Dovolil bych si oponovat - jsem rodily Prazak, po Praze jezdim autem prakticky denne dobrych 12 let, s trochou nadsazky se tedy da rici, ze na vetsinu mist bych dojel "zvesela poslepu". Presto navigaci pouzivam i v Praze, resp. i vsude tam, kde to znam. A dobrych duvodu proto mam hned nekolik :
* sledovani GPSkove, tedy pomerne presne rychlosti. Vzhledem k mnozstvi mericich useku v Praze, a vzhledem k rade naprosto nesmyslnych omezeni rychlosti (nejen) v Praze, ma pro mne znalost presne aktualni rychlosti misty az kriticky ;) vyznam.
* sledovani delky zbyvsi trasy a casu prijezdu. Pres den je samozrejme treba korigovat vlastni hlavou kvuli zacpam, ale v noci clovek, ac to nekde zna "jak svy boty", snadno podlehne takovemu tomu chlapsky ustepacnamu "to prejedu za 10 minut, pche". A navigace rovnou ukaze, ze minut to bude 27. Ano, souhlasim, ze pro urcitou skupinu lidu je uvedomeni si rozdilu 17 minut naprosto nepodstatne. Ale pro nekoho zas velmi uzitecne.
* pri pouziti GPSky s RDS-TMC (osobne zatim nemam) a skutecne fungujiciho dopravniho vysilani tohoto druhu (viz bratri Helmuti, napr.), dalsi uzitecne udaje sledovatelne na displayi GPSky. Automaticke preplanovani objizdnych tras, aj...
* posledni bod je ponekud odlehceny: pojizdeni po Praze v zacpe (kterym se samozrejme snaze vyhnu za pouziti vlastni hlavy, nezli GPSky, svevolne se ritici na preferovane trasy ... ale leckdy se jim neda vyhnout stejne) je priserna nuda. Verte neverte, ale sledovani, o kolik metru se mi povedlo poskocit v zacpe "na jednu zelenou", muze byt jednou z mala prijemne rozptylujicich cinnosti, ktere lze v aute v danou chvili provadet.
Krasny den s mapami vseho druhu ;), K.