Garmin Edge 800: Zodpovědný trenér [recenze]

Cyklopočítač Garmin Edge 800 kromě polohy a rychlosti sleduje také tep, šlapání, teplotu, nadmořskou výšku...

Vášniví cyklisté bez rozdílu terénového vyznání by měli zpozornět. Do rukou se nám totiž dostal špičkový cyklopočítač, který patří na vrchol ve své kategorii. Zatímco vloni jsme testovali model Edge 500 s černobílým displejem a bez možnosti navigace, Garmin Edge 800 nám to nyní vynahrazuje.

Je vám téma sport & navigace blízké? Pak byste určitě neměli přehlédnout článek Ajťáci na kole: na řídítka patří počítač

Z Edge 500 si převzal otočný úchyt se snadnou montáží na řídítka (nebo spíše na představec), v balení najdete spoustu k tomu určených gumiček různých velikostí. Konstrukce zařízení působí robustně a určitě vydrží i nějaký ten pád, přední strana imituje karbon, v rámečku se vyjímá dvojice tlačítek Lap/Reset a Start/Stop. Zatímco rámeček je plastový, zadní strana naopak z neklouzavé gumy. Vše dohromady drží viditelné šroubky, při pohledu na horní hranu neujde pozornosti efektní nápis Garmin. Masivní úchyt k držáku na spodní straně funguje bezvadně, odolá nerovnostem a všem vlivům při jízdě na kole.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro sejmutí je potřeba cyklopočítač vytočit o 90°, pozor na náhodné doteky rukou při přestávkách při jízdě, zámek neklade velký odpor a Edge by mohl po pár metrech upadnout. Zadní strana ukrývá miniUSB konektor pro nabíječku a spojení s počítačem, taktéž slot microSD karet. Oba se schovávají pod gumovými krytkami, takže vlhkost by se dovnitř dostat neměla. Na levém boku pak působí nenápadné tlačítko pro zapnutí. Celá konstrukce Edge 800 zvládá odolnost IPX 7, takže zvládne i silný déšť.

Přivítejte barvy

Edge 800 má dotekový barevný podsvícený displej s úhlopříčkou 2,6" (tedy 6,6 cm) a rozlišením 160 × 240 bodů. Uvnitř je zabudována technologie Ant+ pro spárování s měřičem srdečního tepu, snímačem šlapání a otáček kola. Díky čipu GPS si můžete vést detailní sportovní deník se všemi podrobnostmi, jelikož Edge eviduje kromě rychlosti i čas, vzdálenost, polohu, teplotu, nastoupané/sklesané metry apod. Edge můžete sdílet s více uživateli a koly, stačí si přepnout příslušný profil v nastavení.

Přímo na displeji se můžete kochat grafickým znázorněním profilu aktuální trasy s nadmořskou výškou, tlačítkem pod displejem si oddělíte jednotlivá kola, můžete měření manuálně přerušit nebo nechte pracovat automatiku při zastavení. Displej je parádně čitelný ve všech světelných podmínkách, v těch tmavších se rozsvítí a o nic nepřijdete. Mapové podklady vybízejí k navigaci, také jsou tu tréninkové funkce. Velmi potěšeni budete s rychlostí fixování GPS, ukazatel to efektně odpočítá a během sekund můžete vyrazit.

 

 

Spárování se měřičem tepu je automatické, napovídá poblikávající symbol srdce. Na jedno nabití výrobce udává až 15 hodin provozu, v chladnějším podzimním počasí odhaduji spíše pod 10 hodin, na celodenní výlet to určitě vyjde. Veškerou aktivitu si kromě Edge 800 můžete ukládat na server Garmin Connect, kde uvidíte podrobné údaje o výkonu a trase. To, že Garmin Edge 800 patří mezi špičkové přístroje pro cyklisty, je nezpochybnitelné. Výrobce si za to však nechá pořádně zaplatit a bohužel se nevejdete ani do 10 tisíc. Pokud nepotřebujete barevný dotekový displej a navigaci, pořiďte si také kvalitní model Edge 500 a něco ušetříte.

Klepněte pro větší obrázek 

Garmin Edge 800 ve zkratce

  • zapůjčil: Garmin (www.garmin.cz)
  • cena: 11 990 Kč (bundle se snímači)
  • rozměry: 51 × 93 × 25 mm
  • hmotnost: 96 g
  • mapy: Topo Czech, Cyklo Czech
  • výdrž: až 15 hod
  • propojení: miniUSB, karty microSDHC
  • obsah balení: gumičky pro držák, 2 držáky

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Témata článku: Navigace, Garmin

9 komentářů

Nejnovější komentáře

  • dusann 14. 12. 2011 0:54:21
    Taky docela nechápu název článku "recenze". Vždyť autor článku zřejmě...
  • SmartMaps 12. 12. 2011 12:23:18
    To je otázka. Pokud např. v těžším terénu není možné přesně určit, kudy...
  • Mafut 15. 11. 2011 16:43:47
    Magneticky kompas u cyklisticke navigace je zbytecny, stejne se pri...
Určitě si přečtěte

Garmin Fenix 5: vyzkoušeli jsme nejnabušenější chytré hodinky. Včetně velkých 5X a malých 5S

Garmin Fenix 5: vyzkoušeli jsme nejnabušenější chytré hodinky. Včetně velkých 5X a malých 5S

** Chytré hodinky Fenix 5 jsou letošním top modelem Garminu ** Nabízí se ve třech verzích a nabídnou pokročilé možnosti měření sportovních aktivit ** Změří i kroky, spánek, tep a kamarádí se s telefony

24.  5.  2017 | Polesný David | 14

Garmin Fénix 5 a Xiaomi Amazfit, chytré hodinky, které dávají smysl

Garmin Fénix 5 a Xiaomi Amazfit, chytré hodinky, které dávají smysl

** Uvidíte, jak rozdílné mohou být chytré hodinky – cenou i zaměřením ** Garmin Fénix 5 (a safírový Fénix5X) jsou hlavně na sport ** Xiaomi Huami Amazfit Global jsou hlavně ke smartphonu

8.  4.  2017 | Polesný David, Čížek Jakub | 7

Garmin Forerunner 35 Optic: levné chytré hodinky, které vás důkladně proměří [recenze]

Garmin Forerunner 35 Optic: levné chytré hodinky, které vás důkladně proměří [recenze]

** Recenze cenově dostupných značkových hodinek s GPS ** Průběžně měří kroky, srdeční tep a upozorňují na notifikace z telefonu ** Jsou malé, lehké a mají dlouhou výdrž

17.  1.  2017 | Polesný David | 39

Casio má první hodinky s Androidem Wear 2. Mají dva displeje a armádní certifikát

Casio má první hodinky s Androidem Wear 2. Mají dva displeje a armádní certifikát

** Design je inspirován oblíbenou řadu G-Shock ** V monochromatickém režimu výdrž až jeden měsíc ** Hodinky umožní ukládání offline map do vnitřní paměti

11.  1.  2017 | Měchura Milan | 6

Sportovci nebudou chtít jiné hodinky. Garmin Fénix 5 je fantastický, jen s tou cenou se asi zbláznili…

Sportovci nebudou chtít jiné hodinky. Garmin Fénix 5 je fantastický, jen s tou cenou se asi zbláznili…

** Hodinky jsou k dispozici ve třech velikostech ** Mají GPS, senzor tepu a nadprůměrnou výdrž ** Pro náročné Garmin nabízí i verzi se safírovým sklem

6.  1.  2017 | Miksa Martin | 22

Android Auto 2.0: Už kvůli němu nemusíte kupovat nové auto. Vlastně to jde i bez auta

Android Auto 2.0: Už kvůli němu nemusíte kupovat nové auto. Vlastně to jde i bez auta

** Android Auto se šíří jen velmi pomalu, a tak přichází verze 2.0 ** Když to dotáhneme do extrému, používat ji můžete i bez auta ** ...hlavním smyslem ale je použití ve starších autech

12.  11.  2016 | Miksa Martin | 5