Garmin Zümo 550 patří na řídítka (test)

Diskuze čtenářů k článku

Servisák  |  16. 11. 2008 13:19

Když už máš peníze na BMW nějakých 20 000 Kč tě nezabije.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drobek  |  09. 06. 2008 17:41

Zumo pouzivam uz od unora - brezna roku 2007. Od te doby jsem s nim ujel autem pres 50 000km a vcelku jsem spokojeny. Za tech par let, co GPS Garmin pouzivam, jsem se naucil ruzne figle, jak si cestou pomoci a nedostatky obejit a strucne receno tato navigace je vyborna. Obcas Vas sice zavede do pole a na nezpevnenou silnici ale vzdycky se muzete vratit a pouzit hlavu. Dynamicka navigace je take vyborna vec, jen je treba duverovat navigaci vic nez jindy a nevkladat do ni prilis nadeji. Pri dlouhe kolone vas misto objizdne trasy prvnim vyjezdem zavede mimo zacpu ale na dalsim vyjezdu Vas v klidu vrati zase zpet do kolony. Ale pokud s timto nedostatkem pocitate, da se s tim i zit. Kopani s navigaci vsak nedoporucuji. Ta ochrana je zrejme jen proti padajici vode.Koupel byt kratkou moje navigace neprezila. Nastesti mi ji v ramci reklamace obratem vymenili za novy kus.Dlouha cesta se musi planovat pres ruzne prujezdni body a je dobre si body ulozit.V pripade ucpane trasy se pak zvoli ukonceni soucasne trasy a elegantne se zvoli trasa nova.Timto zpusobem dostanete lepsi vypocet a navigace je presnejsi a rychlejsi. Pri ukladani trasy se vytvari archiv proslych cest, takze i po 50 000 km si nemusim vubec nic nahravat do PC. Vse je v navigaci. Protoze je i navigace jen pristroj, archiv si v nepravidelnych intervalech ukladam. A tak i planovani novych tras je jednoduche a na zaklade tech ulozenych proslych i v podstate aktualni. Signal ziskavam pres externi antenu protoze v celnim skle automobilu je kovova folie. Signal je vyborny i v udolich a v lesich. Driv se u reky klidne ztracel. Propojeni s telefonem pouzivam stale, stejne tak jako informaci o rychlosti. Dohledavani podrobnosti i cestou je moc prima a dotykova obrazovka je vyborna. Takze za sebe mohu jen s usmevem rict, ze ja jsem s touto navigaci fakt spokojeny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
reverend  |  02. 09. 2007 23:56

Nádherné, ale co opravdu odrazuje je ta cena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TomCat  |  09. 08. 2007 23:37

je fajn, že se někdo už začal zabývat i navigacemi na motorky. Vždyť je nás jednostopých celkem dost a navi je fajn.
Jen mi přijde tohle uchycení od Touratechu nepraktické! Zbytečně drahé a velké což akorát láká všelijaké chmatáky, aby "zkusili, jestli to jde ukroutit".javascript:void InsSm('')
javascript:void InsSm('')Je pravda, že ale na BMW se tento doplněk hodí, protože tam musí být vidět, aby každý věděl, že si to majitel může dovolit (ostatně jako celé BMW)...ale to jsem asi píchnul do vosího hnízda, co?!
Navigaci bych stejně na motorce v držáku nenechal ani při pauze na kafe byť by byla zamykací. Nechci dávat příležitost dětem ke zkoušení síly, jestli ten display praskne, nebo ne!
Osvědčilo se mi nejjednodušší "uchycení". PDA FS N520 s navigací TomTom nebo Igo (mám tam nahrané oba) dávám pod folii tankvaku. Když chci od motorky odejít, jen odpojím kabel nabíjení, vezmu tankvak, kde mám i ostatní cennosti a jdu.
Přeju hodně ok km a šťastné návraty domů.
TomCat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  10. 08. 2007 02:50

Navigace na motorku se prodávají už řadu let. Počínaje SPIII, což byl asi zásadní zlom. Odhaduju to tak na pět let. Není to nic objevného nebo nového. Jen to dřív stálo strašný peníze.
Touratech držák není pro každého ale když pojedeš na 3 týdny na dovolenou po východní Evropě s cílem kupříkladu v Albánii, jistě brzo pochopíš, proč byl navržený. Pokud musíš navigaci vypínat a schovávat na každé benzínce když jdeš zaplatit (nebo šachovat s extrémně nepovedeným šroubovákem, který když ztratíš tak navigaci vůbec nesundáš), tak bys za zamykání klíčkem rád zaplatil. Pochopitelně že nikdo nenechává navigaci v držáku při pauze na kafe. Ale navigaci ti ukradnou i při tom placení benzínu. Ale hlavní důvod je odpružení, což z fotky asi neuvidíš - Zumo je hodně těžký přístroj a při jízdě offroad (stačí šotolina) dostává jak držák, tak samostný přístroj dost zabrat. Je to navržené pro použití na silnici a i když se uklepe přívod od antény v přístroji (spolu s uklepaným přívodem baterek nejčastější závada) a vymění ti to v záruce, jseš na takové cestě bez navigace a to je důvod, proč lidi nechtějí riskovat a proč se dělá odpružené uchycení nejen na GPS ale i na další přístroje a prakticny na všechny přístroje třeba na rallye apod. Držák není potřeba pro všechny, Touratech dělá většinou věci pro dálkové cestování a offroad cestování v zemích, kde asfalt nějak neznají a ne na silniční ježdění.
Poznámka o BMW asi nejvíc ukazuje že závist je u nás pořád běžná vlastnost. Nemá smysl to komentovat.
PDA pod takvakem je super, určitě s tím jseš spokojený, tak si nahraj další dvě nebo tři aplikace a buď pyšný na to, že je to jistě lepší a prestižnější než všechny Garminy dohromady..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spike  |  10. 08. 2007 13:48

BMW se mi libi, časem možna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas  |  19. 08. 2007 09:46

Opet nevyvazeny prispevek - drzak od Touratechu je sice zamikaci, nicmene je pripevnen nakonec 1 matickou, kterou kdyz povolis tak odchazis s navigaci a drzakem....
Pri jizde s Touratech drzakem se to cele tak rozvibruje, ze je displej necitelny -- a za tim si stojim!
Nechtel jsem, ale uzivatel BMW a ZUMA budou tyto dve znacky vyzdvihovat do nebe a chvalit, ikdyz sumasumarum jsou nevyhodnejsi ... a nenechaji si to vymluvit - takovyto uzivatel proste jenom potrebuje okoli ukazat, ze na to ma!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef  |  05. 08. 2007 21:59

prekvapila ma pamäť prejdenej trasy iba na cca 1000km (cesta na dovolenku by asi zdokumentovaná nebola (prejdem asi 2400km)), zaujímavá je aktuálna rýchlosť ktorú si často prepínam najmä v obciach, "sledovanie nádrže" a viac prejazdných bodov čo napr Nuvi nemá a doteraz neviem prečo. Ako je vlastne rozdielny Zumo oproti Nuvi? Šlo by do Nuvi stiahnuť firmware zo Zumo?
Ináč o Zumo som sa zaujímal už dávnejšie: http://forum.mobilmania.cz/viewtopic.php?t=35237

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  10. 08. 2007 02:37

Paměť není na 1000km ale jen to nezobrazuje víc než posledních 1000 na mapě přímo v přístroji.
Proč to Nuvi nemá? Protože 99.9% majitelů Nuvi vůbec neplánuje žádné trasy ale prostě zadají cílový bod a jedou. Cokoliv jiného je pro ně příliš složité a zbytečné. Cílová skupina je prostě jiná.
Zumo proti Nuvi? Najdi si na motorkari.cz slovo Zumo a máš materiálu na několik večerů. Jsou to dva rozdílné přístroje pro rozdílné uživatele.
Pochopitelně že firmware stáhnout nejde, je to jiná platforma.
Zumo se prodává rok, bylo o tom napsáno snad úplně všechno a teď mi to tady trošku přijde jako objevování Ameriky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Benedikt Dvorský  |  10. 08. 2007 10:50

To, že je Zumo v prodeji již nějaký čas samozřejmě víme, a tak nový kontinent nebyl naším cílem. Navigovat.cz pouze chtělo vydat svůj vlastní pohled na tuto navigaci.
Ohledně paměti bych se rád sám více dozvěděl ohledně toho zobrazování. Samotné Zumo cca při 1000km dosáhlo na ukazateli zaplnění paměti trasy 100%, a nakonec, po testovací jízdě (cca po 1500km) jsem stáhl ze Zuma celý soubor uložené trasy (gpx) a použil ho pro GPicSync k synchronizaci fotek s polohou focení pro Panoramio galerii. Vzájemné provázání dle času expozice proběhlo zcela bezproblémů, ale jen oněch posledních 1000km. První třetina trasy nikoliv. Tak prosím, když víš jak na to, poraď jak dostat celou trasu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas  |  02. 08. 2007 09:51

hm....nechtel jsem byt prvni, ale neni zbyti.
Zumo je bomba, nicmene masovejsimu pruniku na trhu brani jeho astronomicka cena - vzhledem ke konkurenci.
S koupi RIDERa jsem cekal tak dlouho dokud se nebjevila cena ZUMO, bohuzel ten rozdil v cene je propastny a nenabizi toho o tolik vice.
Nechci rozpoutat flare RIDER vs. ZUMO, ... nicmene s cim jinym srovnavat ze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vytrvalec si musi honit sam, ziadna ho nechce!  |  02. 08. 2007 22:24

Ked chces zrovnavat tak ako su u RIVERa mapy? Blbe ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
garry  |  03. 08. 2007 00:30

Myslim, ze nekdy se vyplati zaplatit vic. Motorku jsem si koupil drazsi (BMW) a jsem s ni spokojenej. Vzal jsem do ruky Zumo i Rider a moc jsem se nerozmyslel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas  |  03. 08. 2007 08:11

Samozrejme mapy jsou u RIDERa horsi, ale nemyslim si, ze jsou horsi o 10 a vic tisic korun.
BMW a GARMIN tvori zda se nerozlucnou dvojku...nejsem zaujaty ani proti BMW, ani proti GARMINu...nicmene je to tak, clovek koukne na BMW a vidi GARMIN

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
garry  |  03. 08. 2007 13:32

Máš pravdu, ja jezdim BMW tak pouzivam Garmin, kdyz bych jezdil s Renaultem, tak bych si asi koupil TomTom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  10. 08. 2007 03:09

Astronomická cena cca 20 tis. proti 16?
Aby bylo srovnání férové, bylo by lepší to rozepsat spíš takhle:

Zumo (např. model 500 a nepočítám akční letní nabídku ale normální cenu):
* v ceně jsou mapy evropy, základ map východní evropy a dvě špičkové mapy ČR včetně topografické
* přístroj má záznam trasy a plnohodnotné plánování tras, bodů a stop na PC a obousměrný přenos.
* servis funguje naprosto perfektně, dokoupení doplňků je bezproblémové, v nabídce jsou desítky různých silničních i topografických map včetně exotických destinací
+ pro plnohodnotnou BT komunikaci je potřeba investovat minimálně 3000 do stejné sady jako u konkurence, takže cena pak je spíš 23 tisíc

TomTom:
* v nabídce nejsou prakticky žádné mapy a vůbec ne mapy populárních motocestovatelských destinací, topografické mapy neexistují
* kde jsou funkce plánování, záznamu tracku, offroad navigace?
* ačkoliv je v ceně BT sada, sestavit odchozí hovor za jízdy nejde
* servisní zajištění v ČR nejde srovnávat s Garminem, zkušenosti zákazníků s přechozím modelem byly třeba 6 měsíců čekání na nový moto držák při druhé reklamaci apod.
+ přístroj je sice levnější ale neexistuje možnost dokoupení map, protože prostě nejsou v nabídce.
Vůbec nekomentuji srovnání mapových podkladů v Garminu a v novém Rideru, kde TomTom šáhl k drastickému (pro ně) řešení a použil mapy od Navtequ o kterých vždy tvrdili že jsou podstatně horší atd.
Pro mě jsou astronomicky drahé OEM navigace v autech - 60, 80 nebo 90 tisíc za navigaci, která v Jesenici ukáže bod s nápisem Jesenice, to je fakt síla a astronomická cena. Rozdíl cen těchto přístrojů mi astronomický nepřipadá, protože se liší dost podstatně výbavou. Když bys srovnával notebook za 16 tisíc a notebook za 23 tisíc, tak řekneš o tom dražším že je astronomicky drahý? Astronomicky drahý notebook stojí sto a víc tisíc, to ano. I víceméně profesionální navigace typu 278C (ve výbavě hravě dosáhne dvojnásobku té částky u Zuma) není "propastná" ale jen prostě vyšší, protože to nabízí víc možností. A s masovým průnikem na trh se myslím mýlíš. Nemám oficiální čísla a asi mít ani nebudu ale třeba německý Touratech prodává Zumo proti RiderII v poměru 10:1, my prodáváme Zuma po desítkách a spousta dovozců a prodejců motorek nabízí oba typy a prodávají se víc opět Garminy. Cenou to fakt asi nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas  |  19. 08. 2007 09:40

Nezlob se, ale z tve odpovedi je videt, ze jsi TT nikdy nezkousel. Ani cena neni 16 tis...
Mapy staly 1400,-; planovani chybi - to je pravda; samozrejme volani normalne funguje; servis jsem noptreboval; mapy jsou k prodeji na internetu.
Hodnoceni mapovych podkladu si nech az TT opravdu vyzkousis - dojedu VSUDE na 1. dobrou.

Tvoje celkove hodnoceni je naprosto zaujate, nevyvazene, nepravdive a nepodlozene zkusenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor