Není zač.
Jistě, díváte se na stav dat NAVTEQu, tak, jak jej prezentoval na velkolepé TK vw stylu "nejlepší z nejlepších, NAVTEQ, v Čechách konečně pokryl 99%". Ostatně má to tu někde dříve. A tak, jak, jej také prezentují prodejci navigací coby konkurence schopný Tele Atlasu (v rámci "letošního" update zdarma). Šedá realita všedního dne je, jak se každý přesvědčí, úplně jiná.
K této TK mám ostatně jednu perlu. Z titulu svého povolání a také z toho, že na TK NAVTEQu "nic nebyl problém", "všechno ukážeme", "dáme k otestování" atd. se přítelkyně, která tam šla (já jsem odmítl, protože jsem věděl, že to bude jen bouře ve sklenici vody), optala, aby to měl NAVTEQ jednodušší, po možnosti vyzkoušení nových dat ve formátu SDAL (designed by NAVTEQ). "Nic není problém", se postupně změnilo na dělání mrtvého brouka a NAVTEQ raději nekomunikuje se svou PR agenturou.
Co se týče rychlosti přebírání, jde o to, jak moc peněz daný výrobce navigace resp. jejího software chce investovat a kolik chce vydělat. Každý update map totiž něco stojí. Samotný převod do proprietárního formátu je už maličkostí.