Megazkušenosti: s Mio C710+ za polárním kruhem

S navigací Mio C710+ jsme vyrazili daleko na sever a při testování s ním najeli více než devět tisíc kilometrů. Připravili jsme rozsáhlé uživatelské zkušenosti.
Megazkušenosti: s Mio C710+ za polárním kruhem

Chválím

  • cena a funkce
  • bezešvé mapové pokrytí Evropy
  • jedna z mála navigací použitelných na Slovensku
  • jednoúčelové zařízení „zapni a jeď!“
  • dostatek příslušenství v základní výbavě
  • držák drží
  • matný displej
  • graficky propracované a přitom dostatečně ergonomické prostředí
  • trasa s možností mnoha průjezdních bodů
  • navigování na místo zadané zeměpisnými souřadnicemi
  • podrobné informace o nalezené trase včetně jejich částí
  • upozorňování na překročenou povolenou rychlost
  • upozorňování na policejní radary
  • přijímač dopravních informací RDS-TMC je v ceně
  • zaznamenávání projeté trasy
  • možnost neoficiálních uživatelských úprav

Kritizuji

  • podivný český hlas pro hlasovou navigaci
  • držák je pouze pasivní a vrže
  • umístění konektorů na spodní straně
  • občas trochu nejisté ovládání při jízdě
  • menší problémy se zamrzáváním systému
  • nelze ukládat připravené trasy
  • zobrazování zájmových bodů na mapě
  • zájmové body se nepřipomenou v předstihu
  • neumí hledat zájmové body na trase
  • občas nepřesný odhad doby jízdy
  • až příliš upovídaná navigace
  • nepřesné informace o povolené rychlosti v ČR
  • nefunguje synchronizace s místy policejních radarů v ČR
  • nepodporuje USB Mass Storage 

Mio C710+: ve zkratce
cena 11 899 Kč
typ navigace přenosná navigace
rozměry 110 × 70 × 20 mm
hmotnost 170 g
GPS přijímač Sirf Star III, 20 kanálů
displej 71 × 54 mm, 320 × 240 bodů, 64 tisíc barev,
aktivní, TFT, dotykový
paměť 2 GB flash, paměťová karta (SD)
mapy České republiky Tele Atlas
mapy Slovenska Conan
3D zobrazení mapy ano
česká nabídka ano
česká hlasová navigace ano
doprava RDS-TMC standardně
Podrobné parametry najdete v katalogu autonavigací

Mio C710+ je vylepšený model přenosné navigace Mio C710. Přestože se jedná o přenosné zařízení, je určeno zejména pro řidiče – pro navigaci v automobilu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mio C710+: vcelku malá a lehká navigace

Redakční plány s tímto navigátorem byly původně trochu jiné. Chtěl jsem ho vzít na dlouhou cestu, jejímž výsledkem by potom byla velmi podrobná recenze. Abyste ale nemuseli na článek o tomto aktuálním zařízení čekat až na začátek září, nakonec jsme se domluvili s jedním jeho majitelem, že úvodní recenzi napíše on. Vydali jsme ji před měsícem a vzhledem k rozsahu už patří do kategorie megarecenzí.

Já jsem od té doby Mio C710+ velmi intenzivně používal. Po čtyři týdny to byl můj jediný navigační nástroj a projel jsem s ním devět tisíc kilometrů po cestách České republiky, Německa, Dánska, Norska a Švédska. Mio se muselo potýkat s dlouhými trasami plnými lomených bodů, s plánováním v rámci několika zemí, aktivně jsem využíval dopravní zprávy RDS-TMC, pracoval s body zájmu, ukládal trasy. Výsledkem tohoto zátěžového testu je článek s uživatelskými zkušenostmi.

Tip: zajímá vás, jak se jezdí po Norsku a Švédsku?

Jak se zkušenosti liší od recenze? Vlastnosti zařízení se v nich nepopisují, ale více hodnotí. Snahou není podrobně a kompletně pokrýt všechny funkce, ale podrobně popsat spokojenost nebo nedostatky těch, které autor často používal. Zkušenosti jsou také více subjektivní, vyjadřují názor, pohled autora. Pokud je váš názor jiný, diskuze pod článkem je otevřená příspěvkům plným argumentů.

Mio C710 nebo C710+

Starší recenze se týkala navigátoru Mio C710, zatímco já píšu zkušenosti s modelem C710+. Jaký je mezi nimi rozdíl? Liší se pouze v mapovém pokrytí. V původním Miu C710 byla jen západní Evropa, Česko a Polsko. Navigace s plusem přidává ještě Slovensko, Maďarsko, Slovinsko, Chorvatsko, Bosnu a Hercegovinu a Rumunsko. Funkčně jsou jinak oba dva modely stejné.

Zajímavé je, že se oba modely příliš neliší cenou. Mio C710 jsem v době přípravy tohoto článku našel v levných, ale oficiálních internetových obchodech za 11 300 Kč, vylepšené Mio C710+ za 11 900 Kč. Investici šest set korun za rozsáhlejší mapy vůbec nemá smysl zvažovat.

Na videu se můžete podívat, jak Mio vypadá.

Znalý čtenář se určitě ptá, jak kvalitní jsou přidané mapy v Miu C710+. Všeobecně se ví, že státy na východ od České republiky jsou tradičními dodavateli map, firmami Tele Atlas a Navteq, velmi mizerně pokryté. Navigační software Mia ale vychází z programu iGo 2006, který pro tyto země používá mapové podklady místních firem. Je proto jako jeden z mála velmi dobře použitelný na Slovensku nebo v Maďarsku. U ostatních východních zemí ale pokrytí není stoprocentní. Podrobnosti najdete na webu iGo.

My ale nejsme iGo

Mio nemá rádo, když se o jeho navigaci MioMap v3 píše, že je stejná jako iGo 2006. Ale nemohu si pomoci, základ je shodný. Jsou zde stejné mapy, stejné ovládání, stejné funkce a také přiznání „Powered by iGo 2006“ v informacích o programu. Když jsem třeba chtěl z Mia dostat ven zaznamenané trasy, bez problémů jsem překopíroval jeho databázi do programu iGo 2006 a tam s ní pracoval. Zrovna tato funkce je totiž u MioMap trochu omezená. Jiné vlastnosti ale Mio zase rozšířilo nebo upravilo, takže o stoprocentní shodě nelze mluvit.

   
Vlevo iGo, vpravo Mio: základ je stejný

V každém případě ale mnoho závěrů z tohoto článku můžete beze změny aplikovat i na softwarovou navigaci iGo 2006. Ta je určena pro kapesní počítače Windows Mobile a už dříve jsme k ní připravili rozsáhlou samostatnou recenzi.

 
Startovací displej navigačního programu • hlavní nabídka • o aplikaci

Do batohu před cestou

Z mých článků možná víte, že pro autonavigaci upřednostňuji a uživatelům více doporučuji jednoúčelové navigátory. Jsem zastáncem názoru, že člověk, který hledá navigaci, se potřebuje navigovat a ne řešit další problémy spojené s kapesními počítači nebo aplikacemi pro mobily. U Mia C710+ velmi oceňuji jeho připravenost k použití. Klišé „vybalit z krabice, zapnout a používat“ je zde úplně na místě.


Článek pokračuje v další kapitole: výbava, držák, GPS přijímač, ovládání

Témata článku: Testy navigací, Pro řidiče, Mio

111 komentářů

Nejnovější komentáře

  • svata 7. 8. 2008 8:33:22
    dobry den nevite v čem se da prehrat soubor fml je to soubor map...
  • Karel 26. 6. 2008 12:25:13
    Tak se příště koukej pořádně do návodu, ja mám v PDA V3 a jsem naprosto...
  • Sprlli 18. 3. 2008 9:32:10
    dobry den,ja mam s mio C720 dobre zkusenosti,po cr vyborné,kdyz jsem jel...
Určitě si přečtěte

Chytrá auta od Googlu míří mezi lidi. Co Tesla a další?

Chytrá auta od Googlu míří mezi lidi. Co Tesla a další?

** Waymo v Arizoně spouští veřejné testování svých autonomních vozů ** Dočkají je stovky zájemců z Phoenixu ** Co vlastně brání masovému nasazení?

29.  4.  2017 | Polesný David, Čížek Jakub

T-Mobile dostane vaše auto do mobilu. Za 75 Kč měsíčně [vyzkoušeno]

T-Mobile dostane vaše auto do mobilu. Za 75 Kč měsíčně [vyzkoušeno]

** Malé zařízení, které změní i starší auto na chytré ** Startovací cena je 1 449 Kč za zařízení, plus 75 Kč měsíčně ** Funguje doma v ČR i na dovolené v rámci EU

21.  11.  2016 | Kůžel Filip | 83