Jak funguje elektronický kompas?

Diskuze čtenářů k článku

NoLimits  |  16. 09. 2009 23:38

A není jednodušší a 100% spolehlivější si dát na palubní desku klasický kompas (koule v kapalině) s držákem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Host  |  17. 09. 2009 00:22

Jo a k navigaci pak připojíš kameru která ten kompas bude snímat a rozpoznávat kam zrovna ukazuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kael  |  18. 09. 2009 19:21

V mém autě normální kompas na palubce ukazuje totální haluze, fungoval kdysi jen nalepený nahoře na skle. Kov kam se podíváš...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  04. 02. 2010 09:43

My, co nejezdíme ve V3S s tím problém nemáme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlk  |  16. 09. 2009 18:24

Co je to osý?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fantomas  |  16. 09. 2009 23:10

Slušně se to píše dohromady - tříosý. To byla asi ta narážka, ale stejně se na to divně kouká, tenhle "překlep" už nevypadá tak roztomile...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
klak  |  16. 09. 2009 13:18

Kdo že to nezatoužil po kompasu, "kačeři hledající keše na úbočích skal"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  16. 09. 2009 15:03

Čtu to tam a zpět, horem spodem ale nechápu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luky  |  16. 09. 2009 18:18

Neznáte hru geocaching?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  16. 09. 2009 18:41

No to víte, že znám, proto jsem to tak také napsal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mak  |  06. 08. 2010 09:42

Tak tedy: je možné s touto navigací a kompasem vyhledávat cache? např. s navigací na starším pda to možné nebylo, pomalý pohyb a je tu problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Substance242  |  16. 09. 2009 12:07

Predpokladám, že túto časť hardware nejako používa aj "detektor kovov" na Androide... či?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  16. 09. 2009 13:15

Ano, máte pravdu. Pokud bude elmag kompas házet spoustu šílených čísel = detekce blízkého kovu je až krásné, jak je to jednoduché. Samozřejmě, že to bude fungovat jen s feromagnetiky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  16. 09. 2009 14:42

Záleží na typu sensoru, ale u většiny to takhle jednoduché není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mk  |  16. 09. 2009 11:31

A jak je celý kompas fyzicky velký?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  16. 09. 2009 12:07

Hledal jsem ještě v datasheetech a konkrétní hodnoty jsem bohužel nenašel. Nicméně jde o malé mikroprocesory o velikosti maximálně pár desítek mm čtverečních.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  16. 09. 2009 14:38

Sensory od Honeywellu v DIP 20 pouzdře mají ca 15x7mm, miniaturní verse v SOIC 16 jdou i na ca 10x4. Některé sensory s menším rozlišením jsou v kulatých pouzdrech o průměru ca 5mm a podobné výšce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  16. 09. 2009 15:04

Díky za doplnění, asi jsem hledal špatně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brnak  |  16. 09. 2009 11:01

Zdravim,
nevite nekdo jak to funguje napriklad v Androidu, kdyz ho drzite bocni stranou kolmo k zemi? (napr pro augumented reality aplikace)

Diky..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dr.Sid  |  16. 09. 2009 13:24

No proste tam bude ten 3d sensor spolupracujici s G-sensorem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mitak  |  16. 09. 2009 09:27

Už dlouho mi to vrtalo hlavou, díky za zajímavý článek. A k té myšlence na závěr: Taky mám pocit, že všechno, co očekávám od kvalitní navigace, už bylo vymyšleno a víc nepotřebuju. Všechny rádoby novinky vedou víceméně pouze k znepřehlednění navigace. Opravdu by mě zajímalo, co se honí hlavou vývojářům těchto přístrojů a jestli se hodně nebojí, že přijdou o flek, když už se toho moc vymyslet nedá. Možná by se z toho dal udělat další článek, pokud (vůbec) existují nějaké možnosti zlepšení, na které např. nestačí současné technologie apod. Jediné co mě napadá, je smysluplné vyřešení navigace do odboček v dlouhých tunelech. Ale na to pro změnu nestačí GPS systém.


P.S.: Aby to taky neskončilo tak, že za nějakou dobu nebudete mít s Markem o čem na webu Navigovat.cz psát

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JJ  |  16. 09. 2009 10:04

Minimálně u vestavěných navigací do auta je další velká funkce použití "augumented reality" - tj. nejspíš nějaká forma head-up displaye s promítáním informací přímo na to, co člověk vidí skrze přední sklo. Asi se objeví i větší využití 3D map s reliefem terénu, tam je ale užitečnost dost sporná.

Navigace do odboček v tunelech je u vestavěných navigací vcelku rozumně vyřešená propojením s autem (tachometr, snímač úhlu natočení kol apod.) U navigací přenosných je to problém, protože používaná solid state gyra nejsou dost kvalitní a "rozjíždí se" velmi rychle - i u lepších typů bývá po minutě odchylka nepoužitelná pro přesnou navigaci. Budou-li se zlepšovat součástky, začne být tato funkce použitelná, způsob, jak to obejít bez nich mne nenapadá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
spaceq  |  25. 01. 2011 13:56

dobra oznamka ohladom problemu solid state gyra...
v case ked ste to pisali este neexistovalo rozumne komercne riesenie ale v 2010 sa zacali skusat prve laserove accelerometre ktore tuto vzdialenost urcuju o magnitudy lepsie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  16. 09. 2009 10:06

naopak na bázi nových funkcí vznikají další oblasti využití při poskládání těch stávajících .. viz. například el.kompas + kamera = Augumented reality( http://en.wikipedia.org/wiki/Augmented_reality) a hned je očem psát a očem vést flame

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  16. 09. 2009 10:34

Mne zase v poslední době hodně zaujal crowd-sourcing, ať už od Googlu přes Google Maps, nebo od Navtequ a Nokie. Sběr aktuálních dat od uživatelů, jejich rychlostí a tím rychlá on-line detekce problémů na silnicích je hodně zajímavý. Ještě o krok dál než IQ Routes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
med  |  09. 10. 2009 23:15

no mne stale chyba zopar veci na navigaciach:
- moznost zadat si typ auta a velkost (hmotnost, vyska, dlzka) Ten kto isiel s navesom vie o com hovorim
- turisticky sprievodca - co by mi cestou rozpraval nejake geograficke/faktograficke informacie
- 3d mapy (v zmysle zohladnovat stupanie/klesanie na mapach)
- ukazovat rizikove useky
a vela dalsich veci, co sa daju robit..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor