Astronomická cena cca 20 tis. proti 16?
Aby bylo srovnání férové, bylo by lepší to rozepsat spíš takhle:
Zumo (např. model 500 a nepočítám akční letní nabídku ale normální cenu):
* v ceně jsou mapy evropy, základ map východní evropy a dvě špičkové mapy ČR včetně topografické
* přístroj má záznam trasy a plnohodnotné plánování tras, bodů a stop na PC a obousměrný přenos.
* servis funguje naprosto perfektně, dokoupení doplňků je bezproblémové, v nabídce jsou desítky různých silničních i topografických map včetně exotických destinací
+ pro plnohodnotnou BT komunikaci je potřeba investovat minimálně 3000 do stejné sady jako u konkurence, takže cena pak je spíš 23 tisíc
TomTom:
* v nabídce nejsou prakticky žádné mapy a vůbec ne mapy populárních motocestovatelských destinací, topografické mapy neexistují
* kde jsou funkce plánování, záznamu tracku, offroad navigace?
* ačkoliv je v ceně BT sada, sestavit odchozí hovor za jízdy nejde
* servisní zajištění v ČR nejde srovnávat s Garminem, zkušenosti zákazníků s přechozím modelem byly třeba 6 měsíců čekání na nový moto držák při druhé reklamaci apod.
+ přístroj je sice levnější ale neexistuje možnost dokoupení map, protože prostě nejsou v nabídce.
Vůbec nekomentuji srovnání mapových podkladů v Garminu a v novém Rideru, kde TomTom šáhl k drastickému (pro ně) řešení a použil mapy od Navtequ o kterých vždy tvrdili že jsou podstatně horší atd.
Pro mě jsou astronomicky drahé OEM navigace v autech - 60, 80 nebo 90 tisíc za navigaci, která v Jesenici ukáže bod s nápisem Jesenice, to je fakt síla a astronomická cena. Rozdíl cen těchto přístrojů mi astronomický nepřipadá, protože se liší dost podstatně výbavou. Když bys srovnával notebook za 16 tisíc a notebook za 23 tisíc, tak řekneš o tom dražším že je astronomicky drahý? Astronomicky drahý notebook stojí sto a víc tisíc, to ano. I víceméně profesionální navigace typu 278C (ve výbavě hravě dosáhne dvojnásobku té částky u Zuma) není "propastná" ale jen prostě vyšší, protože to nabízí víc možností. A s masovým průnikem na trh se myslím mýlíš. Nemám oficiální čísla a asi mít ani nebudu ale třeba německý Touratech prodává Zumo proti RiderII v poměru 10:1, my prodáváme Zuma po desítkách a spousta dovozců a prodejců motorek nabízí oba typy a prodávají se víc opět Garminy. Cenou to fakt asi nebude.