IGo 2006 Plus: uživatelské zkušenosti a tuning

IGo 2006 Plus je jedna ze dvou nejlepších navigací pro kapesní počítače. Přečtěte si uživatelské zkušenosti a rady, jak iGo upravit a přidat mu nové možnosti a funkce.
IGo 2006 Plus: uživatelské zkušenosti a tuning
Když počátkem roku 2006 začaly mezi veřejnost pronikat zvěsti o tom, že se chystá nová navigační aplikace, sama informace by nevzbudila přílišnou odezvu. Na západ od nás existovala široká základna spokojených majitelů Navigonu, v našich končinách kraloval TomTom Navigator, který měl jako první profesionální navigační aplikace navíc velmi kvalitní mapové podklady České republiky.

Čím tedy Nav`n`go, jak se měla nová navigace jmenovat, zaujala? Samotné snímky prostředí s plnobarevnou vyhlazovanou grafikou byly sice zajímavé, ale to pravé nadšení vzbudila videa z reálného ovládání aplikace. Dosud nevídané animace, průhlednost, plynulé přibližování, rotace a navíc naklápění – plynulý přechod z 2D do 3D… Kdo tato videa viděl, nevěřil tomu, že by něco podobného šlo rozběhat na kapesních počítačích, které disponují omezenou pamětí a hlavně malým výpočetním výkonem.


Pohled na mapu lze sklápět manuálně. IGo jím ale i při jízdě různě kroutí, aby řidič měl co nejlepší výhled

Že nejde o reklamní vábničku, ale reálné chování vyvíjené navigace, tušil tehdy jen málokdo. V dubnu 2006 však iGo 2006, jak se nakonec aplikace jmenovala, spatřilo světlo prodejních pultů. Okamžitě bylo vidět, že ačkoli jde o první verzi, jde o velmi použitelný a vyzrálý navigační program. Zkušenosti nabyté při vývoji Nav`n`go Izrael byly znát.

Za rok mezi špičku

Přesto však nástup nebyl úplně razantní. Horší ergonomie, nádherná, avšak v praxi ne úplně využitelná detailní a snad i přeplácaná grafika, úplně jiný styl ovládání i některé chybějící funkce přispěly k tomu, že králem u nás zůstal – a stále je – TomTom Navigator. Jenomže ten prakticky usnul na vavřínech. Zvlášť zřetelné to bylo při představení Navigatoru 6, který žádné významné inovace nepřinesl a neváhal bych ho označit jako mírný facelift páté verze.

Oproti tomu maďarský výrobce se projevil jako pověstná štika v rybníce. Pilně pracoval a na základě podnětů uživatelů vydával v průběhu roku aktualizace (neplést s opravou chyb, šlo opravdu o zlepšenou funkčnost), nové mapové podklady a vše vyvrcholilo uvedením iGo My Way Plus s podstatně vylepšenou funkčností. Naposled firma Nav`n`Go své zákazníky potěšila v červnu, kdy uvolnila další verzi iGo 2006 Plus a nové mapové podklady východoevropských zemí. Všechny popisované aktualizace zatím byly pro uživatele zcela zdarma. Takový vstřícný postoj si zaslouží ocenit.


Panel pro rychlé spuštění iGo 2006 • úvodní nabídka

Co a jak iGo umí se můžete dočíst v řadě recenzí. Já se pokusím popsat novinky verze Plus a shrnout celkové zkušenosti s tímto vydařeným programem.

Pomsta legálnímu uživateli

Na úvod bych zmínil jednu nepříjemnou vlastnost. Aplikace není vázaná na PDA, jako v případě třeba TomTom Navigatoru, ale na ID použité paměťové karty. To je škoda, protože největší prodávaná karta s iGo má kapacitu 1 GB, takže nezbývá moc volného místa. V době, kdy i čtyřgigabajtová karta stojí kolem tisícovky, je poněkud omezující prohazovat v kapesním počítači kartu s navigací a kartu s ostatními programy či daty.

Výrobce pravděpodobně omezuje maximální kapacita karty miniSD, na které se program dodává. Poctivý uživatel, který si program zakoupil, v takovém případě buď trpí, nebo si sežene nelegální upravenou verzi, která běhá z jakékoli karty. Chápu snahu bránit se softwarovému pirátství, na druhou stranu odmítám, aby na svou poctivost uživatel doplácel.


Mapa v nočním režimu, k dispozici je jinak několik barevných schémat

Mušky se najdou

Když jsem u negativních vlastností, přidám další. Program i v Plus verzi velmi dlouho startuje, určitě přes půl minuty. Ano, před cestou trvající tři hodiny mě 30–50 s opravdu nezabije, ale občas, kdy se člověk jen chce na něco podívat do mapy, to zbytečně zdržuje. Zvlášť když víme, že konkurence dokáže startovat za pár sekund, a tudíž „to nějak jít musí“.

Máme aplikaci spuštěnou a první, čeho si všimneme, je čeština. Namísto „Není GPS signál“ máme hlášku „Ne GPS sig.“. Opravdu nechápu, co autory k takovému prznění jazyka vedlo, zvlášť když původní hláška se tam vejde stejně dobře a úspora pár znaků tedy nic neřeší. U verze Plus to není ojedinělé, podobných nepěkných překladů ještě pár objevíme.


Překlad zkratek světových stran při zadávání souřadnice také trochu mate

Dalším nedostatkem, který však zaznamenají jen majitelé VGA displejů, jsou použité grafické prvky, jelikož jde o zubaté QVGA. Naštěstí se to týká pouze grafických elementů jako bitmapy tlačítek a ikonek, iGo i v Plus verzi dokáže využít všech výhod VGA.


Článek pokračuje v další kapitole: podrobné nastavení, mapy, výběr cíle

Témata článku: Testy navigací, Pro řidiče

63 komentářů

Nejnovější komentáře

  • LK 10. 3. 2008 9:40:37
    Diskuze k takto starému článku již většina lidí nesleduje, lepší je zeptat...
  • George 4. 3. 2008 7:24:09
    mám úplně stejnej problém, vyřešil už to někdo ?
  • Karel 23. 2. 2008 23:32:01
    no a ty nemáš oči? Já jsem s Igo spokojenej. Vždy mě dovedl tam, kam jsem...
Určitě si přečtěte

Chytrá auta od Googlu míří mezi lidi. Co Tesla a další?

Chytrá auta od Googlu míří mezi lidi. Co Tesla a další?

** Waymo v Arizoně spouští veřejné testování svých autonomních vozů ** Dočkají je stovky zájemců z Phoenixu ** Co vlastně brání masovému nasazení?

29.  4.  2017 | Polesný David, Čížek Jakub

T-Mobile dostane vaše auto do mobilu. Za 75 Kč měsíčně [vyzkoušeno]

T-Mobile dostane vaše auto do mobilu. Za 75 Kč měsíčně [vyzkoušeno]

** Malé zařízení, které změní i starší auto na chytré ** Startovací cena je 1 449 Kč za zařízení, plus 75 Kč měsíčně ** Funguje doma v ČR i na dovolené v rámci EU

21.  11.  2016 | Kůžel Filip | 83