Garmin Nüvi 300: megarecenze mikronavigace

Garmin Nüvi 300 je malinký a lehký, velmi dobře přenosný navigační systém do automobilu. Má české mapy, píše a mluví česky, a skvěle naviguje. Pro zájemce může fungovat i jako MP3 přehrávač.
Garmin Nüvi 300: megarecenze mikronavigace

Klíčové vlastnosti

  • Opravdu malé rozměry a hmotnost
  • Kompletní balení včetně příslušenství pro navigaci
  • Citlivý GPS přijímač Sirf Star III
  • Možnost vypnout GPS přijímač
  • Po připojení k počítači se objeví jako další disková jednotka
  • Malý, ale spolehlivý držák do auta
  • Mapy České republiky a Evropy v ceně
  • Velmi jednoduché ovládání
  • Kvalitní navigace včetně českého hlasového navádění
  • Tachometr: informace při jízdě

Hlavní nedostatky

  • Není vodovzdorný, nedá se použít na motocyklech
  • Chyby v české lokalizaci
  • K instalaci dalších map vyžaduje počítač
  • Nedostatky v ovládání
  • Nepříliš podrobné nastavení
  • Pomalejší reakce na sjetí z trasy

Podrobné parametry Garminu Nüvi 300 Deluxe najdete v katalogu autonavigací


Garmin je tradiční výrobce navigačních systémů všeho druhu. Kromě turistických, námořních, leteckých a speciálních navigací se zaměřuje i na řidiče. Současná řada autonavigátorů se jmenuje Nüvi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Garmin Nüvi na oficiálních fotkách

V nabídce Garminu najdeme hned několik modelů s tímto názvem a různou číslovkou. Testujeme navigátor Nüvi 300 Deluxe (cena přibližně 17 tisíc korun), který se od základní verze Nüvi 300 (cena asi 15 tisíc korun) liší přidaným DVD s mapou západní. Evropy. Vyšší modely přidávají další funkce:

Nüvi 310: podpora Bluetooth. Cena přibližně 18 tisíc korun.

Nüvi 350: navíc mapy většího území, navigátor při hlasové navigaci přeříká názvy ulic. Cena přibližně 20 tisíc korun.

Nüvi 360: navíc mapy většího území, podpora Bluetooth, navigátor při hlasové navigaci přeříká názvy ulic. Cena přibližně 22 tisíc korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Z těchto oficiálních snímků lze poznat proporce navigátoru

Ten je malinký!

Jestli se Nüvi něčím liší od ostatních přenosných navigátorů, je to rozměry a hmotností. Nüvi je kvádřík o velikosti kapesního počítače, s rozměry 98 × 74 × 22 mm. Hmotnost je pouhých 145 g. Je to nejmenší a nejlehčí přenosná navigace, jakou u nás seženete. Vejde se do kapsy i každé tašky, a to i s koženým, měkce vystlaným pouzdrem, které se dodává ve standardním balení. Velikost a hmotnost nepodceňujte. Vždy myslete na to, že přenosné navigace musíte vždy vzít z automobilu. Když jsou velké a těžké, je to otrava.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Garmin Nüvi 300 naživo

Na designu navigátoru se výtvarníci moc nevyřádí. Přední strana s velkým displejem musí být rovná; a cílem rovněž je, aby všechno ostatní bylo co nejmenší. Takže výsledkem je kvádr s jedinou ozdobou: světlou plochou na přední straně, tmavší barvou vzadu. Obal Nüvi je vyroben z plastu, přístroj není vodovzdorný, není proto vhodné používat ho na motocyklech.

Klepněte pro větší obrázek
Pohled zezadu, při sklopené anténě

Jedno tlačítko musí stačit

Jediným ovládacím prvkem – když pominu resetovací kolečko na zadní straně – je vypínač. Je to velké tlačítko vpravo nahoře, které je nutné dvě sekundy podržet, aby se Nüvi zapnul. Trvá mu to asi deset sekund, kdy se pokaždé zobrazí stránka s informací, abyste se při jízdě chovali slušně a že Garmin nemůže za to, když se vám něco stane. Pravopisné chyby by ale v textu určitě být nemusely. Stejné tlačítko slouží také pro rychlé nastavení hlasitosti a jasu displeje.

Klepněte pro větší obrázek 
Vypínač • nastavení hlasitosti a jasu

Veškeré ostatní ovládání je už na dotykovém displeji. Ten až na úzké okraje zabírá celou čelní plochu. Má matnou antireflexní úpravu, aby se v něm neodrážely ostatní předměty. Když ale máte bílou košili, za slunečného dne to příliš nepomůže; abyste něco viděli, musíte displej pootočit.

Displej typu TFT má rozměry 72 × 54 mm a rozlišení 320 × 240 bodů (QVGA). Je pěkně jasný. I když v přímém souboji se sluncem ještě žádný displej nevyhrál, Garmin v tomto ohledu nebudeme kritizovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fotografie displeje

Akumulátor typu Li-Ion nelze nijak uživatelsky vyměnit, pro servis je to ale jednoduchá operace. V závislosti na způsobu používání by na jedno nabití měl vydržet čtyři až osm hodin. V autě se ale samozřejmě předpokládá, že navigátor budete stále dobíjet ze zásuvky autozapalovače. Potřebnou CL nabíječku dostanete v krabici.

K čemu sluchátka? Pro MP3

Na zadní straně přístroje je výklopná anténa GPS přijímače. V zavřené poloze je příjem signálu vypnutý, po vyklopení – ve čtyřech polohách až do 180 stupňů – začne Garmin vyhledávat satelity. A že se mu to daří. Díky citlivému čipsetu Sirf Star III dokáže signál z družic najít i tam, kde starší navigátory do jednoho odpadly. Někdy jsem neměl problém najít svoji polohu ani v místnosti. Citlivý GPS přijímač je jednou z velmi dobrých vlastností tohoto navigátoru. Kdyby to ale nestačilo, lze dokoupit a připojit i externí anténu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Různé polohy vyklápěcí antény 

Na boku už najdeme pouze miniUSB konektor, který kromě připojení k počítači slouží také nabíječce. Pod ním je zdířka pro jack 3,5 mm – je určena pro připojení sluchátek. A to je úplně všechno, na Nüvi 300 nenajdeme už žádný další prvek, který by stál za zmínku. Tak dobře, vzadu je ještě mřížka nad vestavěným reproduktorem, dole drážka pro vložení do držáku, konektor pro nabíjení v držáku.

Klepněte pro větší obrázek
Jack, miniUSB a slot pro kartu

Nüvi se s počítačem spojí prostřednictvím dodávaného standardního USB kabelu. Ve správci souborů se objeví jako další pevný disk. Má kapacitu 416 MB a kromě map na něj můžete nahrávat i jiná data, cokoli vás napadne. Třeba nové ikony vlastní pozice na silnici, databáze vlastních bodů zájmu. Anebo klidně soubory MP3, obrázky nebo libovolné jiné soubory.

S navigátorem se během připojení k počítači nedá pracovat. Na displeji svítí obrázek, že probíhá komunikace. Pěkné ale je, že se zároveň dobíjí vnitřní akumulátor. Po odpojení kabelu se Nüvi restartuje, chvilku to trvá, stejně jako samotný start navigátoru K dispozici je také slot pro paměťové karty formátu SD, kdyby vnitřní paměť nestačila.


Článek pokračuje v další kapitole: držák, mapy, instalace map, uživatelské prostředí

Témata článku: Testy navigací, Pro řidiče

34 komentářů

Nejnovější komentáře

  • m 9. 5. 2013 10:25:22
    Garmin je sracka, ruky prec!
  • Lukáš 2. 1. 2013 13:54:02
    Dobrý den nevíte někdo jak se přenastavý výchozý adresa od kud vyjíždím...
  • DAvid 18. 1. 2012 21:03:18
    Prosím, poradí někdo? Pokud v autě začnu Navigaci garmin nuvi 300 nabíjet,...
Určitě si přečtěte

Chytrá auta od Googlu míří mezi lidi. Co Tesla a další?

Chytrá auta od Googlu míří mezi lidi. Co Tesla a další?

** Waymo v Arizoně spouští veřejné testování svých autonomních vozů ** Dočkají je stovky zájemců z Phoenixu ** Co vlastně brání masovému nasazení?

29.  4.  2017 | Polesný David, Čížek Jakub

T-Mobile dostane vaše auto do mobilu. Za 75 Kč měsíčně [vyzkoušeno]

T-Mobile dostane vaše auto do mobilu. Za 75 Kč měsíčně [vyzkoušeno]

** Malé zařízení, které změní i starší auto na chytré ** Startovací cena je 1 449 Kč za zařízení, plus 75 Kč měsíčně ** Funguje doma v ČR i na dovolené v rámci EU

21.  11.  2016 | Kůžel Filip | 83