Máte přichystaných šest tisíc na širokoúhlou navigaci s mapami celé Evropy, Bluetooth a kvalitní navigační aplikací? S GoClever 4384A ještě dva tisíce zbudou na vánoční dárky.
Klíčové vlastnosti
- nízká cena
- navigační aplikace Cardinale 3.0
- mapy celé Evropy od TeleAtlasu
- Bluetooth
- FM vysílač
- kvalitní body zájmu
- celková svižnost aplikace, rychlé hledání i přepočet trasy
- uživatelsky přívětivé ovládání
- hudební a video přehrávač, prohlížeč fotografií, hry, kalkulačka
- slušný hardware, standardní miniUSB konektor
- nepostrádá ovládací pero
- 3,5 mm jack výstup
Hlavní nedostatky
- tenký držák při jízdě vibruje
- slabší dosah FM vysílače
- nekvalitní Bluetooth hands-free
- chybí některé pokročilé navigační funkce
Hranice mezi levnými a dražšími navigacemi byla v minulosti pevně dána: levné navigace obvykle nabízely jen omezené mapové pokrytí, malý displej s klasickým poměrem stran 4:3 a v případě neznačkových navigací někdy i nekvalitní navigační aplikace. Zkrátka kdo chtěl funkce postavené na kvalitní navigační aplikaci, byl většinou odkázán na dražší přístroje výrobců zvučných jmen.
Nastal pravý čas tuto hranici přehodnotit, nebo dokonce zbourat. Kladivem budiž testovaný GoClever 4384A. Za cenu jen kousek nad čtyři tisíce korun totiž získáte funkce vyšší třídy. Prověřme důkladně tento suchý teleshopingový výkřik.
GoClever 4384A na pohled stejně jako jiné navigace vůbec nepřekvapí
Prostě navigace
Nepochopte titulek špatně, v současné době najdete na trhu až na výjimky „prostě navigace“. Jsou to čistě funkční zařízení bez kudrlinek, plastové krabičky s displejem. Právě takový je i nový GoClever. Moc emocí nevzbuzuje, ale líbí se mi. Oceňuji rozměry, které výrazně nepřesahují velikost displeje, a slušnou tloušťku 16 mm. Ani po stránce dílenského zpracování se překvapení nekoná. Novinka však rozhodně působí hodnotnějším dojmem, než její předchůdce.
Standardní širokoúhlý displej má úhlopříčku 4,3 palce jako všichni konkurenti a rozlišení 480 × 272 bodů, překvapivě také jako všichni konkurenti. Intenzity podsvícení postačují, maximální mohla být ještě o chloupek vyšší, minimální pak zbytečně netáhne oči při jízdě v noci. Chcete-li ale nastavit intenzitu podsvícení, musíte opustit navigační aplikaci a vše provést v základní systémové nabídce přístroje.
Karta na boku a vysunuté ovládací pero
Na levé straně přístroje najdete slot pro paměťovou kartu SD/MMC. Spolu s přístrojem obdržíte kartu s kapacitou 2 GB, kterou okupuje navigační aplikace s mapami. Chcete-li využívat multimediální schopnosti, zbývá na kartě zhruba 400 MB volného prostoru. Potřebujete-li víc, musíte využít jinou kartu a tím se vzdát navigace. Přístroj totiž vlastní paměť nenabízí.
Ovládací prvky a konektory na bocích přístroje
Dále se vlevo nachází konektor mini USB, jeho prostřednictvím se přístroj také dobíjí. Nechybí ani standardní 3,5 mm Jack. Horní hranu okupuje pouze tlačítko pro zapnutí a vstup mikrofonu, pravá hrana nenabízí zhola nic. Za zmínku však stojí spodní hrana, kam ústí ovládací pero. Je to trošku nešikovné umístění, protože po vložení navigace do držáku se pero znepřístupní. I tak ale za něj díky, mnozí uživatelé jej jistě ocení. A to i přesto, že lze celý přístroj velmi dobře ovládat pouze prstem.
Pero nelze vyjmout s GoClever v držáku
Rychle a snadno
Základní rozhraní si navigace ponechala z předchozích modelů. Opět si neodpustím jízlivou poznámku na „ukradené“ ikonky hlavní nabídky – například ikona prohlížeče Safari značí spuštění navigační aplikace. Doplňkovým funkcím se budu věnovat dále, nyní se podívejme na to nejdůležitější: navigaci.
GoClever se rozhodl pro výměnu navigační aplikace Navigator 8 za Cardinale 3.0 a ze všech pohledů jde o krok dobrým směrem. Pokud vám Cardinale nic neříká, vězte, že právě s ní výrobce Mio nahradil tolik oblíbené iGo. Mio si však navigaci již tradičně nechalo upravit, proto podoba není na první pohled tolik patrná. Navíc bych řekl, že GoClever používá ještě trochu novější verzi aplikace.
Na videu si můžete prohlédnout prostředí navigace GoClever, představíte si z něj reakční dobu a poslechnete hlasové navádění:
Start netrvá déle než deset sekund, a pokud přístroj vypnete z mapy, vrátíte se po opětovném startu na stejné místo. Po startu nás aplikace vrhne rovnou na mapu. Představme si tedy obrazovku, se kterou se budete setkávat nejčastěji.
Spodní stavový pruh informuje o aktuálním čase, dostupnosti signálu a stavu akumulátoru. Zároveň skrývá dvě důležitá tlačítka: Trasa a Menu. Máte-li naplánovanou trasu, stejnojmenným tlačítkem se dostanete k jejím detailům: itineráři, průjezdním bodům, které můžete rovnou spravovat, bodům zájmu podél trasy dle vzdálenosti či náhledu celé trasy na mapě.
Při různých měřítkách mapy jsou vždy vidět důležité silnice
Článek pokračuje v další kapitole: mapa, ovládání, nabídky