Garmin Montana: jedna navigace pro turisty i řidiče

Garmin právě dnes představil zbrusu novou turistickou navigaci jménem Montana. Hlavním lákadlem zůstává 4“ displej a hlasová navigace pro využití v automobilu.

Garmin do této chvíle striktně rozlišoval navigace do automobilu od těch turistických. Turistické navigace až do poslední řady GPSMap62 nenabízely hlasovou navigaci – tak důležitou v automobilu. S příchodem modelu Montana se vše mění a bude skvěle využitelná i na palubní desce automobilu nebo řídítkách motocyklu. Montana podporuje silniční i turistické vektorové mapové podklady a nechybí ani podpora map rastrových (v rámci služby BirdsEye).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na stranu druhou, dle dostupných informací nebude v základní ceně ani silniční mapa, ani držák do automobilu – obojí bude třeba dokoupit. Pro pohodlné využití ve voze je Montana doplněna o speciální konektor.

Konečně vyšší rozlišení

Začněme ještě troškou technologické specifikace. Po kontroverzním modelu GPSMap 62 s rozlišením displeje z minulého tisíciletí přichází Montana s velkým dotykovým displejem s úhlopříčkou 4“ a především rozlišením 480 x 272 bodů. Tedy stejně jako používají širokoúhlé automobilové navigace. O dotykové technologii výrobce mlčí, s největší pravděpodobností půjde o rezistivní pro zachování matného povrchu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Větší displej si samozřejmě vyžádal zvětšení fyzických rozměrů. Montana měří 137 milimetrů na výšku, 83 na šířku a tloušťka činí 15 milimetrů – ve srovnání s Dakotou působí opravdu velkým dojmem. Na stranu druhou, GPSMap 62 má s anténou 160 milimetrů na výšku, 61 na šířku a je více než dvakrát tlustější (36 milimetrů).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Se zvýšením rozlišení pozměnil Garmin grafiku prostředí. Jak je patrné z okolních obrázků, nezůstala „ikona na ikoně“, vše je nové, hezčí a přehlednější – více se blíží stylu automobilových navigací tohoto výrobce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Montana nepostrádá všechny turisticky a sportovně důležité funkce: barometrický výškoměr, tříosý elektromagnetický kompas, technologii ANT+ pro připojení sportovního příslušenství (Montana by měla snímat i otáčky kola, nejen kadenci šlapání) a dalšími. Poměrně výraznou změnou je standardní Li-Ion baterie s výdrží 16 hodin, kterou můžete v přírodě nahradit trojicí AA baterií zvyšující výdrž až na 20 hodin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Montana nabídne microSD slot pro ukládání mapových podkladů a informací o absolvovaných trasách. Informace o vestavěné paměti se různí: české zastoupení hovoří o kapacitě až 8 GB, na oficiálních stránkách Garminu stojí kapacita 3,5 GB u nejvyššího a 3 GB u dvou nižších modelů. Ano, Garmin stále omezuje celkový počet bodů (2 000) a tras (200) při 10 000 bodech.

Klepněte pro větší obrázek

Zajímavostí zůstává integrovaný 5 Mpix fotoaparát s ostřením a automatickým přiřazováním GPS souřadnic. Tuto hodnotu nabízí dnes leckterý mobil, o jeho užitečnosti by se tak dalo debatovat – velmi bude záležet na kvalitě snímků. Fotoaparát nabídnou dva vyšší modely, základní Montana 600 jím nedisponuje.

3 modely, 3 ceny, půlka června

Na rozdíl od předchozích řad je rozdílnost jednotlivých modelů minimální, skutečně se týká jen fotoaparátu a vestavěné paměti. Dřívější příplatkové položky, jako barometrický výškoměr, elektronický kompas či ANT+ se stávají samozřejmostí. Jednotlivé modely budou navíc odlišeny různou doplňkovou barvou: 600 žlutá, 650 oranžová a konečně 650t šedá.

Montana 600 má předepsanou cenu 12 500 Kč, model 650 s fotoaparátem 14 990 Kč a konečně 650t s fotoaparátem a topografickou mapou Evropy za 15 990 Kč, vše včetně DPH. Skutečné ceny by mohly být o něco nižší, to se však dozvíme až po uvedení na český trh v druhé půli června.

Jak je patrné, dle nastavené ceny zůstávají řady Dakota a Oregon neohrožené. V případě řady GPSMap 62 však již tak jasná situace není a větší displej s jemnějším rozlišením bude hodně silným argumentem - zvláště pro uživatele, kteří by občas využili navigaci i v automobilu.

Další informace a fotografie najdete na micro site věnované Garminu Montana (v angličtině)

Témata článku: Pro řidiče, Pro turisty a cyklisty, Geocaching, Garmin

42 komentářů

Nejnovější komentáře

  • robert456 2. 7. 2015 14:03:39
    Uvažuji o koupi, to, že podle základní mapy se nedá jezdit snad neví jen...
  • JIRKA 6. 4. 2015 18:33:07
    mám Montana 650t PRO. Bohužel jsem pozdě zjistil, že základní mapa je ve...
  • BB 8. 3. 2012 14:34:01
    Tužkovky tam jsou jako alternativa k Lion aku.
Určitě si přečtěte

Livall: Co umí chytrá cyklistická přilba

Livall: Co umí chytrá cyklistická přilba

1.  6.  2017 | Kůžel Filip | 5

ReLive vytvoří úžasnou animaci vaší vyjížďky. Pro video nemusíte hnout ani prstem

ReLive vytvoří úžasnou animaci vaší vyjížďky. Pro video nemusíte hnout ani prstem

** Průlet satelitní mapou, cedule, fotky, základní statistiky ** Službu ReLive stačí spárovat se Stravou či Garminem ** Pak dostanete mail, že je video z vaší jízdy hotové

25.  5.  2017 | Kůžel Filip | 13

Garmin Fenix 5: vyzkoušeli jsme nejnabušenější chytré hodinky. Včetně velkých 5X a malých 5S

Garmin Fenix 5: vyzkoušeli jsme nejnabušenější chytré hodinky. Včetně velkých 5X a malých 5S

** Chytré hodinky Fenix 5 jsou letošním top modelem Garminu ** Nabízí se ve třech verzích a nabídnou pokročilé možnosti měření sportovních aktivit ** Změří i kroky, spánek, tep a kamarádí se s telefony

24.  5.  2017 | Polesný David | 14