Exkluzivně: TomTom Go 720 na vlastní oči

Podívejte se, jak bude vypadat nový TomTom Go 720. Prohlédněte si českou nabídku, zjistěte, jak se pracuje s funkcí pro uživatelské úpravy map. Více než šedesát „živých“ obrázků!
Exkluzivně: TomTom Go 720 na vlastní oči

TomTom před několika dny představil nový přenosný navigační systém Go 720. Na Navigovat.cz jsem k němu připravil první pohled, který vycházel z oficiálních zpráv a informací, jež výrobce poskytl.

Nový TomTom Go 720 se včera vyskytl na brněnském autosalonu, a mohl jsem ho krátce prozkoumat a vyfotit. Zástupci výrobce si už přístroj zase odvezli, takže ho ve veřejných dnech autosalonu na stánku TomTomu nenajdete. Můžete si tam ale prohlédnout současný sortiment a také model One XL, který se v Česku začne prodávat do čtrnácti dnů.

Prý zvládne i tunel

Na veletrhu byl dostupný nefinální testovací vzorek TomTomu Go 720. Do prodeje se v České republice přístroj dostane až v srpnu. Bude stát přibližně pět set eur včetně daně, tedy zhruba čtrnáct tisíc korun. Bude to samozřejmě přístroj z nejvyšší třídy, vlajková loď TomTomu.

Myslím, že hodně uživatelů ocení menší rozměry. Současná řada Go x10 je kvůli zvláštnímu tvaru trochu neskladná a nový TomTom bude mít dvaapůlkrát menší tloušťku. Cestou zpět ale bude způsob uchycení v automobilu. Zde soudím podle oficiálního obrázku, kde je pouze pasivní držák, který TomTom používá u základní řady One. Novince bude chybět systémový konektor, kterým by se dala propojit s držákem, všechny konektory bude potřeba zapojit přímo do přístroje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Oficiální fotografie, na poslední obrázku je vidět jednoduchý držák

Základní novinky jsem popsal v předchozím článku a připomenu je proto jen krátce. Nejzajímavější je technologie Map Share pro uživatelskou úpravu map a sdílení těchto úprav s ostatními. Novinkou je hlasové ovládání, služba Help Me pro rychlé nalezení pomoci, vestavěný FM vysílač. Navíc jsem se dozvěděl, že TomTom inovoval použitelnost navigačního systému v místech se špatným signálem, například v tunelech. Nyní by měl přístroj aktivně navigovat i v tunelu, mimo jiné sledovat aktuální rychlost. Podrobnosti k této funkčnosti nemám, vím jen, že by mělo jít o softwarové řešení, nikoli o nové hardwarové vybavení navigačního systému.

Možná stejně důležité jako tyto hlavní inovace ale budou nejrůznější drobná vylepšení. Když jsem procházel nabídkou nového TomTomu, našel jsem mnoho detailů, které v předchozích produktech nebyly nebo byly vyřešeny jinak, mnoho nových funkcí. Až mám možná obavy, jestli se tím už tak poměrně složitý TomTom příliš nevzdálí běžným uživatelům. Ti pokročilí ale budou nadšeni.

Komentovaná galerie

Na první sérii fotografií je vidět nový TomTom ze všech stran, včetně chystaného prodejního balení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Velikost můžete porovnat s jinými přístroji: s TomTomem One a chystaným modelem One XL. Světlejší grafické prostředí novinky víc září, přestože jas displejů byl podle mého názoru srovnatelný.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V nabídce jsem vyfotil všechno, co mi přišlo pod ruku a zdálo se mi zajímavé. Napřed si prohlédněte základní tři strany nabídky.

Jaké jsou možnosti volby cíle cesty? Dialog pro výběr města na posledním obrázku je postaven trochu jinak než dřív, vlajka označuje zvolenou zemi.

Jednou z nových funkcí bude hlasové ovládání navigačního systému. Adresu bude stačit vyslovit a TomTom pozná, kam chcete jet.

Stále zůstává možnost práce s body zájmu, výběr cíle cesty přímo na mapě i práce se souřadnicemi. Všimněte si také zobrazených souřadnic na prostředním obrázku.

Možnosti zobrazení objektů na mapě se rozrostly.

 

Služba Help Me, v češtině Pomoc, je aplikace postavená nad databází zájmových bodů. Řadí je do dalších kategorií a sama hledá nejbližší body.

Na následujících obrázcích jsou možnosti tří základních voleb: telefonovat, jet a jít.

Bezpečnostní funkce Kde se nacházím, prozradí vlastní polohu.

V TomTomu bude příručka o poskytování první pomoci a další textové informace.

Prozkoumejte, jak se změnila velmi rozsáhlá nabídka Nastavení.


   
 

Uživatel si bude moci zvolit symbol, který mu bude na mapě ukazovat polohu.

 

Nejočekávanější novinkou budou uživatelské úpravy map. Osobně jsem čekal jen několik jednoduchých úprav, ale možnosti jsou poměrně rozsáhlé.



Vlastní úpravy mapy bude možné sdílet s ostatními uživateli. Každý si bude moci zvolit, do jaké míry věří úpravám ostatním, anebo jestli chce přijímat třeba jen změny autorizované TomTomem.

 
 

V multimediální sekci se objevil prohlížeč textových dokumentů.

 

Nabídka TomTom Plus.

 

Stránka s nalezenou trasou a informace o příjmu GPS signálu.

Nový TomTom Go 720 a další modely z této řady nepřinesou jen kosmetická vylepšení. Už jen Map Share je tak zásadní a perspektivní funkce, že by s ní mohl výrobce vystačit. Přístroj přitom nabídne řadu dalších úprav a inovací. Těším se na praktické zkušenosti.


Tip: Stáhněte si zdarma Elišku, nový ženský hlas pro navigace TomTom

Témata článku: Pro řidiče

Určitě si přečtěte

Chytrá auta od Googlu míří mezi lidi. Co Tesla a další?

Chytrá auta od Googlu míří mezi lidi. Co Tesla a další?

** Waymo v Arizoně spouští veřejné testování svých autonomních vozů ** Dočkají je stovky zájemců z Phoenixu ** Co vlastně brání masovému nasazení?

29.  4.  2017 | Polesný David, Čížek Jakub