Trh se smartphony i ve druhém kalendářním čtvrtletí podle Strategy Analytics meziročně rostl. Celosvětově se během dubna až června 2017 prodalo 360,4 milionu smartphonů, což je o 5,5 % více než ve stejném období loni. Jiná agentura IDC sice uvádí, že se růst už zastavil, ale na pořadí první pětky výrobců se obě analytické společnosti shodují.
Výrobce |
Distribuce Q2 '16 (mil. ks) |
Tržní podíl Q2 '16 |
Distribuce Q2 '17 (mil. ks) |
Tržní podíl Q2 '17 |
Meziroční změna |
1. Samsung |
77,6 |
22.7% |
79,5 |
22.1% |
2,4% |
2. Apple |
40,4 |
11.8% |
41,0 |
11.4% |
1,5% |
3. Huawei |
32,0 |
9.4% |
38,4 |
10.7% |
20,0% |
4. Oppo |
18,0 |
5.3% |
29,5 |
8.2% |
63,9% |
5. Xiaomi |
14,7 |
4.3% |
23,2 |
6.4% |
57,8% |
Ostatní |
158,8 |
46.5% |
148,8 |
41.3% |
-6,3% |
Celkem |
341,5 |
100.0% |
360,4 |
100.0% |
5,5% |
Z tabulky je patrné, že mírný růst obstaraly čínské firmy, zatímco giganti usazení na prvních dvou příčkách Samsung a Apple spíše stagnovali. Kvůli pomalejšímu růstu než byl růst celého odvětví, ztratili mírně na tržním podílu. Samsung je nadále smartphonovou jedničkou s vysokým náskokem, ale stříbrnou pozici už nemusí mít do příštích období garantovanou Apple. Na záda dýchající Huawei ztrácí jen zhruba 2,5 milionu prodaných smartphonů.
Právě nižší prodeje v Číně zabránily Applu v lepším výsledku, který si ale bude moci napravit uvedením nové generace iPhonů. Pokud tak učiní klasicky v září se startem prodeje ve stejném měsíci, mohou se čísla vylepšit už v právě probíhajícím třetím čtvrtletí. Samsung si pohlídá pozici uvedením phabletu Galaxy Note 8 a na rozdíl od Applu má mnohem pestřejší portfolio ve střední třídě reprezentované zejména řadami A a J.
Huawei si upevnilo třetí příčku a dostalo se na rekordní 11% tržní podíl. Klíčovými modely byly ve sledovaném čtvrtletí Mate 9 a P10, dařilo se hlavně v Asii a Evropě. Největší meziroční růst v první pětce zaznamenali krajané Oppo, kteří se i přes absenci výraznějšího globálního zastoupení drží vysoko díky vysokým prodejům v domovské Číně. Do první pětky se po více než roce vrací další čínský hráč Xiaomi, kterému se díky uvádění globálních verzí smartphonů a rozšiřování působení může výrazněji dařit i v příštích obdobích.
Apple zvrátil nezájem o iPady, ale blíží se větší problém – Huawei: