Jak se neztratit: satelitní navigační přístroj Garmin GPSMAP 60CS

Diskuze čtenářů k článku

FN  |  23. 07. 2004 07:42

...no nekupte to Zatím je to hračka s cenou hi-tech mobilů, bohužel. Ale stejně se dá očekávat, že v dohledné době se i GPS (křížené s GSM navigací) objeví i v mobilech a mnohem levněji... Svého času mobil od Benefonů s GPS byl první vlaštovkou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flare  |  23. 07. 2004 07:51

Naopak, za ty prachy je to super, protoze barevny GPS stali mnohem vic .. mam jeho bratricka 60C a je super, pouzivam na motorku .. jen jeho jedina chyba a v recenzi to nikde neni, ale chapu, ze ho na motorce asi nevozili je, ze vibrace mojeho jednovalce "odvibruji" baterky, takze se pristroj vypinal, bohuzel jsou blbe udelany kontakty (dotekem jen) mezi pouzdrem pro baterky a zakladni desmkou - tedy nic co by nevyresila pajka ... mno) a samzorejme napajeni se elegantne vyresilo z motorky .... fakt dobrej pristroj, s ceskejma mapama je neocenitelna databaze dulezitych bodu, funkce jako vyhledavani nejblizsi benzinky, hledani adres, atd. ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flare  |  23. 07. 2004 07:52

brr, samozrejme ze "staly" a ne stali .. to je hrubka hne po ranu :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
charlie.cz  |  23. 07. 2004 10:27

stejný problém u Garmin II.plus. Udělej si napájení konektorem z baterky a bude klid.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
George  |  23. 07. 2004 08:14

Mno, koupil si jej známý jako doplněk ke kolu a dodnes jej ještě pořádně nevyužil, je to šašek. Ještě se ho nenaučil používat :o)
Jinak za 2/3 cenu na trhu existuje PDA s Pocket Windows 2003, 64 MB paměti a integrovanou GPS, ovládáním perem, 65535 barvami a Pocket Wordem, Excelem, Powerpointem atd, těmi samými možnsotmi co se týče GPS a navíc navigací do auta, takže přes sebou na displeji vidíte ve 3D ubíhající cestu, máte možnost nechat si hlídat vzdálenost k další křižovatce, odchylku od trasy nebo cesty, náklady a čas potřebný pro naplánovanou cestu na kole nebo autem ... Každý nechť si vybere podle svého. Pokud je zájem, info na mailu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lju  |  23. 07. 2004 08:31

No jo, ale zas ho nemůžeš vytáhnout a pohodlně sledovat v noci v obrovském lijáku přičemž ti občas upadne na zem :))


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
George  |  23. 07. 2004 11:27

To jistě ne, ale ne každý je vysazený na slézání hor a těžký terén ...
To o čem jsem mluvil vydrží jako GPS včetně PDA části kolem 6 hodin, jako PDA 12 a standby 72 hodin. A v autě se dá používat naprosto v pohodě, ověřeno na trase 4500 km na dovolenou, bez jediného nahlédnutí do papírové mapy. Navíc ji někteří z našich zákazníků používají při přeletech na kluzácích díky možnosti zápisu a záznamu jak trasy, odchylky, upozorňování, tak výškového profilu letu. baro pak používají jen jako doplněk a zálohu.
Jinak toto PDA s int. GPS lze pomocí SDIO slotu rozšířit i o BT nebo Wifi, ale pak jete omezeni jen na paměť v PDA, tedy 64MB.
Jistě, každý by chtěl GPS s velkým displejem, výdrží nejlíp 2 roky bez nabíjení, s Wifi+BT, synchro s PDA a NTB a nejlíp s matou celého světa 1:10000 ale kde to co jsem napsal seženete do 10500 bez daně i s CZ lokalizací a mapou ČR???
Prosím o smysluplné odpovědi. Odpovědi od lidí kteří za GPS vyhodí 80kkč a kritizují podukt s nejlepší poměrem cena/výkon jsou poněkud OT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
troll  |  23. 07. 2004 08:39

No tak si to PDA s PPC vezmi na tyden do Norskych hor, kde alespon 2x za den prsi a budes to mit s matrosem na lezeni v batohu. A nejblizsi zasuvka na dobiti bude asi 200km daleko.


Ono ani pouzivat PDA za jizdy, kdy ridis, neni zrovna med.


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cukista  |  23. 07. 2004 08:48

Pěkné ráno všem, ohledně tě ceny 2/3 - když jsem si kupoval 60CS u pana Štádlera, řeč sklouzla i na PDA. Over all takový systém přijde na 30 tis. + každému doporučuje větší flash (5 tis.) - Dohromady 35 tis. - takže tak o 10 více než 60CS. A jako perličku dodal, že nejdražší PDA prodal za 84 tisíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Uncle Duke  |  23. 07. 2004 12:57

Zdravím,


docela mne shodou okolností zaujalo toto:


http://www.alzasoft.cz/DetailPage.asp?DPG=47164S nějakým outdoorovým krytem by to mohlo být docela zajímavé?


Přeji všem hezký den.


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
skdd  |  23. 07. 2004 09:06

no to mozes aj so 60CS, ma tzv. autorouting. Okrem toho ma nezavisly kompas a vyskomer, co par ludi oceni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cam  |  23. 07. 2004 09:22

Hmmm.., jediné smysluplné srovnání Garmin ver. PDA je v autě, kde je přístroj chráněn před povětrnostními vlivy a má zajištěno napájení. Pro jiná použití je Garmin jasná volba, navíc ta 60CS je skoro generační posun. Velká paměť, nový barevný displej, nový rychlejší procesor...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  13. 08. 2004 00:24

BTW...rozdil mezi PDA s GPS a outdoorovou 60CS od Garminu, je hlavne v tom, ze kdyz spadne PDA ze stolu, tak je vetsinou po nem. Zatimco sedesatka by mela vydrzet v hloubce jednoho metru pod vodou, a to po dobu 30 minut. Mel jsem PDA s kartou CF GPS, ale to se neda v rychlosti a komfortu s 60tkou srovnat. A ten rozdil 1/3 ceny je vazne zanedbatelny. Kdo nema 20t. na Garmina, tomu poslouzi karta za 7t., ale neni to doopravdy stejne....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  23. 07. 2004 08:56

...jo, prodavaji i specialni PDA iQue nebo jak se to jmenuje už se zabudovanou anténou i softwarem, taky jsem po něm koukal, ale ještě horší věcí, než to, že do něj naprší je skutečnost, že v něm baterky vydrží ubohý 2 hodiny!! takže to je fakt naprd. Dlouho jsem váhal nad v recenzi popsanym přístrojem a konkurencí od Magellanu - Sportrack Color a nakonec jsem si koupil Magellan¨. Je v čechách o třetinu levnější, má lepší příjem v hustým porostu (viděl jsem v reálu co to dělá na Garminovi v hustym lese ) ). Má sice nevýhodu v tom, že nemá podrobnou topo mapu pro čechy, ale jak bylo i napsáno v recenzi, stejně se bez normální mapy v ruce člověk neobejde, takže je to jedno.


čistě obecně, bez ohledu na značku přístoje, je to super věc! Je nutný se oprostit od takovýho toho mávání rukou, že je to u nás zbytečnost, že se tu nelze ztratit a někde 2 dny bloudit bez vody a chleba   ...jo, ale když pak náhodou člověk uhne blbě a je najednou o 5 km vedle, tak to pěkně nasere....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM  |  23. 07. 2004 09:32

Ono to iQue taky není určeno jako outdoor (stejně jako všechny ost. PDA - IMO). Je ale super do auta - s dodávanou autosadou tvoří plnohodnotnou hlasovou navigaci s autoroutingem. Občas má sice problém s příjmem v úzkých uličkách, ale to jen minimálně.


Ovšem do hor se dá taky použít. S jistou opatrností. Už jsem zahlédl i napájecí adaptér na 4 AA, takže i problém s energií se dá řešit. Smůla ale je, že turistické mapy jsou jen  pro 4 země - ČR je jedna z nich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Krasa  |  23. 07. 2004 10:19

Tys opravdu videl 60CS v hustym lese vedle Sportraku? Protoze to bys nemohl napsat takovej blabol.


Milan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  23. 07. 2004 11:06

No jasně, viděl. Jinak bych takovej blábol nepsal   A nejlepší to pak ještě bylo, když jsem si oba tracky se záznamem prošlý trasy nechal vyjet na mapě....  Jak tam pak byly vidět ty Garminovy hluchý místa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Bain  |  23. 07. 2004 12:57

Párkrát jsem porovnával různé GPSky a dospěl k názoru, že dojem  vyšší citlivosti Magellanů souvisí hlavně s  algoritmem použitým pro záznam trasy. Po ztrátě polohy totiž propojí poslední regulérně zaznamenaný bod s prvním po znovuzaměření satelitů. Jestliže nekličkujeme po lese jako zajíci, případné krátké výpadky nejsou na tracklogu vůbec vidět. V úzkých městských ulicích bývá nejlepší příjem na křižovatkách, takže i když se Magellan chytne jen tam, vytvoří parádní záznam - rovné úsečky mezi křižovatkami. Třeba Garminy několik desítek až stovek metrů po ztrátě polohy simulují, že je vše v pořádku, a pokračují v záznamu stejnou rychlostí a stejným směrem. Až pak své marné úsilí vzdají a záznam přeruší. Vzniká tím zpravidla "ošklivý" záznam s mezerami a odskoky. Před chvílí jsem vzal do ruky obě Tomem zmíněné GPSky v místnosti asi  4 metry od velmi slabého šiřiče signálu. Obě stejně slušný příjem pěti satelitů... Viz i foto.
Více k tématu na http://www.gpsweb.cz/, volba vlevo Fortuna -> FAQ -> Lepší příjem.


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  23. 07. 2004 10:23

Uz dlouho shanim GPS s BT a displejem. Co jsem zatim videl, tak to bud melo displej a USB, nebo BT a bylo bez displeje. Ja bych potreboval display a BT, abych v aute mohl pouzivat propojeni s iPAQem a venku v terenu klasickou kombinaci GPS+mapa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Červ  |  23. 07. 2004 11:13

Podívej se sem, třeba ti to bude vyhovovat.


http://gpsweb.cz/gpsmartbt.htm


 


                              


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  23. 07. 2004 12:26

Super, ale nejaka outdoor a s barevnym displejem by nebyla?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Bain  |  23. 07. 2004 13:48

Podle mého názoru ve většině případů poslouží dražší outdoor barevná GPSka i v autě skoro jako PDA, takže pochybuji, že do ní některý z výrobců přidá BT kvůli PDA. Navíc by vytvářel prostor pro nákup konkurenčních map. Řešením by bylo snadno realizovatelné drátové propojení obou přístrojů (v autě se dají dráty nainstalovat skrytě a u BT je třeba pro delší cesty stejně drát = napájení), nebo kabel s BT - viz http://www.semsons.com/bluetcarchar1.html a počkat k němu třeba na nový barevný Legend. Jinak GPSmart BT poslouží jako jakákoliv jiná BT GPSka + umožní třeba nalezení zaparkovaného auta bez zapínání PDA. Energie u PDA je "vzácnější", protože náhradní baterky jsou drahé. Proč ho venku zapínat i tam, kde se dá navigovat bez mapy. GPSmart běží na tužkovky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  23. 07. 2004 14:33

Umi ten SmartBT nejaky mapy? Docela se mi libi. Sel bych do nej...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Simír  |  23. 07. 2004 19:38

To je černobílej s instalovanou mapou od 80 st. sš až 80 st. jš. Stál 14 tis. V místech kde se není podle čeho zorientovat (moře, pláně, hory) anebo třeba není úplně snadno rozumět textu  (arabsky, hebrejsky) nebo se není koho zeptat, mi ušetřil dost času. Třeba: Evropa, noc, křižovatka bez označení, nikde ani noha, odjezd trajektu za pár hodin.


Od 2001 bez závad.  V noci umí i slušně posvítit.  


Supercitlivý mód nemá, nejlepší je volná obloha. V úzkých ulicích nic - v takovém případě se nejlépe chytá na křižovatce (volná obloha čtyři směry). V autě je nejlepší místo na palubní desce (obloha).


Jsem spokojenej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty  |  04. 07. 2006 01:28

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brabenecz  |  19. 11. 2006 21:49

Hmotnost 153g je bez baterek S nima udává výrobce 213g, ale samozžejmě to záleží na tom, jestli jsou alkalické, NiMH nebo Li-lon (každej typ a kapacita váží jinak).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  05. 06. 2008 17:21

Byl sem stastným majitelem do doby než se mi přestal fungovat přenos dat mezi přístrojem a PC. zjistil sem že je velký problem sehnat v CZ servis na tento přístroj. Prodejci to vetsinou nezajistují, officialního dovoze se mi nepodarilo kontaktovat ani na email ani na telefon. A firma picodas ktera ma servis zajistovat tak ...........řekneme že domluva je těžka. Poučení pro příště, zeptat se prodejce jak je to ze servisem a nedat na odpoved "jasne neni problem"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jardat  |  18. 11. 2008 14:16

Se servisem není problém, Garmin má program vadný za nový/funkční. Za poušální poplatek vrátíš rozbitý a obdržíš nový. V případě že se daný model nevyrábí, tak dostaneš opravený. Já to obsolvoval jednou a fungovalo to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor