Garmin Colorado poprvé ve vlastní ruce (video)

Diskuze čtenářů k článku

Karel  |  12. 05. 2008 15:13

60CSx-ka mela maximum 10000 bodu pro proslou trasu, ktere se nedaly ulozit na pametovou kartu. Jestli jsem dobre rozumel, colorado zadna zmena. To je pro me velke zklamani ... na cestovani, kdy nemam moznost data z GPS kopirovat do PC, musim porad kalkulovat jaky krok zvolit, aby mi tech 10000 bodu vydrzelo na celou cestu.

Tahle funkce je pro me dost dulezita, nebot mi umozni zpetne dohledat kdy a kde ze jsem byl - treba pro urceni puvodu fotky.

Nebo ze by byla nejaka moznost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 12. 05. 2008 15:28

Je to trochu jinak. GPSmap 60CSx totiž uměl automaticky trasy ukládat na paměťovou kartu, a tam nebylo vůbec žádné omezení - pouze velikostí paměťové karty. Tohle už Colorado neumí, a je nutné spoléhat jen na deset tisíc bodů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef  |  15. 04. 2008 21:55

Asi 4 dny testuji sve nove Colorado a stale nemohu prijit na to, jak nastavit vetsi rozliseni nez 20m. 60CSx me az na 5m. Pro hledani cache se mi zda 20m prilis hrube. Poradi mi nekdo? Dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 15. 04. 2008 22:04

Colorado jde u me taky az na pet metru. Mate tam nejnovejsi firmware? Zkousite to na Topo Czech stejne jako ja?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  02. 03. 2008 22:12

Myslím že by bylo dobré k recenzi napsat i orientační cenu. Jinak za 15000 s DPH mně to dost mrzí, chtělo by to větší konkurenci v tomhle oboru, protože navigace do auta které dělají nemlich to samé existují 3x levnější. Škoda, na dovču je to ideální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 02. 03. 2008 23:02

Tohle ale nebyla recenze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mitak  |  03. 03. 2008 14:14

A navíc to ani není navigace do auta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MK  |  03. 03. 2008 14:43

je to jednoduche, kartu dam do ctecky, vytvorim adresar Garmin a zkopiruju mapu, ktera se musi jmenovat gmapsupp.img Mam to vyzkousene s mapou kterou jsem si udelal v MapEdit a pouzival ji v Legendu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
info@starling.cz  |  01. 03. 2008 12:59

Nenasel jsem zde varovne body. Docela se hodily v aute jako upozorneni na radary. dale zde neni jiz zminovane prumerovani bodu. take zde chybi jednoducha moznost na zmenu navigace treba z navigace po silnici na zmenu navigace mimo silnici. Casto vyuzivam u geocachingu. Ovladani koleckem je prima, horsi je vsak menu. chybi tady varianta klasickych piktogramu, veslo by se jich na stranku mnohem vic, nez stavajicich radku. POI body se mizobrazuji s mene informacemi nez u 60 Csx a opet jsou v tlustych radcich. nelze zde zmenit zobrazeni a to ne u jinak velmi povedeneho displeje trestuhodne. Doufam ze mnohe vyresi novy FW. Jo a take nechapu spravu pameti pristroje a karty. zatim se mi nepovedlo nahrat mapy na kartu. poradite? Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adam  |  01. 03. 2008 10:51

Zajimalo by me jaka je u Garminu nejvyšší řada turistických navigací a kam patří Colorado?

Je možné do něj koupit turistické mapy pro Beskydy,Vysoké tatry, Fatru nebo třeba rakouské alpy?

Navigace pro auto: jsou pro ty poslední mapy od Navtequ?

Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 01. 03. 2008 11:03

Dá se říct, že to je nejvyšší řada. I když starší model GPSMap 60CSx má pár funkcí navíc (jiné mu zase chybí).

Beskydy: mapa Topo Czech
Tatry, Fatra: mapa Slovakia Topo
Rakouské alpy: mapa Topo Austria

Mapy pro auto mohou být od Navtequ (City Navigator) nebo od českého distributora (Atlas ČR), který má datové podklady od firmy, co dodává Tele Atlasu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spajda team  |  01. 03. 2008 00:23

Tak Colorado právě zkoumám a nevím jak dostat mapu na kartu. Vždy se mi nahraje do vnitřní paměti přístroje a na kartu nereaguje. Dá se to někde nastavit? Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor  |  28. 02. 2008 19:41

na obrázcích od výrobce je možné rozeznat označení Colorado 400c, jaky je rozdíl mezi tímto a recenzovaným Colorado 300? děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 28. 02. 2008 19:52

Rozdíl je v kapacitě pevné paměti a v nainstalovaných mapách. Pro české uživatele ale má smysl kupovat jen model 300, který je bez map a český distributor do něj přidává mapu ČR Topo Czech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  04. 03. 2008 15:27

Nebude ted nekdy nova turisticka mapa?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miki  |  28. 02. 2008 12:47

Zdravím, vždycky jsem byl trochu úchylný na měření teploty a tak by mě zajímalo, zda teplotní čidlo v Coloradu ukazuje správně, nebo je také +/ - 5°C jako u outdoorových Nokií? Asi se kolegové nad tím pousmějí, ale pro mě by teploměr byl jedním z hlavních důvodů pro upgrade z jinak dostačujícícho Venture Cx... Děkuji za odpověď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 28. 02. 2008 13:06

Spíš plus minus. Pětadvacet v práci nemám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Homoludnes  |  28. 02. 2008 21:20

Oproti 60 spíše pomalejší - velkej displej a nestíhá to překreslovat /trvá to dlouho/. Teploměr myslím nefunkční.
Slabí podsvícení, nejspíš aby výdrž baterky nebyla tak tristní. Náběh pomalý - fixace satelitů subjektivně taky slabší. Nějak mě nepřesvědčila - budu dál u 60tky. Jen ten design je "současný" a né vojenský, ale osobně jsem přívržencem praktičnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 28. 02. 2008 22:02

U kusu, který používám, je překreslování viditelně rychlejší než na 60Csx.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
guidance  |  29. 02. 2008 09:32

Souhlas, colorado je podle me nejmene dvakrat rychlejsi pri vykreslovani mapy a to ma display vetsi rozliseni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kopis  |  28. 02. 2008 11:10

Jestli můžu poprosit: Jak je přístroj rychlý při práci s mapou - zoom, scrolování. Je výrazně rychlejší, než řada 60 nebo to není příliš velký rozdíl?
P.S: - velmi se mně nelíbí, jak vypadá držák na kolo, dvě stahovací pásky. To je sice běžné u specializovaných cyklokomputerů (Cateye), ale ty neváží 200 g...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 28. 02. 2008 11:28

Myslím, že je rychlejší než 60CSx.

Držák na kolo se mi taky nezdá. Hlavně kvůli vkládání, protože jestli je stejné jako u dodávané karabiny, pásky bych asi utrhnul při prvním nasazení. Jde to totiž opravdu velmi těžko, a nevím, jestli se drážka někdy „vychodí“. Podobné obavy mám ostatně i z držáku v autě.

Předpokládám ale, že se brzy objeví i lepší držáky, třeba od firmy RAM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
barel  |  28. 02. 2008 21:39

ako GPS zaciatocnika ma este nenapadlo hladat alternativnych vyrobcov prislusenstva k navigaciam. Aki su dalsi vyrobcovia ? Su aj nejaki dovozcovia na SR resp. do CZ ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mlog  |  29. 02. 2008 13:45

U té dodávané karabiny je problém s tím páskem. Je moc tlustý a brání normálnímu nasazení do drážek, musí se silou.
U ostatních držáků to tak není. Mám ke Coloradu Auto Navigation Kit a do tohoto držáku jde Colorado vkládat naprosto bez problémů, bez násilí a drží spolehlivě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 02. 2008 14:13

Auto Navigation Kit jste koupil u nás nebo ho nechal přibalit k americkému Coloradu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mlog  |  29. 02. 2008 17:55

Nechal jsem si ho poslat s přístrojem. Bylo to tam jako doporučené příslušenství, tak jsem to k tomu vzal, stejně jsem to chtěl provozovat i v autě.
Koukal jsem, že později už to ten prodejce dával jako sadu: přístroj + Navigation Kit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pz  |  28. 02. 2008 09:51


Marku jaky tam je GPS chipset? Zobrazi se nejaka informace
pri bootu?
na Internetu se vali informace o tom ze pouzivaji 2 druhy,
MediaTek a svuj vlastni..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 28. 02. 2008 10:02

Mediatek se teď při bootu neukazuje. Ale Sirf tam nebude, ve specifikacích se píše o dvanácti kanálech - Sirf Star III má dvacet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pz  |  28. 02. 2008 10:27


jeste by mne zajimalo servisni menu, jestli by to slo nejak rozumne
vyfotit nebo natocit. dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 28. 02. 2008 10:41

Viz bleskovka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
guidance  |  29. 02. 2008 09:31

Je tam mediatek, ted jsem to kuchnul a podival se dovnitr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miki  |  28. 02. 2008 08:46

Kde je zvuk? Nejde jenom mě? Škoda. Například komentář u videí pana Holčíka je velmi užitečný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  28. 02. 2008 09:15

Nebojte, Marek už má rozpracované fajné videjko se zvukem. A dokáže se velmi dobře vyjadřovat mluveným slovem, takže video recky zvládne taky. Tady ale vidím, proč šel němou cestou - je to opravdu rychlá rozbalovačka a natáčel to na fotostole v testlabu, kde hučí větráky a furt se tam někdo courá. to nejsou ideální podmínky na mluvení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 28. 02. 2008 09:46

Jaké video myslíš? S tím vyjadřováním mluveným slovem je to horší - zpatra rozumně mluvit nedokážu a na to, abych text napřed napsal a přečetl mi nezbývá moc času. S mluvenou videorecenzí na Colorado proto zatím nepočítám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miki  |  28. 02. 2008 09:53

Nemusí to být dokonalé, třeba jen stačí říci co právě děláte a co si myslíte. Jsme lidi, tak vůbec nevadí, že se zaškobrtnete. Bude to něco nového.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  29. 02. 2008 10:30

to, co tady stříháš už několik dní, já nechci lidem zkazit překvapení. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 29. 02. 2008 10:49

V tomto celovečerním filmu nebude ani kousek Colorada :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sidik  |  28. 02. 2008 07:54

Mně by zajímalo, jak vypadá používání slibovaných rastrových map a jestli je tu možnost importu vlastních zkalibrovaných rastrových map (něco na způsob OziExploreru). Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 28. 02. 2008 09:45

Nevím, spíš to nepůjde. Já jsem to i tenkrát psal  style m: podívejte se, na displeji je rastrová mapa, ale bude potřeba najít metodu, jak ji do Colorada dostat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sidik  |  28. 02. 2008 11:58

To mně mrzí. Vůbec mně chybí na trhu outdoorová navigace, která by toto uměla. Takže takto holt používám mobil + SmartComGPS + BT GPS modul. Sice odolnost a výdrž na baterky nic moc, ale co se map týče, tak na ni mám takové mapové podklady, které obsahují kdejaký potůček a srnčí stezku. A těch bych se vzdával krajně nerad...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kopis  |  29. 02. 2008 15:17

To je přesně hřebíček na hlavičku. Pokud si člověk zvykne na SmartCom nebo OziExplorer s perfektními mapami dle vlastního výběru nebo dokonce vlastní výroby, tak je přístroj s pouze jedinou Topo mapou ČR v měřítku 1:50 000 (navíc nikterak kvalitní v mé domovině Jeseníkách) docela krokem zpět. Myslel jsem, že Colorado by mě posunulo o kus dál, ale vypadá to, že tomu tak nebude. Je škoda, že se nerozvinul trh s odolnými verzemi PDA a příslušenství.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  03. 03. 2008 11:45

Vektorová mapa má jednu zásadní výhodu, jde rozumně měnit měřítko. Ovšem to co nabízí dnes Picodas je opravdu dost pozadu i za zcela běžnými turistickými mapami v měřítku 1:50000, které prodává KČT nebo Shokart.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bondy  |  03. 03. 2008 20:18

Můžete se prosím ozvat na přiložený mail?Díky předem!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
emilos  |  23. 12. 2009 09:46

Ohledně rastrových map a jejich import do tohodle zařízení mám pro vás informaci. Umí to software Global Mapper, ale zatím jsem to neviděl v praxi. Autoři uvádí, že to umí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 28. 02. 2008 22:04

Dnes jsem trochu ladil český překlad a v lokalizačním souboru našel tyto řetězce:

TXT_Aerial_Photo_STR
Letecký snímek

Takže nějak rastrové obrázky půjdou zobrazit. Ale jak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
guidance  |  29. 02. 2008 09:01

Rastrova mapa (ortofoto) je jednou z vrstev namornich map BlueChart g2 Vision, skutecne se v Coloradu zobrazi (tyto mapy prodava vyrobce na predehranych datovych kartach). Prave proto je tam tento string.
Zadna jina moznost zobrazovani rastrovych map v Coloradu podle me neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AHa  |  28. 02. 2008 00:50

MicroSD by snad v adapteru jit pouzit mely, ne? (Kuprikladu ja adapter microSD->SD k microSD karte dostal... Mohu vam pripadne jeden venovat :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cyber  |  28. 02. 2008 01:19

jj todle me taky od autora prekvapilo, ze nevi ze z male se da udelat velka, ale ze je problem to udelat naopak :D a proto nevidim problem v tom ze je nasezeno klasicke SD, kterej je levnejsi, rychlejsi a pokud ma clovek problem, tak si muze koupit mini(micro)sd a vetsinou se dodavaji i s redukci na klasikce SD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 28. 02. 2008 09:44

Moje chyba, tohle mi nějak nedošlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petronie  |  28. 02. 2008 00:41

... jsem rad, ze uz dorazil :). Na prvni pohled vypada zajimave, docela rychle reaguje (zoom mapy), ovladani vypada taky dobre. Uz se tesim na podrobnou recenzi! Predem za ni dekuji. P.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor