Kvůli navigacím už neumíme číst v mapách

Diskuze čtenářů k článku

Romand  |  17. 09. 2007 07:38

PDA s iGO 2006 je dneska pro mne nepostardatelné. Když jedu občas za rodiči na chalupu, jedu místama, kam bych se neodvážil, klidné prázdné cesty, často bez značení (jedná se silnice 3.třídy). Když je pěkné počasí, tak i jízda 40 min je nádherná.
Když jedu jednou za rok na slovensko, do Bardejova tak jedu v noci (kvůli malým dětem). Bez navigace to bylo 11,5hod, s navigací pouhých 10hodin. Zvláštností bylo, že před tím na mne doléhala délka cesty a "neznámé" prostředí, nyní jsem jel podle navigace a měl jsem pocit že jsem stále někde u Pardubic, protože jsem "nevnímal" slovenské názvy obcí, ale jel podle české navigace. jaké bylo překvapení, že jsem přijel odpočatý, bez stresu, kde budu bloudit..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Clovis_CZ  |  05. 09. 2007 07:56

V klasicke mape samozrejme cist umim. Vetsinou s sebou vozim i autoatlas. Pred delsi cestou si stejne trasu v navigaci trochu zoptimalizuju podle mapy pac GPSka obcas naviguje ne uplne idealne. Po hlavnich tazich samozrejme muzu jet i bez navigace, ale hodne mi usnadnuje jizdu po velkych mestech, hlavne v zahraničí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  27. 08. 2007 15:06

Myslím, že kdyby se podobný průzkum dělal v době před-navigační, dopadnul by podobně. Schopnost číst (nebo nakreslit) mapu není člověku vrozená, musí se ji naučit. Stejně jako nalézt informaci v jízdním řádu nebo telefonním seznamu. A znám spoustu lidí, kteří navigaci nepoužívají, mapu číst nedovedou a přesto spolehlivě trefí do cíle - podle směrových tabulí a jakéhosi instinktu, který zase já nechápu.
Pro mě je jízda do neznáma podle navigace hotovým balzámem na duši. Dřív jsem musel vždy po několika křižovatkách brejlit při jízdě do mapy nebo zastavovat - nezapamuatuji si víc než 3-5 křižovatek za sebou. Místo dopravní situace na silnici jsem věnoval pozornost orientačním bodům a cedulím... S navigací jedu "v pohodě", věnuji se řidičské operativě a rozhodování o odbočování má navigátor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ananta  |  20. 08. 2007 14:40

Vzhledem k tomu, že mě mapy přímo i navigují (SmartMaps) tak snad poznám, po čem jedu,ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  19. 08. 2007 16:08

V patek jsem si promackl displej na PDA a zrovna v sobotu jsem potreboval jet na geocaching sraz. Mel jsem jen na papirku GPS souradnice, nic vic. Nastesti jsem se nakonec preci jen dostal k netu a s adresou uz dohledal v mape.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mio  |  10. 08. 2007 19:40

Ač nemám problém při čtení map, uznávám, že navigace má smysl. Bohužel, mám zrovna hluboko do kapsy a nemůžu si dovolit jít do navigace za 10 litrů. Takže čekám až spadnou ceny. Do levných kousků z mountfieldu nejdu - četl jsem kdesi recenze a nebylo to to pravé.

Cestuji totiž po republice na kole, takže by se mi něco podobného hodilo.

PS - galileo asi hned tak nebude. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eukubus  |  10. 08. 2007 23:05

Galileo jako samotny system nebude, bude jen jako nadstavba GPS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepa z depa  |  12. 08. 2007 09:37

Dovolím si poopravit vaše hodnocení - ten "levný kousek od Mountfieldu" není šunt, vyrobil ho Garmin a je dodnes pořád v nabídce za cca 5500.- Kč bez mapy.
Díky přehmatu Moutfieldu se nám naskytla jedinečná možnost získat slušnou navigaci - i s mapou - jen za 2980.- Kč. Po té co jsem vykoupal svoje PDA+GPS SIRF III v potoce (naštěstí pořád chodí), koupil jsem u Bédi na kolo Legenda a jsem na výsost spokojen. Opravdu je to o tom, umět si správně odpovědět na otázku: "Na co to budu používat?". Do auta a letadla mám PDA, na kolo Legenda. Je dost možné, že kdyby se mi dostal Legend do ruky dříve, tak bych PDA nekoupil. Nepotřebuji routing a pak by v 95% případů vystačil i v letadle.
Číst recenze je jistě poučné, ale nutno si uvědomit, že i ty nezávislé nás směřují k nákupu nového.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepa z depa  |  08. 08. 2007 14:56

Kolik z nás by dnes nastavilo předstih, pokud to vůbec konstrukce vozidla umožňuje? Zbytečná otázka!
Bez navigace se dá jezdit i "turistovat", ale s navigací je to příjemnější. Jen by si každý měl uvědomit, zda by mu nestačil Legend od Mountfielda, tedy řádně si odpovědět na otázku "na co to budu používat?"! Nejdůležitější jsou mapové podklady, jejich přesnost a hlavně aktuálnost a to je bída.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jf  |  08. 08. 2007 19:26

Tak tohle je přesně můj případ. Na dovolenou do italského Lignana jsem dojel v pohodě (furt rovně a na konci doleva). Kde leží apartmán, jsem si našel na Google maps a jeho souřadnice jsem si dal do Legenda od Bédi. Pro jistotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef  |  08. 08. 2007 21:43

tak to máme rovnaké destinácie dovidenia v american bar/gelatteria "Plazza" http://www.hotelmonaco.net/ita/webcam/realtime.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  09. 08. 2007 13:28

A v zácpě před tunely nebo jste zjistil, že se to v pohodě nechá objet po prázdných silnicích přes Alpy ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matko  |  08. 08. 2007 11:10

Vecsina ludi uz nevie zalozit ohen pomocou kamenou lebo mame zapalky, niektori si dokonca uz nevedia ulovit rybu pomocou ostepu lebo mame udice a iba 2% si vedia vyrobit oblecenie zo zvieracej koze. Ludstvo sa ruti do zahuby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  08. 08. 2007 10:33

Tak já užívám NK LD-3W s N9300 a TT5 a nemužu si to vynachvalit, ikdyž je škoda že pro TT5 nejsou žádné nove mapy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta Jetel  |  08. 08. 2007 08:44

Cist v klasicke mape neumi snad Franta Lebeda, ktery to nezvladal ani pred 15 lety a moje zena, ktera na to nejak postrada talent (jako na vsechny "technicke" discipliny). Ale normalni clovek to podle me zvlada zcela bez problemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
migu  |  07. 08. 2007 22:53

číst v mapě umím, souhlasím s předcházejícím názorem že ten kdo provozuje turistiku ať pěší nebo na kole tak se v mapě vyzná.Zároveň používám navigaci od roku 1997 tehdy s jediným dostupným navigačním programem pro ČR -PocketKim a do zahraničí hlavně Itálie a Německo jsem používal Tom Tom Navigátor2.Jezdím hodně na sužební cesty jak po česku tak po sousedních státech a pak je navigace k nezaplacení,protože často jezdím do různých cílů jak doma tak i v zahraničí.A jen poznámku že do chorvatska se jezdí v kolonách i s navigací.Záleží jaký navigační soft máte a hlavně jak dokonale znáte co umí.Doposud jsem používal navigační softy v různých PDA s možností zvolit si průjezdní body, takže do chorvatska jsem jezdil třeba přes maďarsko anebo naopak až na Klagenfurtu a pak na Ljubljanu.Netvrdím, že jsem se úplně vyhnulvšem zácpám,ale plánováním přes průjezdní body jsem cestu volil tak že jsem se jim značně vyhnul.Samozřejmě každý má právo na svůj názor,přesto příspěvek který se tu objevil,že ve firmě používají pro cestu mezi městy mapu a zapínají navigaci až na dojezd mne pobavil.když už navigaci,tak snažím si koupit přístroj nebo soft takový který umožňuje osobní nastavení a pak se snažím jej maximálně využít,když už jsem za něj zaplatil.Ale jak jsem uvedl,pokud výše uvedená kombinace mapy a navigování jen při dojezdu vyhovuje, je to čistě každého věc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
polda  |  07. 08. 2007 15:07

Letos jsem zjistil i jednu nevýhodu,když jedou všichni přes navigaci tak hurá na cestu GRAZ-MARIBOR-ZAGREB ať jedou kamkoli třeba Istrii, Rijeku či Dalmácii, tudíž tato cesta je pak zapráskaná jak nikdy a na ostatních nikdo není.Dřív lidi trochu špekulovali a jezdili skoro po všech cestách,nyní již 2.rok po sobě pouze dle navigace a ta je vede samozřejmě po dálnici.(je dost úsměvné stát v koloně třeba už 3.hodinu hlavně s navigací)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
glider  |  07. 08. 2007 16:04

kto nevie vycitat z mapy taketo banality je lama

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koukol  |  07. 08. 2007 14:27

Pro navigaci mezi dvěma městy je mapa stále nepřekonatelná svojí přehledností (konkurovat jí může snad jen navigace s notebookem).
Úplně jiná situace ale nastává u navigace uvnitř měst na úrovni ulic nebo dokonce popisných čísel. Tady je prostě navigace nenahraditelná.

U nás ve firmě používáme navigační přístroje tím způsobem, že k městu dojedeme pomocí mapy a navigaci zapínáme k dohledání místa dodání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  07. 08. 2007 12:12

No a co? Okovat koně či vytepat brnění už dnes taky umí málokdo...

Doba se holt mění. Jen některé zkostnatělé instituce se nerady přizpůsobují - třeba státní školy, které prvnáčkům oznamují, že neumějí psát a že se to musí naučit. To zejména těm, kteří od 3-4 let chatují a mailují jako o závod musí docela vrtat v hlavě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  07. 08. 2007 16:23

Jo a v šeti letech hacknou první banku. Máš trochu zkreslený představy o prvňáčkách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  09. 08. 2007 12:48

Představy nemám zkreslené, ale zcela reálné.

Ale samozřejmě, že se to netýká všech, potomka nezaměstnané tkadleny a horníka z vesnice u Poruby (snad mi prominou ten příměr) k nim možná nepatří.

Jen další argument proti rovnostářskému státnímu vzdělávacímu systému, který cpe do stejné třídy děti, které od tří let čtou a maj IQ aspoň 120 s dětmi, které ani nepoznají písmeno od čísla. A to ti socani ještě chtějí rušit víceleté gymply, aby se prý "elita neseparovala". Sakra co je jim do toho, do jaké školy kdo chce své dítě dát? Ať se školy zprivatizují (věnoval bych je za 1Kč ředitelům) a ať se snaží najít si klienty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepa z depa  |  09. 08. 2007 13:22

Příteli běž na stránky Národní Obrody, tady se diskutuje o navigacích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leonardo Cupranek  |  09. 08. 2007 16:53

No a ty se vtať do depa a neříkej, kdo má o čem diskutovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlk  |  07. 08. 2007 11:19

Vidím to kolem sebe. Lidé používají navigaci i tam, kde to znají, jen aby nemuseli přemýšlet, kam odbočit. Ale nic proti navigaci, zejména v cizím městě je užitečná, mimo města vystačím s mapou. Uvítal bych ale nějaké mapy do MDA (nemám GPS), ne navigační soft, ale jen mapy, ideálně něco jako offline verze mapy.cz. Kdyby měl někdo tip, podělte se pls (nebo mailem).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  07. 08. 2007 12:01

Pouzivat navigaci tam, kde to znam je blbost. Jiste ze jsou i taci ale smysl v tom fakt nevidim. Ja ji pouzivam tam, kde to neznam a znaceni nestoji za nic (Coz je snad nase narodni specialita. Mnohdy ve meste chybi nazvy ulic, na mensich silnicich nejsou ukazatele nebo ukazuji uplne jinam ...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roger  |  07. 08. 2007 19:23

Rekl bych, ze je to podobne, jako kdyz si lide na nasobeni dvou malych cisel otevrou wokenni kalkulacku - mozna to trva o neco dele, ale nemuseji u toho premyslet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
K.  |  09. 08. 2007 02:05

Dovolil bych si oponovat - jsem rodily Prazak, po Praze jezdim autem prakticky denne dobrych 12 let, s trochou nadsazky se tedy da rici, ze na vetsinu mist bych dojel "zvesela poslepu". Presto navigaci pouzivam i v Praze, resp. i vsude tam, kde to znam. A dobrych duvodu proto mam hned nekolik :
* sledovani GPSkove, tedy pomerne presne rychlosti. Vzhledem k mnozstvi mericich useku v Praze, a vzhledem k rade naprosto nesmyslnych omezeni rychlosti (nejen) v Praze, ma pro mne znalost presne aktualni rychlosti misty az kriticky ;) vyznam.
* sledovani delky zbyvsi trasy a casu prijezdu. Pres den je samozrejme treba korigovat vlastni hlavou kvuli zacpam, ale v noci clovek, ac to nekde zna "jak svy boty", snadno podlehne takovemu tomu chlapsky ustepacnamu "to prejedu za 10 minut, pche". A navigace rovnou ukaze, ze minut to bude 27. Ano, souhlasim, ze pro urcitou skupinu lidu je uvedomeni si rozdilu 17 minut naprosto nepodstatne. Ale pro nekoho zas velmi uzitecne.
* pri pouziti GPSky s RDS-TMC (osobne zatim nemam) a skutecne fungujiciho dopravniho vysilani tohoto druhu (viz bratri Helmuti, napr.), dalsi uzitecne udaje sledovatelne na displayi GPSky. Automaticke preplanovani objizdnych tras, aj...
* posledni bod je ponekud odlehceny: pojizdeni po Praze v zacpe (kterym se samozrejme snaze vyhnu za pouziti vlastni hlavy, nezli GPSky, svevolne se ritici na preferovane trasy ... ale leckdy se jim neda vyhnout stejne) je priserna nuda. Verte neverte, ale sledovani, o kolik metru se mi povedlo poskocit v zacpe "na jednu zelenou", muze byt jednou z mala prijemne rozptylujicich cinnosti, ktere lze v aute v danou chvili provadet.

Krasny den s mapami vseho druhu ;), K.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Quanti  |  07. 08. 2007 10:37

Navigace znacne snizuje procento hadek v aute Ja sice dalnici na mape poznam, ale orientace - zejmena ve meste a zejmena v tom zjistit, kde prave jsme a kam tedy jet - je uz horsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pajaa  |  07. 08. 2007 11:44

Mohu potvrdit, že po zakoupení navigace jsem já i moje polovička víc v pohodě .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
El Carlos  |  07. 08. 2007 09:27

No, musím přiznat, že od doby, co používám autonavigaci, tak ne že bych nepoznal dálnici v atlasu, ale bez ní se cítím nejistě a dokonce se mi někdy stane, že vůbec nesleduju značky a přejíždím odbočky, protože čekám na pokyn pana Miloslava.

To, že v mapách neumí číst angláni, mě nepřekvapuje. Chtělo by to spíše nějaký údaj, jestli to před nástupem GPS navigací bylo jiné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JiVi  |  07. 08. 2007 08:53

kdyz jsem sdelil v rpaci, ze nepotrebuju navigaci, protoze staci pred jizdou zbezne mrknout na mapu a dojedu kam potrebuju, jejich pohledy byly ironicky ... chapu,z e jsou lide, co jim dela problem navigace v 3D prostoru, ale jsou taky lide, kterym staci mrknout a vedi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrP7  |  07. 08. 2007 09:12

...to bych se teda hádal, to jako stačí mrknout a jede třeba 750km na služebku do nějaké pí.i? To bych takovýho rád viděl, třeba na dálnici v zimě v noci, když třeba navíc sněží a někam jede poprvé a nemá to tam projetý... Anebo má, ale může bejt objížďka. Navigace je super, můžu sledovat přednost zprava a kdo jede za mnou - tedy VĚNOVAT SE ŘÍZENÍ. V mapě číst umím dobře, jako bývalý skaut
A myslím, že s tím navigace nemá co dělat. Většina lidí mapy číst neumí o nic méně, protože to neuměli nikdy. Ne kvůli navigaci, ale že nikam pěšky nechodí / nejezdí na kole....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
El Carlos  |  07. 08. 2007 09:29

Souhlasím s PetremP7. Jako když jedu do města, které neznám, tak mi opravdu nestačí kouknout do mapy a trefím přesně do ulice i čísla popisného

Přesto jsem 2 roky byl bez navigace a taky to šlo. Vždy sem dorazil do cíle. Teď navigaci mám a jsem tam rychleji a bez zastávek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 07. 08. 2007 09:58

Mě si autonavigace získaly v roce 2002. S Garminem jsem v ranní špičce projel tehdy pro mě ještě zcela neznámou Paříží. Bez navigačního přístroje by se mi to nikdy nepovedlo. Jako řidič bych současně nebyl schopen sledovat mapu a příprava u takového města nemá velký smysl. Na místě spolujezdce seděla manželka, která si s mapami nerozumí.

Tohle byl přesně okamžik, kdy jsem začal v navigaci věřit i jinak než jako v zajímavou technickou hračku.


Mimochodem byl to tenkrát Garmin StreetPilot III s cenou 58 500 Kč. Zde je jeho následný test: http://www.mobilmania.cz/Files/Mobility/pdf/2002/09.pdf (strana 48).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JiVi  |  07. 08. 2007 10:01

nj, tak jak te mam presvedcit, ze mi staci se podivat na mapu, zapamatovat si prijezdovou silnici - nazev - par nazvu prilehlych ulic, ulice kam potrebuju dojet a proste jedu. takhle jezdim na dovolenou a vedu skupinu aut az primo na misto - bez kufrovani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  08. 08. 2007 23:04

Proste jste vyjimka potvrzujici pravidlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  07. 08. 2007 16:18

"protoze staci pred jizdou zbezne mrknout na mapu a dojedu kam potrebuju"

Ovšem otázka je, za jak dlouho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Victor  |  07. 08. 2007 08:37

Mám zatím jen papírovou mapu, ale o navigaci přemýšlím. Letos jsem si naplánoval dovolenou v tuzemsku a cestu vyhledal na mapě. Plán trasy jsem cestou ovšem velmi záhy zahodil, protože několik blízko sebe položených uzavírek mi doslova odřízlo cestu a já musel hodně objíždět a ne vždy jsem si byl jistý, kde vlastně jsem. Mapa je dobrá věc, ale mít i informaci o tom, kde se na té mapě právě nacházím je k nezaplacení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nephilim  |  07. 08. 2007 07:34

Nemám nic proti navigacím. Sám po nich už delší dobu pošilhávám, ale uvedu zde jeden příklad nejčastějšího použití. Jednou ročně jedete do Chorvatska na dovolenou. Slušná navigace s příslušnými mapami vás přijde někde mezi 10-15 tisíci. Sada dostačujících automap ČR, Rakouska, Slovinska a Chorvatska do 4 stovek. Výhodou navigace je, že se neztratíte. I kdyby jste z nějakého podivného důvodu sjeli z hlavní silnice, navigace ví kde jste a vrátí vás zpět na trasu. Navigace je rozměrově příjemnější než kilo papíru v podobě map. Ovšem přiznejme si, že pokud jedete na dovolenou, tak stejně jedete po hlavních tazích a stěží se můžete ztratit. Už sedm let takhle jezdím po celé Evropě (od Španělska po Bulharsko) a ani v zemích jako je Maďarsko, Polsko, Rumunsko a Bulharsko jsem neměl problém jet podle map. Nedělejme ze silniční sítě džungli a nepodceňujme se. Skutečnost je taková, že celou Evropu křižují mezinárodní tahy (obvykle označené Exx) a těch není vůbec žádný problém se držet. A pokud jde o objížďky. Všude jsou dostatečně značené. Řidič, který se nedokáže orientovat podle značek by se měl spíš zamyslet sám nad sebou a ne svou neschopnost zvládat pravidla silničního provozu nahrazovat navigací. Navigace má ohromný význam pro někoho, kdo často zajíždí do různých "zapadlých" lokací (různí cesťáci, sanitky, policie, přepravní služby apod.), ale pro běžného čecha jenž jednou dvakrát ročně vyrazí na dovolenou k moři nebo do Alp je navigace zbytečnou investicí. Pro nás chlapy je to spíš milá hračka. Tedy, nic proti navigacím, ale kupovat si ji kvůli cestě na dovolenou je zbytečný luxus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  07. 08. 2007 11:57

No je fakt ze pri jizde na dovolenou a po hlavnich tazich se clovek neztrati. Ale muze nastat situace, jaka se stala me, kdyz jsem v Nemecku narazil na mlhu. Viditelnost tak 3 metry (sotva byla videt delici cara na silnici), cedule neviditelne a ze jste projel krizovatku jste casto ani nezjistil. Takhle se mi trikrat podarilo prejet odbocku a domu jsem sice dojel ale 200 km objizdkou. Litoval jsem, ze nemam v navigaci mapu Nemecka (kvuli velikosti se nevesla na kartu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef  |  07. 08. 2007 13:51

Tak s tým len súhlasím. Pri návrate z dovolenky cca pred 3-4 rokmi bola v taliansku taká silná búrka pri ktorej pováľalo dialničné mosty a preto bola doprava cez Tarvisio zatvorená. Bolo večer osem hodín a my sme stáli pri Udine a nevedeli sme čo sa deje. Za normálnych okolností by som bol doobedu na druhý deň doma. Bez navigácie som bol ráno o ôsmej ešte len v rakúskom Hermagore (cca o 100km ďalej) a motali sme sa o polnoci Alpami kde by som za vidna šiel iba ak s horolezeckou výstrojou, cestami kde keby som oproti stretol auto tak jeden z nás by určite musel cúvať aspoň 10 km...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nax  |  07. 08. 2007 13:41

Na jednu stranu mate pravdu, ale na druhou stranu:

- V cilovem bode, ci po ceste - zajedu si do jakehokoliv mesta a nemam problem vyjet ven a dostat se kam chci.
- Po ceste si najdu zajmovy bod (servis, pumpu, parkoviste, obchodak)
- Navigaci si klidne vezmu na toulku neznamym mestem a neztratim se
- Usetrim si nervy

Ale priznam, koupil jsem jen za 2k modul a do N70tky si mapy stahnul z netu :)



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jiri78  |  07. 08. 2007 06:33

Tak to těch 15% jsou ženský který se v ní orientují .
To je docela slušnáý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor