Garmin BirdsEye: rychlé letecké fotky do navigací

Diskuze čtenářů k článku

Zdenal  |  29. 07. 2011 19:37

Nemáte někdo zkušenost s tím, zda se za rok kvalita foto map zlepšila?Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  08. 04. 2010 11:07

Mám pocit, že je to 2. chyba Garminu v krátké době.
Nejdřív to jejich současné zdokonalení ochrany map. Co si budeme povídat, když chce někdo třeba jen na týden do zahraničí tak si na tak krátké období mapu za X-tisíc Kč nerad kupuje. Troufám si říct, že velká část lidí má navigaci Garmin hlavně proto, že lze (do nynějška šlo - teď už vyšla nová zatím neprolomená ochrana) "nelegálním" způsobem získat mapy. Teď se na ně tito lidé vykašlou a vyberou si navigaci už podle jiných priorit a už to třeba nebude Garmin. O Nokia-mapách zdarma nemluvě. Myslím, že Garmin měl šetřit peníze za vývoj nové ochrany u které je jen otázkou času kdy bude prolomena a raději se měl zaměřit na vývoj a zdokonalování navigací.
Druhá chyba je podle mě ta, že v této službě o níž je článek nepoužili GoogleMapy. Přecijen zaplatit si 600Kč ročně za možnost pohodlně nahrát do Oregona rastrovou mapu libovolného místa je přijatelná částka za super službu. Ale v momentě kdy zákazník uvidí ty nedokonalé mapy a někdo třeba napíše aplikaci umožňující stejně pohodlné (spíš pohodlnější) nahrávání map např. z GoogleEarth, tak je vcelku jasné, pro co se zákazník rozhodne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 08. 04. 2010 11:56

O názoru k zpřísnění ochrany map už několik dnů přemýšlím. Garmin v něm nějak kombinuje webovou registraci přístroje a mapy. Takové ochrany se obcházejí obtížně, to by mohlo zase nějakou dobu vydržet.

Na druhou stranu takhle nelze ochránit starší mapy, jen ty nové, a kdo holt chce pirátit, nemusí mít úplně nejlepší servis. Anebo nesmí používat nejnovější firmwary. K tomu si myslím, že se tato ochrana bude týkat jen map přímo od Garminu. K tomu se pak přidává možnost zdarma využít mapy jako Open Street Map - nabídka je mnohem širší, než byla dřív.

Google map je opravdu škoda, jsou mnohem kvalitnější. Tady možná Garmin narazil na licenci. Snímky totiž nejsou Googlu, on je kupuje od jiných dodavatelů a už podle mě nesmí přeprodávat dál.

Garmin sice někdy bere data od stejných dodavatelů (viz Brno stejné jako v Bing mapách), ale kvalita jejich zpracování je bohužel někdy horší než v mapách na internetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kypo  |  28. 05. 2010 14:08

Nejak tu novu ochranu nechapem, ved vsetko funguje a da sa precurat tak ako predtym... Netusim v com spociva ta nova ochrana...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caster  |  07. 04. 2010 14:13

"Google se nesvěřuje, kdo je dodavatelem jeho snímků. Kromě Googlu jsem je porovnával ještě s Bing Maps, jsou ale úplně jiné. Kvalitu snímků v oblastech, které vás budou zajímat, ale naštěstí můžete posoudit i před zakoupením BingMaps."

Nema byt prvni slovo 'Garmin' a posledni 'BirdsEye'? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxmz  |  07. 04. 2010 15:09

No Google se svěřuje, na Google Earth jsou uvedeny copyrighty pro konkrétní screen. A dodavatelem pro Garmin je http://www.digitalglobe.com/ .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kyssling  |  06. 04. 2010 12:07

Ahoj, nemá někdo odkaz na nějaký postup "krok za krokem" ohledně nahrátí rastru do Oregona ? (mám na mysli tu free verzi). Díkes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Blabolil  |  06. 04. 2010 14:53

Díky za článek. Já si předplatné koupil hned první den, také za 25 eur místo 30 dolarů. Nicméně vzhledem k tomu, že mám TopoMapu 3.0 pro, jsem velice zklamaný rozlišením snímků od Garminu. Před zaplacením jsem provedl zkušební stažení malé oblasti v Brně (za Olympií), kde se mi zdálo rozlišení dostatečné. Zaplatil jsem a nyní jsem na rozpacích. Zkoušel jsem své oblíbené turistické lokace a rozlišení připomíná většinou rozmazaný flek - např. okolí Brna, Vysočina, okolí Ilmitz, atd..

Moc mně v článku zaujalo, že je možné stahovat přes GSAK mapy od Googlu pomocí makra. Hledal jsem, ale co jsem našel je vždy provázáno nějakým způsobem na geocashing, kterému se nevěnuji, respektivě na seznamy keší.

Moc prosím, máteli Vy, nebo někdo z čtenářů zkušenost s nějakým makrem pro GSAK či cokoliv jiného, díky čemuž se dá mapa od Googlu (je jedno zda z "maps" či z "earth") dostat do Garmina Colorado, napište nebo alespoň nasměrujte (název stačí). Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 06. 04. 2010 15:04

Ano, GSAK je navázaný na geocaching a ty dva příklady jsou právě cache.

Teoreticky by neměl být problém stáhnout dlaždice z Googlu a připravit z nich kalibrovanou mapu. O žádném takovém obecném nástroji ale nevím. Navíc tady je silné omezení v podobě stovky zobrazitelných dlaždic, které BirdsEye s největší pravděpodobností nemá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxmz  |  14. 04. 2010 08:08

Měl by to umět Mobile Atlas Creator 1.8 .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eda  |  06. 04. 2010 20:33

Dobrý zdroj informací je třeba tady (je to teda v angličtině):

http://www.gpsfix.net/tag/custom-maps/

konkrétně s použitím GPS Visualizer například tady:

http://www.gpsfix.net/garmin-custom-maps-gps-viz-kmz-support/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 06. 04. 2010 21:25

Pokud se ale nemýlím, tak GPS Visualizer neudělá mapu z leteckých snímků Google Maps. Používá k tomu jen nějakou US topomapu, u nás nepoužitelnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mýval  |  06. 04. 2010 07:44

Řekl bych, že cenový rozdíl nevzniká přepočtem kurzu, ale tím, že každý internetový prodejce je povinen započítat do ceny zboží, prodávaného v Evropě, vysokou evropskou DPH. V tomto případě asi Garmin započítal německou DPH ve výši 20%, shodou okolností stejnou, jako máme my, i když většina zahraničních webshopů stále uplatňuje pro ČR 19%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 06. 04. 2010 09:24

Když kupuji zboží v amerických internetových obchodech, žádný shop mi zatím evropskou DPH nikdy nepřipočítal. Její přiznání je na mě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kofolytik  |  06. 04. 2010 10:29

Pokud to funguje na stejném principu jako nákup Lifetime, tak stačí vyplnit jakoukoli USA adresu a cena zůstane v dolarech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PDA  |  06. 04. 2010 13:15

Stačí třeba použít PayPal - po 1.1.2010 "přibylo" pro ČR připočítávání DPH 20%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxmz  |  06. 04. 2010 06:52

Co se týče Brna, nejedná se o letecké snímkování, ale o družicové. Snímky pochází z roku cca. 1994-98, kdysi s nimi začínal Google a jsou to ty stejné co nyní najdeme Bing Maps. Myslím, že jsme u nás navyklí na trochu vyšší úroveň

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 06. 04. 2010 09:23

To bych neřekl, tohle budou určitě letecké fotky. Satelit takovou podrobnost nenabídne, možná až dnes GeoEye, a tohle jsou staré snímky. Satelitem je focená třeba ta hrubá zelená oblast kolem Bodensee na obrázku.

V případě Brna asi Garmin používá stejný zdroj jako Bing - viz krabice na Svoboďáku. Obrázky má ale mnohem hůř zpracovaně - viz menší podrobnost než u Bingu, menší kontrast, hranice mezi dlaždicemi (pravá část Svoboďáku).

Tak staré ale fotky nebudou. V případě Brna na nich najdeme objekty, které byly otevřeny až mnohem později - třeba Olympia (1999).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxmz  |  06. 04. 2010 12:29

Tak se omlouvám podle Google maps je to srpen/září 2003. Pokud jsou to letecké snímky tak se s tím moc nepárali, nad Červeným kopcem je oblačnost, ve snímcích na Google z 8/2003 jsou pod mrakem celé Bohunice. Nevím jestli by v takovém počasí vůbec letěli snímkovat, a taky nevím jaká je pravděpodobnost, že bude za slunečného dne nízká oblačnost pod 3.5 km. Ono je to vcelku jedno, důležitý je výsledek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor