Jak zvýšit přesnost GPS

Diskuze čtenářů k článku

Jakub  |  12. 01. 2015 22:19

Signál GPS je taky uměle znepřesněn, kvůli Americké armádě. Nechtěli aby i civilní sektor, který takovou přesnost nepotřebuje měl takhle přesnou navigaci. Nejspíš proto že by to mohl využít nepřítel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kermitek  |  20. 01. 2009 21:24

Prectete si clanek a zjistite, ze tento system jeste neni hotov. Tak co cekate?
Egnos neni dostupny po cely den, pouze kdyz gps "vidi" satelit c.33 (evropsky) a pouziva jej pro vypocet. Ve sloupeckach intenzity signalu je symbol "D" (Garmin). I pak ale trva vypocet polohy nekolik minut. Ctete, hledejte a dozvite se vice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kermitek  |  20. 01. 2009 21:19

Prectete si clanek a zjistite, ze tento system jeste neni hotov. Tak co cekate?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GliderMan  |  06. 04. 2007 17:27

Tak jsem na základě tohoto článku zapnul na svém Garminu Etrex Legend funkci WAAS a čekal asi 15 minut, jestli se najde nějaký vysílač a nic . Mimo GPS družice 1-31 se mi tam jen objevovaly sloupce družic 32-45, ale bez signálu. Tak nevím, kde je chyba. Samotná GPS navigace byla dobrá. Psalo mi to přesnost 5-6 m.
Ještě to vyzkouším na jiném místě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hanka  |  07. 03. 2007 21:24

Chtela jsem se zeptat zda WAAS funguje v ČR nekde jsem cetla ze to u nas nefunguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Klokan  |  27. 03. 2007 13:23

Funguje, otazka je spise jestli to moc k necemu je pro pouziti na zemi kvuli nizkemu elevacnimu uhlu vysilajicich druzic cca 30 st - jih. Vypocitane korekcni informace a koeficienty ionosferickeho modelu jsou samozrejme pouzitelne pro uzemi CR.
V evrope se pouziva pro WAAS jine jmeno - EGNOS - mozna z tohoto vzesla Tva domenka ze tady nefunguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuko  |  26. 02. 2007 19:51

Presnost je mozne zvysit aj cez internet.
Pozrite si tieto stranky www.ntripper.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  23. 02. 2007 10:01

V České republice funguje pro geodetické firmy a rezort katastru nemovitostí systém permanentních pozemních GPS stanic pod souhrnným názvem CZEPOS (http://czepos.cuzk.cz/). Dosahovaná přesnost geodetických měření je v řádu milimitrů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bulhar  |  05. 11. 2009 12:34

Mohl byste prosím napsat kolik taková měřicí aparatura stojí? A že tyto služby nejsou zdarma např. DGPS 20 Kč za hodinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanley  |  22. 02. 2007 20:52

Když už zvětšujete přesnost GPS tak bych doporučoval podívat se na stránky české sítě CZEPOS http://czepos.cuzk.cz Pro běžnýho člověka k navigaci to sice využitelný není, ale jako info je to myslím zajímavý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jannnn  |  22. 02. 2007 16:54

Podařilo se někomu aktivovat WAAS/EGNOS na gps modulu Nokia LD-3W? Sám se o to už nějakou dobu marně pokouším :/

A i informace, jestli to vubec podporuje, se ruzní, nicméne nejspíš ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 22. 02. 2007 17:19

To je problém. Sirf Star III WAAS standardně podporuje, ale nikdo neví, jak s touto podporou pracují jednotliví výrobci navigačních systémů. Nedivil bych se, kdyby to třeba některý úplně deaktivovat, protože se mu třeba něco nepodařilo odladit.

Nepomůže tady program Sirf Demo? Anebo SirfTech pro WM?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stonek  |  23. 02. 2007 08:40

Me to u Navilock BT-338 jde zapnout (napr. pres Sirfdemo) ale zadne zpresneni se nekona (i kdyz satelit s vysokym cislem "vidi"). Bude nejspis pravda, jak rika Marek, ze nekteri vyrobci to aktivuji/deaktivuji zamerne, prestoze chipset to umi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orf  |  22. 02. 2007 15:27

Podle mě dobrej článek i když jak už tu někdo píše chtělo by to praktické zkušenosti.
Zajímalo by mě třeba jak vůbec zjistím jestli je egnos zapnutý a jaká je opravdu přesnost při geocachingu používám GPSdash a BeeLineGPS nevíte někdo kde se to tam dá najít.
Tytn+gps navilock sirfIII

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 22. 02. 2007 15:40

U Garminů se ve sloupečku kanálu zobrazí malé D. To znamená, že signál je zpřesněn. U žádného programu pro Windows Mobile jsem ale žádnou takovou indikaci neviděl.

Aktivaci WAAS lze u Sirf Star III ve Windows Mobile provést například prográmkem SirfTech (anebo MMSirfSetup, trochu se mi pletou).

Jak je ale uvedeno v článku, po chycení satelitu s vysokým číslem (EGNOS) je nutné chvíli počkat, než se stáhnou zpřesňující data.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tib0r  |  22. 02. 2007 15:01

Pekny teoreticky clanok. Chybaju ale prakticke skusenosti. Podla mojich osobnych skusenosti zapnuty EGNOS ziadne zlepsenie presnosti neprinasa. (Je ale pravda, ze som to skusal iba povrchne). Ak niekoho zaujma prakticke testovanie SBAS odporucam http://www.gpspassion.com/fr/articles.asp?id=185 , kde prisli k zaveru, ze EGNOS nema pozitivny prinos k presnosti. Meratelny vplyv na presnost maju skor ine inovacie v GPS chipsetoch.

Co sa tyka cipsetu SIRF Star III existuje na nete viacero utilit, ktore dovoluju nastavovat rozne parametre, takze kto sa s tym chce hrat, ma prave s tymto cipsetom volnu cestu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 22. 02. 2007 15:37

S tím nemohu souhlasit. Třeba na Legendu C, se kterým mám největší zkušenosti, stačí chvíli počkat, až se stáhnou informace a u jednotlivých kanálů ukáže D. Přesnost je hned mnohem vyšší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
El Carlos  |  22. 02. 2007 14:49

Jestli jsem to dobře pochopil, měl bych mít na svém Etrex Venture Cx neustále zapnuté WAAS/EGNOS pro vyšší přesnost?

Co mi je ale podivné z obrázku fotbalového hřiště, že určitě se zmíněným přístrojem dosahuju lepší přesnosti, než je 15 metrů. Nehraju si na +/- metr, ale bez uvedených funkcí dosahuju přesnosti od 2 do 4 metrů v dobrých podmínkách

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 22. 02. 2007 15:38

Jestli tuto přesnos potřebujete, třeba u geocachingu, tak zapnuté WAAS rozhodně doporučuji.

Na hřišti je myslím průměrná přesnost. Někdy se zadaří lépe, jindy hůř.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  22. 02. 2007 21:31

Díval jsem se po GPSkách a všude se uvádí bez WAAS okolo 10m, s WAAS 5m (50%). Takže o nějakém metru ani slovo... Leda že bez WAAS by to byla pesimistická varianta a s WAAS optimistická Tak nevím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor