GPS trackery hlídají nejen velké vozové parky. Výhody přinesou i menším firmám

Mobilní a GPS technologie, využitelné nejen pro základní sledování pohybu vozidel, ale také správu vozového parku, je stále dostupnější. Sahají po ní nejen velké a střední firmy, ale už i menší podnikatelé nebo jednotlivci.

Proč sledovat vlastní auto?

Pro majitele nebo manažery, hlídající desítky služebních vozidel, je to zbytečná otázka. Už v okamžiku svého zavedení sníží platforma pro GPS dozor nad vozidly administrativní zátěž na minimum – kniha jízd a další reporty se zde vytvářejí automaticky.

Další výhodou, která se u služebních vozidel projevuje někdy až zázračně, je snížení objemu černých jízd nebo jejich úplné vymizení. Většinou k tomu stačí již samotné zavedení technologie a nepoctiví zaměstnanci, pletoucí si služební auto s rodinným, závodním či stěhovacím vozem, zařadí zpátečku.

 

Kdyby mohly archívy mluvit…

Provozovatelé platformy pro sledování vozidel jsou nezřídka svědky kuriózních příběhů s dobrým koncem. Třeba o ukradeném traktoru, který se našel po střechu zahrabaný v lese. Nebo o nešťastném majiteli lyžařských vleků, kterému z nádrží roleb “mizely” denně desítky litrů nafty, jehož prokletí odstranilo až sledování spotřeby pomocí GPS trackerů.

 

Sledování vozidel se ale může hodit i jednotlivcům, a to nejen díky knize jízd. Platforma pro GPS dozor totiž umí auto ohlídat nebo najít, pokud bylo odcizené. Díky mobilnímu spojení vám vozidlo samo pošle zprávu do mobilu v okamžiku, kdy se s ním děje něco nekalého.

GPS trackery si ale oblíbili třeba také motorkáři a cestovatelé, protože díky nim mají naprosto přesný mapový záznam ujeté trasy.

Když se řekne GPS tracker

Trackery, které se používají pro sledování vozidel, se na první pohled příliš neliší od těch, které si koupíte v běžném e-shopu - i tady jde o kombinaci GPS modulu s modulem pro přenos dat přes mobilní síť. V něčem se ale přece jen odlišují. Jsou připravené pro montáž do vozidla a většinou se mohou pochlubit mnohem výkonnějšími vnitřnostmi a citlivější lokalizací.

GPS tracker do auta je napájený přímo z autobaterie a lze jej připojit i na další elektroniku ve voze. Kromě GPS polohy může zpracovávat data o tankování a spotřebě, brždění a akceleraci, nebo třeba teplotu v nákladovém prostoru.

Cena takového přístroje potom odpovídá jeho výbavě – může se pohybovat v řádech tisíců. Oproti tomu měsíční poplatky za plnohodnotné užívání platformy pro sledování vozidel vyjdou na nižší stokoruny.

Základem je dobrá aplikace

Data z vozidel se zpracovávají v sofistikovaných softwarových aplikacích, které jsou běžně dostupné jak pro počítače, tak pro chytré telefony. K ruce tak máte přehledný soupis jednotlivých jízd, spotřebu vozů, ale také jména řidičů, upozornění na překročení vymezených oblastí…

Pokročilejší platformy poskytují veškeré tyto funkce velmi přehledně, v inovativním designu a není třeba se probírat složitým systémem. Většinu dat ukazují v reálném čase na mapovém podkladě, přímo na úvodní obrazovce, takže máte aktuální přehled o všech vozidlech – kde jsou, odkud a kam jedou, kdo je za volantem.

 

Autor

Oldřich Škranc se pohybuje ve světě sledování vozidel už od roku 2011. Pracuje ve firmě GPS Dozor, která vyvíjí vlastní systém pro správu vozidel a poskytuje kompletní služby v oblasti monitorigu velkým i malým firmám s vozovým parkem.
 

Veškeré jízdy si lze přehrávat i zpětně a díky integrované funkci Street View uvidíte prakticky to samé, co řidič vozidla a odhalíte tak například pravý důvod zastavení ve formě malebné hospůdky.

S daty je možné dále pracovat podle libosti, můžete je sdílet, vyhodnocovat a reportovat nebo exportovat, využívat je pro optimalizaci tras nebo sledování jízdního stylu jednotlivých řidičů.

A díky přehledu o provozu jednotlivých automobilů má systém jasno v tom, kdy se blíží servisní prohlídky po dosažení určité kilometráže a další plánované události. Vy můžete tohle všechno pustit z hlavy, systém se sám ozve.

Diskuze (2) Další článek: Huawei rozdává. K telefonům dostanete chytré hračky v ceně až 3 198 Kč

Témata článku: Technologie, Navigace, Pro řidiče, Chytrý telefon, GPS, Tracker, Oldřich Škranc, Vozový park, Inovativní design, Park, Data, Malá firma, Sledování, Složitý systém, První pohled, Poplatek, Mobilní spojení, Úvodní obrazovka, Dobrá aplikace, Velká firma, Administrativní zátěž, Dobrý konec, Nákladový prostor, Integrovaná funkce, Pravý důvod


Určitě si přečtěte

RECENZE: Samsung Galaxy A7 (2018) — Tři oči vidí víc

RECENZE: Samsung Galaxy A7 (2018) — Tři oči vidí víc

** Samsung se poprvé pouští do světa trojitých fotoaparátů, u následného modelu však přidá ještě jednu čočku ** Jeho prvotina spadá do střední třídy, takže budete muset udělat několik kompromisů ** Tři čočky pomůžou s focením budov a s věrohodnějším rozmazáním portrétových snímků

Martin Chroust | 43

RECENZE: Asus Zenfone Max Pro — obří baterie je pouze začátek

RECENZE: Asus Zenfone Max Pro — obří baterie je pouze začátek

** Asus vzal útokem nižší střední třídu, když představil Zenfone Max Pro ** Hlavní devízou je 5 000mAh baterie zajišťující dlouhou výdrž ** Výrobce si však vedl velmi dobře i při výběru dalších komponent

Milan Měchura | 52

RECENZE: Sony Xperia XZ3 — Japonci jsou zpátky v extralize

RECENZE: Sony Xperia XZ3 — Japonci jsou zpátky v extralize

** Sony výrazně zmodernizovalo vlajkový model ** OLED displej patří mezi nejlepší na trhu ** Opět se zlepšil i fotoaparát

Jan Láska | 102

Xiaomi Amazfit 2 Stratos: Šlape na paty nejlepším sportovním hodinkám, cenou je rozdrtí

Xiaomi Amazfit 2 Stratos: Šlape na paty nejlepším sportovním hodinkám, cenou je rozdrtí

Nástupce původního modelu Amazfit podražil a vrhá se tak do nelehkého boje s konkurencí, která za příplatek několika stovek, nabízí o hodně víc funkcí.

Ondrej Papánek | 17

RECENZE: Xiaomi Mi 8 Lite — zaděláno na vánoční bestseller

RECENZE: Xiaomi Mi 8 Lite — zaděláno na vánoční bestseller

** Xiaomi Mi 8 Lite má velmi dobrý poměr ceny a výkonu ** Zadní strana s gradientem není všechno a dnes ji skoro každý ** Vlastnosti často dražších modelů vyvažují zbytečné kroky vedle

Jakub Vrbacký | 20