GoClever 3570A je jedna z nejlevnějších navigací. Má mapy celé Evropy, a přesto stojí jen 3 700 Kč. Nová navigační aplikace je podobná jako v Mio Moov. Problematický je však displej.
Klíčové vlastnosti
- velmi nízká cena
- mapy celé Evropy
- slušná navigační aplikace
Hlavní nedostatky
- málo jasný displej
- komplikované ovládání
- problémy s nastavením času
GoClever patří mezi nejlevnější autonavigace v českých obchodech. Možná bych mohl dokonce napsat, že je nejlevnější, ale situace se v této oblasti docela rychle mění. Co platí dnes, nemusí platit za týden. Je to ale v každém případě velmi levný navigační přístroj, který za cenu kolem 3 700 Kč nabídne mapy celé Evropy. Je malý, lehký, docela pěkný, a přestože asi nezaujme pokročilé uživatele navigačních systémů, pro běžné lidi může být ideální. Ostatně do cíle řidiče dovede i ta nejlevnější navigace.
Mio GoClever 3570A: malá, levná navigace
Když píšu o mapách celé Evropy, myslím tím celou „pokrytou Evropu“. To znamená, že směrem na východ úroveň pokrytí postupně slábne. Mapy Česka jsou kvalitní, na Slovensku se s GoClever také dá jezdit, ale balkánské země firma Tele Atlas ještě nemá tak dobře zpracované. Mapy západní Evropy jsou tradičně kvalitní. GoClever používá mapové podklady Tele Atlasu verze 2008.04, tedy velmi čerstvou edici.
Podívejte se, jak GoClever 3570A vypadá naživo. Na videu uvidíte samotné zařízení a jeho příslušenství.
Černá je pěkná jen chvilku
V cenové kategorii, ve které se s GoClever pohybujeme, je třeba zapomenout na jakýkoli luxus. Držák je pouze pasivní, ale jeho přísavka na druhou stranu dobře drží, držák má pevnou konstrukci a bez problémů funguje. Konektor nabíječky je třeba pokaždé připojit k zásuvce na levé straně přístroje. Pak stačí zapnout, GoClever se během tří okamžiků spustí přesně tam, kde jste ho vypnuli. A jde se navigovat.
Dodávaný pasivní držák a nabíječka do autozapalovače
Procesor Centrality je kombinovaný s GPS čipem. Kvalita příjmu satelitních signálů je dostatečná, nesetkal jsem se s žádnými potížemi při zjišťování polohy. Pouze jednou se GoClever mírně zapomněl a tvrdošíjně mě navigoval po vedlejší rovnoběžné silnici.
Přístroj vypadá na pohled hezky. GoClever použil ale trochu nešťastnou povrchovou úpravu předního a zadního krytu. Jejich povrch je černý, matný, jakoby pogumovaný. Zkušenost říká, že takové materiály vypadají dobře, když se zařízení vybalí z krabice. Potom se na ně už jen chytají otisky prstů a není výjimkou, když se pogumovaná vrstva začne odlupovat. Během několika týdnů testování se ale tento nedostatek GoCleveru vyhnul, a když si odmyslím upatlání, kryty stále vypadají pěkně.
Na černé kryty se rád chytá prach • porovnání velikosti v ruce
Všechno je pěkné, ale na displej není vidět
Kromě pohotovostního vypínače je na těle přístroje ještě posuvný hlavní vypínač. Takhle to bývá na všech přístrojích postavených na platformě Windows CE. Větší tlačítko vedle pohotovostního vypínače za všech okolností zobrazí systémovou nabídku. Je to trochu nešťastné, při navigaci se do ní asi nikdy nebudete potřebovat dostat. Naštěstí se z ní dá rychle vrátit zpět do navigační aplikace, která zůstane otevřená na pozadí.
Ovládácí pero se hodí, některá tlačítka na displeji jsou malá
Nesmí chybět otvor pro reset, slot pro paměťovou kartu SD, na které je navigační aplikace a mapy. Sluchátka lze připojit prostřednictvím jacku standardní velikosti. Ze škvíry na zadní straně je možné vytáhnout krátké pero, pokud budou prsty na ovládání příliš nemotorné.
Displej je malý, má úhlopříčku 3,4 palce. V této cenové třídě jde ale o běžný rozměr, širokoúhlé displeje sem ještě nedorazily. Displej má matnou povrchovou úpravu. Obrovským problémem, a vlastně hlavní překážkou, kvůli které se v závěru článku budu zdráhat GoClever 3570A doporučit, je extrémně slabé podsvětlení displeje. Při jízdě v noci nebo v šeru to nepoznáte. Ale jakmile do auta svítí slunce, je displej prakticky nečitelný. Tuto vadu, kterou možná zvětšuje použitá antireflexní vrstva, ale u navigace nelze tolerovat. Na displej řidič musí za každých okolností vidět, nemůže se rozptylovat zkoumáním, kudy jet.
Článek pokračuje v další kapitole, ve které se budu věnovat uživatelskému prostředí a samotné navigaci. Zjistíte, že v GoClever naviguje téměř stejná aplikace jako v Mio Moov