Magellan MobileMapper 6: navigační PDA v brnění (test)

Diskuze čtenářů k článku

...  |  18. 09. 2008 07:58

Diky za recenzi, myslim, ze jako odolne PDA je to fakt zajimave reseni za dobrou cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  18. 09. 2008 10:21

Musíte ho koupit se nepotřebným SW z x-tisíc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladimír Štádler  |  18. 09. 2008 12:15

Pánové ujišťuji, že tuto vadu to určitě nemá! Pokud mně uvěříte, že bez SW TourNavigator by přístroj stál okolo 24 tisíc, potom znáte pravdu. Já vím, je to nepochopitelný paradox. Byl jsem ve vyjednavacím týmu. Více ale nemohu na toto téma sdělit. Možná pochopíte později.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jj  |  18. 09. 2008 08:35

Píšete, že je možné dokoupit držák na sklo v automobilu. Lze z toho usoudit, že má i možnost vyhledání trasy a hlasovou navigaci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Plachow  |  18. 09. 2008 08:37

Samozřejmě, dokonce máte možnost si koupit navigační software, jaké vám vyhovuje. TomTom, iGo, Route 66, Navigon, a další...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jj  |  18. 09. 2008 10:30

Děkuji, to zní dobře.
Potřebuji často Outdoor GPS (turistika, kolo) a sem tam navigaci do auta. No a když k tomu bude i PDA, tím líp.

Vypadá to, že napíšu Ježíškovi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
guidance  |  18. 09. 2008 13:07

Doporucil bych spise Oregon na takove pouziti, bezte se na ty dva pristoje nekam podivat a pochopite proc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  18. 09. 2008 14:14

Oregon má ale bohužel jednu podstatnou vadu, která ho z plnohodnotného použití v autě celkem vyřazuje - je bez hlasového výstupu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  18. 09. 2008 17:02

Doporučuji vám odpovědět si správně na otázku "Co vlastně navigace umí, co od ní čekám, jak často a na co jí budu používat?". Ve vašem případě bych doporučil koupit si normální=nepancéřované PDA s přijímačem GPS za 1/3 - 1/2 ceny Magellanu a do něho nějaký navigační program pro auto a vedle toho turistický přístroj Garmin, např. eTrex Legend, který je sice "odborníky" pomlouván, ale mimo kešingu vyhoví na vše a má tu nespornou výhodu, že je odolný a dostanete ho i s mapou za pouhých 1300.-Kč = cca cena držáku na Magellan!
Rozumný člověk nevyhodí peníze zbytečně i když jich má dost!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Puskin  |  19. 09. 2008 00:28

Dotaz: Neexistuje normalni/nepancerovane Windows Mobile PDA na tuzkove baterky? Tim by se kuprikladu pro mne hodne vyresilo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  19. 09. 2008 07:09

Nevím o takovém PDA, proto také hovořím o jeho použití v autě s externím napájením a na turistiku doporučuji levný odolný Garmin na dvě tužkové baterie - výdrž údajně až 18 hodin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  20. 09. 2008 15:27

Dá se snadno koupit externí dobíječka s velkokapacitní li-ion baterií nebo koupit/postavit na standardní články. li-ion má prostě více než dvojnásobnou kapacity na jednotku hmotnosti a proto se používá, tam kde hmotnost hraje roli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jj  |  19. 09. 2008 08:30

Odpověď bych znal.

Potřebuji GPS se slušnými mapovými podklady pro orientaci v terénu i na silnicích a se záznamem trasy pro následnou analýzu průběhu trasy, výškového profilu a rychlosti. Pro tento účel nepotřebuji vyhledání trasy ani hlasovou navigaci.

To vše jak pro turistiku, tak pro kolo v outdoor provedeni. Přece jen občas prší, na kole jsou poměrně silné otřesy + také vliv povětrnosti.

Autem jezdím celkem málo (tak 5000km/rok) a když už budu GPS mít, tak by se hodila pro navigaci na dovolené popřípadě občasných výletech. Zrovna letos jsem bloudil a manželka má s orientací v autoatlase hóódně velké problémy. Proto v autě hlasová navigace s hledáním trasy s možností externího napájení.

Samotnou navigaci do auta neuživím a více přístrojů se speciálním použitím by mi i tak jen překáželo. Mít PDA ukryté v kapse s externím GPS modulem přes Bluetooth jsem už měl možnost vyzkoušet a nebylo to dobré zejména na kole. V autě jsem to nezkoušel, ale předpokládám, že by byl problém jak s napájením, tak s držákem. Otázka kam s ním by byla určitě na místě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  19. 09. 2008 10:09

O.K. já vás nechci odradit od nákupu Magellanu, jen jsem si dovolil poznamenat, že stejného efektu byste dosáhl nákupem dvou zařízení a za nižší cenu. A to se nebavíme o velikosti displaye.
M.j. když čtu vaše zdůvodnění jeho použití v autě, tak mne - podle vlastní zkušenosti - napadá, že nepotřebujete hlasové navádění, že by vám úplně stačila routující turistická navigace která vám přesně ukáže kde jste a kam máte odbočit. Čtení údajů zvládá perfektně i moje manželka a ta je, ostatně jak většina žen, také na štíru se čtením mapy. Jinak je bez vady - ta manželka!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JuliusMeinl  |  19. 09. 2008 21:11

Nemohu se ubránit pocitu, že jste nějakým způsobem zainteresován na prodeji Garmina .... zřejmě prodejce. Jedno je ale jisté, podobný přístroj na trhu není, s Garminy se tudíž nedá srovnávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  20. 09. 2008 08:03

Váš pocit je nesprávný a tak trochu nefér - nejsou agumenty, tak osobní útok.
Před třemi roky (za zcela jiných cenových relací) jsem řešil podobné dilema jako kolega "jj" a proto jsem si dovolil několik poznámek k jeho volbě. Poučit se dá i z chyb druhých - já jsem např. PDA koupal v potoce, naštěstí chodí, ale na kolo bych ho již nikdy nevzal - zlatý výprodejový Legend za pár Kč!
BTW - jakou podobnost myslíte - vnější (zodolnění), nebo vnitřní (PDA s WM-6)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  20. 09. 2008 16:22

Jistě, pokud někdo bude chtít mermomocí ušetřit může si koupit nějakou levnou PNA do auta (cca od 3000 Kč) a levný outdoor přístroj (IMHO nejlevnější rozumný je Legend HCx za 5000 Kč, levnějším chybí nějaká zásadní vlastnost) Nebo univerzální přístroj od Garmina Nuvi 500 (vypadá jako autonavigace, ale je odolný a dá se vzít i do terénu).

Nicméně možnosti v použití různých softwarů a mapových podkladů dané otevřeností systému Windows Mobile jsou prostě bezprecedentní a pokud k tomu přidáme obal s odolností IPX7 máme prostě unikátní a zcela všestranné zařízení. Nejsem tak bohatý abych si kupoval levné věci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  20. 09. 2008 17:12

No vidíte, já jsem bohatý a to m.j. diky tomu, že si nepotrpím na "symboly úspěšnosti", řádně zvážím své potřeby a pak si koupím to co je pokryje. Myslím, že je to optimální postup hlavně v oboru spotřební elektroniky, kde je inovace na denním pořádku. Proč si mám koupit odolné PDA s řadou navigačních programů, když potřebuji hlavně navigaci na kole a jen několikrát do roka najít správnou odbočku v autě? Mountfielde díky!
Pokud jste četl celou větev příspěvků, tak jste nemohl najít větu ve které bych Magellan pomlouval, jen jsem "jj" doporučoval jiné varianty řešení jeho potřeb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaPa  |  25. 09. 2008 14:59

V současnosti používám PDA s navigací do auta, na kolo pak nemapového Fortrexe. Plánování tras provádím na PC nebo na dovolené/víkendu v PDA. Pěšky chodím zatím s PDA. Geocaching provozuju buď na PDA nebo s HandyGeocachingem v telefonu.

Vše kromě telefonu umí MMM6. Nechá si za to ale zaplatit nejen přístrojem, ale i tím že zaplatíte spoustu softu pokud ho nebudete chtít získat nelegálně. Ovšem za spoustu turistických map od Garminu taky nezaplatíte málo.

Co se turistiky týče, pokud chodíte v Čechách, tak vám budou vektorové mapy od Garminu stačit. Ale pokud občas vyrazíte třeba na Ukrajinu, do Rumunska, na jachtu na moře, na skialpy,... , tak s vektorovými mapami alias Garminem končíte. Tohle stále ještě zastánci vektorových map nechápou, stejně jako to, že než vyjde aktualizace jejich mapy, nebude už její aktuálnost únosná... Naproti tomu rastrovky (a tedy WM6 nebo Java) se chytí všude, neboť papírová mapa (nebo nascanovaný obrázek) existují téměř ke všemu, na druhou stranu to dá trochu práce je najít a starat se o čerstvé mapy. Takže použitelnost Garminu má své hranice i přes líbivý design, o něco menší rozměry a menší cenu. To máme turistiku.

Co se kola týče je důležité zda vůbec chcete navigaci na řidítka. Stále ještě jsou navigace dost velké na to s nimi někam prásknout. Na druhou stranu stále něco vytahovat z kapsy je taky pakárna. Ale tohle zatím nepochopil nikdo, žádného výrobce třeba nenapadlo udělat malý přenosný BT display (nebo dokonce podporu pro cyklocomputery), který by zobrazoval manévr a vzdálenost k němu, nebo tvar cesty před vámi (v případě navigace po tracklogu-stopě). Takže v tomhle jsou Garmin a MMM6 vyrovnaní.

Nechápu lidi, kteří se v autě navigují bez hlasové navigace. To je skoro až nebezpečné. Hlasová navigace dělá 95% celkové navigace a když mám malý display tak i 99% s tím, že občas špatně odbočím a trasa se holt přepočítá... Ale zase mluvíme hlavně o navigaci kdy jedete neznámo kudy, ne jako většina, kteří jen sledují zda je navigace na chalupu vede po jejich pracně vypilované trase. Přeháním, ale je to tak.

Je to váš boj, MMM6 je za dost peněz, ale je to otevřený systém který umí to co si přejete (aplikací existuje nepřeberné množtví na cokoli), nebo kombinace něčeho, kde se neobejdete bez výrobce (PNA, Garmin,...), který vám bude aktualizovat mapy, na vaše požadavky bude reagovat přinejlepším dalším výrobkem apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  26. 09. 2008 09:21

Oddělený disply na kole máte již dnes. Musí se ovšem napájet a tak tam dali i baterky a do volného prostoru i těch pár čipů a anténu. Zase ušetřili BT, a starosti s druhou krabičkou a jejím napájením - za to snad výrobce kritizovat nebudeme?
Jinak, až na nepodstatné detaily, souhlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaPa  |  26. 09. 2008 12:48

Jenže já si představuji krabičku ještě poloviční, která bude mít jen baterky, display (ano velikost Foretrexu je dostačující) a BT. O navigaci by se staralo cokoli vnějšího, třeba autonavigace (na silničce), PDA s Ozim (bike-rastrovky), mapový Garmin (bike-vektory), telefon s javou (levnější alternativa PDA), co můžete vézt někde v bezpečí batůžku, camelu, ramenního popruhu apod.
Potom by si každý ke svému kolu a způsobu ježdění mohl vybrat z toho co už má doma a vlastně by na kolo nepotřeboval specielní zařízení... Navíc bych se o to nebál tak jako o ne zrovna laciného Foretrexe, protože tahle věc na řidítkách by snad neměla být tak drahá ne?


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  26. 09. 2008 13:20

Rozumím vám, také by se mi to líbilo. Takových nás ale nebude dost, aby se tím výrobci zabývali. Ti se předhánějí v různých fičurách u autonavigací - tam, tečou peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Puskin  |  18. 09. 2008 15:25

http://obchod.sunnysoft.cz/zbozi/184ZMA-001/magellan-mobilemapper-6-outdoorovy-navigacni-pristroj.html
(snad to nesmaznou jako reklamu, pro tu firmu nepracuju... )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mokro  |  20. 09. 2008 08:21

Pominu-li lehce šílený TourNavigator resp. "ovládací" program PathWay kombinovaný "chytře" se zapuštěným displejem, takže na ovládání je asi potřeba stylus, lupa a zaměřovač (pro outddoor ideální a k tomu cenu 18tis za pogumované PDA, nerozumím výrobci: Proč tam probůh už nedá i telefonní část (potažmo i wi-fi)? Existoval by aspoň nějaký důvod ke koupi takhle drahého stroje. Asi neumí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  20. 09. 2008 14:56

Telefon v PDAčku je akorát machrovinka pro manažírky a jiný frajírky. Navíc Magellan to prezentuje jako dostupné, ale stále profesionální zařízení pro mobilní GIS a mapování a v tomto segemntu trhu je to opravdu ultra laciné. Turistickou navigaci z toho udělal Štádler a v tomto segmentu je to naopak asi vůbec nejdražší zařízení. PathAway je špičkový soft, ovládání prsty ale opravdu není jeho silnou stránkou.

Důvod ke koupi? Užitná hodnota zařízení s otevřeným systémem Windows Mobile a přitom stejnou odolností jako Garminy je bezprecedentní, nic podobného na trhu není. Jestli to stojí za 16 000, což je cena na nejlevnějších eshopech, je na zvážení každého soudruha. Pokud vezmeme v úvahu reálnou hodnotu peněz, není to tak dávno co Garminy z řadt Gpsmap 60 nestály méně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
garry  |  21. 09. 2008 03:52

No právě, GPSMAP60CSX dnes stoji 9 tis. a je to za ty roky ladění super navigace. Proti tomu nestabilni Windows Mobile za 16 t. Do navigace potrebuju doplňovat hlavne mapy a zkus najit turistickou mapu Chorvatska pro Windows Mobile.
Dekuji soudruhu, pro mne je to srovnání jasné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  22. 09. 2008 12:21

Najít tohle http://www.ce4you.cz/forums/view_topic.asp?t=27869&fi=150#post-297295 mi trvalo tři minuty - kalibrované skenované mapy pro OziExplorer. Navíc na WM6 chodí program Garmin Mobile XT a tedy i všechny Garmin mapy. A se stabilitou WM6 je to dost v pohodě, pokud tam člověk neinstaluje každou kravinu, na kterou narazí. A podle toho co jsem četl o Oregonech a Coloradech, vypínání navigace na kruhových objezdech, tak se stabilitou Garminů to taky není kdoví jaká sláva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  22. 09. 2008 14:21

...sním, nebo bdím...? Vy si nekoupíte Garmina s mapou a držákem na kolo (protože je podle vás údajně nestabilní), ale koupíte si MMM6 bez mapy za dvojnásobnou cenu, k tomu držák za 1,5tis, istalujete do něho program Garmin Mobile XT za 2tis, k tomu Garmin mapu za 2tis a budete si připadat, že jste výhodně nakoupil?
MMM6 je jistě zajímavé zařízení a jistě se najde řada uživatelů, která jeho vlastností plně využije. Ale již nadpis článku říká, že to není navigace a je zcela zavádějící porovnávat ho s turistickými Garminy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  23. 09. 2008 12:24

Ty seš pěknej demagog, začínám mít stejný pocit jako už někdo předemnou, totiž že si nějak zainteresovaný v Garminu či máš na něj nějakou fixaci.

Problémy Garminů probírané v diskusích jsem zmínil jen jako reakci na tvoje pindy o nestabilitě WM, dále jsem reagoval "na zkus najít mapu Chorvatska" konkrétním odkazem na rastrové mapy a poznámkou, že i na WM lze rozchodit Garmin Mapy a tu Adria TOPO bych si měl koupit tak jako tak. Pokud někdo chce pouze turistický navigátor s podporou pouze Garmin Map, koupí si za 6000 Legend HCx nebo za cca 9000 (nebo i více) 60CSx/Colorado/Oregon). Pokud někdo požaduje více tak si koupí MMM6 za 17500, kde mu budou fungovat jak Garmin mapy, tak TourNavigator, SmartMaps, skenované mapy v PathAway/OziExploreru/GPSDashi/GPSTuneru, dále pak automobilové navigační softy TomTom, Navigon, iGo, AutoRoute, Dynavix, Automapa, Mireo, atd atd., dále softy pro leteckou navigaci, speciální softy pro geocaching, různé online aplikace (přes blutoothem připojený mobil).

Takže prostě možnosti MMM6 jsou o nesrovnatelně bohatší oproti turistickému Garminu. Pokud někdo nakoupí tak jak si napsal, tak určitě ne proto aby ušetřil.

Srovnání s turistickými Garminy není zavádějící, Štádler to prodává jako turistickou navigaci, což to s jejich mapami defacto je. Na rozdíl o Garmina je tu ale široká škála dalšího využití.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  23. 09. 2008 12:44

Příteli zklidněte hormony! Pokud jsem já agent Garminu, tak vy jste angažován u Štádlerů...
Jinak si ještě jednou přečtěte a hlavně pochopte poslední odstavec mého příspěvku v řadě nad vaším.
Pěkný den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  24. 09. 2008 08:46

...tak co Toníku, je ráno moudřejší večera? Ještě trváte na tom výčtu aplikací, které lze na MMM6 používat? Ne nahrát, ale prakticky používat! Opravdu?!
Tak mi prosím vysvětlete, jak v těsné kabině kluzáku ovladáte SeeYou na mikrodislayi MMM6 pidistylusem. Ani omylem příteli (a to se nebavím o maléru, kdyby vám pidistylus vypadl z ruky!!!). Na to je vhodné PDA s velkým=čitelným a hlavně prstem ovladatelným dotykovým displayem (a také rychlejším procesorem, IPX7 netřeba). Stejně příjemný je velký dotykový display v autě (dnes i 7"), ale na kole a při turistice je podle mne naopak nezastupitelný, hlavně kvůli pancéři, IPX7 a ceně Garmin (omlouvám se za to slovo, které vás tak dráždí). Opravdu stačí i levný černobílý.
Tolik mé praktické zkušenosti o které jsme se chtěl podělit hlavně s "jj", aniž bych chtěl MMM6 poškodit. Jistě ho řada uživatelů bude účelně a nezastupitelně využívat, ale představa, že se na trhu konečně objevil univerzální přístroj vhodný pro všechny aplikace je zavádějící. A za tu cenu!?

BTW. Četl jste včerejší článek "Rastrovou, nebo vektorovou" a viděl jaké mapy dělají z MMM6 "turistickou navigaci"? No comment!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  24. 09. 2008 12:09

jj chtěl jeden přístroj na všechno, což turistický Garmin nesplňuje, použitelných map oproti PDA s WM je zlomek a černobílý Legend je naprostá zoufalost opravdu jen pro ty, kteří nedají dohromady ani 5000 na Legend HCx.

Nemám nic proti Garminu, vadí mi týpci, kteří jako kolovrátek vnucují svého favorita a i když absolutně nesplňuje požadavky tazatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  24. 09. 2008 14:44

Tak to jsme dva!!
Mně také vadí týpci, kteří jako kolovrátek vnucují svého favorita i když absolutně nesplňuje požadavky tazatele. "jj" chtěl jeden přístroj na všechno, ale MMM6 je univerzální navigační přístroj pouze teoreticky. Vyhoví otevřeností systému, odolností, ale pro řadu aplikací je zcela mimo mísu kvůli velikostí displaye a nutnosti ovládat ho pidistylusem. Otevřenost má i stinnou stránku - další náklady. Pokud nebudu SW krást, ale budu si ho kupovat, stejně jako mapy, tak pořizovací náklady na "univerzální použití" budou hodně, ale hodně přes 20 tisíc, to vše na pouhých 2,8"!!! To je tedy bomba, to vám budou všichni závidět!!

Pragmatik raději zvolí dvě speciální zařízení (z toho jedno alespoň 5,7") v sumě za zlomek nákladů na nákup a zprovoznění "univerzálního" MMM6. To jsem se snažil "jj" sdělit, aby si nekoupil pro něho málo vhodné zařízení. To není o solventnosti, ale o zdravém rozumu.

Mohu vás ubezpečit, že peněz mám dost, ale stejně nevidím důvod vyměnit starého Legenda za HCx. Ten černobílý display je totiž na slunci podstatně lépe čitelný než barevný. Další přidanou hodnotu u HCx nevidím (nejsem kačer).
A že jsem ho doporučoval i druhým? Opět ryzí pragmatizmus - pokud jim vyhoví dobře, naučí se na něm a mohou si časem koupit lepší. Nevyhoví-li, pak lépe když jim bude v šuplíku ležet zařízení za 1400, než HCx za 6000, nebo dokonce MMM6 za 18000. O nákladech na příslušenství, SW a mapy nemluvě.

BTW. Dlužíte mi odpovědi na řadu otázek např. kolem SeeYou, také jste mi "vložil do úst" řadu výroků, které jsem nenapsal. Co to uvést na pravou míru?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  24. 09. 2008 16:34

No tak jestli nevidíš rozdíl ve výbavě mezi Legendem a HCx, tak to je pak fakt těžký (napovím citlivější přijímač, výkon a paměť, tj. vejde se tam více map a zvládne náročnější mapy, jinými slovy jakákoliv aktuální kvalitní mapa, kromě pro Ledend speciálně vytvořených věcí jako TOPO 50 v4, je prostě mimo možnosti Legendu). Na druhou stranu díky té totálně dumpingové ceně v ČR (Legend i s TOPO 50 v4 se dá koupit za 1400, kdežto eTrex H je za 2200) to může leckoho oslovit.

Jistě že se se SeeYou Mobile bude lépe používat na iPAQu 214 (používá kolega) než na MMM6. Já ale nikomu nic nevnucuji, jen se snažím v diskusi k článku o MMM6 vyvracet bludy, že Legend za cenu držáku MMM6 MMM6 funkčně plně nahradí, to je prostě blbost na kvadrát.

Pokud jde o finanční hledisko je zrovna tak stejná hovadina koupit byť jen za 1400 Legend, když je velice velká pravděpodobnost, že nebude dostačovat, půjde do šuplíku a bude se kupovat něco schopnějšího.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  24. 09. 2008 17:10

Rozdíl mezi Legendem a HCx vidím, já hovořil o přidané hodnotě na kole. To je rozdíl.
O eTrex H řeč vůbec nebyla - je nemapový!
Jinak opět pokroucené tvrzení:.. že jsem tvrdil, že Legend plně nahradí MMM6 a vy to musíte vyvracet!? Když nemáte lepší argumenty, tak raději pomlčte.

Howgh!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  24. 09. 2008 22:18

Nikdo netvrdí, že eTrex H je mapový, jestli si to to nepochopil, tak ještě jednou, pomaleji a polopatě. Zmiňoval jsem cenu Legendu, a srovnáním jsem chtěl jen demonstrovat nenormálně nízkou cenu Legendu v ČR. Ceny na garmin.com jsou eTrex H 100USD, Geko 201 150USD Legend 161USD, na eShopech v ČR je eTrex H od 2200, Geko 201 od 3600, Legend od 1400, tj. cena Legendu je nenormálně nízká.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  25. 09. 2008 10:13

Vy jste pro změnu nepochopil, že jsem se vás na H neptal, dodnes jste nepochopil, že u nás funguje "zázračná ruka trhu" a rovněž jste nepochopil, že téma je o MMM6. Cituji z úvodu: "Terénní kapesní počítač Magellan MobileMapper 6 je univerzální jako PDA a zároveň odolný jako turistická navigace. Vyplatí se při praktickém použití jeho přednosti s ohledem na jeho cenu?"
Já říkám NE - malý display, bez SW, vysoká cena..., pokud nejsem PDA-čkový maniak, tak pro navigaci je lepším řešením nákup specializovaných zařízení.

Na závěr: příteli diskutovat se dá s někým, kdo je ochoten přijmout názor druhého. To rozhodně není váš případ - když jsem vás vychytil na SeeYou a autonavigacích, tak jste pokroutil mé výroky a odváděl pozornost jinam. Končím.
Pěkný den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  25. 09. 2008 12:19

Malej displej? Tomu se směju, MMM6 má 2,8", Oregon a Colorado 3", 60CSx 2,66", Legend 2,37".

Legend je odpad. Nicméně i tak je řekněme neobvyklé, že u nás je levnější než nejlevnější nemapový přístroj výrobce eTrex H a to je na něm to jediné zajímavé a toto cenové srovnání je taky jediný důvod proč eTrex H zmiňuji, už nevím jak to napsat abys to i ty pochopil.

Jestli se vyplatí? Pokud někdo chce používat primárně Garmin Mapy, tak jistě ne, Pokud chce někdo používat jakoukoliv jinou aplikaci, pak je pro něj Garmin bezcenný.

Nevím jak si mě vychytal, SeeYou poběží, to že komfort bude úměrně nižší velikosti je snad zřejmé, bylo to zmíněno spíš jako demonstrace univerzálnosti, pokud někdo chce používat primárně SeeYou, tak si koupí něco jiného. Autonavigace jsou dnes běžně v ROM 2,8" komunikátorů a dělají se pro Symbiany s ještě daleko menším displejem a lidi to běžně používají.

Nemám potřebu s tebou diskutovat, mám spíše potřebu potírat zavádějící a zcestné bludy od zaslepených fanatických příznivců značky Garmin a výběhového Legendu a ochránit potenciální zájemce o MMM6 před tím aby na základě těchto bludů tvrdících, že Garmin Legend je skoro to samé co MMM6 za cenu jeho držáku, Legend koupili a pak následně tloukli hlavou o zeď, jak se nechali napálit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
falcon  |  25. 09. 2008 13:38

Řekl jsem, že končím, ale jste tak zaujatý bojem proti bludům, že se zjevně ztrácíte v mých příspěvcích, tak vám na závěr ještě jednou pomohu a odcituji proti jakému výroku vlastně bojujete:

Re: navigace v autě
falcon [62.245.124.xxx], 18.09.2008 17:02 Určeno pro "jj":
".... Ve vašem případě bych doporučil koupit si normální=nepancéřované PDA s přijímačem GPS za 1/3 - 1/2 ceny Magellanu a do něho nějaký navigační program pro auto a vedle toho turistický přístroj Garmin, např. eTrex Legend, který je sice "odborníky" pomlouván, ale mimo kešingu vyhoví na vše a má tu nespornou výhodu, že je odolný a dostanete ho i s mapou za pouhých 1300.-Kč = cca cena držáku na Magellan!..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mokro  |  21. 09. 2008 21:22

K těm frajírkům tolik, že výroba PDA de facto skončila a vyjma HP s jediným modelem už je nikdo nevyrábí, protože je nikdo bez telefonu nechce. Jak prezentuje Magellan tenhle stroj je jen marketing (a geodetický software, který tady chybí): Jiné "neprofesionální" magellany (řadu Triton), stojí polovinu a liší se někdy jen použitím Windows CE místo Windows Mobile, hardware je stejný

Nu, a když už jste načal toho Garmina, tak si postavte tenhle stroj vedle nějakého současného od Garminu, a můžete začít porovnávat: Cenu, design, rozměry, funkce, citlivost GPS, příslušenství... Možná zjistíte, že máte zařízení o generaci zpět za dvojnásobnou cenu.

Pravdu máte ale v tom, že jde o ojedinělý kus outdoorové navigace s otevřenými WM. Je to dostatečný argument ho koupit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tonda  |  22. 09. 2008 12:24

Pokud vím, tak Tritony jsou stejně proprietární jako Garminy, tj. lze tam nahrát mapy v definovaném formátu, ale nezle možnosti nijak rozšiřovat dohráním software třetích stran.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  21. 09. 2008 12:31

Špičkové externí moduly GPS stojí pod 2000 Kč, mapy jsou zadara na netu a stačí dokreslit trasu nebo použít tu, kterou net navrhne. Mapa se stáhne, prožene programem na doplnění šipek a hlasových pokynů a je to. Geocashing je s takovou kombinací jedna báseň. Používám k750i s dobře udělanou JVM, ale tu má většina mobilů. Jediný problém mám s nadmořskou výškou, ale bez kombinace a barometrickým měřením mají problém všechny navigace. Chytrá kniha praví, že 10 m není žádná míra. Mám modul s 51 kanály, 5 měřeními za vteřinu a jak dlouho vydrží baterka nevím. Déle než 15 hodin jsem ji zapnutou neměl a stála 1600 v kamenném obchodě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
suttorad  |  22. 09. 2008 10:03

Vdaka za "test" tohto zariadenia, no chyba mi v nom zopar dolezitych veci :
1. Ako je to s tym elektromagnetickym kompasom ? Na viacerych forach som sa totiz docital, ze kompas sice je, no Magellan nedodava API pre jeho sprevadzkovanie v inych aplikaciach - napr. OZI, GPS Tuner, BeeLine atd.
2. Barometricky vyskomer - MMM6 by ho mal mat, no nic o nom nepisete, ako je to s jeho integraciou do GPS aplikacii ?

Pre vsetkych ostatnych privrzencov Garmin Topo map - v porovnani s papierovymi 1:25k alebo nebodaj vojenskymi specialkami su smiesne (toto neplati o CZ Topo V2 Pro, ktora je naozaj dobra), su dokonca zohnatelne zadarmo na ktoromkolvek mapovom servri, popripade aj s orthofoto - staci urobit PrintScreen, nakalibrovat a pouzitim pre vlastnu potrebu neporusite ziadny zakon. A ked ste skoncili so zberom hribov alebo geocaches, staci nakopnut zakupenu iGO8 / GMXT ci inu cestnu navigaciu a nechat sa doviest aj cez pol Europy az domov. Ja by som to zariadenie nepodcenoval. Jediny aky - taky konkurent je Nuvi500, no stale iba spolu s drahymi Garmin Topo mapami.
Na Slovensku som SK Topo prestal pouzivat uz hodne davno - Noni GPSPlot a skalibrovane orthofoto su skratka lepsie, nez uz spomenuty mapovy nepodarok z dielne Garminu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  30. 09. 2008 21:42

Díky za test, pokud by cena byla o "něco" nižší určitě bych si MM6 od "kanadské" firmy koupil


In 2006, Thales Navigation was acquired by a group of investors led by Shah Capital Partners, a private equity firm based in Santa Clara, California.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor