečeno od aktivace navigace. No a jde mi o to, jestli je pravidelný termín, kdy vydává mapy. Pokud to třeba dělá během ledna, nebude asi dobrý nápad zprovoznit ji 26. prosince, protože pak by mi to mohlo o pár dnů utéct - kdyby ji vydali až na konci ledna. No a jinak - poskytují slevu na koupi aktuálních verzí map?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  27. 01. 2009 21:53

Nová mapa není nikdy zcela nová. Koupil jsem W/C v7.25 v 10/2008 stím, že je plně aktuální do 2/2009, kdy bude prvý placený UP. V prosinci jsem byl upozorněn na zastaralost mapy a dostal jsem nabídku na celoroční výhodný UP a MS. V lednu jsem to zrealizoval a nyní tu mám opět nabídku, abych si vzal výhodný čtvrtletní UP za 7,9 EUR. Tak si mislím, že ti hoši by mi mohli prodat nos mezi očima, kdybych na to skočil. Po pravdě řečeno na teritoru za našimi hranicemi jsem žádnou UP změnu nenašel, zato však shodné vady se všemi kdož používají Tele Atlas 2008. Jirka alias Akan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  31. 12. 2008 19:16

TT RPb je dobrý ve své funkci, má však podobně nedodělanou mapu jako je ta dodaná ve 3/4 v7.9 s MS do v8.2 jak stojí psáno v TT Home. Zkuste si vyhledat (Find location) Letiště Praha a Letiště Praha Ruzyně. První ukáže bývalé zahradnictví poblíž zastávky autobusu Na padesátníku asi 1,5 km od terminálu a druhá budovu podlažních garáží 500 m před terminálem Sever 1. Přitom originální mapový bod má ležet na střeše Treminálu Sever 1, zhruba na úrovni půdorysu "T". O tom jak mne jiná mapa a jiný plánovač dostal do polí u Jeneč jsem již psal jinde. Také jsem již skončil v obci Ruzyně 5 km od letiště. Variant je určitě více, protože nabídka, která se otevírá v TT RPb je opravdu bohatá. Za tohle nás budou GPS důvěřující turisté určitě milovat. Jirka alias Akan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  31. 12. 2008 19:43

Zadáním najdi "Nádraží Praha Střed" TT RPb vyznačil "Hlavní nádraží Brno". Tím končím, Šťastný a veselý, jestli jsem někomu šláp na kuří oko tak se omlouván, a jsem s pozdravem GO a TT zvlášť. Váš Jirka alias Akan.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  01. 01. 2009 09:31

Problém "koncových bodů tratí" je zřejmě v jejich "správné" identifikaci námi uživateli a to v "souladu" s "identifikační tabulkou" námi právě používaného "produktu". Při srovnávání několika plánovačů jsem propadnul "iluzi", že si se všemi "rozumím" na základě "svého názvosloví". Některé nedostatky v identifikačních tabulkách bodů a komplikovaná nabídka skouzávající do adresáře firem mne zmátla. Zejména zkoušení TT RPb je ošidné, protože produkt zřejmě není "úplný" a teprve se ladí. Z 2 měsíčního doplňování mapy v TT GO 910 v7.9 z 3/4 2008 na MS 83807(31.12.08)se jeví pokrok ve kterém lze naleznout postup s "prioritami" dodavatele mapového díla. Samotný TT RPb prokazuje schopnost jak topologického, tak dopravně-statistického rozhodování o optimální trase ve vztahu ku dni v týdnu a hodině dne. Protože mapové dílo je ve všech produktech ze stejných zdrojů, je "požadovaná funkce" celého kmplexu "mapa-plán-provedení" pro nás "uživatele" jen otázkou času a našich "uvážených" nákupů. Jirka alias Akan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  04. 01. 2009 18:34

Orientační body nabízené s mapou Tele Atlas (v ČR CEDA)jsou zřejmě tvořené na základě lokalizačních názvů jejichž zdroj není všeobecně dostupný. Nabídka při "nesprávném" zadání názvu POI je poplatná dokonalosti mapového díla v okolí daného POI a tak, jak chybí nebo je chudé mapové okolí, tak vypadá i nabídka. Není-li na mapě celý areál, nebo není dokončen, nemohou tam být ani potřebné POI. Proto by měl plánovač tratí (zde TT RP) obsahovat přístup do čtení celého seznamu POI v abecedním pořadí. To je zřejmě odpíráno. Po důkladném zkoušení POI jakožto koncových bodů plánovaných tratí s TT RPb mi zůstalo známé "nouzové řešení" zapichovat "praporek". Jirka alias Akan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  05. 01. 2009 20:47

Označení terminálů Sever 1 a 2 vyžádané cestou připomínek k TT RPb je v mapě v75.1906 provedeno (s malou gramatickou chybou). Areál Letiště je popsán u hlavního bodu správně. Protože tato druhá žádost šla i cestou oprav CEDA není zřejmé kdo ji provedl (je gramaticky správná). Akce trvala celkem 7 a ž 10 dnů. Jirka alias Akan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  05. 01. 2009 20:51

Označení terminálů Sever 1 a 2 vyžádané cestou připomínek k TT RPb je v mapě v75.1906 provedeno (s malou gramatickou chybou). Areál Letiště je popsán u hlavního bodu správně. Protože tato druhá žádost šla i cestou oprav CEDA není zřejmé kdo ji provedl (je gramaticky správná). Akce trvala celkem 7 a ž 10 dnů. Jirka alias Akan
P.S. Při zadávání praporku GO a Finish v TT RPb je zřetelně vidět, že se poloha ukotví na mřížku (grid) a tudíž nikdy nelze POI vložit na exaktní polohu z GPS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  09. 01. 2009 11:52

Jak můžu být spokojen s něčím, co je naprosto identické jako například www.mapy.cz? v naší republice není evidována ani jedna uzávěrka? není možné tuto naplánovanou trasu přenést do TOMTOM navigace , není možné plánovat více tras s tím, že by je Route planner inteligentně navrhl tak aby zabrala cesta co nejméně času. prostě to co je zatím k dispozici není vlastně k ničemu. nebo já jsem alespoň nepřišel na to, k čemu by to bylo dobré... Chybí tam spousta novějších ulic (těch, které obyčejné www mapy - i google maps - mají a pracují s nimi. Některá města to najde s diakritikou, některá ne, a popisná čísla (kromě Prahy a velkých měst) jsou stále na úrovni "batolete". Na to abych si našel nějaké spojení mi vážně stačí zmíněné www.mapy.cz - a navíc mi ukážou i fotomapu.
Prosím skutečný důvod k čemu tedy Route Planner je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  09. 01. 2009 19:27

Spokojen v tomto beta testu může být jen ten, kdo má doň přístup a hledá časovou optimalizaci trasy. Mapa není v detailech opravdu z nejlepších, funkce pro nalezení časového optima plánované trati nemá ovšem konkurenci. Lze si naplánovat časově nejvýhodnější trasu na kterýkoli den v týdnu a hodinu dne dopředu! Na opravdu exponovaných trasách to představuje významné časové úspory. To mám bezpečně prověřené za cca 1 měsíc zkoušení. V porovnání s jinými je tento plánovač lepší zejména v okolí velkých měst a v jejich objezdových trasách. Také při vícedenním průjezdu napříč Evropou (což právě připravuji)se ukazuje jeho jasná přednost v plánování na určitý den a hodinu. Jirka alias Akan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  11. 01. 2009 19:17

Zřetelné klady TT RPb: 1)Nezaměnitelnost sdělované informace se skutečným dopravním značením. Je předkládána informace, nabízeno řešení, není vyvíjen podvědomý tlak na jeho přijetí, protože skutečné aktuální dopravní značení a řízení se bude lišit. 2)Třístavová logika shodná s živými informacemi TT Live a TT HD Traffic. Dva barevné stupně nad neutrální šedomodrou se přirozeně vnímají (oranžová by měla být k rudé kontrastnější). 3) Vyznačení intenzity problému jednou až třemi ikonami je rovněž optimální. V případech ikony pro mlhu a silný déšť se to v Čechách můše zdát zbytečné, nikoli však na pobřeží západního Frýska či východní Anglie. Celé to lze shrnout tak, že byl vývoj systému indikace posledních novinek TT podřízen pravidlům pro přirozené vnímání a intuitivní rozhodování (MMI/HMI), známým z letecké avioniky. Jirka alias Akan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  25. 01. 2009 17:55

Uzavírám hodnocení TT RPb: Naplánovaná trasa Brandýs n.L. - Sinsheim - Lenzkirch - Avoriaz. Plánování respektovalo v mapě Tele Atlas 2008 nesprávně označenou novou dálnici A6/E50 na směru Rozvadov - Mnichov, vedenou tam jako ST 2040 a trasovalo po původním obchvatu B85. Plánování respektovalo periodicky se opakující velmi pomalu jedoucí kolonu v prostoru A6/E50 - EX33 u víceúčelové haly R/M a Tech-muzea Sinsheim. Plánování plně zvládlo optimální trasování po dálnici i státních silnicích (německé označení pro I.tř.). Plánování v horách kolem Morzine a Avoriaz respektovalo u stejné kategorie silnic délku trasy, nerespektovalo složitost trajektorie a reliéf. Mapa nad kterou testování TT RPb probíhá je zřejmě kartograficky podobná s v7.25, kterou jsem použil v GO 910 při jízdě po naplánované trase (vydání 10/2008 s placeným UP na 2009). Plánování tras v GO 910 při shodných bodech trati probíhá s TT RPb podobně jen v době s malou hustotou dopravy. V době statisticky možné střední a vysoké hustoty dopravy (test Sinsheim) byla trasa radikálně odkloněna po silnicích stejné třídy, které by jinak z důvodu větší délky program nevybral. Trasa naplánovaná autonomně v GO 910 se po krátké době jízdou podle vytištěného plánu TT RPb sama podle vynuceného přepočtu začala s plánem TT RPb shodovat. Bylo zjištěno, že plánování podle programu TT RPb je významné a vhodné v místech s proměnlivou hustotou dopravy. Z plánu lze přímo určit optimální trajektorii nebo nepřímo (několika pokusy) optimální čas výjezdu. Plánování TT RPb by nemělo být bráno jako dogma v oblastech, kde se radikálně mění povětrnostní podmínky a stav vozovek (viz katastrofický vývoj počasí ve FR Alpách v době testu). Plánování TT RPb je za současného stavu mapového podkladu nad nímž program pracuje v některých místech zkresleno (viz test A6/E50 - B85).
P.S. Souběžně probíhal test pokrytí FM a funkčnosti RBS-TMC v ČR, GE, SW a FR. Vedle toho byla zjišťována plynulost přechodu GSM a GPRS, sazby a možnost přímého a nepřímého GSM spojení. Mimo TT GO 910 se na testu podílelo MIO a TT O (každé samostatně). Některé podrobnosti uvedu v příslušných diskusních tématech. K mapovému dílu dodávanému do použitých produktů TT se vyjádřím robněž. Jirka alias Akan.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor