Garmin Nüvi 660: nüvá nüžná nüvigace

Nové Nüvi je na světě. Model 660 je opět velmi malý, ale přesto má rozměrný širokoúhlý displej. Mezi ostatními funkcemi je i standardní příjem dopravních informací RDS-TMC. A vysílá zvuk do autorádia.
Garmin Nüvi 660: nüvá nüžná nüvigace

Garmin včera představil novou přenosnou navigaci Nüvi 660. Nebylo to žádné velké překvapení, protože informace o chystaném modelu unikly už několik dnů dříve kvůli americkému schvalovacímu úřadu FCC. Takže jsme už předem věděli, že to bude širokoúhlý model se zajímavými funkcemi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Garmin Nüvi 660

Důležitou vlastností celé řady Nüvi je velikost. Kolem displeje jsou na čelní ploše jen velmi úzké okraje, tloušťka je pouhých třiadvacet milimetrů. Nüvi 660 je ale přesto větší než předchozí modely. Může za to rozměrnější, širokoúhlý displej s úhlopříčkou 4,3". Přesné rozměry jsou 124 × 74 × 23 mm, navigace váží 190 g. Srovnejte to s třístovkovou řadou Nüvi: 98 × 74 × 22 mm, 145 g. Nárůst hmotnosti asi bude znatelný.

Tip: podívejte se na speciální stránku věnovanou Nüvi 660

Čím méně, tím lépe

Novinkou je integrovaná podpora příjmu dopravních informací RDS-TMC. Není nutné dokupovat anténu, není ji dokonce nutné ani zapojovat. Anténa je totiž zkombinovaná s nabíječkou do zásuvky autozapalovače. V americké verzi řidič dostane tříměsíční předplatné příjmu RDS-TMC, v Evropě je tato služba zdarma.

Nüvi s podporou funkce text-to-speech dokáže lidským hlasem přeříkávat názvy ulic a jiné textové informace. Místo toho, aby se navigace ozvala klasickým „zatočte vpravo“, přidá k tomu ještě například „...na Masarykovu ulici“. Tuto funkci ale očekávejme jen v angličtině a podle zkušeností z jiných zařízení je trochu obtěžující. Čím méně navigace mluví, tím lépe.

K nám rádio nemůže

Úplná novinka je vestavěný FM vysílač. Vysílá povely hlasové navigace, MP3, zvukové knihy a telefonní hovory do autorádia. Stačí na něm naladit stejnou frekvenci jako v Nüvi. Vysílač je slabý, takže se dá naladit jen ve vlastním autě a velmi blízkém okolí. Navzdory tomu je ale taková zařízení v České republice a některých dalších evropských zemích zakázáno používat. Z tohoto důvodu bude pouze v Nüvi prodávaných v USA, Austrálii a na Novém Zélandu.

Nüvi má vestavěný čip Bluetooth, dá se spojit s mobilem a využívat jako bezdrátová sada handsfree. Hovory a další funkce lze ovládat prostřednictvím dotykového displeje navigace. Může se hodit možnost přímo vytočit číslo z adresy u bodů zájmu.

Stejně jako u starší řada Nüvi jsou součástí softwarové výbavy i doplňkové funkce. Opět lze čekat MP3 přehrávač a možnost poslechu zvukových knih. V nabídce najdeme i turistického průvodce nebo slovník – obsah je ale opět nutné dokoupit, dodává se na SD kartách, které Nüvi podporuje.

Dvě verze pro Evropu

Ve Spojených státech amerických se Garmin Nüvi 660 začne prodávat už tento měsíc. O dostupnosti v Evropě se nepíše. Pro starý kontinent Garmin připravil dva modely: Nüvi 660 s mapami kompletní Evropy a Nüvi 610 s devíti variantami regionálního pokrytí. Garmin ve svých navigacích používá mapy od Navtequ.

Známe jen cenu amerického Nüvi 660: 1 077 dolarů. Po přepočtu a přidání DPH bychom se ocitli na 28 tisících, a to je už za přenosnou navigaci poměrně hodně peněz.

Tip: přečtěte si recenzi Garminu Nüvi 300 Deluxe


Ve zkratce

  • rozměry 124 × 74 × 23 mm
  • hmotnost 190 g
  • displej 480 × 272 bodů, úhlopříčka 4,3", TFT, dotykový
  • není odolný proti vodě a vlhkosti
  • jack 3,5 mm, USB (podpora Mass Storage)
  • výklopná anténa, možnost připojení externí antény
  • GPS přijímač Sirf Star III
  • udávaná výdrž na baterie: 3 až 7 h
  • uživatelská paměť: 2 GB
  • navigační funkce: viz recenze Nüvi 300 deluxe
  • další funkce: text-to-speech, RDS-TMC, FM vysílač, Bluetooth

Obsah balení

  • Nüvi
  • předinstalované mapy
  • držák na čelní sklo auta
  • domácí nabíječka
  • nabíječka do auta
  • přípravek pro upevnění na palubní desku
  • USB kabel
  • pouzdro
  • přijímač signálu RDS-TMC
  • dokumentace

Témata článku: Pro řidiče

Určitě si přečtěte

Chytrá auta od Googlu míří mezi lidi. Co Tesla a další?

Chytrá auta od Googlu míří mezi lidi. Co Tesla a další?

** Waymo v Arizoně spouští veřejné testování svých autonomních vozů ** Dočkají je stovky zájemců z Phoenixu ** Co vlastně brání masovému nasazení?

29.  4.  2017 | Polesný David, Čížek Jakub