Fotogalerie v Google Earth a Maps: jak zobrazit snímky na mapě

Diskuze čtenářů k článku

Marliga  |  29. 05. 2010 15:08

Chtěl jsem se zeptat.Takže bez pomoci GPS ty fotky nedám do Gogle Earthu tak aby je viděli i ostatní?pokud to nějak jde,napište mi jak!Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  19. 05. 2009 07:27

Po vložení souřadnic do fotografií nepoznám ve složkách u které fotografie souřadnice mám a kde ne.Na miniaturách foto se souřadnicemi chybí ikonka Googlu.Pokud ale tuto složku otevřu v Zoneru,tyto ikonky tam jsou.Kde to nastavit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  31. 05. 2007 16:56

Tak mi to nefunguje... Zkoušel jsem Copik's PhotoMapper a ten fungoval bez problémů. Pro ověření jsem zkusil přidat souřadnice i v Zoner Photo Studio 9 a také naprosto bez problémů. Když GPicSync nechám UTC Offset = 0, tak mi to napíše:

"(Found P1100015.JPG ... : WARNING: DIDN'T GEOCODE, no track point below the maximum time range ( 120 s) : 2007-05-31-09:58:52 time difference (s)= 1067
For information nearest trackpoint was at lat=50.1449490 long=13.9619923"

Zkusil dát UTC Offset=1, pak už synchronizace proběhla, ale absolutně nesouhlasilo místo pořízení fotografie. Zajímalo by mě, co dělám špatně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 01. 06. 2007 20:53

Nastavte vyšší hodnotu parametru Geocode picture only if time...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Prochaine  |  25. 06. 2007 12:12

UTC Offset by měl být "2". Teď jsem to zkoušel a chodí to jako víno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdf  |  29. 05. 2007 16:09

www.mtbguru.com
Neni nic jednodussiho, vse na dve kliknuti.
Vysledkem je mapa s trasou a fotkama.
Staci poslat pratelum jen link.
např.: http://www.mtbguru.com/trip/show_static/1450-brr-orech-trebotov-cernosice-radotin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 05. 2007 17:30

Tam ale bohužel nemohu nahrát fotky z dovolené, je to specializovaný web pro cyklisty a turisty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
olina  |  29. 05. 2007 12:36

nie je dostupná nejaká mašinka, ktorá by zaznamenávala gps súradnice iba pri cvaknutí foťákom konkrétnej snímky? sa mi marí, že som niekde videl zmienku o takom udelátku, že sa to napojí namiesto blesku a ked sa cvakne fotka, tak to uloží súradnice, potom sa to stiahne do počítača a doplní samo do exifu to info.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 05. 2007 12:46

Problém je v tom, že GPS přijímači po zapnutí delší dobu trvá, než se probudí a zjistí polohu. V nejlepším případě to je několik sekund, v horším několik desítek a výjimkou nejsou ani minutová čekání. To je při fotografování velmi nepraktické.

Kdysi jsem psal o udělátku, které se zapne velice rychle, neplýtvá čas zjištěním polohy, pouze stáhne surová data z družic. Zpracují se a poloha se z nich určí až doma u počítače. Ale to je zatím ve fázi raného prototypu, nic takového se ještě neprodává.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fanda  |  29. 05. 2007 14:00

No, já myslím, že tak, jak je to v dotazu myšleno, může udělátko sledovat a vypočítávat polohu průběžně. Jde jen o to, aby ji na základě cvaknutí foťáku zapsalo do seznamu.
Ovšem přes patici blesku by to obnášelo fotit vše "s bleskem", jinak tam myslím žádný impuls nepřijde.
Navíc si myslím, že je to zcela zbytečné, při paměťových nárocích zápisu GPS dat a při ceně pamětí je lepší zaznamenávat polohu trvale a konkrétní souřadnice k fotce z ní vytahat např. programem v článku.
Tam je to ovšem závislé na přesném nastavení času ve foťáku.
Lze v tom programu korigovat případný časový posun GPS-foťák?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
olina  |  29. 05. 2007 20:05

niečo také by bolo fajn, existuje nejaké také udelátko, že to mám vo vrecku s dostatočnou výdržou aby som sa o to nemusel starať celý deň/viac dní a zaznamenáva to polohu a čas?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 05. 2007 20:22

Viz test zařízení Sony GPS-CS1 - ještě je vidět na titulní straně Navigovat.cz. Nevydrží to sice dny, ale třináct hodin na jednu tužkovku je dobrý výsledek. Problematická je ale citlivost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 31. 05. 2007 00:18

Dnes jsem dostal na test produkt, který něco takového umí. Výdrží by mohl stačit na den, má uvnitř citlivý čip Sirf Star III. A kromě toho jde zároveň i o bluetoothový modul, který lze použít pro navigaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
olina  |  01. 06. 2007 09:39

tak fajn, teším sa na recenziu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 05. 2007 20:23

Ano, v GPicSync lze korigovat rozdíl času GPS a fotoaparátu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LOBO  |  29. 05. 2007 14:24

Jako prislusenstvi profesionalnich kamer ano
http://www.europe-nikon.com/product/cs_CZ/products/broad/799/overview.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trokar  |  29. 05. 2007 11:49

Zdravim,
patřim mezi ty, kdo ještě nemají GPSku. Možná by se stálo zmínit i o tom, jak přidat do exifu GPS souřadnice. Já jsem to zkusil v Picase v kombinací s Google Earth a funguje to bezvadně. Uznávám, že je to více práce, než si to nechat přiřadit, ale bude to asi přesnější.

Při trošce programování by se dal udělat prohlížeč využívající API více mapových serverů dalo by se pak jednoše přepnout mezi mapami na seznamu a mapi googlu nebo yahoo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 05. 2007 12:44

To už možná není úplně pro Navigovat, ale pro DIGIarenu. Jde to ale v Picase, jde to ve Flickru.

Služby, které kombinují více mapových služeb, už existují. ALe jen pro celý svět, české mapy tam nepřidávají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abakus  |  29. 05. 2007 08:29

Ukázky pro mě mají jednu podstatnou chybu. Není v nich zaznamenána trasa. Je jasné, že jde promárně o pozici fotky, ale neexistuje něco, co by to dokázalo udělat najednou? Řešení samozřejmě existuje, pokud si člověk vytvoří víc kml souborů - aspoň pro GE. Funguje to ale také pro Google Maps?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 05. 2007 09:09

V článku jsem psal, že GPicSync standardně zobrazuje i trasu, ale že jsem ji potom ručně z KML odmazal. Je to kvůli tomu, že jsem měl GPS zapnutou neustále, a byl z toho už pak trochu zmatek.

Ale vyzkoušejte: http://navigovat.mobilmania.cz/Files/Obrazky/Geotagging/Istanbul07/istanbul_trasy.kml

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abakus  |  29. 05. 2007 12:31

Ajo, promiň, četl jsem to trošku ve spěchu.
Když tak koukám na tu zaznamenanou trasu CSxem, tak bych nechtěl vidět, jak tam fungují GSPky s horším chipsetem a/nebo anténou. Je jasné, že někde jste jen tak bloumali, třeba v těch parcích, ale že byste skákali po střechách, to nepředpokládám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 05. 2007 12:43

Jé, to jsi ty :) Nějak jsem si tě nespojil s přezdívkou.

CSx mě hodně překvapil, tak rozkouskovanou trasu jsem s ním ještě nikdy jindy neměl, a to při geocachingu chodím různými kanály. Jen za sobotu tam bylo 47 stop!

Na jednu stranu za to asi mohou poctivé kamenné budovy. Asi jen v Istanbulu lze označit mešitu z šestnáctého století za „novou mešitu“. Ale tak trochu jsem si říkal, jestli třeba nejsou dráhy družic upravené tak, aby pokrývaly hlavně ekonomicky důležitá území. Ale to je možná technický nesmysl.

Mnohem častěji než doma jsem tam viděl korekci WAAS/EGNOS, díky tomu, že satelit je výš nad obzorem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cleaner1  |  29. 05. 2007 08:19

A co www.panoramio.com? Velmi jednoduche pridavanie fotiek aj so suradnicami. Aj ked, pokial nie je v GE zaneseny podrobny scan oblasti, tak uznavam, ze to moze byt trocha problem. Ja sam tam mam fotky a praca s umiestnovanim je tak jednoducha, ako to len ide.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 05. 2007 09:06

Lze tam automaticky spárovat fotky se záznamem s GPS? Není nutné všechno umísťovat ručně? To byl u mně jeden z požadavků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mauda  |  29. 05. 2007 07:45

Dival jsem se na priklady fotek (viz. Šťavnaté ukázky hned na začátku) a podle me fotka s cislem 27 je na spatnem miste.

Je na ni videt most, ale pozici ma nekde uprostred zastavby :-o

Mauda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 05. 2007 09:05

Fotografie 27 je v pořádku - je to snímek z Galatské věže, ze které je výhled na všechny strany.

Problém je ale třeba u fotek 29 a 30. Obě jsou pořízeny z téměř stejného místa, rozdíl byl jen pár metrů. Už 29 je umístěna trochu špatně, ale 30 úplně. Důvodem byl hodně špatný signál pod jednou z bočních věží chrámu Hagya Sophia, takže výsledkem je taková chyba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr. Cidermaster  |  29. 05. 2007 02:32

Mel bych par tipu, co pouzivam ja:
HoudahGeo - http://houdah.com/houdahGeo/index.html
GeoPhoto - http://www.ovolab.com/geophoto/
GPSPhotoLinker - http://oregonstate.edu/~earlyj/gpsphotolinker/index.php

Ale asi to pro vas bude na prd, patrim mezi jednoprocentni mensinu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 05. 2007 09:10

Programy pro Macy opravdu nevyužiji, ale možná tento příspěvek pomůže někomu, komu zase neporadím v článku. Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  29. 05. 2007 00:34

Dokáže zobrazit polohu na mapách Seznamu... Ortofotomapy Google jsou bohužel pro většinu území ČR pro tento účel nepoužitelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 05. 2007 00:38

Zoner umí přidat k fotkám souřadnice a po klepnutí na mapě předvést, kdy byly pořízeny. Jinak viz hned první odkaz v článku. Tohle je však něco jiného. Je to primárně mapa, na které jsou snímky rozmístěny podle toho, kde byly pořízeny.

Tady navíc nejsou ortofotomapy tolik důležité. Dokonce bych řekl, že pro orientaci je lepší použít běžné mapy, jsou přehlednější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  29. 05. 2007 06:49

ZPS to řeší z pohledu fotografa a integruje mu tuto možnost do jeho pseudoeditačního software. Výhodou ZPS je odkaz na lokální zdroje, které jsou kvalitnější než Google, nevýhodou je omezení na náš region.
Pokud jde o rozlišení v Google Earth, tak se zkuste podívat např. na Pchjongjang v Severní Koreji, tam američani detaily nešetřili
Výhodou Google je možnost sdílení na internetu.
Já bych raději viděl možnost ručně k fotografiím přiřadit souřadnice, zvlášť když se na některá místa opakovaně vracím a archivovat gpx taky není to pravé ořechové...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 05. 2007 09:02

Pro ruční přiřazení souřadnice lze použít třeba Picasa nebo Flicker. To ale zase mně nevyhovovalo - když mi může polohu zaznamenávat GPS, nechci to dělat ručně :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor